Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 22 sty 2025, o 22:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 714  Następna strona
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
CZACHURSKI napisał(a):
Witam
Czy wam też bardzo szybko nagrzewa się, rura wydechu na przednim garze? u mnie chwilka i fiolet



u mnie też więc chyba normalne.

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


31 sty 2013, o 13:00
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No raczej normalne że temp pracy silnika jest miedzy 600-800C wiec musi się nagrzać. Ale jeśli nierdzewna robi się fioletowa czyli AFR jest wysoki (mało paliwa) temp spalin rośnie. Wysoka temperatura spalin może być tez spowodowana złym zapłonem. Dla silnika wolnossącego idealny (ze względu na osiąganą moc) AFR wynosi 13.7.... dla silnika turbo (zwłaszcza wysilonego) AFR powinien mieścić się w granicach 11.5-12.5 że by było bezpiecznie).

Wiec raczej nie jest zalecane utrzymywanie takiej temp pracy silnika bo może się to skończyć upaleniem tłoka i :wyp: silnik do śmietnika...

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


31 sty 2013, o 13:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Pytanie z innej parafii.
Są programu diagnostyczne do VW (vagcom), opla (opeltech). A jest coś do SV tak by sprawdzić błędy skasować je ewentualnie ??
Jaki program to ogarnia i jaki kabel by trzeba było mieć??

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


31 sty 2013, o 15:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rene napisał(a):
Pytanie z innej parafii.
Są programu diagnostyczne do VW (vagcom), opla (opeltech). A jest coś do SV tak by sprawdzić błędy skasować je ewentualnie ??
Jaki program to ogarnia i jaki kabel by trzeba było mieć??

wątpię by był powrzechnie gdzieś dostępny program do motocykli + jakiś interfejs do nich
błędy sprawdzasz mostkując 2 piny w białej kostce w zadupku i patrzysz jaki błąd wyświetli na wyświetlaczu licznika

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


31 sty 2013, o 16:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
acinr_PL napisał(a):
Rene napisał(a):
Pytanie z innej parafii.
Są programu diagnostyczne do VW (vagcom), opla (opeltech). A jest coś do SV tak by sprawdzić błędy skasować je ewentualnie ??
Jaki program to ogarnia i jaki kabel by trzeba było mieć??

wątpię by był powrzechnie gdzieś dostępny program do motocykli + jakiś interfejs do nich
błędy sprawdzasz mostkując 2 piny w białej kostce w zadupku i patrzysz jaki błąd wyświetli na wyświetlaczu licznika


To wiem że można tak odczytać... Myślałem że coś jest

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


31 sty 2013, o 16:30
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 16:11
Posty: 231
Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A takie coś ?

http://www.bikestar.pl/interfejs-diagnostyczny-obd
http://moto.allegro.pl/interfejs-diagno ... 20757.html

Cena kosmiczna, jakby zdobyć sam soft, to kabelek raczej się ogarnie...


31 sty 2013, o 16:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
nawiązując do poprzednich postów, kilka dni temu odpaliłem moto , tył był na podnośniku. zacząłem jechać ( dosyć długo na każdym biegu) kiedy tylne koło było w powietrzu, kolanko 1 cylindra zrobiło się czerwone. rozumiem że jest to normalne tak ?

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


31 sty 2013, o 16:47
Zobacz profil WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Na początek kolor świecy - czy izolator ma kolor "kawy z mlekiem". Możesz mieć za ubogą mieszankę co rozpoznasz po kolorze świecy. Czy jesteś pewien, że ktoś regulował w ostatnim stuleciu luzy zaworowe? Bo zawsze poprzedni właściciel robi serwis na czas, o którym sam motocykl często nic wie :)

Na ogół nie jest to norma.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


31 sty 2013, o 17:18
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:25
Posty: 119
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2k4
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Hmm, nie jestem specjalistą od SVek ale czy jeśli moto stało, pędu powietrza nie było żadnego a on sobie "jechał dość długo na każdym biegu" to kolektor nie ma prawa zrobić się czerwony? Wcześniej jeździłem olejakiem i świecące kolektory przy pałowaniu na postoju nie są niczym szczególnie dziwnym. Stąd pytanie

Jeśli chodzi o czytanie błędów na komputerze to SV nie ma standardowego portu ODB, ale jeśli jest ECU to niemal zawsze jest opcja się do niego podłączyć. Z kabelkiem jednak zdaje się jest problem bo coś musi pośredniczyć pomiędzy niskonapięciowym komputerem (usb to chyba poniżej 5volt) a ECU (zdaje się standardowo 12 volt)

Program w zasadzie interpretuje kody błędów, moim zdaniem troszkę dużo kombinowania lub wydatków dla samej diagnostyki jeśli można to zrobić drucikiem i wyszukaniem kodu błędu na kompie. Choć pewnie w niejednym warsztacie ktoś dałby sobie obciąć z 2 palce za takie cudo :D Forumowi specjaliści od flashowania ECU mogliby się wypowiedzieć i pojechać po mnie jeśli coś pomyliłem :)


31 sty 2013, o 18:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kisiel_krzychu napisał(a):
nawiązując do poprzednich postów, kilka dni temu odpaliłem moto , tył był na podnośniku. zacząłem jechać ( dosyć długo na każdym biegu) kiedy tylne koło było w powietrzu, kolanko 1 cylindra zrobiło się czerwone. rozumiem że jest to normalne tak ?


Raczej nie bardzo możesz mieć coś z zapłonem albo j.w. Palenie gumy i łapanie odcinki to bym sie zgodził że sie zagrzeje ale jeśli silnik nie maił zbyt dużego obostrzenia to raczej nie powinno..kisiel_krzychu ty masz kolektor owinięty taśma/bandarzem??

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


31 sty 2013, o 18:16
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2013, o 10:46
Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nawiązując do tematu rury wydechowej... U mnie rzeczywiście może byc to temat regulacji zaworów oraz mieszanki... Moto kupiłem 2 tygodnie temu i jak mówicie poprzedni właściciel może koloryzować a jaka prawda? lepiej ustawiać żeby spokojnie jeździć.


31 sty 2013, o 18:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
niema opcji żeby kolektor robił się czerwony... musiałbyś piłować na maksa... a raczej tego nie robiłeś..


31 sty 2013, o 18:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32
Posty: 432
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kisiel_krzychu napisał(a):
nawiązując do poprzednich postów, kilka dni temu odpaliłem moto , tył był na podnośniku. zacząłem jechać ( dosyć długo na każdym biegu) kiedy tylne koło było w powietrzu, kolanko 1 cylindra zrobiło się czerwone. rozumiem że jest to normalne tak ?


Wydaje mi się, że nie za bardzo. Mam co prawda 650tke ale to nie ma nic do rzeczy. Kiedyś rozgrzewałem moto w podobny do Ciebie sposób, aż do momentu załączenia wentylatora i efekt był taki, że kolektory strasznie śmierdziały nagrzanym metalem ale nie świeciły.

_________________
Only V2

Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224


31 sty 2013, o 19:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
W gaźnikowej SV jak rozgrzewa się silnik na ssaniu po zmroku, to po minucie kolektory świecą jak żarówki. Tak ma być, wszystko w normie.
Jeżeli kolektory są przebarwione na fioletowo, to faktycznie może być objaw złej regulacji składu mieszanki. Być może resztki niedopalonego w komorze spalania paliwa, dopalane są dopiero w kolektorach. Analizator spalin prawdę Ci powie ;)
Co do temperatury spalin, to zbyt bogata mieszanka daje wyższą temperaturę niż mieszanka zbyt uboga. A najwyższą temperaturę spalin daje mieszanka stechiometryczna, czyli ta właściwa, do której należy dążyć :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


31 sty 2013, o 20:17
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2013, o 10:46
Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tylko zastanawiam się nad wypowiedzą Rene czy rzeczywiście może dojść do upalenia tłoka?


31 sty 2013, o 20:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lasooch napisał(a):
W gaźnikowej SV jak rozgrzewa się silnik na ssaniu po zmroku, to po minucie kolektory świecą jak żarówki. Tak ma być, wszystko w normie.


Piszesz całkiem serio? Nigdy takiego efektu nie doświadczyłem i nie neguję tego co piszesz, po prostu mocno się zdziwiłem :O

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


31 sty 2013, o 20:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
100% serio :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


31 sty 2013, o 21:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32
Posty: 432
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Miles napisał(a):
lasooch napisał(a):
W gaźnikowej SV jak rozgrzewa się silnik na ssaniu po zmroku, to po minucie kolektory świecą jak żarówki. Tak ma być, wszystko w normie.


Piszesz całkiem serio? Nigdy takiego efektu nie doświadczyłem i nie neguję tego co piszesz, po prostu mocno się zdziwiłem :O


potwierdzam tezę lasoocha :) Ale w tym wypadku jest chyba inna przyczyna niż przypadek, który omawiamy.

_________________
Only V2

Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224


31 sty 2013, o 21:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
CZACHURSKI napisał(a):
Tylko zastanawiam się nad wypowiedzą Rene czy rzeczywiście może dojść do upalenia tłoka?


Obrazek
Obrazek

Na denku widzisz ślady spalania stukowego, a półki pękają głównie od zbyt wysokiej temp. Zresztą patrząc dokładnie na te fotki widać ślady zatarcia pod wytopieniem tłoka i pewnie miało to miejsce po stronie wydechowej - sporo za wysokie EGT.

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


31 sty 2013, o 21:19
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2013, o 10:46
Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rene zwracam honor :)


1 lut 2013, o 00:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 714  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL