Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Oleje
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
Ostatnio edytowano 2 lut 2013, o 16:35 przez kisiel_krzychu, łącznie edytowano 1 raz
|
2 lut 2013, o 16:21 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
Co?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
2 lut 2013, o 16:25 |
|
|
pawel
rowerzysta
Dołączył(a): 25 lut 2011, o 23:01 Posty: 45 Lokalizacja: wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2001
|
Re: Oleje
Mi najlepiej chodzi na power1 racing 10-50 na schelu ultra teź podobnie ,a motul 5100 to jakaś poraźka .Bel-ray teź dobry.Na motulu w korku żeby wrzucić neutral to musiałem gasić motor.
|
4 lut 2013, o 16:15 |
|
|
Pawel555k
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32 Posty: 432 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
|
Re: Oleje
Nieraz jak luz nie chce wskoczyć wystarczy lekko popuścić sprzęgło lub delikatnie przepchać moto. W Yamaszce 2t do skrzyni lałem kiedyś motula 10w40 to za cholerę nie mogłem przy porannym rozruchu wysprzęglić moto (próba do 12razy) aż w końcu zalałem taniego valvoline i było git. Teraz Suzi śmiga na 5100.
_________________ Only V2
Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224
|
4 lut 2013, o 17:39 |
|
|
pawel
rowerzysta
Dołączył(a): 25 lut 2011, o 23:01 Posty: 45 Lokalizacja: wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2001
|
Re: Oleje
Na zimnym było dobrze tylko na gorącym , a przepychac próbowałem i było tak że po 1tyś.km ten olej zlałem i poszedł na dolewki do starej fiesty .Tylko zapach miał fajny.
|
4 lut 2013, o 18:38 |
|
|
Ekim
SV Rider
Dołączył(a): 1 mar 2011, o 13:27 Posty: 368 Lokalizacja: WWL, Marki
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2005
|
Re: Oleje
Szanowni. przy próbie zakupu oleum na którym obecnie jeżdżę, dostałem info, że AGIP wycofał się z jego produkcji. Oleum było lane do Suzi jeszcze przez poprzedniego właściciela (KID), zatem ja też lałem to samo. W mailu lokalny dostawca mojego oleju proponuje zamienniki: Wymieniać na tego motula/shell? Zostało mi jeszcze niecały litr tego AGIP TEC 4T 15W50. Zostawić na dolewki?
_________________ Romet Komar >> Zephyr 550 B '91 >> SV 650 S '05 >> ER 6N '14
|
5 lut 2013, o 09:38 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
robisz "krzywdę" silnikowi koncentrując się na olejach klasy "Winter 15".
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
5 lut 2013, o 09:59 |
|
|
Ekim
SV Rider
Dołączył(a): 1 mar 2011, o 13:27 Posty: 368 Lokalizacja: WWL, Marki
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2005
|
Re: Oleje
Z tego co pamiętam to KID motywował zmianę lepszym chłodzeniem latem (ale minęło już trochę czasu więc mogę przekłamywać przekaz). Sugerujesz że używając tego AGIPa niszczyłem silnik ? Jak powiedziałeś A, to może coś więcej powiesz ...np co byś sugerował
_________________ Romet Komar >> Zephyr 550 B '91 >> SV 650 S '05 >> ER 6N '14
|
5 lut 2013, o 15:47 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Celowo umieściłem "krzywdę" w "...." bo użycie tego stwierdzenia bezpośrednio cytując pewnego prezesa znanje partii było bu "semantycznym nadużyciem" A tak zupełnie poważnie. Klasa lepkościowa 15w nie jest stworzona do Pl klimatu. Południowa Francja, Hiszpania, Grecja tu bym się pokusił. o tą klasę ale też nie koniecznie. Ile razy w ciagu roku startujesz zimny silnik w temperaturze otoczenia większej niż 25 st ? Kilka. Znacznie częściej jest to 10-20 st. Olej 10W zachowuje niższą lepkość kinetyczną w tej temperaturze niż 15W. Ba nawet 10W-40 dotrze do zakamarków silnika szybciej niż 10w-50, który jest nastawiony na "trzymanie się kupy" w temperaturach <+35 st. PL klimat to PL klimat i tu 10W40 jest strzałem w 10. Kilka postów wcześniej podawałem przykład torowych sprzętów Yamahy, którym pomogła zmian oleju z 10w50 na 10w40. | | | | Kronos napisał(a): To co teraz przeraża, to skala podrabiana olejów Castrol. Nie tylko jeśli chodzi o oleje motocyklowe ale samochodowe przede wszystkim. To sprawia, że Castrol staje się być olejem "niebezpiecznym". Zimowa nuda nakłoniła mnie ostatnio do konwersacji mailowej o później telefonicznej z działem technicznym Shell. Rozmawialiśmy chyba z 20 minut. Czego się dowiedziałem .... że Shell jest the best .. ? Nie !
Z punktu Shella nie występuje lub występuje w śladowych ilościach problem z podróbkami na co wskazuje wręcz jednolita cena oleju zarówno w cenach samego producenta (na stronie Shell Polska) jak i brak zgłoszeń co do ujawnienia nieoryginalnych partii oleju. Zmieniło się nie tylko opakowanie oleju motocyklowego Shell ale i jego formuła. poprawiono pracę i ochron e sprzęgła i skrzyni biegów. Rekomendacja i stanowisko Shell jest takie, że silnik chroniony powinien być od początku do końca tym co najlepsze więc olejami pełosyntetycznymi, chyba że zastosowane w nim uszczelniacze nie dają sobie rady z estrami syntetycznymi, co jednak od połowy lat 90 praktycznie nie ma miejsca. Zadałem więc pytanie dlaczego producenci głownie japońscy zalecają oleje pólsyntetyczne. Odp. MARKETING ! Oleje Pólsyntetyczne to zazwyczaj około 70% ceny syntetyka co w serwisie daje realne oszczędności. Poza tym Japończycy jak się wyraził Pan (Robert Mikos) z Shell Polska robią silniki o niedoścignionej przez innych producentów perfekcyjnosci spasowania z materiałów najwyższej jakości i to potwierdzają badania laboratoryjne własnie nie tyle samych tych firm, co producentów olejów. Siłą rzeczy do ich ochrony spokojnie wystarczy olej półsyntetyczny, bo nie jest im w stanie w żaden sposób zaszkodzić. Nie oznacza to, że pełen synteyk nie będzie lepszy. Będzie, ale nie przedłoży mu życia tak znacząco jak np w silniku Ducati.
Poruszaliśmy jeszcze kwestie okresu zmiany oleju itd. Konkluzja że olej powinno zmieniać się przed zimą jest jak najbardziej prawdziwa. pozbywamy się syfu z silnika który mniej lub bardziej działa agresywnie na silnik podczas postoju. Nieodpalania motocykla w ciągu zimy - tak, bo nie doprowadzany do wytącania się wody wewnątrz. | | | | |
| | | | Kronos napisał(a): A wracając do oleju, co mi się jeszcze przypomniało, to na szkoleniach Shell podaje zawsze jako przykład doboru środka smarnego Yamahy z któregoś z sezonów MOTOGP. Chodziło o przycieranie się panewki skrajnego cylindra. Długo szukano przyczyny, która okazał się ... olej. Wystarczyło zmienić klasę lepkości z 10W50 na 10W40 i problem znikł. Pomimo, że oba oleje miały ten sam współczynnik "Winter" to lepkość od chwili startu była lepsza w 10w40. Sugestia - dla naszego klimatu nie powinno się eksperymentować z klasami lepkości i stosować 10w40.
Co przypomniało mi się jeszcze -- należy unikać olejów syntetycznych na bazach estrów, bo z testów laboratoryjnych wynika, że są one niestabilne chemicznie. Oznacza to, że w różnych warunkach zachować się mogą niepożądanie, tworząc szkodliwe związki. Tu niestety "po dupie" dostaje tak ukochany syntetyczny MOTUL, którego nigdy nie byłem zwolennikiem, a który jest na bazie estrów (300v Factory)
| | | | |
Czerpmy z doświadczeń innych, nie eksperymentujmy na swoim sprzęcie, bo nas na to nie stać. Idąc dalej i uprzedzając Twoje kolejne pytanie - tak, możesz bez obaw zejść do 10w pomimo tego że zalewałeś 15w. BTW. Panowie - spokojnie
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
5 lut 2013, o 18:37 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Oleje
Co sądzicie o LIQUI MOLY RACING 4T 10W-50 jest to olej Syntetyczny albo RACING 4T 20W-50 ( ja bardziej stawiam na ten drugi temp zapłony 240*C krzepniecie i -28*C)
Wcześniej był zalany prawdopodobnie motulem 5100
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
5 lut 2013, o 19:14 |
|
|
nasty
motocyklista
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 18:39 Posty: 140 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: zx6r
|
Re: Oleje
Ja przed zimą do swjej k3 wlałem liquli moly racing 10w50 i powiem ci że był to zakup nie trafiony. Na starym oleju (chociaż nie wiem jaki zalewał poprzedni właściciel) nie miałem problemów z wbijaniem biegów i znalezieniem luzu na światłach, z liquli moly ten problem mam. Może akurat moje moto nie strawiło tego oleju, ale po zimie zlewam i wymieniam na shella
|
5 lut 2013, o 19:34 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Oleje
Ja raczej bym chciał zalać Liqui20-50 jeśli to SHELL ADVANCE ULTRA 4T 10W40 SYNTETYCZNY
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
Ostatnio edytowano 5 lut 2013, o 19:41 przez Rene, łącznie edytowano 1 raz
|
5 lut 2013, o 19:39 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Wybacz, weź przekładniowy wlej. Ktoś czyta to forum .... ?
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
Ostatnio edytowano 5 lut 2013, o 19:43 przez Kronos, łącznie edytowano 1 raz
|
5 lut 2013, o 19:41 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Oleje
Kronos rozwiń troszkę lepkość przy 100*C ma w granicy 18mm2/s gdzie zazwyczaj 10/40 maja koło 14mm2
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
5 lut 2013, o 19:42 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Nie da się już nic rozwinąć, prawie wszysko już zostało napisane w tym temacie, możne jedynie powtarzać. "A lejta co chceta"
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
5 lut 2013, o 19:44 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Oleje
Może poczytaj o zastosowaniu tego Shell'a co powinno przekonać cię że nie powinieneś go używać do swojego motocykla. http://www.shell-advance.pl/index.php/internetowy-sklep-shell-advance/shell-advance-4t-ultra-10w40-1l-detail
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
5 lut 2013, o 22:31 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
Tigera chodzi o to?
"Wysokowydajne czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone powietrzem lub wodą wyłączając silniki ze zintegrowaną skrzynią biegów oraz z mokrymi sprzęgłami"
|
5 lut 2013, o 22:33 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Oleje
O mokre sprzęgło, chyba takie w sv'kach mamy prawda.
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
5 lut 2013, o 22:36 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Oleje
Lecz wchodząc na stronę shella i podając Markę model i rocznik to właśnie wskazuje mi na ten olej wiec WTF?? http://lubematch.shell.pl/search.php?si ... 3&brand=93" Zastosowanie" Wysokowydajne czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone powietrzem lub wodą wyłączając silniki ze zintegrowaną skrzynią biegów oraz z mokrymi sprzęgłami. Motocyklowe skrzynie biegów, gdzie musi być stosowany olej silnikowy włączając również, niektóre typy skrzyń obecne w dwusuwowych silnikach skuterów lub mniejszych jednostek jednośladów."
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
5 lut 2013, o 22:40 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Oleje
Przytoczyłem Ci ten opis ze strony Shell'a bo nie dalej jak 2 dni temu kumpel mówił mi że zalał to do swojego moto i mu biegi nie wchodziły, więc chcąc mu pomóc zasięgnąłem języka oraz wszedłem na stronę szell'a i przeczytałem ten opis. Kumplowi zaproponowałem zmianę oleju, a Ty zrobisz co chcesz, sam czytałeś opis, stoi wyraźnie napisane "wyłączając ...oraz mokrymi sprzęgłami".
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
5 lut 2013, o 22:50 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|