Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 paź 2024, o 12:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15
Posty: 805
Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
Post Re: Oleje
tak Castrol

_________________
...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...


6 kwi 2013, o 14:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
kristofch napisał(a):
...ciągnąc dalej temat oliwy :) ...małym szokiem było dla mnie jak dowiedziałem się że niektóre autka z fabryki wyjeżdżają na oleju mineralnym 15W40...w moim przypadku też tak było... następnie zmieniłem przy pierwszej wymianie po 15kkm na 5W30 (syntetyk - w porównaniu z tym minelanym to jak woda :) ) który podobnie jak 15W40 był rekomendowany przez producenta - w tym przypadku Toyota (a właściwie TPCA) ...moje odczucia >>?? przeciętny kierowca nie zauważy różnicy...nawet w zimie... pewnie to tylko silnik odczuje, a właściwie jego kondycja po paru set tyś.


Niektóre firmy produkujące auta wymagają już wymiany oleju po pierwszych 1000-3000 km. Mineralny olej jest tańszy a firma produkująca auta w mln sztuk zaoszczędza na tym zabiegu masę pieniędzy.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


6 kwi 2013, o 20:16
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Zalewanie olejami mineralnymi w fabryce ma też swoje uzasadnienie dla silnika. Olej mineralny ma większy współczynnik tarcia, i dzięki temu silniki docierają się szybciej.
Takie zjawisko mamy przecież w nowych motocyklach. (pisaliśmy już o tym w tym temacie). Jest to w samochodach stosowane niezmiernie rzadko. Firmy chcą unikać oburzenia klienta, że niby naciągają go na kolejne koszty związane z wymianą oleju po 1000-4000 tyś km, biorą też pod uwagę, że z przyczyn czysto użytkowych samochodów, którymi często robimy trasy po kilka tyś km wymian oleju mineralnego może być kłopotliwa, więc zalewają przeważnie oleje "docelowe" czyli syntetyczne.

Tak czy siak , nawet ten olej syntetyczny po przebiegu <5000 km należało by wymienić (ja w swoim "Szmelcwagenie" olej w silniku benzynowym wymieniłem dla świętego spokoju po 4000 tyś. km) pozbywając się niedoskonałości (zanieczyszczeń) z taśmy produkcyjnej. ;)

BTW ---- Wymiana oleju w silniku od nowości pracującym na syntetyku po 1000 km nie ma sensu, bo syntetykowi dotarcie silnika zajmuje więcej kilometrów, więc zakres 3000-5000 km jet optymalnym ----

Ich dobór pod względem marki ma niewiele wspólnego z charakterystyką silnika, a rekomendacje opierają się tylko na marketingu. Tu ukłon w stronę Kawasaki, które nie rekomenduje oleju żadnego z producentów.
Ma być tylko ZIELONY ;)

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


6 kwi 2013, o 21:28
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2012, o 22:37
Posty: 153
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K6
Post Re: Oleje
http://motoluka.pl/olej-silnikowy-motul ... -1601.html

http://motoluka.pl/olej-silnikowy-motul ... -1603.html

jest jakaś poważna różnica między tymi dwoma olejami?


7 kwi 2013, o 10:18
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Jak pomiędzy każdym pół i pełno-syntetykiem.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


7 kwi 2013, o 10:50
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Żeby bardziej się zagłębić w temat a dokładniej "Olej Technosynthese® wzbogacony o estrowe bazy olejowe" należało by się zapoznać z tym http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/Ber ... budowy.pdf :)

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


7 kwi 2013, o 11:00
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
To co zostało napisane na tym forum znajduje się w pigułce na stronie 15 (tabela) opracowania które zamieściłeś. Estry są naj, ale są niestabilne. Oleje w technologii PAO mają silne tendencje do odparowywania i przyczyną, że "silnik bierze olej" często jest spowodowane samym olejem w technologi PAO, który po prostu się "ulatnia".
Niestety Castrol od lat uparcie bazy ma oparte na PAO, Motul na estrach, a najbardziej wyważony jest tu Shell produkujący oleje na bazie HC.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


7 kwi 2013, o 11:27
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Jeśli oleje Castrola są oparte na PAO to charakteryzują się się bardzo niskimi temperaturami płynięcia, bardzo małą lotnością, co umożliwia stosowanie tych olejów w bardzo szerokim zakresie temperatury. Ponadto PAO są odporne na wysoką temperaturę i utlenianie i nie powodują korozji. Charakteryzują się bardzo wysokim wskaźnikiem lepkości, małą toksycznością i polarnością. Z drugiej strony oleje te słabo wypadają pod względem właściwości smarnościowych, jak to rozumieć?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


8 kwi 2013, o 19:36
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28
Posty: 188
Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
Post Re: Oleje
Kronos a valvoline na czym są oparte? ;D


9 kwi 2013, o 22:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Trochę śmieszne jest zalewnia silnika mineralem w fabryce.

Nie ma nic lepszego jak olej 15W40 w nowoczesnym silniku przy -25 stopniach Celsjusza i dłuższym postoju :D

Silnik dotrze się jak złoto przy takich rozruchach :D

_________________
wzium wzium


10 kwi 2013, o 00:45
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
kaziu14-14 napisał(a):
Kronos a valvoline na czym są oparte? ;D

Dobre pytanie - bo ostatnio Valvoline syntetyczne są w bardzo dobrej cenie... kupiłem, wlałem ale też chętnie się dowiem "co to jest warte".


10 kwi 2013, o 06:37
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Trzeba zajrzeć by do specyfikacji. Jeśli ta milczy na temat bazy to na 99% jest to PAO.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


10 kwi 2013, o 06:47
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Hubix napisał(a):
Trochę śmieszne jest zalewnia silnika mineralem w fabryce.

Nie ma nic lepszego jak olej 15W40 w nowoczesnym silniku przy -25 stopniach Celsjusza i dłuższym postoju :D

Silnik dotrze się jak złoto przy takich rozruchach :D

Tak jak pisałem stosują to producenci motocykli (i dobrze), a nimi przy -25 się nie jeździ parkowane sa w garażach.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


10 kwi 2013, o 06:48
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15
Posty: 805
Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
Post Re: Oleje
nie tylko...w samochodach również (wspomniany przeze mnie koncern TPCA)...szczególnie w tych autach przeznaczonych na ciepłe kraje.
Poza tym ja np. nie odczułem żadnej różnicy przy rozruchu zimą przy -30 na mineralnym czy na syntetyku.

...a tak w ogóle to chyba mineralny lepiej zachowuje się w wysokich temperaturach niż syntetyk?? (pewnie są jakieś mega hiper dobre syntetyki dorównujące właściwościami w high temp.)

_________________
...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...


10 kwi 2013, o 07:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Odp: Oleje
Ja docieranie silnika w aucie po zbudowaniu robię zawsze na mineralnym. 15W ma temperaturę krzepnięcia przy ok. -15 stopni.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


10 kwi 2013, o 09:37
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
kristofch napisał(a):

...a tak w ogóle to chyba mineralny lepiej zachowuje się w wysokich temperaturach niż syntetyk?? (pewnie są jakieś mega hiper dobre syntetyki dorównujące właściwościami w high temp.)


Nigdy w życiu. Wysokie temperatury w mineralnym powodują mega spopieliny, silne zanieczyszczenia oleju i przyśpieszony proces stawania się bezużytecznym i kwalifikującym do wymiany.
Oprócz okresu docierania nie ma żadnych przesłanek przemawiających za stosowaniem oleju mineralnego.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


10 kwi 2013, o 10:02
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Jeśli chodzi o to docieranie na oleju mineralnym przy pierwszych kilometrach to nie bądźmy mądrzejsi od ludzi którzy konstruują takie silniki.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


10 kwi 2013, o 12:51
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15
Posty: 805
Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
kristofch napisał(a):

...a tak w ogóle to chyba mineralny lepiej zachowuje się w wysokich temperaturach niż syntetyk?? (pewnie są jakieś mega hiper dobre syntetyki dorównujące właściwościami w high temp.)


Nigdy w życiu. Wysokie temperatury w mineralnym powodują mega spopieliny, silne zanieczyszczenia oleju i przyśpieszony proces stawania się bezużytecznym i kwalifikującym do wymiany.
Oprócz okresu docierania nie ma żadnych przesłanek przemawiających za stosowaniem oleju mineralnego.


..człowiek uczy się całe życie...jakoś miałem przekonanie, że gęściejszy minerlany bardziej lepi się w wysokich temp.

_________________
...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...


10 kwi 2013, o 20:50
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:54
Posty: 274
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Płeć: mężczyzna
Moto: SUZUKI SV 650N 2001
Post Re: Oleje
Zalałem dzisiaj motocykl Motulem 5100 Ester 10w40. Była to pierwsza wymiana oleju przeze mnie, nie wiem co było wcześniej lane przez Włocha, ale stary olej był strasznie czarny [aczkolwiek "czysty" --> żadnych opiłków metalu sprawdzane magnesem]. Sv po zmianie oleju chodzi znacznie ciszej, zauważyłem również różnicę pracy skrzyni biegów, biegi wchodzą z minimalnie większym oporem, ale to w niczym nie przeszkadza. Pozdrawiam.

_________________
Moje SV 650n 2001 rok ---> viewtopic.php?t=10029


12 kwi 2013, o 20:35
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2013, o 00:04
Posty: 101
Lokalizacja: Wieluń
Płeć: mężczyzna
Moto: gsxr 600 k6
Post Re: Oleje
zawsze jest czarny
ja 3 raz już zalewam Castrol 10w40 i nie narzekam


12 kwi 2013, o 22:57
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL