Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
no to co polecasz do litra i 50tys. przebiegu? w takim razie ja mam power1 półsyntetyk 10W40
|
26 sty 2013, o 18:38 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Dawny GPS. Zostań na półsynetyku jeśli długo na nim jeździłeś.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
26 sty 2013, o 18:46 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
czyli mam rozumieć że jest do kupienia nadal power 1 GPS 10W40?? czy nazwa się zmieniła?? jesli tak to zmienie na taki jak piszesz czyli GPS 10W40
|
26 sty 2013, o 18:55 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Z tego co pamiętam to już nie Castrol GPS ale Castrol 1 Power, wiec nim zalej.Chodzi o to, że latałeś na oleju na bazie ropy naftowej ze znacznym dodatkiem syntetyków. "Ropa" w silniku już swoje odłożyła, więc zalanie olejem na bazie gazu ziemnego (bo to jest baza większości pełnosyntetyków) mogło by nie być do końca szczęśliwe. Z doborem oleju jest trochę tak jak z doborem lekarstwa. Co dla jednego jest wskazane dla drugiego niekoniecznie. Reasumując: Silnik latający cały czas na pełnosyntetyczej oliwie powinie latać na niej nadal pomimo że ma 100 kkm Silnik latający na półsynetyku od powiedzmy 4-5 sezonów powinien na nim zostać.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
Ostatnio edytowano 26 sty 2013, o 19:08 przez Kronos, łącznie edytowano 2 razy
|
26 sty 2013, o 19:04 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
no to spoko, dziekuję Ci P.S. zmień avatara i podpis bo bardziej mi się widzi zielonka
|
26 sty 2013, o 19:07 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Oleje
Kronos, a wiesz może, czy można mieszać Castrol GPS z Castrol 1 Power (np. 1l tego i 1,5l tego)? Oprócz nazwy coś się zmieniło?
|
26 sty 2013, o 19:56 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Tu niestety złe wieści. Castrol ujednolicił tylko nazewnictwo. Bebechy te same
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
26 sty 2013, o 20:04 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
avatar midzio ale już nie hayabusa rider
|
26 sty 2013, o 20:07 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Oleje
Czyli mieszać bez obaw:D
|
26 sty 2013, o 20:19 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Śmiało Na to nie mam wpływu - admini
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
26 sty 2013, o 20:21 |
|
|
BlackN
motocyklista
Dołączył(a): 27 lut 2010, o 19:31 Posty: 156
|
Re: Oleje
Co ta ropa odłożyła i gdzie? Uważam, że współczesne oleje półsyntetyczne mają dadatki myjące (wiesz jakie lepiej niż ja), które sprawiają, że w silniku, który jest w dobrej kondycji, nic się nie odkłada. Widuję od czasu do czasu rozłożone silniki i ani śladu tam osadów, nagarów itp. 20 lat temu, kiedy w CPNie można było dostać Selektol 15W-40 minerał a do diesli Superol, to wystarczyło zdjąć pokrywę zaworów, żeby zobaczyć dzigienki zaworowe pracujące w szlamie, wtedy zalanie olejem z Pewexu np. Castrolem, powodowało rozpuszczanie tych szlamów i zapychanie filtra. Trzeba było w ciągu godziny zmienić ze 3 filtry (kontrolka oleju "mówiła" kiedy), żeby 4 był drożny (przerabiałem to kiedyś w Kadecie). Później na regulacji zaworów pytali, czym był myty silnik, bo takiego nie widzieli jeszcze... 4 lata temu w Zafirze 2.2 diesel jeżdzącej na półsyntetyku 10W-40 z przebiegiem 125 tyś (na liczniku), zalałem Agip 5W-50, rozrusznik ma o wiele lżej w zimie, zauważalnie nie ubywa i nic złego się nie dzieje (przejechałem 85 tyś). Motocykl Z750S, 2 lata temu zalałem Agipem 10-60, wcześniej jeździł na półsyntetyku 10W-40, zrobiłem 22 tyś (2 wymiany), nie ubywa, nie cieknie, nie boję się go kręcić... Reasumując, jak silnik się kończy, to wszystko mu będzie szkodziło a jak jest w dobrej kondycji, to lepszym olejem nikt mu krzywdy nie zrobi...
_________________ Kawasaki Z750S 06' Jedź i daj jechać innym...
|
26 sty 2013, o 21:35 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Oczywiście, że masz racje, ale w sytuacjach kiedy kupujemy nowy motocykl, jeździmy na nim 5 sezonów na oleju X, zmieniamy na super X itd. Ale jeśli nie do końca wiemy co było lane, jakie poprzedni właściciel stosował interwały wymiany, czy oliwa nie kisiła się w silniku przez x sezonów to lepiej zostać przy tym co sprawdzone. Biorąc pod uwagę, że lwia część naszych maszyn to zagraniczny import, to dbałość poprzednich "zagranicznych" właścicieli i ich świadomość jest zatrważająca. Oddają o2o do serwisu o on leje to co ma i nikt się raczej nie zastanawia co, byle norma była.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
26 sty 2013, o 21:50 |
|
|
CZACHURSKI
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 10:46 Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Oleje
Miałem się już nie odzywać ale chciałbym się sie podzielić, iż zakupiłem castrola 10W40 Power 1 ... i teraz moje zapytanie czy jest róznica między nim a racing? Czy to chwyt marketingowy? i kolejne może z głupich Czy niski stan oleju ma wpływ na prace silnika, zaworów? Oczywiście nie mówie tu o jakiś zatarciach ale np o nie równej pracy?
|
28 sty 2013, o 22:59 |
|
|
Jankoś
SV Rider
Dołączył(a): 29 sie 2012, o 18:51 Posty: 1279 Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie (okolice)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
|
Re: Oleje
Jak niski stan oleju? Ogólnie jak zawory nie dostają oleju to będzie klekot lepszy niż w silniku diesla
_________________ http://www.cwaniacy.com.pl/<=Wejdź i dowiedz się jak możesz regularnie zarabiać na promocjach bankowych
|
28 sty 2013, o 23:04 |
|
|
CZACHURSKI
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 10:46 Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Oleje
Niski - minimum
|
28 sty 2013, o 23:07 |
|
|
Jankoś
SV Rider
Dołączył(a): 29 sie 2012, o 18:51 Posty: 1279 Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie (okolice)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
|
Re: Oleje
nie nawet ciut poniżej minimum nie powinno mieć żadnego wpływu na pracę silnika jeśli chodzi o jego głośność to co jest wystarczy do smarowania. Może masz coś z pompą skoro głośniej pracuje niż powinna? Zresztą nie jestem ekspertem w tych sprawach Żeby ktoś nie interpretował że poniżej minimum jest OK bo nie jest, Edit: a może masz (najprawdopodobniej) po prostu luzy zaworowe i to kwestia regulacji
_________________ http://www.cwaniacy.com.pl/<=Wejdź i dowiedz się jak możesz regularnie zarabiać na promocjach bankowych
Ostatnio edytowano 28 sty 2013, o 23:27 przez Jankoś, łącznie edytowano 1 raz
|
28 sty 2013, o 23:15 |
|
|
Bangout
rowerzysta
Dołączył(a): 16 mar 2012, o 11:19 Posty: 43
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 2005
|
Re: Oleje
Co do oleju było powiedziane: Power 1 - półsyntetyk Power 1 Racing - syntetyk
|
28 sty 2013, o 23:19 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
Czachurski, niedomagające zawory w sv to raczej ich absolutna cisza (nikłe bądź żadne luzy, nie ma co dzwonić). Za to łańcuchy lubią grać jak orkiestra. Jest o tym wątek ciągnący się niczym moda na sukces.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 sty 2013, o 00:05 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Oleje
ja tam zalałem Valvoline Durablend 10W40 i jest ok
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
2 lut 2013, o 16:10 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
I co w związku z tym? Rozumiem, że teraz każdy komu się silnik po nowym oleju nie rozpadnie będzie wstawiał takiego posta?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
2 lut 2013, o 16:16 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|