Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Autor |
Wiadomość |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Już tłumaczę o co chodzi Potrzebna mi drukowana płytka, z jednej strony wchodzą 2 kable zasilające 12V, z drugiej strony wychodzą 2 kable z prądem podawanym impulsowo, w regulowanych odstępach czasowych. Na płytce jakiś magiczny układ otwierający i zamykający obwód w odstępach czasowych oraz potencjometr, którym reguluję długości impulsów albo częstotliwość ich występowania. Jak znam życie, to można kupić taki układ gotowy gdzieś na allegro, albo pewnie jeszcze taniej na ebayu, nie wierzę by Chińczyki czegoś takiego nie produkowali Tylko jak u diabła to się nazywa, wg jakich haseł szukać? Docelowo ma to służyć do sterowania olejarką lub np. grzanymi manetkami.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 sty 2013, o 01:08 |
|
|
bula87
SV Rider
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06 Posty: 547 Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Czy są do tego gotowe układy to się niestety nie orientuję ale funkcjonalność idealnie mi pasuje do jakiegoś klucza tranzystorowego ze sterowaniem PWM z procka choć może nawet na zabytkowym NA555 dałoby się coś takiego zbudować, koszt znikomy wiec nie wiem czy chinczycy mogli by to zrobić taniej
_________________ Maszyna: Suzuki SV650 N K3
|
14 sty 2013, o 01:25 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
http://allegro.pl/show_item.php?item=2926978313Czyli coś takiego w sumie spełniłoby moje oczekiwania? Trzeba by tylko jeden z potencjometrów wymienić na duży, żeby obsługiwać go w rękawicach, a nie śrubokrętem
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 sty 2013, o 02:06 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Wygląda na to, że coś takiego powinno się sprawdzić. Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz zasilać grzane manetki, a i olejarkę pewnie też, to musisz zastosować raczej przekaźniki. Gdybyś puścił tak duży prąd przez taki układ, to wiadomo co się stanie.
|
14 sty 2013, o 02:10 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Jasna sprawa, przed każdym urządzeniem musiałby być przekaźnik i bezpiecznik.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 sty 2013, o 02:28 |
|
|
bula87
SV Rider
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06 Posty: 547 Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Wydaje mi się ze tam już jest przekaźnik, nie wiem jaki prąd tam może płynąć ale na upartego jakiś dobry MOSFET tez się nada z dobrym chłodzeniem, ale fakt, bezpiecznik i przekaźnik brzmią bezpieczniej
_________________ Maszyna: Suzuki SV650 N K3
|
14 sty 2013, o 15:27 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Nie do końca. Przekaźniki są bardziej awaryjne. Dodatkowo jeżeli układ wymaga dokładnych przełączeń to zastosowanie przekaźników jest wręcz niemożliwe. Chodzi o efekt odbijania się styków, którego nie widać gołym okiem, ale na oscyloskopie już nie jest tak kolorowo (pomijając już fakt, że tranzystor wymaga tylko chwilowego impulsu elektrycznego by wprowadzić go w stan przewodzenia a przekaźnik potrzebuje nieustannego zasilania). Dodatkowo dochodzi wypalanie styków i zwiększanie się spadków napięcia. W tym wypadku problemu raczej nie będzie, bo manetki czy olejarka nie jest zbyt wymagająca. Ja bym jednak zbudował własny układ na NE555 i mosfecie. Wykluczyłbym po prostu elementy mechaniczne (nie wiem czemu, ale nie ufam przekaźnikom wykonującym wiele łączeń). Kiedyś zbudowałem taki podobny układ i działał bez zastrzeżeń. Niedługo będę siadał do tego ponownie bo chcę zbudować przerywasz do kierunków diodowych.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
Ostatnio edytowano 15 sty 2013, o 13:17 przez Miles, łącznie edytowano 2 razy
|
15 sty 2013, o 13:11 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
dokladnie taki sam układ wykorzystałęm do zrobienia automatycznej olejarki do tego wiadomo został jeszcze podłączony elektrozawór (kupiłem od jakiegoś samochodu)
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
15 sty 2013, o 13:14 |
|
|
bula87
SV Rider
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06 Posty: 547 Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
No ja też zawsze na mosfecie jechałem, a przekaźnik dałem jedynie do układu automatycznego załączenia świateł w mojej puszce ale manetki tez nie będą chyba potrzebować milisekundowego przełączania wiec powinno działać.
_________________ Maszyna: Suzuki SV650 N K3
|
15 sty 2013, o 17:42 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Masz na myśli układ z allegro, który podlinkowałem? Zakres regulacji wystarcza dla olejarki? Pytam bo sprzedawca sam nie wie, w jakim zakresie pracują potencjometry
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
15 sty 2013, o 17:55 |
|
|
foras1
SV Rider
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 22:05 Posty: 800 Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '00/01
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Jeśli się choć odrobinę znasz na elektronice to możesz taki układzik sam spokojnie zrobić:) Tu http://ne555.jblew.pl/ masz kalkulator do układu NE555 interesuje cię generator astabilny - czyli taki który się będzie z odpowiednią częstotliwością włączał i wyłączał przekaźnik. Jeśli potrzebujesz mieć możliwość regulacji to zamiast Ra i Rb możesz sobie wstawić potencjometry:) Jak nie chcesz robić tego samemu to możesz poprosić sprzedawcę żeby podał ci wartości potencjometrów to sobie sprawdzisz w jakim zakresie jest regulacja za pomocą tego kalkulatora
_________________ http://www.bikepics.com/members/foras1/01sv650s/
|
15 sty 2013, o 20:42 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Tu niestety właśnie jest problem Wiem, że dzwonią, ale nie wiem w którym kościele No ale ten kalkulator wygląda przystępnie, raczej do ogarnięcia Dzięki! Edit: Zamówiony układzik przyszedł dziś pocztą Nawet działa i to dokładnie tak jak powinien. Pozostaje tylko wymienić jeden potencjometr na większy i w ten sposób sterowanie olejarką będzie gotowe. Koszt: niecałe 30zł
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
15 sty 2013, o 20:52 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulator czasowy, impulsowy? (gdzie to dostać)
Odświeżę trochę temat Minęło ponad pół roku, a mnie się przypomniało, że olejarkę miałem zrobić Wymieniłem potencjometry w tym swoim przerywaczu. Raz, że sterowanie trzeba wyprowadzić na kablach do kierownicy. Dwa, że przy okazji też zmieniam czasy. Fabrycznie były wlutowane dwa potencjometry 100K ohm, dające czas otwartego przekaźnika w zakresie To=(0,2s~16s) oraz czas zamkniętego przekaźnika w zakresie Tc=To+(0,2s~16s). Próbowałem używać kalkulatora, żeby wyliczyć pożądane oporności dla konkretnych czasów otwarcia/zamknięcia, ale wychodziły bzdury. Zainwestowałem więc furmankę pieniędzy i nakupowałem sobie różnych potencjometrów i w 5min doszedłem doświadczalnie co i jak Po zmianie potencjometru ze 100K ohm na 10K ohm zakres regulacji zmniejszył się z 16s do 1,6s, po zmianie potencjometru na 1M ohm analogicznie zakres wzrósł do 160s. Proste jak konstrukcja cepa Zastanawiałem się jeszcze, którym parametrem będzie najwygodniej regulować dawkę oleju. Czy lepiej zmieniać wielkość kropli oleju czy odległości pomiędzy kolejnymi kroplami. Wychodzi na to, że potencjometr będzie regulował długość otwarcia elektrozaworu czyli wielkość kropli (czas od 0,2 do 1,6s), natomiast czas zamknięcia elektrozaworu będzie ustawiany przełącznikiem I-O-II z dwoma rezystorami, prawdopodobnie 200K ohm (mniej więcej 32s między kroplami) oraz 500K ohm (mniej więcej 80s między kroplami). Jednocześnie ten sam przełącznik będzie wyłączać cały układ, w pozycji O elektrozawór jest zamknięty. Gdyby zrobić odwrotnie, potencjometrem regulować czasy pomiędzy kroplami, a przełącznikiem wielkość kropli, to środkowa pozycja przełącznika czyli zupełnie rozwarte styki, powoduje ciągłe otwarcie elektrozaworu, więc to rozwiązanie odpada. Chcąc nie chcąc wyszło, że zrobię to dokładnie tak jak w sterowaniu moto-oilera. Jak polutuję już wszystko na gotowo, poupycham w obudowy i zmontuję całą olejarkę, to zrobię zdjęcia, może ktoś skorzysta W międzyczasie znalazłem jeszcze jeden układ elektroniczny, który spełnia identyczną funkcję - AVT 1459. Jest dostępny na allegro czy na stronie avt, koszt 30zł.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
27 wrz 2013, o 21:48 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|