Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 sty 2025, o 23:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Prowadnica w zacisku trze o tarczę 
Autor Wiadomość
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Chodzi o śrubę która ściska oś w goleni.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


22 kwi 2013, o 09:58
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ok już wiem o co chodzi, pobawię się wieczorem i zrobie sesję jak nic to nie da :)


22 kwi 2013, o 10:10
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Jeszcze jedno pytanie - czy tuleje przy kołach są różnych rozmiarów? Może poprostu zamieniłem je miejscami


22 kwi 2013, o 10:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
1. Porób zdjęcia i wrzuć.

2. Jeśli nie wiesz, które śruby zabezpieczają którą tuleję w której goleni, to może lepiej się udać do mechanika.

3. Miałem ten sam problem po malowaniu goleni. Tulejka była zbyt ciasno spasowana (już przed rozbiórką zresztą, mocno zaśniedziała, wybijałem i wbijałem ją młotkiem) i dlatego koło nie ustawiło się centralnie i tarcze ocierały o zaciski. Moim zdaniem, najlepiej rozebrać przód, przeczyścić zaciski, przeczyścić tulejkę papierem ściernym, wszystko obficie nasmarować i powinno hulać. Ewentualnie dodatkowo wymienić klocki.


22 kwi 2013, o 10:45
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Na bank tulejka golen oska... o a musi sie swobodnie poruszac... i podczas montazu kola najpierw domrecamy os... wtedy tulejka powinna sie przesunac i ustawic swobodnie golen.... potem domrecic dwie sruby m8 zaciskajace tuleje i tyle nie ma sily jak bylo dobrze a niejest a kolega sciagal kolo to tylko to...

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


22 kwi 2013, o 11:56
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Byłem pewien że te śruby na dole są do spuszczania oleju z lag :mur: Dlatego się dziwiłem gdzie te śruby dociskające oś są jeszcze pochowane? :-> Do mechanika nie oddam, wolę się pomęczyć i dowiedzieć czegoś nowego niż iść na łatwiznę.


22 kwi 2013, o 12:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Dexter... W goleniach są dwa rodzaje śrub. Na dole każdej z goleni jest śruba spustowa oleju, jednocześnie mocująca wkład tłumiący. Śrub tych nie widać zasadniczo z zewnątrz, trzba goleń odwrócić "do góry nogami" i wtedy można (z dużą trudnością) odkręcić go kluczem imbusowym.

W prawej goleni są dodatkowo dwie śruby (chyba tak jak pisał vioox: M8) prostopadłe do otworu osi, widoczne z zewnątrz. Nie ma ich w goleni lewej - więc jak mogłeś pomyśleć, że służą do spuszczania oleju z lag? Nam chodzi o te śruby. Musisz je odkręcić, odkręcić oś, wyciągnąć przednie koło. Nasmarować oś, nasmarować tulejkę, która wchodzi w prawą goleń (bez kołnierza) i ewentualnie ją przeczyścić papierem ścietrnym, jeśli nie porusza się swobodnie w goleni. Następnie wkładacz ślimak prędkościomierza do felgi, wsuwasz nasmarowaną oś przez tulejkę bez kołnierza, tulejkę z kołnierzem (kołnierzem do felgi), koło i dokręcasz lekko w gwincie lewej goleni. Później dociskasz kilkakrotnie przednie zawieszenie, żeby się oś i koło ułożyły, dokręcasz oś momentem chyba 23nm, dwie śruby zaciskające tuleję (chyba tym samym momentem) i zaciski. Wtedy już nic nie powinno ocierać.

O mechaniku nie napisałem złośliwie, tylko przednie zawieszenie jest istotnym elementem motocykla; jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy, to może się to skończyć notką w gazecie "Motocykl marki suzuki z niewiadomego powodu zjechał z pasa jezdni i uderzył w przydrożne drzewo". Weź to pod uwagę.


22 kwi 2013, o 12:40
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Dzięki Inkling za dokładny opis :) Wieczorem biorę się do roboty, nie mam motocykla przed sobą ale kojarzyłem że na obu lagach są śruby - mój błąd. Miałem już parę motocykli nieraz zdejmowałem koło i nigdy nie miałem takiej akcji. Dzięki za radę.


22 kwi 2013, o 14:41
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Więc jestem w trakcie demontażu , tulejke wyciągłem z prawej lagi. Pytanie czy czyścić ją jedynie w środku czy z zewnątrz też? i najważniejsze, wiadomo że jest dłuższa od goleni - jak ma być umieszczona? ma wystawać po równo z obu stron czy wsunięta bardziej w jedną stronę? jakby ktoś był przy kompie to proszę o info :)


22 kwi 2013, o 20:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Wystarczy wyczyścić na zewnątrz - chodzi o to, byś mógł swobodnie przesuwać nią w goleni, bez większego oporu. Możesz też włożyć oś w obie tuleje (tę z kołnierzem i tę bez) i sprawdzić, czy luźno się poruszają wzdłuż osi a oś w nich, ale na 99% tak będzie. Najważniejsze, to żeby tulejka bez większego oporu przesuwała się w goleni - no i żeby wszystko dobrze nasmarować: tulejkę na zewnątrz i oś.

U mnie tulei w zasadzie nie widać od zewnątrz - mniej-więcej połowa znajduje się w goleni a druga połowa wychodzi do wewnątrz, w stronę koła. Ale u Ciebie tak nie musi być: to koło ustala się samo w trakcie "pompowania" zawieszeniem przy luźnej osi. Zrób tak, jak pisałem wcześniej: nasmaruj tuleję i oś, wkręć nieco oś w gwint lewej goleni (oczywiście, obie tulejki, koło i ślimak są na osi), nie wkręcając tych dwóch śrub z prawej goleni. Kilkakrotnie mocno dociśnij przednie zawieszenie i dopiero wtedy dokręć (1) oś, (2) śruby blokujące tulejkę.

Jakby coś było niejasne, pisz.


22 kwi 2013, o 20:26
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Chyba uratowałeś mi tyłek, zrobiłem jak mówiłeś i dystanse miedzy zaciskiem a tarcza sa rowne i nie dotykają tarczy, kamien z serca :) skrecam do kupy wszystko i wio :) Jak będziesz w krakowie to zgrzewka czeka :)


22 kwi 2013, o 21:10
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ej ej wolnego skrzynka to ma do Wrocka przyjechać :P.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


22 kwi 2013, o 21:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ja w Krakowie permanentnie siedzę ;) A zgrzewką chętnie z owcą się podzielę:) Dexter, zajrzyj do subforum "Małopolska" i się z nami ustaw!


22 kwi 2013, o 21:24
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Każdemu co się wpisał się należy :D Więc sprawdzić kto skąd jest na mapie zrobić okrąg zobaczyć gdzie jest mniej więcej środek i meeting :D.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


22 kwi 2013, o 21:27
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
Post Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Nie no oczywiście że dla każdego, dzięki panowie. Maszyne przetestuje rozwożąc piwo po okolicy ;)


23 kwi 2013, o 20:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL