Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 sty 2025, o 18:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Silnik SV1000, jaki jest? 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
Widzę Factory, że Ciebie nie bardzo interesują fakty. Masz pogląd, który Ci odpowiada i tego się trzymasz. Brawo!

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


23 gru 2012, o 12:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
niekoniecznie. Fakty jakie?? z wyścigów?? przestań. Pokaz fakty z realu. porównując chociażby sv650 z taką głupią 636. Jeździłeś?? długo?? wiesz jak tam trzeba męczyć slinik żeby wogóle jechać i nawet nie wspomnę o zlocie gdzie trzeba gonić za zx10 czy zx12 żeby trzymać jako takie tempo, no chyba że masz w dupie i jedziesz sam. Nie zdziwię się że taka rzędówka padnie szybciej niż v-ka w sv650. Przy głupim wyprzedzaniu trzeba zredukować ze 2 biegi żeby sprawnie oblecieć. To nie mity panie, przerobiłem to moto od podszewki. Zresztą nie tylko to moto ale pisze o tym bo to mialem najdłużej i to w tym robiłem remont ;) więc jeżeli nie wnosisz nic do tematu to nie bierz w nim udziału.


23 gru 2012, o 13:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
Zastanów się co Ty w ogóle porównujesz. Jakie parametry bierzesz pod uwagę. Ile zmiennych nie bierzesz. Twoje porównania są niewiele warte. Nie wymagam byś robił badania jak do pracy doktorskiej ale choć trochę zdrowego rozsądku.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


23 gru 2012, o 13:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
dobra nieważne. masz swoje zdanie i chwała Ci za to. Ale Twoje zdanie jest niewiele warte. ;) Wesołych Świąt życzę :D


23 gru 2012, o 13:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
Dzięki. Tobie również ;)

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


23 gru 2012, o 13:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
widzę że świateczna atmosfera udziela się wszystkim;)

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


23 gru 2012, o 13:56
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
Samo porównywanie V2 i R4 wg kryterium pojemności jest bez sensu. Jak już to porównujmy silniki o takich samych mocach. Nie bierzmy pod uwagę wielkości momentu obrotowego bo liczy się tylko moc: duży moment w niskoobrotowym silniku = mały moment w wysokoobrotowym silniku (uproszczając: dlatego stara R6 i SV1000S jadą tak samo).
V2 mają większe, cięższe tłoki, wyważenie zespołu wał-korbowody-tłoki jest mniej dokładne niż w R4, stąd te wibracje i brak możliwości kręcenia silnika tak wysoko jak silniki R4.

Co do wytrzymałości tych jednostek: zależy od jakości zastosowanych materiałów, dokładności obróbki, spasowania - czyli liczy się to ile silnik kosztuje (pomińmy wiecznie roztargnionych Włochów, którzy działają pod wpływem chwili i budują motocykle pod duchowym natchnieniem).

Można zbudować supermocne i wytrzymałe V2 które osiągnie moc i przebiegi takie jak R4 o tej samej pojemności, wystarczy tylko zastosować odpowiednią technologię i materiały.


23 gru 2012, o 14:26
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 7 lip 2012, o 20:39
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV-650S 2003
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
Istotnym czynnikiem wpływającym w motocyklu na trwałość układu przeniesienia napędu, od wału korbowego po tylne koło, jest impulsowy sposób oddawania mocy przez silnik. Przy tej samej mocy singiel oddaje ją jednym impulsem na dwa obroty. V2 to dwa impulsy suwu pracy na dwa obroty. Nie piszę 1/1 bo mamy rozchylenie cylindrów o 90 st. Twimy 180 st.mają korzystniejszą sprawność. R4 wypadają korzystniej, na jeden obrót wału mamy dwa impulsy pracy. I stąd całe konsekwencje.
W lotnictwie, za czasów silników tłokowych, było ich znacznie więcej a najsprawniejsze w układzie gwiazdy.
Jest jeszcze jeden czynnik mający wpływ na trwałość układu tłok / cylinder. Jest to prędkość tłoka. Przy tej samej pojemności i obrotach silnik taki jak V2 generuje znacznie większe prędkości liniowe tłoka niż R4, już nie wspominając o singlach. Dlatego R4 zwykle mają znacznie większe obroty silnika, dopuszczalne jako max, niż V2. Po przekroczeniu pewnej prędkości liniowej tłoka zrywany jest 'film' olejowy i to niezależnie od jakości oleju, optymalnej temperatury pracy, czy innych parametrów.
Zwrócicie uwagę na opis Dukati 1199 Panigale na stronie Ścigacza. Silnik V2 1200 osiąga 195 kucy przy niemal 11tyś, ale skok tłoka jest prawie dwukrotnie mniejszy od jego średnicy. Nawiasem skok o prawie 2mm mniejszy niż w SV650.
Koledze 'Factory' polecam poczytać testy, skoro nie chce wierzyć opiniom tu zamieszczonym przez innych. Moim zdaniem silniki R4 przewyższają znacznie trwałością V2, co nie zmienia faktu, że SV650 jest dla mnie naj.


23 gru 2012, o 23:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
Faktory (muszę go wziąć w obronę) miał - jak sądzę - na myśli czynnik ludzki. Silniki R występujące w sportach są eksploatowane przez specyficzną grupę ludzi, nazwijmy ją roboczo Z (zapierdalacze), a V-ki trafiają w gusta "L", miłośników lanserki i głośnych wydechów. (trochę się natrząsam sam z siebie). "Z" traktują sprzęt zgodnie z przeznaczeniem, a zawiera się ono w zdaniu "żyj krótko ale intensywnie". "L" natomiast podniecają się pięknym brzmieniem w zakresie 1/3 max obrotów i toczą się tak szczęśliwie przez setki kilometrów.
Strasznie poupraszczałem wszystko i sam nie wiem czy się z tym zgadzam. Merytorycznie Słoniu i Bolo wyczerpali temat. Zostaje napić się jeszcze winka i pobredzić trochę do snu.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


23 gru 2012, o 23:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
ja i tak uważam że wszystko zależy od ręki kierowcy, kto jak dba o maszynę. mimo wszystko uważam że jeżeli ktoś chcę w miarę dynamicznie jeździć po drodze to w V2 nie musi redukować i kręcić za mocno, w rzędówkach jest inaczej trzeba trochę kręcić żeby to jakoś jechało. prawda jest taka że silnik V2 nie zachęca do kręcenia obrotów bo i po co skoro moment jest osiąalny przy niższych obrotach. silniki rzędowe są bardziej wyżyłowane i ..... hmmm optymalnie pracują przy wyższych obrotach a zachęcają do kręcenia jeszcze wyżej......

prawda jest jedna wszystko zależy od ręki człowieka i serwisowania, uważam że v2 jest trwalsze niż rzędówka, a najważniejsze jest to że mam kolejne suzuki ( miałem w rzędzie teraz v2) i z żadnym silnikiem nie miałem problemu bo suzuki górą;)

ps. wesołych świąt i mokrego dyngusa;)

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


23 gru 2012, o 23:36
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2012, o 21:51
Posty: 102
Lokalizacja: Suwałki
Płeć: mężczyzna
Moto: bandit 600
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
BoloW, nie wiem czy widziałeś ten link co wcześniej wstawiłem. Tam gość tłumaczy o różnicy między V2 a R4 (tych z klasycznym wałem, gdzie wykorbienia są rozstawione co 180st i tym nowym z wykorbieniami co 90st w R1). Oczywiście R4 z wałem 180st powinien pracować równiej, bo zapłony są równo rozłożone, ale jak widać z wykresów z filmu, w GMP i DMP jest spora niekontrolowana bezwładność układu i to powoduje nerwowość oddawania mocy.
Oczywiście cała ta dyskusja to ma mało ma wspólnego z codziennym życiem, ale można sobie podyskutować :)
Nie zmienia to faktu że V2 poprostu fajniej brzmi :)


23 gru 2012, o 23:45
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
kisiel_krzychu napisał(a):
prawda jest taka że silnik V2 nie zachęca do kręcenia obrotów bo i po co skoro moment jest osiąalny przy niższych obrotach.


To zależy jeszcze z jakim silnikiem mamy do czynienia. W niewyżyłowanych V2 moment obrotowy bardzo szybko maleje w górnym zakresie obrotów - jest wrażenie, że motocykl wtedy się męczy. A weźmy sobie silnik Rotaxa 1190 z RC8R:

Obrazek

Jak widać przebieg krzywej momentu jest doskonały, do końca skali obrotów mam cały czas takiego samego kopa i to bardzo zachęca do odkręcania :D Moja 650 po zmianie wałków rozrządu zyskała bardzo dużo, dostała to czego jej fabrycznie brakowało - po prostu jebni..cia w górnym zakresie.


24 gru 2012, o 02:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
BoloW ja miałem na myśli tylko czynnik ludzki tak jak napisał koroviov. Jeżeli uważasz że kręcąca się do 14tys.obr szlifierka wytrzyma więcej to juz Twóje zdanie. Ja uważam inaczej. I nie jestes w stanie udowodnić że będzie inaczej pokazując suche dane... Co z tego że skopiowałes dane ze ścigacza np.?? Uważasz że odrazu masz racje?? Nie bądź żałosny... Dobra koniec tematu. Wesołych Świąt wszystkim życzę ;)


24 gru 2012, o 11:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
Factory najpierw wytłumacz nam o co chodzi z tym czynnikiem ludzkim?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


24 gru 2012, o 13:33
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
czytaj cały temat a nie wybieraj postów to będziesz wiedział.


24 gru 2012, o 13:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
same ogólniki przedstawiasz i stąd moje pytanie?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


24 gru 2012, o 13:42
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
bo ja tylko na ogólnikach moge się opierać, stąd moja teza że więcej wytrzyma. Nie jestem w stanie ani ja ani Ty przedstawić dowodów na to który jest bardziej wytrzymalszy. Suche dane nie wystarczą.


24 gru 2012, o 14:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
Widzę,że dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu bo jest to temat rzeka. Na rynku są za równo super wytrzymałe V-ki oraz rzędówki, tak samo jest z zawodnością takich jednostek, V-ki nieraz przegrywają z R4 i na odwrót. Ponadto nie jest to odpowiedni wątek na takie porównania.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


24 gru 2012, o 15:06
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
lepiej bym tego nie ujął ;) pozdrawiam


24 gru 2012, o 15:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Silnik SV1000, jaki jest?
kozik napisał(a):
o co chodzi z tym czynnikiem ludzkim?

O to:
kisiel_krzychu napisał(a):
że wszystko zależy od ręki kierowcy, kto jak dba o maszynę.

Można jak mój kolega zajeździć CBR 1000 F, który w owym czasie był nie do zabicia i można przejechać 120 tyś singlem, który przy tym przebiegu palił dwie setki oleju od wymiany do wymiany. To o moim Bigu, bo tyle miał km w dniu sprzedaży.
terek, kupuj a "będzie pan zadowolony". :D

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


25 gru 2012, o 01:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL