Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 paź 2024, o 00:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2012, o 12:52
Posty: 35
Lokalizacja: Elblag / gg 4453202
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Tez czekam na info
Po komentarzach wyglada ok

Tez bym kupil, cena dobra


28 lis 2012, o 15:30
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23
Posty: 717
Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Re: Oleje
20 zł drożej masz w m-a

http://www.moto-akcesoria.pl/olej-silni ... -4l,p,5064

Pytanie czy warto ryzykować :D


28 lis 2012, o 21:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2799
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Oleje
Za 127 zł mam ze ścigacza z filtrem.

Jednak różnica jest w oleju, ten co podałem to syntetyk więc różnica jest. Narazie śmigam na półsyntetyku i nie narzekam, ale nie powiem bo troche taniej z chęcią bym kupił olej w okolicy.


28 lis 2012, o 21:45
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23
Posty: 717
Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Re: Oleje
Racja. Nie zwróciłem uwagi, że to syntetyk :)


29 lis 2012, o 00:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
paras104 napisał(a):
20 zł drożej masz w m-a

http://www.moto-akcesoria.pl/olej-silni ... -4l,p,5064

Pytanie czy warto ryzykować :D


Taniej niż u przedstawiciela :P

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


2 gru 2012, o 22:59
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 4 lis 2012, o 11:20
Posty: 174
Lokalizacja: piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: -MZ 251
Post Re: Oleje
Ja nabyłem castrol power 1 10w40,narazie taki bo nie wiem co lał poprzednik,może być na takie przepłukanie wiosenne.?


4 gru 2012, o 15:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Oleje
lipton1977 napisał(a):
Ja nabyłem castrol power 1 10w40,narazie taki bo nie wiem co lał poprzednik,może być na takie przepłukanie wiosenne.?


ja mam ten sam. castrol podaje ten własnie olej do litra. spróbujemy zobaczymy.


5 gru 2012, o 18:07
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: Oleje
Factory napisał(a):
lipton1977 napisał(a):
Ja nabyłem castrol power 1 10w40,narazie taki bo nie wiem co lał poprzednik,może być na takie przepłukanie wiosenne.?


ja mam ten sam. castrol podaje ten własnie olej do litra. spróbujemy zobaczymy.


Mi na castrolu sprzęgło brało szybciej i skrzynia toporniej pracowała, lałem motula 5100 i było ok , próbowałem jeszcze kiedyś liqui moly ale też nie polecam

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


29 gru 2012, o 21:23
Zobacz profil ICQ WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Oleje
dopiero sprawdzę na wiosne ;) jak będzie lipa to zmienie ;)


29 gru 2012, o 21:25
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
To co teraz przeraża, to skala podrabiana olejów Castrol. Nie tylko jeśli chodzi o oleje motocyklowe ale samochodowe przede wszystkim. To sprawia, że Castrol staje się być olejem "niebezpiecznym". Zimowa nuda nakłoniła mnie ostatnio do konwersacji mailowej o później telefonicznej z działem technicznym Shell. Rozmawialiśmy chyba z 20 minut.
Czego się dowiedziałem .... że Shell jest the best .. ?
Nie !

Z punktu Shella nie występuje lub występuje w śladowych ilościach problem z podróbkami na co wskazuje wręcz jednolita cena oleju zarówno w cenach samego producenta (na stronie Shell Polska) jak i brak zgłoszeń co do ujawnienia nieoryginalnych partii oleju.
Zmieniło się nie tylko opakowanie oleju motocyklowego Shell ale i jego formuła. poprawiono pracę i ochron e sprzęgła i skrzyni biegów.
Rekomendacja i stanowisko Shell jest takie, że silnik chroniony powinien być od początku do końca tym co najlepsze więc olejami pełosyntetycznymi, chyba że zastosowane w nim uszczelniacze nie dają sobie rady z estrami syntetycznymi, co jednak od połowy lat 90 praktycznie nie ma miejsca.
Zadałem więc pytanie dlaczego producenci głownie japońscy zalecają oleje pólsyntetyczne.
Odp. MARKETING !
Oleje Pólsyntetyczne to zazwyczaj około 70% ceny syntetyka co w serwisie daje realne oszczędności. Poza tym Japończycy jak się wyraził Pan (Robert Mikos) z Shell Polska robią silniki o niedoścignionej przez innych producentów perfekcyjnosci spasowania z materiałów najwyższej jakości i to potwierdzają badania laboratoryjne własnie nie tyle samych tych firm, co producentów olejów. Siłą rzeczy do ich ochrony spokojnie wystarczy olej półsyntetyczny, bo nie jest im w stanie w żaden sposób zaszkodzić. Nie oznacza to, że pełen synteyk nie będzie lepszy. Będzie, ale nie przedłoży mu życia tak znacząco jak np w silniku Ducati.

Poruszaliśmy jeszcze kwestie okresu zmiany oleju itd.
Konkluzja że olej powinno zmieniać się przed zimą jest jak najbardziej prawdziwa. pozbywamy się syfu z silnika który mniej lub bardziej działa agresywnie na silnik podczas postoju. Nieodpalania motocykla w ciągu zimy - tak, bo nie doprowadzany do wytącania się wody wewnątrz.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


25 sty 2013, o 09:36
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Oleje
Kronos chopie! Nie czytałem Cię tak dawno, że podejrzewałem o motocyklową emeryturę. Miło Cię widzieć bo zawsze coś mądrego napiszesz.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


25 sty 2013, o 13:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
jak wyżej :)

Od tej pory będę zmieniał olej przed zimą a nie miedzy czasie w zimie :D a leje zawsze fullsyntetyk i widze ze tak pozostanie :)


25 sty 2013, o 13:55
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Panowie ... spokojnie, to był urlop, długi, i do dupy ... ;)

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


Ostatnio edytowano 25 sty 2013, o 14:14 przez Kronos, łącznie edytowano 2 razy



25 sty 2013, o 14:05
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Oleje
Kronos, jestem ciekaw Twojej opinii.
Jako że jeżdżę gaźnikowcem, zastanawiam się czasami nad dość częstymi przypadkami zacierania się panewki. Pod wpływem lektury wpisów różnych osób, pomyślałem ostatnio, że być może zdarza się to przede wszystkim użytkownikom lejącym pełny syntetyk. Myślisz, że może być tu jakaś zależność? Masz jakąś własną opinię na temat tego problemu w gaźnikowych sv, czy no idea?


25 sty 2013, o 14:11
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Inkling napisał(a):
Kronos, jestem ciekaw Twojej opinii.
Jako że jeżdżę gaźnikowcem, zastanawiam się czasami nad dość częstymi przypadkami zacierania się panewki. Pod wpływem lektury wpisów różnych osób, pomyślałem ostatnio, że być może zdarza się to przede wszystkim użytkownikom lejącym pełny syntetyk. Myślisz, że może być tu jakaś zależność? Masz jakąś własną opinię na temat tego problemu w gaźnikowych sv, czy no idea?


A wracając do oleju, co mi się jeszcze przypomniało, to na szkoleniach Shell podaje zawsze jako przykład doboru środka smarnego Yamahy z któregoś z sezonów MOTOGP. Chodziło o przycieranie się panewki skrajnego cylindra. Długo szukano przyczyny, która okazał się ... olej. Wystarczyło zmienić klasę lepkości z 10W50 na 10W40 i problem znikł. Pomimo, że oba oleje miały ten sam współczynnik "Winter" to lepkość od chwili startu była lepsza w 10w40.
Sugestia - dla naszego klimatu nie powinno się eksperymentować z klasami lepkości i stosować 10w40.

więc absolutnie nie. Olej dociera wszędzie szybciej, ma lepsze właściwości, nie potrzebuje się rozgrzać. Prędzej spodziewał bym się tego po olejach mineralnych (w tym semisyntetykach).

Co przypomniało mi się jeszcze -- należy unikać olejów syntetycznych na bazach estrów, bo z testów laboratoryjnych wynika, że są one niestabilne chemicznie. Oznacza to, że w różnych warunkach zachować się mogą niepożądanie, tworząc szkodliwe związki. Tu niestety "po dupie" dostaje tak ukochany syntetyczny MOTUL, którego nigdy nie byłem zwolennikiem, a który jest na bazie estrów (300v Factory)

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


25 sty 2013, o 14:14
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Kronos, to jaki olej polecasz do SV1000S po lifcie mam 2006r :D nadal Castrol Power 1 Racing 10W40? :D


25 sty 2013, o 15:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Oleje
Czyli, Twoim zdaniem, może istnieć zależność pomiędzy zacieraniem panewki a klasą lub marką lanego oleju (o ilości i regularności wymian nie piszę, bo to oczywiste)? Czy Twoim zdaniem może być możliwe, że te wszystkie zatarcia to wina lania np. 10W50 albo motula, nawet przy regularnej wymianie i kontroli ilości?
A po drugie: sugerowałbyś zatem wymianę półsyntetyka na pełen syntetyk w silniku 13 letnim z licznikowym przebiegiem 45000km? Może to uchronić przed zatarciem panewki, jednocześnie nie przynosząc złych skutków?


25 sty 2013, o 15:17
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
To trudne pytanie jest. Zostań przy Castrolu jeśli masz pewne źródło jego pochodzenia, lub zmień jeśli masz obawy. Co najwyżej zmienisz bardzo dobry na bardzo dobry. Polska to dziwny kraj ... same okazje :) Niestety cena tutaj to nie czary a możliwość wałku.
Spotkałem się z partiami Castrol Power 1 Racing, które zawierały tak naprawdę były olejem do automatycznych skrzyń biegów w opakowaniach Castrola.

BTW.
Ja już pisałem wielokrotnie, że nie jest ważne ile ma silnik przelatane ale jak ... To że na oleju pełnosyntetycznym pracuje on głośniej to nie znaczy że to źle. po prostu pracuje mu się lżej. Olej nie ma na celu wygłuszyć jego pracy bo to zadanie dla "cudownych" motodoctorów i innego syfu ale zapewnić mu najlepsze smarowanie. Na przykładzie mojego "wywiadu" z działem technicznym Shella tak uważam, że klasa lepkości może mieć znaczenie dla panewek i czasu ich pracy "na sucho".
Cholernie ważne tez jest abo motocykl maiał możliwość rozgrzania się przed obciążaniem silnika.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


Ostatnio edytowano 25 sty 2013, o 15:27 przez Kronos, łącznie edytowano 2 razy



25 sty 2013, o 15:20
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2012, o 18:51
Posty: 1279
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie (okolice)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
Post Re: Oleje
Inkling napisał(a):
Czy Twoim zdaniem może być możliwe, że te wszystkie zatarcia to wina lania np. 10W50 albo motula


Przeciez motule są też 10W40 czemu twierdzisz, że motul to zły olej?

_________________
http://www.cwaniacy.com.pl/<=Wejdź i dowiedz się jak możesz regularnie zarabiać na promocjach bankowych


25 sty 2013, o 15:23
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Motul to bardzo dobry olej, renomowany, z sukcesami ale nie dla mnie.
Jest za drogi i za swoją cenę oferuje zbyt mało.
Technologia MA2 w Motulu to relikt z 2008 roku. Trochę tu Motul jako producent drepcze w miejscu.
MA2 to też coś za coś. Czyli lepsze trzymanie tarczy sprzęgła kosztem szybkości smarowania. Tu Motul poszedł na tz półśrodek, poprawił jedno i zepsuł drugie.
Nie do końca można też w wyborze oleju kierować klasą jakości "S" (SG, SI,SJ itd). Często jest tak że specyfikacja podaje że spełnia i przewyższa normy np SJ, co w praktyce oznacza, że może to być i SM ale producent nie zdecydował się na wyłożenie kilkuset tyśiecy $ na badania normatywne klas.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


25 sty 2013, o 15:28
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL