Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 paź 2024, o 06:21



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
motocyklista

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28
Posty: 188
Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
Post Re: Oleje
na allegro od kolesia o nazwie speedrenault sama nazwa już mówi o francuskiej ułańskiej fantazji ale wszystko w porządku z towarem i wysyłką ;)


19 lut 2013, o 16:01
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Jestem ciekaw czy dało by się wyśledzić wpływ Kronosa na sprzedaż smarowideł motocyklowych w Polsce :obity:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


19 lut 2013, o 16:10
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 16:11
Posty: 231
Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Oleje
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat parametrów tego oleju
VALVOLINE SYNPOWER 4T 10W40 4L
http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/four_45_stroke/cid%28647%29/synpower_4t_10w-40/product-information


19 lut 2013, o 16:15
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
zdunman napisał(a):
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat parametrów tego oleju
VALVOLINE SYNPOWER 4T 10W40 4L
http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/four_45_stroke/cid%28647%29/synpower_4t_10w-40/product-information


No wszyscy mogą, ale każdy widzi parametry na paszporcie więc każdy wie co i jak. Ogólnie mówiąc lepszy od Motula 300V, gorszy od Shella.
Jeśli ktoś chce zestawić oleje z sobą to najważniejszym parametrem jest gęstość spoczynkowa przy 15 st, lepkość w 100 st i ilość spopielin.

1. gęstość ma znaczenie w szybkości rozprowadzania po silniku i tu współpracuje z dolnym parametrem płynności. Im wartość temperatury punktu płynności niższa, a gęstość mniejsza - tym oliwa lepsza.
2. Lepkość w 100 st choć nie oddaje faktycznej temperatury pracy bo ta wynosi zazwyczaj 150 st, mówi nam czy olej rozgrzany jest dalej olejem smarującym czy "mazidłem". Im lepkość w 100 st wyższa tym lepiej, bo daje to nadzieje, że będzie ona i wyższa w owych 150 st.
3. Spopieliny. Im wartość niższa tym lepiej. Parametr odpowiedzialny za ilość wytrącanych podczas pracy substancji agresywnych, im ich mniej tym lepiej.

To są 3 główne parametry które porównujemy w oleju. Jeśli liczby wypadają podobnie, sprawdzamy np stopień odczynu zasadowego, który ma znaczenie w neutralizacji kwasów i innych świństw.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


19 lut 2013, o 17:21
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Oleje
ciężko sobie przetłumaczyć te parametry:
astm d.....- to norma Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów
viscosity- lepkość kinetyczna oleju przy 100 stopniach 14.7
viscosity- lepkość kinetyczna oleju przy 40 stopniach 90
viscosity index- index lepkości dynamicznej ASTM d-2270 169
TBN -całkowita liczba zasadowa 6.20
Pour Point - min temp przy jakiej olej zachowuje jeszcze płynność -42
specific gravity - gęstość przy temp 15,6 0,848
flash point 230 - czyli temp przy której dochodzi do zapłonu oleju

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


19 lut 2013, o 17:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33
Posty: 338
Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Oleje
A szwajcarski olej Midland Motorcycle 10W40 jak się przedstawia na tle innych?

SAE grade 10W-40
lepkość dynamiczna-20°C 3400
lepkość kinematyczna 40°C 110
lepkość kinematyczna 100°C 16
index lepkości (VI) 155
temperatura płynięcia -31
punkt zapłonu 228
gęstość kg/l 0,874

_________________
Obrazek


19 lut 2013, o 19:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
zdunman napisał(a):
kaziu14-14 napisał(a):
VALVOLINE SYNPOWER 4t 10W-40 na takim moja sv bedzię latać w tym sezonie ;D
pełen syntetyk to jest to! xD


A jak cenowo to wygląda (cena za litr) i czy parametry lepsze od Shella ?

Dono napisał(a):
VALVOLINE MOTORCYCLE 4T 10W40 :?:

Dobra, doszukałem się że to mineralny jednak.


To wreszcie syntetyk czy mineralny ?? czy to dwa różne oleje ?


Dwa różne.


19 lut 2013, o 20:02
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28
Posty: 188
Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
Post Re: Oleje
kupując olej w tym roku bardziej sugerowałem się ceną, za valvoline cena jest przystępna nie to co za motula gdzie cena jest z kosmosu mówię o motulu 7100. A moja dwudziestoletnia micra lata na valvoline maxlife i jest zajebiście ;D
stąd wnioski że valvoline jest dobrym olejem i nie drogim ;)


19 lut 2013, o 23:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32
Posty: 432
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
Post Re: Oleje
Kazik to, że Twoja dwudziestoletnia micra lata na tym oleju to się nie dziwie. Stare auta było odporne na gówniane paliwa/ oleje itp. Jednak jakby nie patrzeć Valvoline to bardzo dobry producent więc badziewia bym się nie spodziewał. Kwestia tylko jak będzie na mim Twoje moto funkcjonowało. Ja osobiście nie jaram się bajeczkami, które piszą na opakowaniach a tym czy na danym oleju moto funkcjonuje jak należy.

Dla przykładu: co z tego, że motul jest drogi i uchodzi za jeden z lepszych olei, jak zalewając go do mojej poprzedniej Yamahy nie mogłem biegu wrzucić. Natomiast o dziwo zalałem wtedy Valvolina o tych samych paramtrach (ze względu na cenę) i moto śmigało jak należy.

Także popróbuj... :)

_________________
Only V2

Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224


21 lut 2013, o 22:26
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28
Posty: 188
Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
Post Re: Oleje
moja sv ma przejechane 13 tyś. biegi wchodzą lekko czy na valvoline czy motulu ;D
micra na słonecznikowym też by zapierdalała xD


21 lut 2013, o 23:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32
Posty: 432
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
Post Re: Oleje
hehe miałem w sumie o słonecznikowym też pisać :D

Ja u siebie jeszcze nie testowałem valvoline ale w przyszłym sezonie może spróbuję. Przebieg mam podobny jak Ty. Teraz kupiłem Motula na wymianę gdyż wiem, że poprzedni właściciel lał motula. Ale jestem zdania, że szkoda przepłacać.

_________________
Only V2

Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224


22 lut 2013, o 00:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Oleje
Ja non toper śmigam na syntetycznym Castrolu Power 1, mimo, że svka ma pewnie ponad 60 tysięcy km przebiegu :obity:

Za rok i tak generalny remont.


22 lut 2013, o 23:30
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
60k to nie przebieg :P

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


22 lut 2013, o 23:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Oleje
Ale raczej w polskiej kulturze motocyklowej 60 tys km to już dla niektórych po olej mineralny podchodzi :obity:


23 lut 2013, o 12:21
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Słoniu napisał(a):
Ale raczej w polskiej kulturze motocyklowej 60 tys km to już dla niektórych po olej mineralny podchodzi :obity:


Ale cygan ! W Polsce nie ma motocykli z takim przebiegiem. ;)

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


23 lut 2013, o 12:44
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Słoniu napisał(a):
Ale raczej w polskiej kulturze motocyklowej 60 tys km to już dla niektórych po olej mineralny podchodzi :obity:


Ale cygan ! W Polsce nie ma motocykli z takim przebiegiem. ;)


Nie widziałem samochodu (10-cio letniego) z przebiegiem powyżej 250k ani moto (10-letniego) z przebiegiem powyżej 30k.

Dlatego nigdy nie patrzę na przebieg bo jak na nie patrzę to mnie :cenzura: bierze :/ denerwuje mnie to podejście piepszonych polaczków którzy nie kupią samochodu 10 letniego z przebiegiem pow 220k bo ma nastukane km. Chorzy na głowę ćwoki takich samochodów/motorów szukają z nierealnym przebiegiem. 99% samochodów i motorów ma w PL przekręcane liczniki bo takie coś sobie sami wyrobiliśmy w PL że samochód musi mieć max 220k a moto poniżej 25k przebiegu.


24 lut 2013, o 02:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Oleje
111290PL napisał(a):
Nie widziałem samochodu (10-cio letniego) z przebiegiem powyżej 250k ani moto (10-letniego) z przebiegiem powyżej 30k.

Dlatego nigdy nie patrzę na przebieg bo jak na nie patrzę to mnie :cenzura: bierze :/ denerwuje mnie to podejście piepszonych polaczków którzy nie kupią samochodu 10 letniego z przebiegiem pow 220k bo ma nastukane km. Chorzy na głowę ćwoki takich samochodów/motorów szukają z nierealnym przebiegiem. 99% samochodów i motorów ma w PL przekręcane liczniki bo takie coś sobie sami wyrobiliśmy w PL że samochód musi mieć max 220k a moto poniżej 25k przebiegu.


Bolesna prawda. Ale taki nasz naród, a patriotyzm to między innymi akceptowanie wad i zachowań ludzkich. Jednak akceptacja nie oznacza lekceważenia, dlatego chyba nie zaliczam się do patriotów, bo nie potrafię tego lekceważyć, ale nie potrafię też zaakceptować :obity:

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


25 lut 2013, o 14:06
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2012, o 23:30
Posty: 13
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 s
Post Re: Oleje
Jakby ktoś szukał shell'a to tu jest fajna promocja ;)
http://www.olejesmary.eu/shell-dla-moto ... MOCJA.html


25 lut 2013, o 17:18
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Wiemy, była kilka stron wcześniej :P

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


25 lut 2013, o 17:20
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2012, o 23:30
Posty: 13
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 s
Post Re: Oleje
:mrgreen:

Tak uważnie czytałem, że aż przeoczyłem :D


25 lut 2013, o 23:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL