Autor |
Wiadomość |
kristofch
SV Rider
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15 Posty: 805 Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
|
Re: Oleje
tak Castrol
_________________ ...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...
|
6 kwi 2013, o 14:05 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Niektóre firmy produkujące auta wymagają już wymiany oleju po pierwszych 1000-3000 km. Mineralny olej jest tańszy a firma produkująca auta w mln sztuk zaoszczędza na tym zabiegu masę pieniędzy.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
6 kwi 2013, o 20:16 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Zalewanie olejami mineralnymi w fabryce ma też swoje uzasadnienie dla silnika. Olej mineralny ma większy współczynnik tarcia, i dzięki temu silniki docierają się szybciej. Takie zjawisko mamy przecież w nowych motocyklach. (pisaliśmy już o tym w tym temacie). Jest to w samochodach stosowane niezmiernie rzadko. Firmy chcą unikać oburzenia klienta, że niby naciągają go na kolejne koszty związane z wymianą oleju po 1000-4000 tyś km, biorą też pod uwagę, że z przyczyn czysto użytkowych samochodów, którymi często robimy trasy po kilka tyś km wymian oleju mineralnego może być kłopotliwa, więc zalewają przeważnie oleje "docelowe" czyli syntetyczne. Tak czy siak , nawet ten olej syntetyczny po przebiegu <5000 km należało by wymienić (ja w swoim "Szmelcwagenie" olej w silniku benzynowym wymieniłem dla świętego spokoju po 4000 tyś. km) pozbywając się niedoskonałości (zanieczyszczeń) z taśmy produkcyjnej. BTW ---- Wymiana oleju w silniku od nowości pracującym na syntetyku po 1000 km nie ma sensu, bo syntetykowi dotarcie silnika zajmuje więcej kilometrów, więc zakres 3000-5000 km jet optymalnym ---- Ich dobór pod względem marki ma niewiele wspólnego z charakterystyką silnika, a rekomendacje opierają się tylko na marketingu. Tu ukłon w stronę Kawasaki, które nie rekomenduje oleju żadnego z producentów. Ma być tylko ZIELONY
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
6 kwi 2013, o 21:28 |
|
|
kaprawiec
motocyklista
Dołączył(a): 26 mar 2012, o 22:37 Posty: 153
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K6
|
Re: Oleje
|
7 kwi 2013, o 10:18 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Jak pomiędzy każdym pół i pełno-syntetykiem.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
7 kwi 2013, o 10:50 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Żeby bardziej się zagłębić w temat a dokładniej "Olej Technosynthese® wzbogacony o estrowe bazy olejowe" należało by się zapoznać z tym http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/Ber ... budowy.pdf
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
7 kwi 2013, o 11:00 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
To co zostało napisane na tym forum znajduje się w pigułce na stronie 15 (tabela) opracowania które zamieściłeś. Estry są naj, ale są niestabilne. Oleje w technologii PAO mają silne tendencje do odparowywania i przyczyną, że "silnik bierze olej" często jest spowodowane samym olejem w technologi PAO, który po prostu się "ulatnia". Niestety Castrol od lat uparcie bazy ma oparte na PAO, Motul na estrach, a najbardziej wyważony jest tu Shell produkujący oleje na bazie HC.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
7 kwi 2013, o 11:27 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Jeśli oleje Castrola są oparte na PAO to charakteryzują się się bardzo niskimi temperaturami płynięcia, bardzo małą lotnością, co umożliwia stosowanie tych olejów w bardzo szerokim zakresie temperatury. Ponadto PAO są odporne na wysoką temperaturę i utlenianie i nie powodują korozji. Charakteryzują się bardzo wysokim wskaźnikiem lepkości, małą toksycznością i polarnością. Z drugiej strony oleje te słabo wypadają pod względem właściwości smarnościowych, jak to rozumieć?
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
8 kwi 2013, o 19:36 |
|
|
kaziu14-14
motocyklista
Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28 Posty: 188 Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
|
Re: Oleje
Kronos a valvoline na czym są oparte? ;D
|
9 kwi 2013, o 22:15 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
Trochę śmieszne jest zalewnia silnika mineralem w fabryce. Nie ma nic lepszego jak olej 15W40 w nowoczesnym silniku przy -25 stopniach Celsjusza i dłuższym postoju Silnik dotrze się jak złoto przy takich rozruchach
_________________ wzium wzium
|
10 kwi 2013, o 00:45 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Dobre pytanie - bo ostatnio Valvoline syntetyczne są w bardzo dobrej cenie... kupiłem, wlałem ale też chętnie się dowiem "co to jest warte".
|
10 kwi 2013, o 06:37 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Trzeba zajrzeć by do specyfikacji. Jeśli ta milczy na temat bazy to na 99% jest to PAO.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
10 kwi 2013, o 06:47 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Tak jak pisałem stosują to producenci motocykli (i dobrze), a nimi przy -25 się nie jeździ parkowane sa w garażach.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
10 kwi 2013, o 06:48 |
|
|
kristofch
SV Rider
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15 Posty: 805 Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
|
Re: Oleje
nie tylko...w samochodach również (wspomniany przeze mnie koncern TPCA)...szczególnie w tych autach przeznaczonych na ciepłe kraje. Poza tym ja np. nie odczułem żadnej różnicy przy rozruchu zimą przy -30 na mineralnym czy na syntetyku.
...a tak w ogóle to chyba mineralny lepiej zachowuje się w wysokich temperaturach niż syntetyk?? (pewnie są jakieś mega hiper dobre syntetyki dorównujące właściwościami w high temp.)
_________________ ...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...
|
10 kwi 2013, o 07:52 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Oleje
Ja docieranie silnika w aucie po zbudowaniu robię zawsze na mineralnym. 15W ma temperaturę krzepnięcia przy ok. -15 stopni.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
10 kwi 2013, o 09:37 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Nigdy w życiu. Wysokie temperatury w mineralnym powodują mega spopieliny, silne zanieczyszczenia oleju i przyśpieszony proces stawania się bezużytecznym i kwalifikującym do wymiany. Oprócz okresu docierania nie ma żadnych przesłanek przemawiających za stosowaniem oleju mineralnego.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
10 kwi 2013, o 10:02 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Jeśli chodzi o to docieranie na oleju mineralnym przy pierwszych kilometrach to nie bądźmy mądrzejsi od ludzi którzy konstruują takie silniki.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
10 kwi 2013, o 12:51 |
|
|
kristofch
SV Rider
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15 Posty: 805 Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
|
Re: Oleje
..człowiek uczy się całe życie...jakoś miałem przekonanie, że gęściejszy minerlany bardziej lepi się w wysokich temp.
_________________ ...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...
|
10 kwi 2013, o 20:50 |
|
|
Kamil-SWD
motocyklista
Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:54 Posty: 274 Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Płeć: mężczyzna
Moto: SUZUKI SV 650N 2001
|
Re: Oleje
Zalałem dzisiaj motocykl Motulem 5100 Ester 10w40. Była to pierwsza wymiana oleju przeze mnie, nie wiem co było wcześniej lane przez Włocha, ale stary olej był strasznie czarny [aczkolwiek "czysty" --> żadnych opiłków metalu sprawdzane magnesem]. Sv po zmianie oleju chodzi znacznie ciszej, zauważyłem również różnicę pracy skrzyni biegów, biegi wchodzą z minimalnie większym oporem, ale to w niczym nie przeszkadza. Pozdrawiam.
_________________ Moje SV 650n 2001 rok ---> viewtopic.php?t=10029
|
12 kwi 2013, o 20:35 |
|
|
Majka11
motocyklista
Dołączył(a): 12 lut 2013, o 00:04 Posty: 101 Lokalizacja: Wieluń
Płeć: mężczyzna
Moto: gsxr 600 k6
|
Re: Oleje
zawsze jest czarny ja 3 raz już zalewam Castrol 10w40 i nie narzekam
|
12 kwi 2013, o 22:57 |
|
|