Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
|
Re: Mod TRE
Tak jak pisałem placebo tylko im sie tak wydaje że to coś daje
|
5 lut 2013, o 19:03 |
|
|
rooland
motocyklista
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17 Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Mod TRE
Wydaje się czy nie ale ja miałem akurat tak że jak zrobiłem sobie mod TRE to strzelało mi z wydechu przy mocnym odkręcaniu manetki (na niskich biegach) a jak podłaczyłem sobie z powrotem to wszystko wróciło do normy...
_________________ Nie ryzykujesz, nie wygrywasz. Pozdrawiam Roland
|
5 lut 2013, o 19:06 |
|
|
skandal_22
SV Rider
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 12:26 Posty: 416
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki Z1000 2004r
|
Re: Mod TRE
Jest ktoś z Warszawy lub bliskich okolic, kto za kilka browarków lub dobrą butelkę zrobił by mi tego moda w mojej małej wtryskowej? Niby to proste, ale ja nawet lutownicy nie mam, a opornik to mi się z opozycją z lat 80 kojarzy Mogę podjechać nawet jutro.
|
6 mar 2013, o 19:14 |
|
|
karuk
motocyklista
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 20:24 Posty: 128
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2008 ABS
|
Re: Mod TRE
A ja właśnie dobiłem do końca wątku i tak myślę i kombinuję co i jak. Chciałbym mieć normalną mapę na luzie i pewność, że tre działa. Tu akurat można sprawdzić za pomocą sprzęgła. Fajnie też mieć przełącznik. W każdym razie w jednym poscie TomK wrzucił: I tam jest jasno napisane, że nie trzeba żadnych tranzystorków tylko wystarczy opornik 6,8 kOhm. Bo przy takiej wartości opornika (nota bene może być to 6,2-6,8). Dla jedynki napięcie jest 4,63 (jak dla V-ki) dla kolejnych biegów i odpowiednio wyższe. Nie powoduje to jednak błędnego odczytu luzu (dopiero dla wartości opornika powyżej 6,8 kOhm). Do tego programowalne czujniki biegów będą działać bez zarzutu i zrobienie wyłącznika też jest banalne. Generalnie wygląda to idealnie, więc po co się męczyć z tranzystorkami i ew. separacją przy wskaźnikach biegu. Dlaczego ten wątek został pominięty (skoro ktoś go wkleił). Jakieś za lub przeciw? Ja chyba sam tak sobie zrobię i pobawię się miernikiem, żeby sprawdzić jak to wyjdzie w praniu.
|
11 lip 2013, o 22:39 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Mod TRE
Nie wiem jak u was, ale minimalną różnice czuć między tre ustawionym na 6. bieg, a na 5. Wg. mnie 5 bieg jest lepszy. Co do neutralu, motocykl odpala przy zwykłym tre bez problemu, kontrolka i blokada zapłonu przy wysuniętej nóżce również działa. To jest na tyle prosty układ, że naprawde można kombinować na wiele sposobów, a i tak dojdzie się do tego samego.
|
12 lip 2013, o 11:44 |
|
|
karuk
motocyklista
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 20:24 Posty: 128
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2008 ABS
|
Re: Mod TRE
Ja dzisiaj zrobiłem mod zgodnie z opisem z SV ridera, czyli przez przecięcie różowego kabla i wstawienie opornika 6,8K. Na luzie napięcie jeżeli się zmieniło to minimalnie, wynosi 5V z haczykiem, na pierwszym biegu z bodaj ok 1,4V podniosło się do 4,2V. Dlaczego piszę tak orientacyjnie, bo miałem problem z pomiariem, ponieważ nie wiem dlaczego luz pokazywał cały czas, natomiast po wbiciu 1-ki miernik na chwilę pokazywał napięcie a następnie ono znikało. Pomiary robiłem na wyłączonym silniku. Pierwsze wrażenia są takie, że faktycznie zyskał w dolnym zakresie obrotów, jakby stał się bardziej liniowy, natomiast po dłuższej jeździe to szczerze mówiąc nie wiem - może to efekt Placebo. Następnie planuję zrobić przełącznik, którym będę mógł zobaczyć różnicę sprawdzając z TRE i bez. Na koniec powiem jeszcze, że na luzie wciśnięcie sprzęgła nie zmienia obrotów, więc wychodzi, że faktycznie mapa luzu nie została zmieniona.
|
17 lip 2013, o 22:05 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Mod TRE
@up Na koniec powiem jeszcze, że na luzie wciśnięcie sprzęgła nie zmienia obrotów, więc wychodzi, że faktycznie mapa luzu nie została zmieniona. Źle gadasz. http://www.youtube.com/watch?v=4_qnGJihHvM (odnosi się co prawda do wtrysku, ale zapłon również na luzie jest inny niż na sprzęgle)
|
18 lip 2013, o 10:58 |
|
|
karuk
motocyklista
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 20:24 Posty: 128
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2008 ABS
|
Re: Mod TRE
Dziękuję, za pokazanie fajnego filmiku pokazującego że jednak to ja mam rację Na luzie sprzęgło nie podnosi obrotów, gdyby ten mod zmienił mapę luzu na mapę każdego innego biegu, np. 6-tego, jak jest to w przypadku podstawowego modu TRE, to wtedy komputer na luzie stosuje mapę biegu 6-tego i wciśnięcie sprzęgła podnosi obroty.
|
19 lip 2013, o 13:17 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Mod TRE
Teraz już nie wiem, link z pamięci wrzuciłem i pewnie co nieco zapomniałem , a w robocie mam ciężko z netem. Ale tak serio dlaczego ciągle dążycie do innej mapy na luzie?? Różnica jest minimalna
|
19 lip 2013, o 13:23 |
|
|
karuk
motocyklista
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 20:24 Posty: 128
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2008 ABS
|
Re: Mod TRE
Po pierwsze, dla zasady. Wiele osób jak coś zmienia nie chce przy okazji zmineiać czegoś na gorsze, więc luz powinien zostać nietknięty. Po drugie, sporo osób skarży się na problemy z odpalaniem w niższych temp.
|
19 lip 2013, o 17:17 |
|
|
Tomu$
rowerzysta
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:44 Posty: 47 Lokalizacja: Swarzędz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S K5
|
Re: Mod TRE
http://allegro.pl/inteligentne-tre-suzu ... 33385.htmlCo sądzicie o tym ? Trochę z ceną poniosło allegrowicza chyba co ?
_________________ http://bikepics.com/members/ltwin000/ http://motokoszulka.cupsell.pl/
|
2 sie 2013, o 18:19 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Mod TRE
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
2 sie 2013, o 19:03 |
|
|
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Mod TRE
Jak zapewne widzisz TRE jest wyposażone w złączki do wpięcia w fabryczną instalację. Same złączki kosztują prawie 80 zł bo nie są powszechnie dostępne ani typowe. Pozostałe elementy to 5 zł.
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
2 sie 2013, o 19:50 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Mod TRE
zależy czy mówimy o cenie, czy opisie aukcji. cena faktycznie wydaje się uczciwa, za to opis powalający
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
2 sie 2013, o 21:18 |
|
|
dawid_black
rowerzysta
Dołączył(a): 3 sty 2013, o 13:10 Posty: 17 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: GS500f K4, SV650S K6
|
Re: Mod TRE
z racji tego że moją SV ciężko postawić nawet z 1 do pionu (chyba że usiądzie się na zadupku ;p) postanowiłem przetestować to magiczne TRE. Wlutowałem klasycznie pomiędzy różowy i czarny przewodzik, rezystorek o wartości 6,8 kohm według pasków (miernik wskazywał 6,6kohm). Muszę przyznać, że nie odczułem żadnej zmiany, a jeśli tak to minimalną choć myślę że to placebo. Zmianę którą na pewno zaobserwowałem to spadek obrotów na zimnym silniku a później nieznaczny wzrost przy rozgrzanym. Tak w wolnej chwili będę demontował. A najgorsze jest to, że nadal nie daje mi to spać dlaczego ciężko ją na koło podnieść
|
11 sie 2013, o 11:05 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Mod TRE
To ile Ty ważysz? A tak na poważnie to coś jest nie teges. Nie wiem co prawda jak wtrysk ale gaźnior na 1 to niechcący potrafi iść.
_________________ SV650 => X11
|
11 sie 2013, o 15:31 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Mod TRE
Moją, wtryskową Sv stawia z gazu za każdym razem od 5000 obr. Może trzeba do takiej wartości wkręcić silnik... EDIT: Bo z jałowych obrotów to nie da rady
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
13 sie 2013, o 18:20 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Mod TRE
heh, też myślę, że to kierownik a nie motor niedomaga. spróbuj wejść na te 5-7 krpm (nie pamiętam ile dokładnie) a potem gwałtownie zamknąć gaz (zupełnie) i natychmiast otworzyć (też do końca) - nie ma bata i sv musi iść na koło pamiętam, że w mojej miałem dość długi rollgaz (pewnie seryjny) i musiałem odpowiednio ułożyć dłoń na manetce, żeby udało się zupełnie odkręcić. parę razy spróbujesz i zaczniesz czuć o co chodzi
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
13 sie 2013, o 21:47 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Mod TRE
Jeśli można to dopowiem-chodzi o to żeby po odjęciu gazu zawieszenie "usiadło" i żeby moto miało jak się odbić na to koło...Jak ktoś nie umie esfałką tego robić to niech wpierw poćwiczy to na rowerze.Poważnie-jest wtedy dużo łatwiej postawić moto na koło.Jak ktoś nie wierzy to niech popróbuje
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
13 sie 2013, o 23:06 |
|
|
and93
motocyklista
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 12:43 Posty: 167 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 N '99
|
Re: Mod TRE
Zrobiłem tego TRE moda i po dzisiejszej jeździe powiem, że jest różnica lepsza torpeda od 7k obr. do końca, w dolnym zakresie nie odczułem znacznej zmiany. Także jak się ktoś zastanawia, to nie ma nad czym, bo ujemnych objawów nie ma.
|
20 mar 2014, o 19:48 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|