Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 paź 2024, o 10:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Kailenaa napisał(a):
Zalalem dzis shella o ktorym byla mowa troche wczesniej. Biegi chodza super, ale wczesniej tez zle nie bylo. Zdziwilo mnie tylko jedno... NIC NIE CYKA! Wczesniej cykalo i to dosc glosno :D


Kolejny svłkowicz zadowolony z shella :P

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


2 kwi 2013, o 20:56
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Oleje
O_________O co za typo :D
PAnowie a jak jest z olejami Shella? Tak samo masowo są podrabiane jak Motul?

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


2 kwi 2013, o 20:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
luxuser napisał(a):
O_________O co za typo :D
PAnowie a jak jest z olejami Shella? Tak samo masowo są podrabiane jak Motul?


viewtopic.php?p=161621#p161621

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


2 kwi 2013, o 21:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15
Posty: 805
Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
Post Re: Oleje
...kurde... zdurniałem :D ... zalałem w końcu Castrola Power Racinga 10W50 ( wcześniej miałem Motula 5100) zobaczymy jak będzie różnica :) z semi na full syntetyka.

_________________
...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...


2 kwi 2013, o 21:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Widzę, że strasznie ludzie się nakręcają w tym dziale, zresztą ja też :mrgreen: Grunt to trafić w dobry olej tak jak ja z Shellem i go nie zmieniać na kolejną markę.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


3 kwi 2013, o 09:32
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Oleje
no ja zalałem castrola a jesli mnie zawiedzie próbuje Shella


3 kwi 2013, o 13:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
kozik napisał(a):
Grunt to trafić w dobry olej

Grunt to regularnie wymieniać, a nie się podniecać czy shell czy castrol ;P

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


3 kwi 2013, o 13:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Bartosz napisał(a):
kozik napisał(a):
Grunt to trafić w dobry olej

Grunt to regularnie wymieniać, a nie się podniecać czy shell czy castrol ;P


Nawet takiego podejścia nie zakładałem i nie zakładam, że mógłbym latać na nim dłużej niż się powinno :)

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


3 kwi 2013, o 16:27
Zobacz profil WWW
motorowerzysta

Dołączył(a): 17 wrz 2012, o 14:09
Posty: 89
Lokalizacja: Rzeszów/Sędziszów Młp
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2005
Post Re: Oleje
Bartosz napisał(a):
kozik napisał(a):
Grunt to trafić w dobry olej

Grunt to regularnie wymieniać, a nie się podniecać czy shell czy castrol ;P

99% postow w tym temacie jest wlasnie o tym ktory olej bedzie idealny dla motocykla :D To, ze regularnie trzeba zmieniac nawet podpaske.. dla wiekszosci osob jest raczej oczywiste


3 kwi 2013, o 16:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
Ale od 60 stron postów tylko z tą informacją zgodzi się większość :) zatem drogą ewolucji i statystyki możemy rozstrzygnąć problem: jaki olej? świeży! kiedy zmieniany? regularnie!

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


3 kwi 2013, o 17:48
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
silver napisał(a):
Ale od 60 stron postów tylko z tą informacją zgodzi się większość :) zatem drogą ewolucji i statystyki możemy rozstrzygnąć problem: jaki olej? świeży! kiedy zmieniany? regularnie!
i tylko w klasie lepkości 10w40

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


3 kwi 2013, o 20:25
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
silver napisał(a):
jaki olej? świeży! kiedy zmieniany? regularnie!

Kronos napisał(a):
i tylko w klasie lepkości 10w40

Amen :)


EDIT: Można zamknąć temat ;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


3 kwi 2013, o 21:42
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Bartosz napisał(a):
Kronos napisał(a):
i tylko w klasie lepkości 10w40

Amen :)

EDIT: Można zamknąć temat ;)

Nie tak szybko.... :)
10W40 to klasa oleju, zazwyczaj półsyntetycznego, zalecanego do większości motocykli. Dlaczego ?
Dlatego, że motocykle do których jest ona zalecana w instrukcji obsługi maja już kilka, kilkanaście lat.
I ta klasa oleju była zalecana wtedy, gdy motocykle te były budowane.
W tej chwili technologia środków smarnych poszła daleko do przodu i... sprawa 10W40 nie jest już taka prosta.
Po wejściu nowych klas oleju uważam, że najlepsza klasa oleju do moto które kręci się ponad 10 tyś obr/min to 10W50
Z dwóch powodów:
10W50 to zawsze klasa syntetyczna a nie półsyntetyczna
10W50 ma kapitalnie lepszą odporność na zrywanie filmu olejowego - szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika
A dodatkowo w przypadku syntetycznych 10W50 często można kupić olej dodatkowo we specyfikacją JASO MA2 - czyli następną generacja dodatków które zapewniają lepszą współpracę ze sprzęgłem mokrym w naszych moto.
Reasumując - po latach wierności dla półsytetycznego Motul 5100 10W40 w tym roku moje moto zakosztują syntetycznego Valvoline SynPower 10W50 ze specyfikacja JASO MA2...
Myślę, że moto ( w tym nowy nabytek SV650 ) będą zadowolone...
Tu link do tego oleju:
http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t ... 22546.html


4 kwi 2013, o 05:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 paź 2010, o 01:17
Posty: 458
Lokalizacja: WZ
Płeć: mężczyzna
Moto: Aprilia Shiver 750
Post Re: Oleje
Bodzion napisał(a):
Bartosz napisał(a):
Kronos napisał(a):
i tylko w klasie lepkości 10w40

Amen :)

EDIT: Można zamknąć temat ;)

Nie tak szybko.... :)
10W40 to klasa oleju, zazwyczaj półsyntetycznego, zalecanego do większości motocykli. Dlaczego ?
Dlatego, że motocykle do których jest ona zalecana w instrukcji obsługi maja już kilka, kilkanaście lat.
I ta klasa oleju była zalecana wtedy, gdy motocykle te były budowane.
W tej chwili technologia środków smarnych poszła daleko do przodu i... sprawa 10W40 nie jest już taka prosta.
Po wejściu nowych klas oleju uważam, że najlepsza klasa oleju do moto które kręci się ponad 10 tyś obr/min to 10W50
Z dwóch powodów:
10W50 to zawsze klasa syntetyczna a nie półsyntetyczna
10W50 ma kapitalnie lepszą odporność na zrywanie filmu olejowego - szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika
A dodatkowo w przypadku syntetycznych 10W50 często można kupić olej dodatkowo we specyfikacją JASO MA2 - czyli następną generacja dodatków które zapewniają lepszą współpracę ze sprzęgłem mokrym w naszych moto.
Reasumując - po latach wierności dla półsytetycznego Motul 5100 10W40 w tym roku moje moto zakosztują syntetycznego Valvoline SynPower 10W50 ze specyfikacja JASO MA2...
Myślę, że moto ( w tym nowy nabytek SV650 ) będą zadowolone...
Tu link do tego oleju:
http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t ... 22546.html


Jezu, takie posty o 5 rano pisać ! :bojesie:

_________________
SV 650N K5
Aprilia Shiver 2012


4 kwi 2013, o 08:50
Zobacz profil ICQ
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Oleje
Bodzion napisał(a):
Bartosz napisał(a):
Kronos napisał(a):
i tylko w klasie lepkości 10w40

Amen :)

EDIT: Można zamknąć temat ;)

Nie tak szybko.... :)
10W40 to klasa oleju, zazwyczaj półsyntetycznego, zalecanego do większości motocykli. Dlaczego ?
Dlatego, że motocykle do których jest ona zalecana w instrukcji obsługi maja już kilka, kilkanaście lat.
I ta klasa oleju była zalecana wtedy, gdy motocykle te były budowane.
W tej chwili technologia środków smarnych poszła daleko do przodu i... sprawa 10W40 nie jest już taka prosta.
Po wejściu nowych klas oleju uważam, że najlepsza klasa oleju do moto które kręci się ponad 10 tyś obr/min to 10W50
Z dwóch powodów:
10W50 to zawsze klasa syntetyczna a nie półsyntetyczna
10W50 ma kapitalnie lepszą odporność na zrywanie filmu olejowego - szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika
A dodatkowo w przypadku syntetycznych 10W50 często można kupić olej dodatkowo we specyfikacją JASO MA2 - czyli następną generacja dodatków które zapewniają lepszą współpracę ze sprzęgłem mokrym w naszych moto.
Reasumując - po latach wierności dla półsytetycznego Motul 5100 10W40 w tym roku moje moto zakosztują syntetycznego Valvoline SynPower 10W50 ze specyfikacja JASO MA2...
Myślę, że moto ( w tym nowy nabytek SV650 ) będą zadowolone...
Tu link do tego oleju:
http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t ... 22546.html


Tak tylko sprostuję bo mylisz pojęcia:
10W40 to klasa lepkości. A to czy olej jest syntetyczny czy nie to zupełnie inna bajka. Np. Motul 5100 4T 10W50 jest półsyntetyczny.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


4 kwi 2013, o 09:15
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Nie myle pojęć, bo nigdzie nie napisałem, ze 10W40 to klasa jakościowa.
Napisałem jedynie, ze 10W40 to lepkość zalecana kiedyś przez producentów ( czyli klasa lepkościowa ) i są to oleje zazwyczaj półsytetyczne - co zresztą potwierdziłeś.
Ale tak to już jest na tym świecie, że obecnie z klasą lepkościową wiąże się klasa jakościowa - syntetyk, minerał itp
Przykłady ?
Znajdź mi prosze stary olej 15W40 w syntetyku... B) nie znajdziesz bo nie ma...
I dalej nie znajdziesz 10W50 w minerale ani w semi - bo ta klasa lepkościowa determinuje wysokiej jakości olej... czyli sytetyczny.
Oleje... ciekawy temat... :spoko:


4 kwi 2013, o 11:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Oleje
Bodzion napisał(a):
Nie myle pojęć, bo nigdzie nie napisałem, ze 10W40 to klasa jakościowa.

Tutaj napisałeś:
Bodzion napisał(a):
Z dwóch powodów:
10W50 to zawsze klasa syntetyczna a nie półsyntetyczna
10W50 ma kapitalnie lepszą odporność na zrywanie filmu olejowego - szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika

I to nie jest prawdą bo nie zawsze 10W50 to syntetyk:
skwaro napisał(a):
Np. Motul 5100 4T 10W50 jest półsyntetyczny.

Jak chcesz to przeszukam swoje archiwa i Ci znajdę przykłady na to że dobry półsyntetyk ma lepsze parametry niż słaby syntetyk i to w tej samej klasie lepkości.

Dokładnie tak samo jest w klasie 10W40, jest sporo olejów syntetycznych o takiej lepkości, mało tego, Liqui Moly robi olej mineralny 10W40 :P

P.S.
Co do normy JASO-MA2, Shell twierdzi wszystkie ich oleje Advance Ultra spełniają tę normę.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


4 kwi 2013, o 11:47
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Racja - okazuje się, że Motul 10W50 występuje jako półsyntetyk.
Jak widać nie miałem kompletu informacji.
Co nie zmienia faktu, że w tej klasie lepkościowej najwięcej jest synetyków.
Ale z Motulem już sie pożegnałem i bez żalu przechodze na inny, syntetyczny 10W50 z JASO MA2
I po sezonie dam znac jak było.
Licze trochę na wyciszenie skrzyni biegów w moim XX ( skrzynia dosc "brutalnie" zmienia biegi ).
A w SV pewnie tez będzie OK...


4 kwi 2013, o 12:19
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Bodzion napisał(a):
10W40 to klasa oleju, zazwyczaj półsyntetycznego, zalecanego do większości motocykli. Dlaczego ?
Dlatego, że motocykle do których jest ona zalecana w instrukcji obsługi maja już kilka, kilkanaście lat.
I ta klasa oleju była zalecana wtedy, gdy motocykle te były budowane.
W tej chwili technologia środków smarnych poszła daleko do przodu i... sprawa 10W40 nie jest już taka prosta.
Po wejściu nowych klas oleju uważam, że najlepsza klasa oleju do moto które kręci się ponad 10 tyś obr/min to 10W50
Z dwóch powodów:
10W50 to zawsze klasa syntetyczna a nie półsyntetyczna
10W50 ma kapitalnie lepszą odporność na zrywanie filmu olejowego - szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika


Coś tam Ci dzwoni ale nie wiesz z którego "kościoła".

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


4 kwi 2013, o 12:33
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
A Ty nawet nie widziałeś koscioła... jeszcze.
NIe mówiąc o dzwonach na wieży :)
Lubisz takie komunikaty ? Jezeli nie - to bądź mężczyzną i podaj konkrety...


4 kwi 2013, o 12:36
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL