Autor |
Wiadomość |
Rikimaru
motocyklista
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 17:54 Posty: 132 Lokalizacja: Elbląg
Płeć: mężczyzna
Moto: Było SV650S K9
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Podnośniki mają zazwyczaj regulowaną szerokość.
Zobacz do mojego tematu na temat podnośnika. Ja jestem zadowolony, lepiej trochę dołożyć i mieć na rolka w/g mnie motor jest stabilniejszy przy pracach nad nim.
_________________ Los się musi odmienić
|
4 sty 2013, o 13:04 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
zgadza sie . lepiej dolozyc pare zl kupic rolki i podnosnik pod rolki. po wachacz tez daja rade ale na rolki wyglada lepiej i wydaje mi sie ze jest stabilniejszy. z drugiej strony jak masz pod wachacz to podniesiesz praktycznie kazde moto bo nie potrzebujesz rolek i dltego pod wachacz jest bardziej uniwersalny
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
4 sty 2013, o 13:45 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Właśnie dlatego wolę uniwersalne rozwiązanie. W przyszłości jest zakup jeszcze jednego sprząta dla żony a i jak kupi się pod wahacz to można go wykorzystać też pod przednie lagi po zmianie mocowania w podnośniku.
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
4 sty 2013, o 15:16 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
tak samo z wersji na rolki, też zmieniasz mocowanie w podnośniku i możesz mieć pod wahacz czy lagi;P
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
4 sty 2013, o 19:00 |
|
|
strugar
rowerzysta
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 23:28 Posty: 40 Lokalizacja: dzierżoniów/wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: GSF 1200S K1
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
pytanie może nie mechaniczne ale sadze ze wątek odpowiedni
jak podłączyć obrotomierz bezpośrednio pod cewkę +i _ z aku a skąd sygnał ? który kabel na cewce
_________________ 4 koła tylko quattro 2 koła tylko SUZUKI
SV u nowego właściciela w garażu zamieszkał nowy lokator GSF 1200 S K1
|
5 sty 2013, o 10:51 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie wiem jaki masz ten obrotomierz ale jak montowałem liczniki godzin z funkcja obrotomierza nawijałem kabel w pętlę na kabel od cewki i wystarczało, ewentualnie jak nie było dojścia to na kabel zapłonowy od świecy. Wszystko zależy od producenta.
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
5 sty 2013, o 13:15 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Podłączyłem akumulator do ładowarki z Lidla po 2 miesiącach nie jeżdżenia. Zaświeciło się zielone (naładowany) w zasadzie od razu. Motor stał w zimnym garażu. A akumulator ma 3 lata. Jak sądzicie? Zepsuło się coś czy jak?
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
5 sty 2013, o 22:16 |
|
|
Jankoś
SV Rider
Dołączył(a): 29 sie 2012, o 18:51 Posty: 1279 Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie (okolice)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
yyy nie wiem jak ta Twoja ładowarka wygląda i działa ale masz tam opcję wyboru trybu ładowania pomiędzy auto lub motocykl? Na pewno wybrałeś motocykl?
Być moze ładowarka do bani; choć całkiem dobry stan aku też jest prawdopodobny. Ja w swoim tyle że zaraz po skończonym sezonie gdzie moto stało z 2 tygodnie tylko z 10-15min ładowałem bo już było niby OK
_________________ http://www.cwaniacy.com.pl/<=Wejdź i dowiedz się jak możesz regularnie zarabiać na promocjach bankowych
|
5 sty 2013, o 22:22 |
|
|
misiuto
SV Rider
Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33 Posty: 338 Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kruca zyks - ja miesiąc nie jeździłem i po podłączeniu ładowarki mam to samo - od razu zielone a aku ma dwa lata. Oczywiście taka sama ładowarka Nie da się jej źle podłączyć Więc załóżmy, że jest OK Pzdr, misiuto
_________________
|
5 sty 2013, o 22:22 |
|
|
Jankoś
SV Rider
Dołączył(a): 29 sie 2012, o 18:51 Posty: 1279 Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie (okolice)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
a te Wasze ładowarki mają opcję że mogą ładować też auto? Jak tak podłącz akumulator od auta i zobaczysz czy tam ładuje dłużej czy też od razu zielone się zapala
_________________ http://www.cwaniacy.com.pl/<=Wejdź i dowiedz się jak możesz regularnie zarabiać na promocjach bankowych
|
5 sty 2013, o 22:26 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rozładuj akumulator do zera i ponownie podłącz ten prostownik. Wtedy będziesz miał jaśniejszy obraz. W domu mam jakiś automat ale najczęściej używam prostownika zrobionego z zasilacza komputerowego. Jak trzeba szybko coś naładować lub dopalić auto to pokrętło przekręcam w prawo, przegrać się nie przegrzeje bo ma wentylator oraz przerobiony jest także na automat i w momencie naładowania wskazówka na amperomierzu spada do zera. Jakoś nie ufam tym z elektroniką w środku ponieważ po dołączeniu takiego automatu pokazuje on, że akumulator jest już w paełni naładowany. W momencie kiedy zaraz potem podłączam taką przeróbkę po takim sklepowym automacie akumulator jest jeszcze ładowany przez jakieś 3-4h bardzo małym prądem aż do momentu kiedy wskazówka nie spadnie do zera.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
Ostatnio edytowano 6 sty 2013, o 00:05 przez kozik, łącznie edytowano 1 raz
|
5 sty 2013, o 22:48 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Oczywiście mam też inny prostownik. Taki porządny. Radziecki. Ale tym z lidla ładowałem dziś akumulatory w innych sprzętach i właśnie tak z godzinę, albo pół i naładowane. A trzeci skubany nie chce. Pomysł z rozładowaniem jest znakomity. Dzięki.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
5 sty 2013, o 23:52 |
|
|
Jankoś
SV Rider
Dołączył(a): 29 sie 2012, o 18:51 Posty: 1279 Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie (okolice)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kozik sam robiłeś ten prostownik z zasilacza od kompa? Zajefajny pomysł aż ciekaw jestem jak to działa w stosunku do typowych normalnych prostowników
_________________ http://www.cwaniacy.com.pl/<=Wejdź i dowiedz się jak możesz regularnie zarabiać na promocjach bankowych
|
6 sty 2013, o 10:38 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
no też jestem ciekawy... ten z zasilacza zdaje się być ok. sam przerabiałeś zasilacz?
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
6 sty 2013, o 13:39 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Zasilacz przerabiał mi brat Ten zasilacz w stosunku do tych gotowych lepiej doładowuje akumulator przez co jest silniejszy. Akumulator jak jest kompletnie rozładowany ładowanie zaczyna się od 4-3A, po godzinie spada do 2-1A a kiedy kończy się lądowanie spada do zera. Miałem w rękach kilka prostowników i przy nich akumulatory robił się ciepły oraz było słychać minimalne syczenie, przy tym takiego efektu już nie ma
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
6 sty 2013, o 15:39 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
BŁĄD! Nigdy nie powinno się rozładowywać akumulatorów do zera! Chyba, że chcecie ukatrupić aku. Akumulatory zwłaszcza kwasowo - ołowiowe przystosowane są do pracy w stanie całkowitego naładowania. Zasada nierozładowywania akumulatorów do zera nie dotyczy oczywiście tylko kwasowo - ołowiowych a wszystkich dostępnych na rynku. Tu nie chodzi o to, ze w zasilaczu masz automat, tylko amperomierz wskazuje prąd ładowania akumulatora. Im bliżej naładowania "do pełna" tym akumulator pobiera mniejszy prąd (o ile jest to sprawny akumulator... uszkodzone mogą działać zupełnie odwrotnie). Pod koniec ładowania wskazówka spada do zera, ale pewien prąd i tak płynie. Dokładność amperomierza jest jednak zbyt mała, by to pokazać Ten efekt wynika z tego, że ładowarki wyposażone w układ elektroniczny kontrolujący stan akumulatora nie mają wystarczającej dokładności, gdyż musi być przystosowany do wielu rodzaju akumulatorów (jednym słowem, musi być uniwersalny). Dlatego po podłączaniu zwykłej ładowarki, akumulator jest jeszcze ładowany małym prądem. To tak tylko w ramach wyjaśnienia Najłatwiej będzie po prostu podpiąć aku do motocykla i spróbować. Całkiem możliwe, że tak jak pisałem wcześniej, ładowarka ma prosty układ kontroli, który nie wykazuje zbyt dużej dokładności i po podłączeniu akumulatora informuje o prawidłowym stanie naładowania i ten stan w rzeczywistości jest w w miarę prawidłowy. Może być też tak, że układ zawodzi i wykazuje się dużym błędem pomiaru i konieczne jest doładowanie sprawnym prostownikiem. Ja bym jednak obstawiał, że wszystko jest ok. Sam po kupnie nowego aku do auta stare wyjąłem i stało przez całą zimę w zimnym pomieszczeniu. Później po podpięciu do instalacji samochodowej, auto odpaliło bez problemu.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
6 sty 2013, o 16:29 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tak się nie powinno robić ale jak go raz rozładujemy do zera to nic mu się nie stanie. W aucie nawet nie pamiętam ile razy został rozładowany do zera przez nie wyłączone światła mijania odraz te mniejsze w środku. Na tym siedmioletnim akumulatorze podczas mrozu światła świeciły ok 30min i była jeszcze szansa na odpalenie auta wiec takie zabiegi raczej wielkiej krzywdy mu nie zrobiły? W układzie są wlutowane oporniki ograniczające napniecie do 14,8V które jest podawane przy pierwszym podłączeniu. W momencie kiedy akumulator wchodzi w fazę buzowania napniecie spada do 13,4V i potem jeszcze niżej, po prostu ile trzeba tyle prostownik podaje aby go naładować na maxa. Akumulator dokładnie została sprawdzony kiedy buzuje podczas ładowania i przez to dobierane były oporniki aby nie przekroczyć wartości 14,8V, tak jak się to dzieje w samochodzie. Pokrętło jest pomocne przy starych akumulatorach kiedy trzeba dąć większe napniecie 16,8V aby go pobudzić ale jak nie jest potrzebne to prostownik od razu podaje mniejsze napniecie. Chciałem aby tak przerobić ale te kupcze się do tego podobno nie nadają bo gryzie się z tym ta elektronika. Tylko łaknie i nowocześnie wyglądają ale nic poza tam
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
6 sty 2013, o 18:33 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Owszem, rozładowanie do zera nie zepsuje akumulatora za pierwszym razem. Ale każde kolejne będzie powodowało spadek pojemności czego efektem może być to, że akumulator zawiedzie nie zimą 2014 roku, a zimą 2013. I tutaj nie ma wielkiego pola do dyskusji, bo rozładowanie do zera powoduje nieodwracalne reakcje chemiczne na powierzchni elektrod. To tak jak papierosy... zabijają powoli, a czasami nagle i niespodziewanie Czasami nie unikniemy rozładowania do zera (zostawione światła), ale nie należy robić tego świadomie. A te tanie prostowniki to fakt... tylko ładnie wyglądają. Kiedyś miałem okazję zaglądnąć do środka do takiego najtańszego, bez kontroli stanu akumulatora. Jak się okazało siedział tylko transformator i jedna dioda prostownicza wlutowana na pająka i wisząca w powietrzu. A później wielkie zdziwienie jak akumulatory padają
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
6 sty 2013, o 21:17 |
|
|
Jacek1
motorowerzysta
Dołączył(a): 7 sty 2011, o 23:10 Posty: 86 Lokalizacja: Stargard
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s k1 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Panowie jest sens wymieniać olej + filtr oleju na nowy jeśli wymieniło sie go na początku sezonu 2012 i zrobiło sie tylko 2 tys km ?
|
6 sty 2013, o 21:36 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2808 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Oczywiście nikt cie nie zmusi do wymiany, sam byłem w identycznej sytuacji i wymieniłem na nowy wraz z filtrem.
Wiele zależy czy ty zalewałeś ostatnio czy kupiłeś moto i nie wiesz co rzeczywiście jest wlane.
|
6 sty 2013, o 21:39 |
|
|