Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 20 sty 2025, o 16:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Problemy z odpalaniem ciepłego silnika 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Problemy pojawia się na ciepłym silniku a mianowicie wygląda to tak, że jak zgaszę silnik lub nie właściwie ruszę i zgaśnie to przy ponownym szybkim odpalaniu wszystko przygasa, tak jak by akumulator nie miał siły zakręcić a silnik nawet nie drgnie. Na zimnym nawet przy słabo naładowanym akumulatorze nie występuje ten objaw. Byłem już w stanie kupować nowy akumulator ale znajomy mi podpowiada, że może być to problem z automatycznym odprężniku (dekompresatorze) ponieważ gdyby był to problem z akumulatorem to problemy były nawet na zimnym. Podpowiadam mi też, że kiedy silnik jest zimny w komorach występuje mniejsze ciśnienie. Występuje takie urządzenie w naszych SV650 wersji gaźnikowej i czy miała ktoś już tego typu problem?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


17 lut 2013, o 18:29
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Autodeko jest tylko w litrze, 650tka nie ma takich bajerów. Co do tej różnicy w ciśnieniach na zimno czy na ciepło, to bez przesady... A nie ma szans, że to czysty przypadek, że akurat na zimno dobrze zapalił, a na ciepło źle? Może jakieś połączenie elektryczne pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem jest zaśniedziałe?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


17 lut 2013, o 19:25
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 wrz 2012, o 22:34
Posty: 195
Lokalizacja: Warszawa, Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Regulator napięcia? Widziałem przypadki w niektórych hondach, że na ciepłym były problemy z ładowaniem. wtedy akumulator w czasie jazdy lekko siada.

_________________
:forum:
SV650S k3 --> viewtopic.php?f=9&t=8282


17 lut 2013, o 19:52
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Zawsze na ciepłym pojawia Ci sie ten problem? Jeśli tak to nagrzej moto w garażu, zgaś, podepnij kablami aku samochodowy (tylko jakiś dobry, podpinałem aku z matiza i sv nie miał siły odpalić, a matiz kręcił :D :), jak odpali to wiesz że Twój aku ma za mało prądu. Możesz mieć rozwalony akumulator i jak postoi dłużej to odpala, a później po jakimś czasie pracy już nie ma siły.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


17 lut 2013, o 20:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Akumulator wykluczyłem ponieważ na zimnym silnik kręci bardzo dobrze nawet jak jest słaby. Dzieje się to w momencie kiedy ponownie naciskam starter jeszcze raz tuż po zgaszeniu na gorącym. Naciskam ponownie starter i silnik kręci bez problemu. Nie dzieje się to za każdym razem tylko w nieoczekiwanym momencie. Wg mnie gdyby był walnięty akumulator czy regulator napięcia to problemy pojawiały by się jak by trochę silnik ostygł i nie miał by już mocy aby nim przekręcić. A może przekaźnik rozrusznika a raczej styki zewnętrzne są zaśniedziałe tak jak podpowiada lassoch? Gdyby był walnięty to by raczej nie kręcił? Zacznę najpierw od wyczyszczenia wszelkich styków bo to podstawa aby dalej szukać przyczyny jeśli będzie problem występował.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


17 lut 2013, o 21:05
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2808
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Bodajże, w serwisówce jest dokładnie opisane jak sprawdzić rozrusznik czy nie jest uszkodzony. Ja bym na twoim miejscu zobaczył również czy przekaźnik nie domaga.


17 lut 2013, o 21:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
W kawasaki kiedyś przesadziłem z wielokrotnym kręceniem rozrusznika po zalaniu świec. Padł momentalnie przekaźnik ale to był zupełnie inny objaw ponieważ po nienaciśnięciu startera było kompletna cisza. Teraz tak sobie przypomniałem, że motocykl przecież stał przez sezon w zawilgoconej hali garażowej zaraz po zakupie i mogło to zaważyć na prawidłowości działania połączeń na zewnątrz oraz są problemy ze stykami w środku przekaźnika + do tego słabszy akumulator i robi się problem.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


17 lut 2013, o 21:31
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
a po nacisnieciu przycisku startera slyszysz ten charakterystyczny pstryk z,przekaznika?

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


18 lut 2013, o 12:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Nie przysłuchałem się ponieważ za bardzo się skupiałem na tym przygasaniu kontrolek i chyba za bardzo obstawiałem kiedy pojawiała się ta wada, że to akumulator. Teraz akurat motocykl stoi w wyjętym akumulatorem i czeka na wszelkie wymiany filtrów itd. Niebawem jak się za to zajmę to się jemu dokładnie przysłucham jak pracuje i jeśli będzie coś z nim nie tak to przeczyszczę styki. Jeśli chodzi o sam przekaźnik to zaczynam go powoli wykluczać ponieważ nie jest on obciążony cieplnie w czasie pracy silnika tak jak dzieje się to z rozrusznikiem i to może być główna przyczyna problemu. Oblukam w serwisówce jak on jest zbudowany, spróbuje go rozebrać i ewentualnie zobaczyć co jest nie tak.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


18 lut 2013, o 15:53
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 23 lut 2013, o 18:07
Posty: 37
Lokalizacja: RKL ;)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Witam! Jestem nowym forumowiczem. Kupiłem niedawno sv 650s z 1999 i mam problem z nia. jak odpalam na zimnym to pali od strzała ładnie pracuje czasami stzreli z tłumnika. problem jest jak sie rozgrzeje gasnie na wolnych obrotach ciężko odpala. Czy to coś poważnego?? co jest przyczyna?? dzieki za odp i pozdrawiam


23 lut 2013, o 18:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Może masz za małe luzy zaworowe i po rozgrzaniu zawory są podparte. Może do gaźnika nikt nie zaglądał od lat i należy mu się czyszczenie i regulacja? Oddaj do mechnika, niech sprawdzi i ew. wyreguluje zawory, wyczyści, wyreguluje i zsynchronizuje gaźniki, pewnie problemy przejdą :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


23 lut 2013, o 19:45
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 23 lut 2013, o 18:07
Posty: 37
Lokalizacja: RKL ;)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
A jaki jest koszt całej serwisówki??:)


24 lut 2013, o 11:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sty 2013, o 00:17
Posty: 526
Lokalizacja: Jeziora Wlk.
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Wszystko zależy do kogo zaprowadzisz bo cenniki są zróżnicowane.
Za zabawę przy gaźnikach, zaworach, wymianę oleju i świec oraz napinacza rozrządu i naprawa czujnika od sprzęgła zapłaciłem niespełna 600zł (robocizna+części), więc dużo raczej nie było ale...motocykl stał u niego ponad 2 miesiące :mur: Na szczęście była to zima i idealnie zdążył do sezonu go zrobić.
Oczywiście mowa tu o warunkach "garażowych", nie żaden serwis czy zakład mechaniki.


24 lut 2013, o 12:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
lasooch napisał(a):
Może masz za małe luzy zaworowe i po rozgrzaniu zawory są podparte. Może do gaźnika nikt nie zaglądał od lat i należy mu się czyszczenie i regulacja? Oddaj do mechnika, niech sprawdzi i ew. wyreguluje zawory, wyczyści, wyreguluje i zsynchronizuje gaźniki, pewnie problemy przejdą :)


Luzy zaworowe sprawdzałem wg serwisówki i są takie jak być powinny. Gaźniki czyściłem ale nie potrzebnie bo były czyściutkie. Regulowałem je na wszelkie sposoby ale motocykl miał problemy z odpalaniem nawet na zimnym. Zapisałem sobie wszelkie poprzednie ustawienia i do nich powróciłem, gaźniki synchronizowałem i motocykl chodzi dobrze. Obroty nie falują, dobrze schodzi z obrotów po puszczeniu manetki, świece mają dobry kolor, nie ma podwyższonego spalania itd, po prostu jest tak jak być powinno. Problem pojawia się z w nieoczekiwanym momencie (nie jest to za każdym razem). Wszystko przygasa po naciśnięciu startera tuż po zgaszeniu na gorącym wiec podejrzewam problemy z elektryką czyli rozrusznikiem, przekaźnikiem i tak jak mówiłeś ze wszelkimi stykami i ewentualnie słabym akumulatorem ale jego wykluczam bo na zimnym kręci dobrze. Rozrusznik dostaje za mało prądu aby mógł przekręć lub coś jest na zwarciu (przekaźnik) i przez to przygasanie. Gdyby były zawory podparte na ciepłym to raczej problem pojawiał by się regularnie a tak nie jest. GPZ900 jak kupiłem to miałem mocno podparte luzy nawet na zimnym i nigdy coś takiego mi się nie działo, jedynie z czym był problem to z zalewaniem świec. Trzeba było uważać przy odpalaniu na ciepłym ale nie gorącym bo momentalnie zalewało świece, kichał prychał ale odpalał ;)

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


24 lut 2013, o 13:04
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
To może gdzieś jest zwarcie w uzwojeniu rozrusznika jak się nagrzeje to może rozruchowe uzwojenie coś daje po tyłku??

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


24 lut 2013, o 13:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
To samo mi brat podpowiada ale będę to wiedział jak dopiero do niego zajrzę :)

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


24 lut 2013, o 13:20
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 23 lut 2013, o 18:07
Posty: 37
Lokalizacja: RKL ;)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Powim tak. jasli masz takie objawy to napewno cos jest z rozrusznikiem albo tulejki masz padnięte i poprostu nie daje rady zakrećić lub cos przytrzymuje go może magnesy w środku się odkleiły maiłem podobny problem przy aucie


24 lut 2013, o 14:49
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25
Posty: 146
Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Do DANIEL: tak jak Lasooch napisał, ale na początek spróbuj podkręcić wolne obroty przy ciepłym silniku. Jak jest zimno to ustawienia letnie czasem trzeba skorygować.

a w temacie: Moja z 2006 roku raz pokazała mi dokładnie taki sam objaw. Zdusiłem, chciałem szybko odpalić i tylko wszystko przygasło. Ale po minutce już odpaliła. Mój ziomek ma 99 rocznik i u niego taki objaw zdarza się często. Więc coś jest na rzeczy. Też mi się wydaje, że to rozrusznik. Może pył ze szczotek robi zwarcie. Trzeba rozebrać i wykluczyć. W motorkach paro letnich tak czy inaczej serwis/kontrola rozrusznika nie zaszkodzi.

_________________
Ewolucja: > Jawa 50 Sport :] > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) :D
sv galeria - może sprzedam... ;)


25 lut 2013, o 09:10
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 17 paź 2010, o 18:53
Posty: 64
Lokalizacja: Kraina Kwitnącej Jabłoni ;)
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR1000f/ TL1000
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Jak masz amperomierz cęgowy to sobie zmierz prąd pobierany przez rozrusznik. Jak chcesz wykluczyć na 100% resztę instalacji motocykla to odkręć od rozrusznika przewód i zasil go z innego aku za pomocą kabli z krokodylkami. Na 99% masz uszkodzony rozrusznik, pewnie zwarcie na wirniku lub komutatorze. Czemu go nie zdemontujesz i nie sprawdzisz w jakim jest stanie? Przecież to przysłowiowa minuta roboty i będziesz miał jasną sytuację.


25 lut 2013, o 11:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Problemy z odpalaniem ciepłego silnika
Art.B napisał(a):
Jak masz amperomierz cęgowy to sobie zmierz prąd pobierany przez rozrusznik. Jak chcesz wykluczyć na 100% resztę instalacji motocykla to odkręć od rozrusznika przewód i zasil go z innego aku za pomocą kabli z krokodylkami. Na 99% masz uszkodzony rozrusznik, pewnie zwarcie na wirniku lub komutatorze. Czemu go nie zdemontujesz i nie sprawdzisz w jakim jest stanie? Przecież to przysłowiowa minuta roboty i będziesz miał jasną sytuację.


Dzięki za wszelkie podpowiedzi bo odpuszczę sobie rozbieranie przekaźnika a wezmę się na samym początku za rozrusznik :)

Na razie motocykl jest unieruchomiony na podnośniku w takim miejscu, że ciężko się do rozrusznika dobrać ale jak tylko zrobi się cieplej to się za niego biorę. Na 100% za pomocą innego akumulatora nie wykluczę czy to winna instalacji ponieważ po ponownym nadciśnieniu startera motocykl odpala na dotyk i dzieje się to zazwyczaj jak jestem poza domem. Gdyby chociaż raz było by tak, że 2-3 razy pod rząd wszystko by przygasało to wtedy można sprawdzić podpinając inny akumulator.

Grzybu zbyt niskie obroty wykluczyłem ponieważ od zakupu mam takie same a wcześniej problemu z tym nie było.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


25 lut 2013, o 12:33
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL