Autor |
Wiadomość |
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
u mnie też więc chyba normalne.
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
31 sty 2013, o 13:00 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No raczej normalne że temp pracy silnika jest miedzy 600-800C wiec musi się nagrzać. Ale jeśli nierdzewna robi się fioletowa czyli AFR jest wysoki (mało paliwa) temp spalin rośnie. Wysoka temperatura spalin może być tez spowodowana złym zapłonem. Dla silnika wolnossącego idealny (ze względu na osiąganą moc) AFR wynosi 13.7.... dla silnika turbo (zwłaszcza wysilonego) AFR powinien mieścić się w granicach 11.5-12.5 że by było bezpiecznie). Wiec raczej nie jest zalecane utrzymywanie takiej temp pracy silnika bo może się to skończyć upaleniem tłoka i silnik do śmietnika...
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
31 sty 2013, o 13:20 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Pytanie z innej parafii. Są programu diagnostyczne do VW (vagcom), opla (opeltech). A jest coś do SV tak by sprawdzić błędy skasować je ewentualnie ?? Jaki program to ogarnia i jaki kabel by trzeba było mieć??
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
31 sty 2013, o 15:47 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
wątpię by był powrzechnie gdzieś dostępny program do motocykli + jakiś interfejs do nich błędy sprawdzasz mostkując 2 piny w białej kostce w zadupku i patrzysz jaki błąd wyświetli na wyświetlaczu licznika
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
31 sty 2013, o 16:02 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
To wiem że można tak odczytać... Myślałem że coś jest
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
31 sty 2013, o 16:30 |
|
|
zdunman
motocyklista
Dołączył(a): 23 sty 2013, o 16:11 Posty: 231 Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
|
31 sty 2013, o 16:46 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
nawiązując do poprzednich postów, kilka dni temu odpaliłem moto , tył był na podnośniku. zacząłem jechać ( dosyć długo na każdym biegu) kiedy tylne koło było w powietrzu, kolanko 1 cylindra zrobiło się czerwone. rozumiem że jest to normalne tak ?
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
31 sty 2013, o 16:47 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Na początek kolor świecy - czy izolator ma kolor "kawy z mlekiem". Możesz mieć za ubogą mieszankę co rozpoznasz po kolorze świecy. Czy jesteś pewien, że ktoś regulował w ostatnim stuleciu luzy zaworowe? Bo zawsze poprzedni właściciel robi serwis na czas, o którym sam motocykl często nic wie Na ogół nie jest to norma.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
31 sty 2013, o 17:18 |
|
|
Magpie
motocyklista
Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:25 Posty: 119 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2k4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Hmm, nie jestem specjalistą od SVek ale czy jeśli moto stało, pędu powietrza nie było żadnego a on sobie "jechał dość długo na każdym biegu" to kolektor nie ma prawa zrobić się czerwony? Wcześniej jeździłem olejakiem i świecące kolektory przy pałowaniu na postoju nie są niczym szczególnie dziwnym. Stąd pytanie Jeśli chodzi o czytanie błędów na komputerze to SV nie ma standardowego portu ODB, ale jeśli jest ECU to niemal zawsze jest opcja się do niego podłączyć. Z kabelkiem jednak zdaje się jest problem bo coś musi pośredniczyć pomiędzy niskonapięciowym komputerem (usb to chyba poniżej 5volt) a ECU (zdaje się standardowo 12 volt) Program w zasadzie interpretuje kody błędów, moim zdaniem troszkę dużo kombinowania lub wydatków dla samej diagnostyki jeśli można to zrobić drucikiem i wyszukaniem kodu błędu na kompie. Choć pewnie w niejednym warsztacie ktoś dałby sobie obciąć z 2 palce za takie cudo Forumowi specjaliści od flashowania ECU mogliby się wypowiedzieć i pojechać po mnie jeśli coś pomyliłem
|
31 sty 2013, o 18:15 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Raczej nie bardzo możesz mieć coś z zapłonem albo j.w. Palenie gumy i łapanie odcinki to bym sie zgodził że sie zagrzeje ale jeśli silnik nie maił zbyt dużego obostrzenia to raczej nie powinno.. kisiel_krzychu ty masz kolektor owinięty taśma/bandarzem??
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
31 sty 2013, o 18:16 |
|
|
CZACHURSKI
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 10:46 Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nawiązując do tematu rury wydechowej... U mnie rzeczywiście może byc to temat regulacji zaworów oraz mieszanki... Moto kupiłem 2 tygodnie temu i jak mówicie poprzedni właściciel może koloryzować a jaka prawda? lepiej ustawiać żeby spokojnie jeździć.
|
31 sty 2013, o 18:29 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
niema opcji żeby kolektor robił się czerwony... musiałbyś piłować na maksa... a raczej tego nie robiłeś..
|
31 sty 2013, o 18:44 |
|
|
Pawel555k
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32 Posty: 432 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Wydaje mi się, że nie za bardzo. Mam co prawda 650tke ale to nie ma nic do rzeczy. Kiedyś rozgrzewałem moto w podobny do Ciebie sposób, aż do momentu załączenia wentylatora i efekt był taki, że kolektory strasznie śmierdziały nagrzanym metalem ale nie świeciły.
_________________ Only V2
Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224
|
31 sty 2013, o 19:54 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
W gaźnikowej SV jak rozgrzewa się silnik na ssaniu po zmroku, to po minucie kolektory świecą jak żarówki. Tak ma być, wszystko w normie. Jeżeli kolektory są przebarwione na fioletowo, to faktycznie może być objaw złej regulacji składu mieszanki. Być może resztki niedopalonego w komorze spalania paliwa, dopalane są dopiero w kolektorach. Analizator spalin prawdę Ci powie Co do temperatury spalin, to zbyt bogata mieszanka daje wyższą temperaturę niż mieszanka zbyt uboga. A najwyższą temperaturę spalin daje mieszanka stechiometryczna, czyli ta właściwa, do której należy dążyć
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
31 sty 2013, o 20:17 |
|
|
CZACHURSKI
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 10:46 Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tylko zastanawiam się nad wypowiedzą Rene czy rzeczywiście może dojść do upalenia tłoka?
|
31 sty 2013, o 20:30 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Piszesz całkiem serio? Nigdy takiego efektu nie doświadczyłem i nie neguję tego co piszesz, po prostu mocno się zdziwiłem
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
31 sty 2013, o 20:54 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
100% serio
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
31 sty 2013, o 21:08 |
|
|
Pawel555k
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32 Posty: 432 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
potwierdzam tezę lasoocha Ale w tym wypadku jest chyba inna przyczyna niż przypadek, który omawiamy.
_________________ Only V2
Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224
|
31 sty 2013, o 21:15 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Na denku widzisz ślady spalania stukowego, a półki pękają głównie od zbyt wysokiej temp. Zresztą patrząc dokładnie na te fotki widać ślady zatarcia pod wytopieniem tłoka i pewnie miało to miejsce po stronie wydechowej - sporo za wysokie EGT.
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
31 sty 2013, o 21:19 |
|
|
CZACHURSKI
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 10:46 Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rene zwracam honor
|
1 lut 2013, o 00:20 |
|
|