Autor |
Wiadomość |
VjankuV
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:21 Posty: 783 Lokalizacja: Siecieborowice/Oława/Wrocław
|
Obniżenie R1 z 2007r.
Hej, Moja luba zakupiła erłana z 2007 i jak zwykle z jej wzrostem trzeba walczyć o każdy centymetr w wysokości siedzonka nad ziemią. Pomysły typu szpilki na motor odpadają ponieważ buty już dawno zakupione i dobrze się sprawują. Z przodu jest już opuszczony na lagach. Z siedzonka nic już nie wybiorę, bo i tak niewiele tam jest. Pozostaje zakup obniżenia. Jest to spory koszt prowadząc sprawę przez serwis robota 150zł + część chyba 400zł. Jednak oglądając te części obniżające motocykl o zawrotne 2-3cm spostrzegłem, że wszystko co jest w zestawie to dwa płaskowniki z doma otworami każdy. http://www.moto-akcesoria.pl/obnizenie- ... r1,p,24279 Pytanie czy ktoś kiedyś obniżał motocykl i jak to robił żeby wszystko było ok jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy ? Czy może się nie pałować i oddać sprawę na serwis ? Czy może ktoś ma namiary na coś tańszego ?
_________________ Suzuki SV 650 N 2000r. Janku bikes
|
27 gru 2012, o 22:05 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
dog bonesy to zawsze była droga sprawa, chociaż to dziwne, bo część jest naprawdę prosta i nawet jeśli uznać, że tam jest jakiś mega-super-hiper materiał użyty, to nie powinno to być droższe niż 80 zeta. takie moje zdanie. problemu ceny jednak nie przeskoczysz, jeśli chcesz kupić gotowy produkt dedykowany pod model-markę-rok, niestety. gdybyś jednak poszperał w sieci, to może znajdziesz wymiary tego cudeńka za 572 zł (+ wysyłka ), to pewnie bez problemu znajdziesz magika, który sam to wystruga. w zasadzie rzecz jest na tyle prosta, że da się to samemu wyrzeźbić, tak jak pisałeś - z płaskownika, przy pomocy szlifierki i wiertarki, tylko teraz niech się wypowiedzą mądrzejsi ode mnie i powiedzą, jaki to materiał powinien być, bo pewnie zwykłe płaskowniki z castoramy okażą się za miękkie
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
27 gru 2012, o 22:14 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
Ja kiedyś podwyższałem. Wyciąłem z nierdzewki, bo tylko taki materiał miałem dwa płaskowniki i wywierciłem 4 dziury. Wiertłem. Kosztorys opiewał na jakieś 6,50 (szść pięćdziesiąt) plus robocizna. Jakbyś chciał to mogę eksperymentalnie dorobić boczne kółka.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
27 gru 2012, o 22:17 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
Ja poproszę
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
27 gru 2012, o 22:28 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
W "moich stronach" dorobienie dłuższych kości do GSR600 z kwasówki wyniosło 200zł.
|
27 gru 2012, o 22:29 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
Skwaro tobie nie przysługują. Za słaby masz sprzęt. Sześćsetką to chłopaku możesz się nogami podpierać. Kwasówka nie jest jakoś strasznie droga o ile zamiast sklepu udasz się na złom i sobie wygrzebiesz. Jednak nie namawiam na wyrabianie takich rzeczy, bo w razie dzwonu sumienie Cię zagryzie.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
27 gru 2012, o 22:46 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
Szkoda, jak kiedyś kupię lytra to się zgłoszę :-)
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
27 gru 2012, o 23:01 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
VjankuV, zmierz jaki obecnie jest rozstaw śrub od osi do osi. Żeby obniżyć tył motocykla o ok. 3cm, to powinieneś zamontować dog-bonesy dłuższe o ok. 1cm od oryginalnych. Jak będziesz miał wymiar, to daj znać, bo mam u siebie parę różnych kompletów dog-bonesów, wycinałem kiedyś tego trochę laserem, może uda się podpasować Co do super hiper kosmicznego materiału, to oryginalnie w suzuki jest to wykonane ze zwykłej stali węglowej, jak mnie pamięć nie myli to po sprawdzeniu twardościomierzem wyszły parametry ST3. To i tak jest pewnie ze sporym zapasem wytrzymałości, bo niemieckie akcesoryjne firmy robią takie elementy z aluminium i dostają na to atesty.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 gru 2012, o 01:27 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
Ja miałem wrażenie, że te oryginalne dog-bonesy były nawet jak by bardziej miękkie bo jak przejechałam po nich pilnikiem na próbę to lepiej zbierał materiał od tej typowej ST3. Ot taka szybka próba twardości z baraku sprzętu do pomiaru twardości Ja dla większej pewności zagrzałem do czerwoności i kąpiel w oleju i wodzie a potem już tylko kolejna próba wytrzymałości na zginanie czy nie pęknie ale tym razem w imadle
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
28 gru 2012, o 10:28 |
|
|
VjankuV
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:21 Posty: 783 Lokalizacja: Siecieborowice/Oława/Wrocław
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
Wystarczy mi sama informacja, że robił to ktoś samemu i miało to rację bytu. Chyba faktycznie tak zrobię. Rozbiorę, pomierzę i zrobię coś chociaż na próbę. Mam na szczęście dostęp i do materiału i do lasera tak więc kosztów tyle, ile wydam na browara przy pracy Łasy zawsze sypnie konkretem Będzie może w przyszłym tygodniu wolna sobota, to sprawdzę wymiar, o którym mówisz.
_________________ Suzuki SV 650 N 2000r. Janku bikes
|
29 gru 2012, o 03:00 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
VjankuV podjedź z oryginalną częścią do Oławy do "Jurczak CNC" przy wiadukcie, powiesz jaki chcesz miec rozmiar nowej części i dorobią Ci pewnie bez problemu. Jeszcze miesiąc temu mój kumpel był tam inżynierem, ale już pewnie mają nowego więc też zaprojektowanie tego to chwila.
_________________ 675
|
29 gru 2012, o 15:56 |
|
|
VjankuV
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:21 Posty: 783 Lokalizacja: Siecieborowice/Oława/Wrocław
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
Z Panem Jurczakiem miałem do czynienia zamawiając pewne rzeczy jako inżynier dla firmy, w której pracowałem. Nie jest to najtańszy wybór i niekoniecznie najlepszy. Czasem potrafili spieprzyć rzeczy, które wystarczyło skopiwać ze wzorca. Bardziej w Oławie polecam firmę Tomet i w niej Pana Edzia, który zrobi to co chcesz, jak chcesz i za rozsądną cenę. Jurczak ma zaplecze maszynowe ogromne, właściciel również jest miłym człowiekiem (przynajmniej był dla nas), jednak to nie wszystko. Wracając do tematu, to mam złotą rączkę w domu. Tatko potrafi zrobić cuda przy pomocy zwykłej szlifierki i spawarki. Tak więc pozostanę przy pomyśle zrobienia tego samemu
_________________ Suzuki SV 650 N 2000r. Janku bikes
|
29 gru 2012, o 16:31 |
|
|
MarQS
motocyklista
Dołączył(a): 18 maja 2012, o 22:20 Posty: 159 Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 K5
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
raczej spawarki to bym do dorabiania kości nie używał .
Dorobienie kości to tylko i wyłącznie wycinarka laserowa/water jet Dorobienie kości u mnie z materiałem to ok 100zł (za dorobienie flansz na mocowanie kominów płaciłem 70zł a kształt 10x bardziej skomplikowany niż kość zawieszenia ) i to przy opcji cięcia wodą które jest droższe od lasera !
_________________ Siódmego dnia Bóg stworzył motocykl Yoshimura
|
11 sty 2013, o 13:23 |
|
|
VjankuV
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:21 Posty: 783 Lokalizacja: Siecieborowice/Oława/Wrocław
|
Re: Obniżenie R1 z 2007r.
Spawarka to tylko sarkazm Jutro mam wolną sobotę więc rozbieram moto i jak będę miał kości w rękach wtedy będe działał dalej.
_________________ Suzuki SV 650 N 2000r. Janku bikes
|
11 sty 2013, o 19:43 |
|
|