Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 19:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów, 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
znalezione w necie, przerobione i wywalone to co zbędne wklejam na forum żeby było jasno i przejrzyście i w jednym miejscu

odpalenie dealer mode
Sprawdzanie / Regulacja czujnika położenia przepustnicy
(TPS) Setting



Potrzebne będą:


cienki przewód

torx rozmiar 25

1. Odkręcić boczne panele pod siodełkiem ...
Obrazek



3) Odkręcić śruby mocujące zbiornik ... Podnieś zbiornik i podeprzeć podporą
Obrazek

Obrazek




4) Uruchom silnik, aż w jego normalnej temperatury pracy (najczęściej około 85-90 stopni )

5) Sprawdzić i wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego ... Powinno być około 1200rpm.
z lewej strony motocykla przy ramie w. Kręcenie w prawo zwiększa prędkość obrotową biegu jałowego i lewo - obniża ... . delikatna śruba , róbcie małe obroty śruby
Obrazek

7) zdejmujemy tylne siedzisko
Obrazek

8) lokalizacja dealer conetcor
Jeśli spojrzysz na ogon z tyłu, po lewej stronie powinieneś zobaczyć kilka przewodów.
Śledź ten kawałek plastiku w dół w kierunku siodła jeźdźca gdzie znajduje się dealer conector - to prostokątny, biały plastik z 6 otworami do złącz i tylko 4 z nich używane. Posiada również czarną gumową osłonę na nim.

Obrazek


9) na wyłączonym zapłonie zmostkować dwa piny w kostce tak jak na zdj
Obrazek

** UWAGA **
nie zwierać z masą i pozostałymi pinami



10) Włącz zapłon. zamiast wyświetlacza temperatury powinna teraz się pokazać krótka linię (jak znak minus), oraz C00 ( brak błędów). Jeśli masz jakieś inne numery widoczne na tym ekranie jest błąd (to dealer diagnostyczny wyświetlacz!)



11) Uruchom silnik i powoli odkręcaj gaz, patrząc na małą linię przed C00 ( w przypadku braku błędów) Przy około 1450rpm powinna ta kreska przejść na pozycję górną. Jeżeli nie jest tak a prawdopodobnie przejdzie przy ok 3 000 obr to znaczy że
przy 3000 obr wtrysk paliwa rozpoczyna wstrzykiwanie większej dawki paliwa do silnika, więc gdy jest ustawiony zbyt wysoko motocykl będzie szarpał na niskich obrotach!

Obrazek

Obrazek


12) Wyłącz silnik aby zlokalizować czujnik położenia przepustnicy ( TPS) ... To pod zbiornikiem na lewej stronie motocykla, z tyłu airboxa

Obrazek



13) torxem rozm 25 delikatnie odkręcamy

Obrazek
Obrazek


DOKŁADNIE odkręcić dwie śruby torx na czujniku (te na górze i na dole, a nie po obu stronach!).
** UWAGA **
do dolnej śruby ciężko się dostać , są wykonane z miękkiego metalu więc ostrożnie i odpowiednim torxem


14) Uruchom silnik i obrócić czujnik w lewo (chyba), aby zmniejszyć obroty przy których ma wysyłać sygnał. Trzeba robić bardzo małe ruchy czujnika!
Obrazek


15) Następnie obracając przepustnicę powoli, patrząc na wyświetlacz zobaczymy czy i przy jakim zakresie linia przesuwa się do góry powinno być około 1450rpm.

UWAGA: uzbroić się w cierpliwość bo chwilkę może potrwać zanim zmiany pojawią się na wyświetlaczu

16) jak jest wszystko ok, bardzo powoli dokręcić śruby na czujniku

17) zgaś motocykl, Usuń kabelek ( mostek) z gniazda dealer conector, , sprawdzić wyświetlacz czy wrócił wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej!

18) resztę złożyć do kupy i przetestować czy działa.



KODY BŁĘDÓW
[IMG=http://img803.imageshack.us/img803/8972/99138655ax4.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


Ostatnio edytowano 6 maja 2013, o 18:27 przez kisiel_krzychu, łącznie edytowano 1 raz



4 lut 2013, o 00:12
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
czyli pry 1450 obrotów, kreska powinna przeskoczyć ze środkowej pozycji na najwyższą?
Rozumiem że jest tak:
bieg jałowy, wolne obroty (około 1200 rpm) - kreska przed c00 powinna znajdować się w pozycji dolnej "_"
gdy osiągniemy 1450 rpm kreska powinna przeskoczyć do pozycji środkowej "-"
Gdy przekraczamy 1500 rpm ma pójść na górną pozycję?

Teraz tak, co z tym wężykiem U-rurką? do czego to ma służyć, i jak mamy to odczytywać? są jakieś zdjęcia jak to ma wyglądać?

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


4 lut 2013, o 01:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
viewtopic.php?f=23&t=99&hilit=synchro

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


4 lut 2013, o 10:20
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
zdaje sie, że wszystko to już gdzieś jest na forum ;P

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


4 lut 2013, o 11:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
w wyszukiwarce nie znalazlem tematu o dealer mode i ustawianiu TPS. a żeby było w jednym miejscu jasno i przejżyście dodałem jako nowy temat. jeżeli było to można wywalić;P ale myślę że się przyda.

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


4 lut 2013, o 11:54
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Lober napisał(a):
czyli pry 1450 obrotów, kreska powinna przeskoczyć ze środkowej pozycji na najwyższą?
Rozumiem że jest tak:
bieg jałowy, wolne obroty (około 1200 rpm) - kreska przed c00 powinna znajdować się w pozycji dolnej "_"
gdy osiągniemy 1450 rpm kreska powinna przeskoczyć do pozycji środkowej "-"
Gdy przekraczamy 1500 rpm ma pójść na górną pozycję?

Źle rozumiesz. Na wolnych obrotach (1200-1250) kreska ma być w pozycji ''-c00''
Gdy przekraczasz 1450 rpm kreska powinna przejść w pozycje górną .

_________________
SV liter z owiewkom:)


5 lut 2013, o 12:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
slayer napisał(a):
Lober napisał(a):
czyli pry 1450 obrotów, kreska powinna przeskoczyć ze środkowej pozycji na najwyższą?
Rozumiem że jest tak:
bieg jałowy, wolne obroty (około 1200 rpm) - kreska przed c00 powinna znajdować się w pozycji dolnej "_"
gdy osiągniemy 1450 rpm kreska powinna przeskoczyć do pozycji środkowej "-"
Gdy przekraczamy 1500 rpm ma pójść na górną pozycję?

Źle rozumiesz. Na wolnych obrotach (1200-1250) kreska ma być w pozycji ''-c00''
Gdy przekraczasz 1450 rpm kreska powinna przejść w pozycje górną .


Dobra, teraz mniej więcej czaję o co c'mon.

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


5 lut 2013, o 15:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Sprawdziłem przed chwilą jak wygląda to u mnie. Kreska przy "c00" przeskakuje dopiero powyżej 3 tyś obrotów więc do regulacji ;)
Ale zastanawiam się dlaczego w pkt. 11 opisu z pierwszego postu jest zdanie: "...Jeżeli nie jest tak, a prawdopodobnie przejdzie przy ok 3 000 obr itd..." czy to znaczy, że fabrycznie TPS jest wyregulowany w granicach 3 000 obr/min??
A jeśli nie, to co jest powodem rozregulowania?

_________________
675


5 lut 2013, o 19:19
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
W DL650 też to działa ?

Dzięki Hubi199

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 lut 2013, o 17:32 przez raptor, łącznie edytowano 3 razy



5 lut 2013, o 19:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Tak jest


5 lut 2013, o 19:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Dread napisał(a):
A jeśli nie, to co jest powodem rozregulowania?

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o normy emisji spalin :P
Jak mnie pamięć nie myli, to pomiary homologacyjne są robione przy obrotach ciut poniżej 3tys. To dlatego właśnie fabrycznie jest takie a nie inne ustawienie TPSu. A że większość użytkowników bardziej ceni sobie reakcję na gaz niż ochronę środowiska, to każdy przestawia TPS na niższą wartość ;)
Z tego samego powodu np. duży V-strom (SV1000 tak samo) ma dziurę w obrotach przy 3tys obr/min. Tam to aż komicznie wygląda, bo jak prześledzisz przebieg mapy paliwa, to od 0 do tych 2700 obr/min jest płaski przebieg, pomiędzy 2700 i 3000 jest mega uboga mieszanka i powyżej 3000 znowu normalny przebieg :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


5 lut 2013, o 19:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Dobrze wiedzieć :) jako, że mam przelot i pozbyłem się katalizatora to teraz grzechem byłoby nie przestawienie TPSu ;)

_________________
675


5 lut 2013, o 20:06
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 14:09
Posty: 62
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Ja sobie regulowałem jakieś dwa sezony temu i naprawdę o wiele przyjemniej się jeździ.
Więc warto to zrobić, tylko jeżeli ustawimy za nisko to może się okazać że na zimnym silniku będzie gasnąć.
Ale to wtedy trzeba trochę podwyższyć.


5 lut 2013, o 21:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Podsumowując najlepiej ustawić jak najniżej? :D


5 lut 2013, o 23:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
111290PL napisał(a):
Podsumowując najlepiej ustawić jak najniżej? :D


Nie :D

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


6 lut 2013, o 21:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Bartosz napisał(a):
111290PL napisał(a):
Podsumowując najlepiej ustawić jak najniżej? :D


Nie :D



:smutas:

To jak ustawić najlepiej? xd


7 lut 2013, o 00:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
z tego co wyczytałem ok 1500 obr. jak walnąłem babola to niech mnie ktoś poprawi.

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


7 lut 2013, o 00:46
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04
Posty: 191
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
kisiel_krzychu napisał(a):
z tego co wyczytałem ok 1500 obr. jak walnąłem babola to niech mnie ktoś poprawi.


Tak na sv rider sugerują - ustawić przejście na 1500 obrotów.
Niemniej fabrycznie jest ustawione na bodajże 3000 obrotów.
(z tej wartości schodzimy w/g sv rider, i taka informację gdzieś widziałem tutaj na forum)


7 lut 2013, o 16:28
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04
Posty: 191
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
111290PL napisał(a):
To jak ustawić najlepiej? xd



Na silniku w temperaturze pracy - czyli 95 st C -100 st C

Na wolnych obrotach wynoszących 1300 obr /min

ma pokazywać "- C 00"

Łagodnie przekręcamy manetkę i tak delikatnie manipulujemy czujnikiem

aby przy 1500 obrotach lub w/g życzenia przy 3000 obrotach znak minus przeskoczył linię wyżej

ma pokazywać coś takiego " ¯ C 00"

Ustawianie może być żmudne - nie zaczadzić się w garażu :D


7 lut 2013, o 16:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Ja już to raz ustawiałem i nie pamiętam jak zostało ale wiem że próbowałem jak najniżej :P sprawdzę to na czasie, dzieki za info :)


7 lut 2013, o 21:27
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL