Autor |
Wiadomość |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Przsstawienie o ząbek w zależności od silnika spowoduje od znacznego spadku mocy aż po kolizję zaworów lub zaworów z tłokami. Nie ma takiego silnika, w którym to można zrobić bez negatywnych efektów.
P.S. Kailenaa, możesz podać w którym dokładnie Mercedesie nie można samemu sprawdzić poziomu oleju?
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
Ostatnio edytowano 24 mar 2013, o 11:00 przez skwaro, łącznie edytowano 2 razy
|
24 mar 2013, o 10:39 |
|
|
maro85cv650
SV Rider
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 19:10 Posty: 533 Lokalizacja: warszawa zgorzelec
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No tak ale są silniki tzw kolizyjne i bez kolizyjne.... Oczywiście mowa dalej o rozrzadach i jego ustawieniu.
_________________ Jazda na motocyklu, to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu.... viewtopic.php?f=9&t=4005 ----> naga broń
|
24 mar 2013, o 10:43 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
w211 e500 nie ma bo stan sprawdza się za pomocą wyświetlacza na liczniku chyba w203 tez tak miały
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
24 mar 2013, o 10:44 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dlatego napisałem że w najlepszym przypadku skończy się na znacznym spadku mocy.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
24 mar 2013, o 10:48 |
|
|
Kailenaa
motorowerzysta
Dołączył(a): 17 wrz 2012, o 14:09 Posty: 89 Lokalizacja: Rzeszów/Sędziszów Młp
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2005
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Pewnie ze nie odpali, bo czujnik polozenia walu/walka wpisze blad. Nie twierdze ze w kazdym silniku jeden zab nie robi roznicy. Pewnie, ze w niektorych nawet nie odpali, w niektorych bedzie duzo slabszy itp, ale niektorzy jezdza na przestawionym o zab i do wymiany nawet o tym nie wiedza
|
24 mar 2013, o 10:57 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Co nie znaczy że nie masz takiej informacji.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
24 mar 2013, o 11:01 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ale jak ktoś jest mało kumaty to nie będzie umiał wejść w opcje i sprawdzić. Zaświeci mu się kontrolka i narobi w gacie i zadzwoni po assistans a goście na serwisie beda mieli bekę przynajmniej z niego
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
24 mar 2013, o 11:06 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Odp: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Niekiedy nawet fabryka stosuje taki trik. Silnik yamahy WR450 wywodzi się wprost z crossówki YZ450. W WRce rozrząd jest przestawiony o jeden ząbek względem YZ, właśnie w celu lekkiego wygładzenia charakterystyki silnika. I jedną z tańszych/skuteczniejszych metod tuningu jest przestawianie rozrządu z powrotem A wracając jeszcze do tego luzu łańcucha napędowego... Podstawka boczna, stojak, na kołach w pionie... Większe znaczenie ma już napięcie wstępne tylnego zawieszenia, a o to jakoś nikt nie pyta. Łańcuch najmocniej naciągnięty jest wtedy, gdy zębatka zdawcza, oś obrotu wahacza i oś tylnego koła tworzą prostą linię, czyli przy częściowym ugięciu zawieszenia. Gdy motocykl stoi pusty, luz jest większy. Gdy na motocyklu jadą dwie osoby, komplet bagaży i zawieszenie już niemal dobija - również luz jest większy. Ponieważ w garażu ciężko by było uzyskać trzy punkty w osi, to producent podaje wartość naciągu "na pusto". Jedni producenci podają 2-3cm, inni 3,5-4,5cm, różnie jest, ja od lat ustawiam na oko i jest git. Z dwojga złego lepiej mieć za luźny łańcuch niż za ciasny. Za luźny będzie jedynie hałasował i da się to szybko wyłapać w trakcie jazdy. Za ciasny będzie cichy, ale będzie się o wiele szybciej zużywać, a co gorsze - może nam zniszczyć łożysko zębatki w tylnym kole lub ew. również łożysko wałka zdawczego w skrzyni biegów.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
24 mar 2013, o 11:33 |
|
|
Kailenaa
motorowerzysta
Dołączył(a): 17 wrz 2012, o 14:09 Posty: 89 Lokalizacja: Rzeszów/Sędziszów Młp
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2005
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Hmm widzialem ostatnio zdjecia CALKOWICIE zjechanych zebatek, zabkow praktycznie w ogole nie bylo widac.. czego to jest efektem? U Mnie lancuch jest za luzny ale zebatki sa w b. dobrym stanie, i to mnie zdziwilo. P.S Da sie jakos poznac, czy lancuch/zebatki sa jeszcze fabryczne?
|
24 mar 2013, o 11:49 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Odp: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
| | | | lasooch napisał(a): Niekiedy nawet fabryka stosuje taki trik. Silnik yamahy WR450 wywodzi się wprost z crossówki YZ450. W WRce rozrząd jest przestawiony o jeden ząbek względem YZ, właśnie w celu lekkiego wygładzenia charakterystyki silnika. I jedną z tańszych/skuteczniejszych metod tuningu jest przestawianie rozrządu z powrotem A wracając jeszcze do tego luzu łańcucha napędowego... Podstawka boczna, stojak, na kołach w pionie... Większe znaczenie ma już napięcie wstępne tylnego zawieszenia, a o to jakoś nikt nie pyta. Łańcuch najmocniej naciągnięty jest wtedy, gdy zębatka zdawcza, oś obrotu wahacza i oś tylnego koła tworzą prostą linię, czyli przy częściowym ugięciu zawieszenia. Gdy motocykl stoi pusty, luz jest większy. Gdy na motocyklu jadą dwie osoby, komplet bagaży i zawieszenie już niemal dobija - również luz jest większy. Ponieważ w garażu ciężko by było uzyskać trzy punkty w osi, to producent podaje wartość naciągu "na pusto". Jedni producenci podają 2-3cm, inni 3,5-4,5cm, różnie jest, ja od lat ustawiam na oko i jest git. Z dwojga złego lepiej mieć za luźny łańcuch niż za ciasny. Za luźny będzie jedynie hałasował i da się to szybko wyłapać w trakcie jazdy. Za ciasny będzie cichy, ale będzie się o wiele szybciej zużywać, a co gorsze - może nam zniszczyć łożysko zębatki w tylnym kole lub ew. również łożysko wałka zdawczego w skrzyni biegów. | | | | |
i tu kolega lasooch ma 100% rację.
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
24 mar 2013, o 12:03 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kailena, zębatki zużywają się w ten sposób, że najogólniej mówiąc nie pasują do łańcucha. Stąd wydaje się,że łańcuch jest w jednym miejscu bardziej naciągnięty niż w innym. Ząbki są, ale odległość po przekątnej między ząbkami jest za mała.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
24 mar 2013, o 12:21 |
|
|
kaziu14-14
motocyklista
Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28 Posty: 188 Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
ja mam oryginalny łańcuch i zębaty idzie to poznać że na częściach jest napisane JAPAN na zębatach od środka a na łańcuchu od zewnątrz na ogniwach ;D
łańcuch w vałkach stosunkowo szybciej się wyciąga niż w R4.
|
24 mar 2013, o 15:24 |
|
|
foras1
SV Rider
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 22:05 Posty: 800 Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '00/01
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Przy zmianie kierunków na led-y ile potrzeba tych zaślepek? Są potrzebne tylko z przodu czy z tyłu też?
_________________ http://www.bikepics.com/members/foras1/01sv650s/
|
24 mar 2013, o 17:04 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
powinny być 4 szt/czachę (2 kierunki) na jedną stronę przychodzą 2 te zaślepki jedna od zewnętrznej str czachy druga od wewnątrz czachy
a z tyłem to nie wiem
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
24 mar 2013, o 19:21 |
|
|
foras1
SV Rider
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 22:05 Posty: 800 Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '00/01
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Podziękował
_________________ http://www.bikepics.com/members/foras1/01sv650s/
|
24 mar 2013, o 20:16 |
|
|
DANIEL SV650s
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 18:07 Posty: 37 Lokalizacja: RKL ;)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Witam,mam sprawe poniewaz odpaliłem mto wszytsko ładnie chodziło z 5 minut na saniu aż tu nagle zgasł kreciłem krecieł a tu nic nie zapali odkreciłem świece nie ma iskry w czym może być problem?? Świece założyłem nowe z3 dni temu i wszytsko było ok łądnie chodził i palił.
|
26 mar 2013, o 00:04 |
|
|
Pedros
Łowca
Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10 Posty: 2859 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Perła - Smerf
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
akumulator ?
_________________ JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE
|
26 mar 2013, o 09:44 |
|
|
Jacek1
motorowerzysta
Dołączył(a): 7 sty 2011, o 23:10 Posty: 86 Lokalizacja: Stargard
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s k1 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy w pierwszym modelu sv też tak jest że jak przekręcamy kluczyk pali się kontrolka temperatury i gaśnie po odpaleniu.? tak jak w przypadku tl ? http://www.youtube.com/watch?v=r5NelT147Q4
|
26 mar 2013, o 12:29 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie, pali się lampka ciśnienia oleju.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
26 mar 2013, o 12:29 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Witam Mam jeden kluczyk do swojej SV. Wszędzie w Krakowie mam problem z dostaniem surówki do kluczyka. Czy taki kluczyk jak kupię: http://allegro.pl/klucz-kluczyk-suzuki- ... 27359.htmlBędzie pasował do mojej SV650S 2003 FL ??
_________________ wzium wzium
|
26 mar 2013, o 18:44 |
|
|