Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 23 sty 2025, o 01:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 ... 714  Następna strona
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi 
Autor Wiadomość
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lasooch napisał(a):
Co do temperatury spalin, to zbyt bogata mieszanka daje wyższą temperaturę niż mieszanka zbyt uboga. A najwyższą temperaturę spalin daje mieszanka stechiometryczna, czyli ta właściwa, do której należy dążyć :P
Uboga mieszanka skutkuje spalaniem stukowym i miejscowymi skokami temperatury upalającymi pobliskie żelastwo. Dobrze gadam?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


1 lut 2013, o 00:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rene napisał(a):
kisiel_krzychu napisał(a):
nawiązując do poprzednich postów, kilka dni temu odpaliłem moto , tył był na podnośniku. zacząłem jechać ( dosyć długo na każdym biegu) kiedy tylne koło było w powietrzu, kolanko 1 cylindra zrobiło się czerwone. rozumiem że jest to normalne tak ?


Raczej nie bardzo możesz mieć coś z zapłonem albo j.w. Palenie gumy i łapanie odcinki to bym sie zgodził że sie zagrzeje ale jeśli silnik nie maił zbyt dużego obostrzenia to raczej nie powinno..kisiel_krzychu ty masz kolektor owinięty taśma/bandarzem??



nie mam bandażu, moto kupiłem w listopadzie byłem u znajomego na warsztacie i mówił mi że falują mi lekko obroty i że trzeba wyregulować wtryski ( czy mieszkankę), zaworów nie słychać. moto miałem na podnośniku z 10 min. silnik osiągnął dosyć sporą temp - włączył się wentylator, na każdym biegu kręciłem moto do ok. 8 - 9 tys.

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


1 lut 2013, o 09:08
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32
Posty: 432
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kisiel_krzychu napisał(a):
nie mam bandażu, moto kupiłem w listopadzie byłem u znajomego na warsztacie i mówił mi że falują mi lekko obroty i że trzeba wyregulować wtryski ( czy mieszkankę), zaworów nie słychać. moto miałem na podnośniku z 10 min. silnik osiągnął dosyć sporą temp - włączył się wentylator, na każdym biegu kręciłem moto do ok. 8 - 9 tys.


Eeee no to dość konkretnie go kręciłeś. Więc takim wypadku myślę, że to normalne. Jakby nie patrzeć nie ma pędu powietrza, które skutecznie schładza go schładza. U mnie, żeby wentylator się załączył w lecie w garażu to też trzeba się "nieźle napałować".
Jak mocno Ci te obroty falują? masz jakieś nagranie?

_________________
Only V2

Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224


1 lut 2013, o 09:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lasooch napisał(a):
100% serio :)


Czyli jeżeli u mnie się tak nie dzieje to źle? Gaźniki po synchro i regulacji, świece też z tego co widzę po wyglądzie świadczą o prawidłowej mieszance. Więc jak to, bo nie mogę ułożyć tego w logiczną całość :(

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


1 lut 2013, o 11:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Pawel555k napisał(a):
kisiel_krzychu napisał(a):
nie mam bandażu, moto kupiłem w listopadzie byłem u znajomego na warsztacie i mówił mi że falują mi lekko obroty i że trzeba wyregulować wtryski ( czy mieszkankę), zaworów nie słychać. moto miałem na podnośniku z 10 min. silnik osiągnął dosyć sporą temp - włączył się wentylator, na każdym biegu kręciłem moto do ok. 8 - 9 tys.


Eeee no to dość konkretnie go kręciłeś. Więc takim wypadku myślę, że to normalne. Jakby nie patrzeć nie ma pędu powietrza, które skutecznie schładza go schładza. U mnie, żeby wentylator się załączył w lecie w garażu to też trzeba się "nieźle napałować".
Jak mocno Ci te obroty falują? masz jakieś nagranie?


tzn. na jałowym nie faluja, ale jak odkręcę manetkę i trzymam np. na 4 tys. to wskazówka lekko faluje ( na oko +/- 100 - 200 obr/min) .
nie wiem czy to normalne. jest to mój pierwszy motocykl na wtrysku i pierwsza Vka. jak będę miał okazję to nagram i zamieszczę film w galerii.

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


1 lut 2013, o 12:18
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32
Posty: 432
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Generalnie nie powinno nic falować (a przynajmniej w tak dużym zakresie). Przyczyna może być banalna: np . świece, lewe powietrze itp. Zacznij od tych podstawowych, Jak to nie pomoże to podskocz do jakiegoś serwisu niech zerkną we wtryski.

_________________
Only V2

Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224


1 lut 2013, o 12:45
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:25
Posty: 119
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2k4
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A jednak "dałeś mu" :P

Jeśli chodzi o falowanie to faluje Ci na jałowym czy w czasie jazdy też nie możesz utrzymać równych obrotów? No i czy słychać tę różnicę w obrotach czy tylko wskazówka drga?


1 lut 2013, o 12:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
nie słychać różnicy, nie faluje na jałowym, nie ma problemu z obrotami w czasie jazdy, tylko wskazówka drga. jak już pisałem delikatnie wskazówka drga jak np. odkręce manetkę na 4 tys. i staram się te 4 tys. trzymać to drga lekko wskazówka. no właśnie nie wiem czy to normalne

co do wcześniejszych postów odnośnie czerwonego kolanka 1 cylindra to przyznam się na tym podnośniku z tylnym kołem w powietrzu pocisnąłem prawie 2 paki więc pewnie to normalne że czerowne się zrobiło.

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


1 lut 2013, o 13:12
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32
Posty: 432
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kisiel_krzychu napisał(a):
nie słychać różnicy, nie faluje na jałowym, nie ma problemu z obrotami w czasie jazdy, tylko wskazówka drga. jak już pisałem delikatnie wskazówka drga jak np. odkręce manetkę na 4 tys. i staram się te 4 tys. trzymać to drga lekko wskazówka. no właśnie nie wiem czy to normalne

co do wcześniejszych postów odnośnie czerwonego kolanka 1 cylindra to przyznam się na tym podnośniku z tylnym kołem w powietrzu pocisnąłem prawie 2 paki więc pewnie to normalne że czerowne się zrobiło.


Jak nie słychać różnicy w obrotach to się tym nie przejmuj. Wskazówka nieraz może drgać, obroty nigdy nie będą idealnie stałe. Łatwo to można zauważyć podłączając się pod kompa. Pokrótce nie popadaj w paranoję i nie szukaj problemu :) Uwierz mi, że różnice w granicach 100 do 200rpm byś słyszał.

Jak się jeździ 2 paki po garażu to się nie dziw, że kolektor czerwony :D

_________________
Only V2

Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224


1 lut 2013, o 13:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
a ja już myślałem że coś nie tak. ale ten problem z kolankiem dał mi do myślenia, chyba wykręcę świece i sprawdzę jak wyglądają, powiedzcie jeszcze czy po osłuchaniu silnika można stwierdzić czy zawory do regulacji?

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


1 lut 2013, o 13:27
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:25
Posty: 119
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2k4
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jak jesteś mechanikiem to można, ale póki zima to chyba warto pootwierać i pomierzyć, szczególnie jeśli kupiłeś dopiero moto. Ja się dopiero za to zabieram wszystko, jestem w 100% przekonany, że luzy są ok, ale i tak sprawdzę i na pewno pójdą regulacje i wymiana płynu hamulcowego. Jeśli masz znajomego mechaniora albo robisz to sam to nie jest duży koszt a poprzednim właścicielom można ufać, ale zawsze lepiej skontrolować, ale to może tylko ja się czepiam.


1 lut 2013, o 13:35
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2010, o 00:42
Posty: 158
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S K8
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dla wszystkich, którzy złamią nożną dźwignię zmiany biegów w sv powyżej 2003: dźwignia od hayabusy pasuje idealnie sprawdzone zakładałem u siebie! Łatwiej dostępna i dojść duży wybór wzorów. :mlotek:

_________________
xj 600s diversion ---> sv 650s k3 ---> sv650s k8


1 lut 2013, o 14:55
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
tajs napisał(a):
Dla wszystkich, którzy złamią nożną dźwignię zmiany biegów w sv powyżej 2003: dźwignia od hayabusy pasuje idealnie sprawdzone zakładałem u siebie! Łatwiej dostępna i dojść duży wybór wzorów. :mlotek:
No nie do końca, są 2 wersje w zależności od rocznika (zastrzel, nie pamiętam od kiedy) i nie zawsze spasujesz od hayki. :baseball:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


1 lut 2013, o 14:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
dokłanie jak się nie mylę są 2 rodzaje dźwigni do sv po 2003 różnią się średnicą mocowania przy secie

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


1 lut 2013, o 18:09
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04
Posty: 191
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kisiel_krzychu napisał(a):
nie słychać różnicy, nie faluje na jałowym, nie ma problemu z obrotami w czasie jazdy, tylko wskazówka drga. jak już pisałem delikatnie wskazówka drga jak np. odkręce manetkę na 4 tys. i staram się te 4 tys. trzymać to drga lekko wskazówka. no właśnie nie wiem czy to normalne


Mnie też falowały obroty w zakresach 3 - 8 tyś.
Nie trzymał obrotów - samowolnie zwiekszał obroty o ok. 300 - 400 i spadek...

Obroty na biegu jałowym były bez zarzutu.

Pomogła:
1. kontrola i właściwe ponowne ustawienie TPS (sprawdzenie w dealer mode - moje ustawienie pokazywało za "bogatą" i za wczesną prace wtryskiwaczy)
2. przeprowadzenie ponownej synchronizacji (metodą U-rurki z forum - rurka 4mm wypełniona olejem 5W40 http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=99&hilit=synchro)


Ostatnio edytowano 1 lut 2013, o 22:54 przez lessero, łącznie edytowano 1 raz



1 lut 2013, o 22:41
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04
Posty: 191
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kisiel_krzychu napisał(a):
powiedzcie jeszcze czy po osłuchaniu silnika można stwierdzić czy zawory do regulacji?


Jakbyś miał za duży luz - można by było usłysześ klepanie zaworów na zimnym silniku.

Jednakże silniki z SV'ki maja tendencję do zmniejszania luzu zaworowego wraz z przebiegiem.
Moim zdaniem, tego rodzaju rzeczy - za małego luzu zaworowego - nie usłyszysz.

Ewentualnie w końcowym stadium problemu można by zaobserwować spadek wydajności silnika, spadek kultury jego pracy.
Poprzez niedomykajace się zawory wydechowe ( te najcześciej lecą pierwsze) nastąpi spadek sprężania mieszanki i jej dopalanie w kolektorze.

Moja SV (650) ma 60 tyś przebiegu i luzy zaworowe w normach serwicowych.
Co prawda wydechowe na dolnej granicy, ale ciągle w "normie".
Nie wyglada, aby poprzedni właściciel (Pędzel - pozdrawiam !) zmieniał płytki.

Koszt sprawdzenia luzów w serwisie dla SV to od 250 zł brutto do 250 zł netto.
Koszt paru narzędzi potrzebnych do rozebrania i złożenia motocykla to ok 150 zł.
(m.in klucz dynamometryczny małego zakresu, dokładniejszy szczelinomierz o róznicy grubości 0,02 ...)
Koszt płytek to ok 30 - 40 zł dostepne tylko w serwisie suzuki.


1 lut 2013, o 22:51
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lessero napisał(a):
Koszt płytek to ok 30 - 40 zł dostepne tylko w serwisie suzuki.
Płytki hot cams są dostępne od ręki na allegro, tylko musisz podać średnicę.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


1 lut 2013, o 23:23
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
średnica 7,48mm po 8 zł na allegro.

Jak poznałeś że płytki po 60 tys. nie wymieniane? Ile to się człowiek ciekawostek dowie na forum :)

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


1 lut 2013, o 23:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41
Posty: 2924
Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lessero napisał(a):
Koszt paru narzędzi potrzebnych do rozebrania i złożenia motocykla to ok 150 zł.
(m.in klucz dynamometryczny małego zakresu, dokładniejszy szczelinomierz o róznicy grubości 0,02 ...)
Koszt płytek to ok 30 - 40 zł dostepne tylko w serwisie suzuki.


Odnośnie kluczy dynamometrycznych zapraszam tutaj: http://jakienarzedzia.pl/jaki-klucz-dynamometryczny/

_________________
www.poomoc.pl


2 lut 2013, o 07:48
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04
Posty: 191
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lessero napisał(a):
Koszt płytek to ok 30 - 40 zł dostepne tylko w serwisie suzuki.


Sprostowanie - płytki OEM suzuki

jaco1509 napisał(a):
jak poznałeś że płytki po 60 tys. nie wymieniane?


Nie napisałem, że poznałem wzrokowo, bo to nie jest możliwe.
Napisałem - nie wygląda na to, aby płytki były zmieniane.
Czyli przypuszczam, że nie były wymieniane,
bo w liście wykonanych czynności serwisowych poprzedni właściciel nie wyszczególnił tej czynności, a wyszczególnił sporo innych...

Poprzedni właściciel (Pędzel)jeździł nim 5 lat od przebiegu 5000 km
Pędzel prowadzi / prowadził serwis motocyklowy - jest mechanikiem.

Arek1 napisał(a):
Odnośnie kluczy dynamometrycznych zapraszam tutaj: http://jakienarzedzia.pl/jaki-klucz-dynamometryczny/


Do celów amatorsko hobbystycznych - Bas ok 115 zł yato ok 155 zł

Można kupić i droższe ale...


Ostatnio edytowano 2 lut 2013, o 13:25 przez lessero, łącznie edytowano 2 razy



2 lut 2013, o 11:40
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 ... 714  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL