Autor |
Wiadomość |
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
a tak w gruncie rzeczy co daje ustawienie, tak żeby kreska przesuwała się do góry przy 1500 obrotów? Taką operacje trzeba przeprowadzić gdy ma się przelotowy układ wydechowy?
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
8 lut 2013, o 17:15 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
Operacje trzeba przeprowadzać zawsze gdy robimy synchro przepustnic. Ustawienie TP robi się po to żeby mieć prawidłowy skład mieszanki. Przy fabrycznym ustawieniu przy 2000-3000 obr/min mamy stosunkowo ubogą mieszankę (AFR 14) i mimo że V-ka to lubi szarpać łańcuchem gdy mamy poniżej 3500 obr/min. Przy przelotowym będzie jeszcze bardziej uboga. Ustawienie "przeskoku" przy 1500-1800 obr/min trochę wzbogaca mieszankę w dolnym zakresie obrotów i zyskujemy na elastyczności. O szarpaniu łańcuchem można zapomnieć. Różnicy w spalaniu nie zauważyłem.
Dziś udało mi się ustawić na 1500 obr/min przeskok. Wcześniej miałem przy ok. 1800 obr/min.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
17 mar 2013, o 00:34 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
Po regulacji TP trzeba sprawdzić ustawienie FAST IDLE i ustawić zgodnie z serwisówką na 1,21V lub nieco wyżej i powinno być dobrze.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
17 mar 2013, o 00:49 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
fast idle ..? coż to takiego i jak się ustawia.
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
17 mar 2013, o 11:31 |
|
|
zuczek33
SV Rider
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50 Posty: 629 Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
Własnie sprawdzalem. Przy okolo 3100 rpm kreska w gore przeskakuje. Będzie cieplo to trzeba bedzie sie pobawic
|
17 mar 2013, o 12:29 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
Napisałem po angielsku bo nie wiem jak to przetłumaczyć poprawnie. Chodzi o automatyczne sterowanie przepustnicą przy odpalaniu zimnego silnika, "automatyczne ssanie" jak to niektórzy określają. W serwisówce znajdziesz szczegóły.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
17 mar 2013, o 12:54 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
aha ok dzienx. pierwszy raz o tym słyszę dlatego się zapytałem
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
17 mar 2013, o 21:33 |
|
|
zuczek33
SV Rider
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50 Posty: 629 Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
Mam k8 i u mnie troszke to inaczej wyglada. A ze mechanikiem nie jestem ani wiekszej stycznosci z tym nie mialem wole zapytac. To jest czujnik tps tak ?
|
20 kwi 2013, o 19:57 |
|
|
Majka11
motocyklista
Dołączył(a): 12 lut 2013, o 00:04 Posty: 101 Lokalizacja: Wieluń
Płeć: mężczyzna
Moto: gsxr 600 k6
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
tak to jest TPS ( czujnik położenia przepustnic ) jak coś to mam na sprzedaż TPS od sv 650 2004r za 70 zł + wysyłka oddam pozdro
|
20 kwi 2013, o 21:00 |
|
|
KUBAS007
rowerzysta
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 23:06 Posty: 13
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
A ja mam jeszcze pytanko bo piszecie ze na jałowym ten minus musi yc na srodku. Dlaczego u mnie jest na samym dole? Jak ruszę trochę manetka do jest na srodku a powyzej 3 u góry czyli wiem ze do regulacji ale dlaczego najpierw jest na samym dole? Pytam bo szukam przyczyny troche nierównej pracy silnika i szarpania. Zaczynam od tego bo to mnie nic nie kosztuje. Motocykl to SV 1000
|
27 kwi 2013, o 11:34 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
Sam sobie odpowiedziałeś, bo jest do regulacji. Na prawidłowych wolnych obrotach "belka/minus" powinna być na środku, ale jeśli jest do regulacji to jest albo na dole albo u góry. Jak już ustawisz żeby była na środku to później przy 1400-2000 obr/min powinna powędrować w górę. Teraz masz nieco za ubogą mieszankę.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
27 kwi 2013, o 13:15 |
|
|
zuczek33
SV Rider
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50 Posty: 629 Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
TPS ustawiony na 1500 rpm. Udalo sie ustawic po 5 minutach
|
29 kwi 2013, o 14:25 |
|
|
milej131088
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 22:47 Posty: 50
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 03
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
rowniez 5 minut roboty roznica jest wyczuwalna ps czyjnikiem nalezy obrócic w lewo ale doslownie o wlos
|
30 kwi 2013, o 15:09 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
Potwierdzam. Zrobiłem przed chwilą Delikatne przesunięcie czujnika "do przodu" i już kreseczka przeskakuje na górę przy 1500 obrotów. Oryginalnie było przy 3500. Różnica ? Nie wyczułem, bo to pierwsze jazdy na SV ale podobno ma być lepiej.
|
30 kwi 2013, o 22:09 |
|
|
zuczek33
SV Rider
Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50 Posty: 629 Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
ja po 500m tez nie wyczulem szczegolnie roznicy. Raz sprawdzialem mialem przy okolo 3100 a przy ustawianiu tps bylo okolo 3800. Mozliwe ze roznica byla przy nierozgrzanym (3100) i w pelni rozgrzanym moto (3800).
|
30 kwi 2013, o 23:38 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode
Jedyna różnica to elastyczność poniżej 3000 obr/min. Przed regulacją na wyższych biegach przy próbie przyspieszania z takich obrotów szarpało łańcuchem i trzeba był się pilnować z redukcjami. Po regulacji problem znikł jak ręką odjął.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
1 maja 2013, o 01:11 |
|
|
Kruk11
motorowerzysta
Dołączył(a): 12 paź 2011, o 13:22 Posty: 87 Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Nie doczytałem, że torx 25 ma być z dziurką i dzisiaj było zdziwko, ale już ustawione Dzięki.
|
8 maja 2013, o 11:56 |
|
|
lessero
motocyklista
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04 Posty: 191 Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Tak, "security tox" No 25
|
8 maja 2013, o 14:21 |
|
|
Unknow00
SV Rider
Dołączył(a): 12 sty 2013, o 12:42 Posty: 488 Lokalizacja: Wola k Pszczyny
Płeć: mężczyzna
Moto: r1 RN09 02r
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
po odpaleniu ciepłego silnika wskazówka obrotomierza skacze w okolicy 1200 obr i skacze w dół, wygląda to tak jakby silnik chciał zgasnąć ale coś mu nie pozwala i zwiększa obroty nie przeszkadza to jakoś specjalnie ale trochę inaczej słychać silnik, nie pracuje już tak równo myślicie że trzeba byłoby ustawić to TPS? czy wystarczy zwiększyć lekko obroty biegu jałowego kręcać jedną śrubą tak jak jest pokazane w 1 poście? a może to coś innego....
|
9 maja 2013, o 21:26 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
zobacz czy przypadkiem TPS nie ustawił ci się w pozycji _c00 na wolnych obrotach. Jeśli wstępnie ustawiłeś TPS w pozycji -c00 i wyregulowałeś sobie na 1200 obrotów to czasami lubi się przestawić w pozycje _c00. Wtedy będziesz miał właśnie takie zaniżone obroty w zakresie 900-1000 czyli tak jak by miał zaraz zgasnąć.
Mam jeszcze do was pytanie: przy powolnym odkręcaniu manetki kreska przeskakuje na górną granicę przy 3500 lecz kiedy manetkę odkręcę agresywnie, kreska nie przeskoczy po przekroczeniu 3500 tylko gdzieś 5000-6000 w sumie nie ma na to reguły. Czy u was też tak jest czy po prostu uszkodzony czujnik a może reaguje on z jakimś opóźnieniem?
|
18 maja 2013, o 14:15 |
|
|