Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
gawus
rowerzysta
Dołączył(a): 6 kwi 2012, o 12:52 Posty: 35 Lokalizacja: Elblag / gg 4453202
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Tez czekam na info Po komentarzach wyglada ok
Tez bym kupil, cena dobra
|
28 lis 2012, o 15:30 |
|
|
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Re: Oleje
|
28 lis 2012, o 21:33 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2808 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Oleje
Za 127 zł mam ze ścigacza z filtrem.
Jednak różnica jest w oleju, ten co podałem to syntetyk więc różnica jest. Narazie śmigam na półsyntetyku i nie narzekam, ale nie powiem bo troche taniej z chęcią bym kupił olej w okolicy.
|
28 lis 2012, o 21:45 |
|
|
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Re: Oleje
Racja. Nie zwróciłem uwagi, że to syntetyk
|
29 lis 2012, o 00:28 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Taniej niż u przedstawiciela
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
2 gru 2012, o 22:59 |
|
|
lipton1977
motocyklista
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 11:20 Posty: 174 Lokalizacja: piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: -MZ 251
|
Re: Oleje
Ja nabyłem castrol power 1 10w40,narazie taki bo nie wiem co lał poprzednik,może być na takie przepłukanie wiosenne.?
|
4 gru 2012, o 15:40 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
ja mam ten sam. castrol podaje ten własnie olej do litra. spróbujemy zobaczymy.
|
5 gru 2012, o 18:07 |
|
|
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
Re: Oleje
Mi na castrolu sprzęgło brało szybciej i skrzynia toporniej pracowała, lałem motula 5100 i było ok , próbowałem jeszcze kiedyś liqui moly ale też nie polecam
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
29 gru 2012, o 21:23 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
dopiero sprawdzę na wiosne jak będzie lipa to zmienie
|
29 gru 2012, o 21:25 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
To co teraz przeraża, to skala podrabiana olejów Castrol. Nie tylko jeśli chodzi o oleje motocyklowe ale samochodowe przede wszystkim. To sprawia, że Castrol staje się być olejem "niebezpiecznym". Zimowa nuda nakłoniła mnie ostatnio do konwersacji mailowej o później telefonicznej z działem technicznym Shell. Rozmawialiśmy chyba z 20 minut. Czego się dowiedziałem .... że Shell jest the best .. ? Nie !
Z punktu Shella nie występuje lub występuje w śladowych ilościach problem z podróbkami na co wskazuje wręcz jednolita cena oleju zarówno w cenach samego producenta (na stronie Shell Polska) jak i brak zgłoszeń co do ujawnienia nieoryginalnych partii oleju. Zmieniło się nie tylko opakowanie oleju motocyklowego Shell ale i jego formuła. poprawiono pracę i ochron e sprzęgła i skrzyni biegów. Rekomendacja i stanowisko Shell jest takie, że silnik chroniony powinien być od początku do końca tym co najlepsze więc olejami pełosyntetycznymi, chyba że zastosowane w nim uszczelniacze nie dają sobie rady z estrami syntetycznymi, co jednak od połowy lat 90 praktycznie nie ma miejsca. Zadałem więc pytanie dlaczego producenci głownie japońscy zalecają oleje pólsyntetyczne. Odp. MARKETING ! Oleje Pólsyntetyczne to zazwyczaj około 70% ceny syntetyka co w serwisie daje realne oszczędności. Poza tym Japończycy jak się wyraził Pan (Robert Mikos) z Shell Polska robią silniki o niedoścignionej przez innych producentów perfekcyjnosci spasowania z materiałów najwyższej jakości i to potwierdzają badania laboratoryjne własnie nie tyle samych tych firm, co producentów olejów. Siłą rzeczy do ich ochrony spokojnie wystarczy olej półsyntetyczny, bo nie jest im w stanie w żaden sposób zaszkodzić. Nie oznacza to, że pełen synteyk nie będzie lepszy. Będzie, ale nie przedłoży mu życia tak znacząco jak np w silniku Ducati.
Poruszaliśmy jeszcze kwestie okresu zmiany oleju itd. Konkluzja że olej powinno zmieniać się przed zimą jest jak najbardziej prawdziwa. pozbywamy się syfu z silnika który mniej lub bardziej działa agresywnie na silnik podczas postoju. Nieodpalania motocykla w ciągu zimy - tak, bo nie doprowadzany do wytącania się wody wewnątrz.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
25 sty 2013, o 09:36 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Oleje
Kronos chopie! Nie czytałem Cię tak dawno, że podejrzewałem o motocyklową emeryturę. Miło Cię widzieć bo zawsze coś mądrego napiszesz.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
25 sty 2013, o 13:23 |
|
|
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
jak wyżej Od tej pory będę zmieniał olej przed zimą a nie miedzy czasie w zimie a leje zawsze fullsyntetyk i widze ze tak pozostanie
|
25 sty 2013, o 13:55 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Panowie ... spokojnie, to był urlop, długi, i do dupy ...
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
Ostatnio edytowano 25 sty 2013, o 14:14 przez Kronos, łącznie edytowano 2 razy
|
25 sty 2013, o 14:05 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Oleje
Kronos, jestem ciekaw Twojej opinii. Jako że jeżdżę gaźnikowcem, zastanawiam się czasami nad dość częstymi przypadkami zacierania się panewki. Pod wpływem lektury wpisów różnych osób, pomyślałem ostatnio, że być może zdarza się to przede wszystkim użytkownikom lejącym pełny syntetyk. Myślisz, że może być tu jakaś zależność? Masz jakąś własną opinię na temat tego problemu w gaźnikowych sv, czy no idea?
|
25 sty 2013, o 14:11 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
A wracając do oleju, co mi się jeszcze przypomniało, to na szkoleniach Shell podaje zawsze jako przykład doboru środka smarnego Yamahy z któregoś z sezonów MOTOGP. Chodziło o przycieranie się panewki skrajnego cylindra. Długo szukano przyczyny, która okazał się ... olej. Wystarczyło zmienić klasę lepkości z 10W50 na 10W40 i problem znikł. Pomimo, że oba oleje miały ten sam współczynnik "Winter" to lepkość od chwili startu była lepsza w 10w40. Sugestia - dla naszego klimatu nie powinno się eksperymentować z klasami lepkości i stosować 10w40. więc absolutnie nie. Olej dociera wszędzie szybciej, ma lepsze właściwości, nie potrzebuje się rozgrzać. Prędzej spodziewał bym się tego po olejach mineralnych (w tym semisyntetykach). Co przypomniało mi się jeszcze -- należy unikać olejów syntetycznych na bazach estrów, bo z testów laboratoryjnych wynika, że są one niestabilne chemicznie. Oznacza to, że w różnych warunkach zachować się mogą niepożądanie, tworząc szkodliwe związki. Tu niestety "po dupie" dostaje tak ukochany syntetyczny MOTUL, którego nigdy nie byłem zwolennikiem, a który jest na bazie estrów (300v Factory)
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
25 sty 2013, o 14:14 |
|
|
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Kronos, to jaki olej polecasz do SV1000S po lifcie mam 2006r nadal Castrol Power 1 Racing 10W40?
|
25 sty 2013, o 15:09 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Oleje
Czyli, Twoim zdaniem, może istnieć zależność pomiędzy zacieraniem panewki a klasą lub marką lanego oleju (o ilości i regularności wymian nie piszę, bo to oczywiste)? Czy Twoim zdaniem może być możliwe, że te wszystkie zatarcia to wina lania np. 10W50 albo motula, nawet przy regularnej wymianie i kontroli ilości? A po drugie: sugerowałbyś zatem wymianę półsyntetyka na pełen syntetyk w silniku 13 letnim z licznikowym przebiegiem 45000km? Może to uchronić przed zatarciem panewki, jednocześnie nie przynosząc złych skutków?
|
25 sty 2013, o 15:17 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
To trudne pytanie jest. Zostań przy Castrolu jeśli masz pewne źródło jego pochodzenia, lub zmień jeśli masz obawy. Co najwyżej zmienisz bardzo dobry na bardzo dobry. Polska to dziwny kraj ... same okazje Niestety cena tutaj to nie czary a możliwość wałku. Spotkałem się z partiami Castrol Power 1 Racing, które zawierały tak naprawdę były olejem do automatycznych skrzyń biegów w opakowaniach Castrola. BTW. Ja już pisałem wielokrotnie, że nie jest ważne ile ma silnik przelatane ale jak ... To że na oleju pełnosyntetycznym pracuje on głośniej to nie znaczy że to źle. po prostu pracuje mu się lżej. Olej nie ma na celu wygłuszyć jego pracy bo to zadanie dla "cudownych" motodoctorów i innego syfu ale zapewnić mu najlepsze smarowanie. Na przykładzie mojego "wywiadu" z działem technicznym Shella tak uważam, że klasa lepkości może mieć znaczenie dla panewek i czasu ich pracy "na sucho". Cholernie ważne tez jest abo motocykl maiał możliwość rozgrzania się przed obciążaniem silnika.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
Ostatnio edytowano 25 sty 2013, o 15:27 przez Kronos, łącznie edytowano 2 razy
|
25 sty 2013, o 15:20 |
|
|
Jankoś
SV Rider
Dołączył(a): 29 sie 2012, o 18:51 Posty: 1279 Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie (okolice)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
|
Re: Oleje
Przeciez motule są też 10W40 czemu twierdzisz, że motul to zły olej?
_________________ http://www.cwaniacy.com.pl/<=Wejdź i dowiedz się jak możesz regularnie zarabiać na promocjach bankowych
|
25 sty 2013, o 15:23 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Motul to bardzo dobry olej, renomowany, z sukcesami ale nie dla mnie. Jest za drogi i za swoją cenę oferuje zbyt mało. Technologia MA2 w Motulu to relikt z 2008 roku. Trochę tu Motul jako producent drepcze w miejscu. MA2 to też coś za coś. Czyli lepsze trzymanie tarczy sprzęgła kosztem szybkości smarowania. Tu Motul poszedł na tz półśrodek, poprawił jedno i zepsuł drugie. Nie do końca można też w wyborze oleju kierować klasą jakości "S" (SG, SI,SJ itd). Często jest tak że specyfikacja podaje że spełnia i przewyższa normy np SJ, co w praktyce oznacza, że może to być i SM ale producent nie zdecydował się na wyłożenie kilkuset tyśiecy $ na badania normatywne klas.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
25 sty 2013, o 15:28 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|