Autor |
Wiadomość |
k.kowal99
rowerzysta
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 16:28 Posty: 32 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
|
Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Witam, jest to mój pierwszy post na forum, szukałem pokrewnego tematu ale nic nie znalazłem. Problem wygląda następująco: podczas normalnej jazdy wszystko jest idealnie, ale gdy odkręcę manetkę do fulla motor ładnie się wkręca dochodze do czerwonego polo 10k obrotów, sprzęgło między-gaz następny bieg i manteka znów do fulla. W tym miejscu właśnie pojawia się owo dławienie gdy odkręca manetkę po zmianie biegu obortomierz wskazuje wtedy około 7-8k obrotów i motocykl jakby tracił moc na 1-2s i po tym czasie do odciny idzie spokojnie. i tak każdy bieg, czy to z 1 na 2 itd... Czytałem trochę i jakie sa moje podejrzenia to całkowity elementarz: -filtr powietrza (przypchany ew. wymiana) -świece -filtr paliwa ?
Może ktoś się spotakał z czyms podobnym i ma jakąś teorię. Mechaniką go nie oddam bo nic nie wyczują powiedzą Panie chodzi aż miało wymieniliśmy wtryski i skasują mnie na kilka tysi.
Pzdr, dzięki
|
29 kwi 2013, o 13:26 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Przy takich obrotach, po puszczeniu sprzęgła obstawiałbym dwie opcje: 1. Złe operowanie sprzęgłem 2. Slizgające się sprzęgło
_________________ 675
|
29 kwi 2013, o 13:39 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Dokładnie ten sam efekt miałem, gdy przez pomyłkę przylutowałem kabelek dławiący motocykl (bodajże pin 25 albo 23 nie pamiętam już.) Sprawdź czy w wiązce dochodzącej do komputera masz przeciety jeden kabelek dochodzący do tego właśnie pinu. Temat był poruszany na forum m.in. tutaj: http://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t= ... bel#p27280http://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t= ... 25#p179860 http://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t= ... 25#p180187.
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
Ostatnio edytowano 29 kwi 2013, o 13:47 przez Lober, łącznie edytowano 1 raz
|
29 kwi 2013, o 13:41 |
|
|
k.kowal99
rowerzysta
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 16:28 Posty: 32 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Też tak na początku myślałem Ale ewidentnie jest to coś z dopływem paliwa/powietrza, dziwięk podobny jak przy odcięciu zapłonu tyle że, nie w równych odstępach
|
29 kwi 2013, o 13:43 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
To nie sprzęgło Dredziu nie ma szans. Też bym obstawiał blokowanie ECU, a jak nie to to szukałbym problemu z wtryskami lub luzami zaworowymi.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
29 kwi 2013, o 13:44 |
|
|
k.kowal99
rowerzysta
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 16:28 Posty: 32 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Dzięki Lober na pewno sprawdzę. Moto z Niemiec chyba nie powinno być zdławione ale fakt że, do 100 jedzie jak zły natomiast po 160 nie czuć przyspieszenia. Mój max to okolice 180
|
29 kwi 2013, o 13:46 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
wejdź poczytaj tutaj: http://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t= ... bel#p27280Tu nie ma zależności skąd motocykl był ściągany, w Niemczech również bardzo często dławi się motocykle i jest to tam bardzo pospolita praktyka. To co opisujesz dokładnie się zgadza z tą blokadą ECU, identyczny efekt ja miałem właśnie przy przyspieszaniu najczęściej przy przechodzeniu z 2 na 3 bieg. motocykl zaczynał się krztusić, tracił moc, później jak zszedł do jakiś tam obrotów, ponownie ją odzyskiwał.
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
29 kwi 2013, o 13:51 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
zobacz jeszcze czy przypadkiem nie masz podpiętego jakiegoś chipa. zepsute mody tre, źle wyregulowane PC czy inne "przyspieszacze" mogą dawać taki efekt. jeżeli nie to zrób synchro przepustnic, ustaw TPS, sprawdź świece i zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza i czy Air box nie zszedł z szyjek dolotów do głowicy. więcej nic nie wydumam.
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
29 kwi 2013, o 13:55 |
|
|
k.kowal99
rowerzysta
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 16:28 Posty: 32 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
nr. ramy nie śwadyczy o tym że, miał by to być fabrycznie wykastrowana SV
BY13210 itd.
|
29 kwi 2013, o 14:27 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Sprawdź kabel po prostu, jak jest to go ciachaj i tyle
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
29 kwi 2013, o 14:45 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Zdławiony motocykl na PINie nie idzie do odcinki i nie rozpedza się więcej niż 160.
_________________ 675
|
29 kwi 2013, o 14:48 |
|
|
k.kowal99
rowerzysta
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 16:28 Posty: 32 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Odcina bez problemu, 180 osiągnąłem ale nie czułem żeby dalej jakoś go rwało do przodu. Szczerze to od 150 stoi w miejscu !
|
29 kwi 2013, o 15:08 |
|
|
k.kowal99
rowerzysta
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 16:28 Posty: 32 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Zaraz zabieram się za robote wieczorem napiszę efekty. Ale zanim się zabiore to jade na S8 sprawdze v-max bo jesli pyknie 200 to nie ma mowy o blokadzie
|
29 kwi 2013, o 16:27 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
_________________ 675
|
29 kwi 2013, o 17:57 |
|
|
k.kowal99
rowerzysta
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 16:28 Posty: 32 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Dobra chyba sprawa jasna nie dobrałe się dziś do modułu ale sprawdze to w najbliższym czasie (niestety wieczorny grill mnie zniszczył) ale kolega ma f4 2000r. na gaźnikach 110km prawie ta sama masa. Od 50 start na 3 klaskson do 140 nie miał szans później mnie łyknął. Z filmiku wyżej wnioskuje że, mam odblokowaną wersję jest ten sam syndrom od 180 kolejne liczby pojawiają sie niemal pojedynczo w takim razie taka już uroda sv' ki Myśle że, to przerywanie będzie związne z dopływem powietrza. Zmienie filtr na k&N w przyszłym miesiącu to zobaczymy
|
29 kwi 2013, o 23:32 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Mi to wygląda na paliwo, przy tak ostrym przebijaniu zużycie jest co najmniej spore. Może tracisz podciśnienie na pompce przy baku i wtryski zostają bez paliwa?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
3 maja 2013, o 20:23 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2808 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Może lewe powietrze. Zobacz czy dobrze jest dolot zamontowany i czy kapturki od synch są.
|
3 maja 2013, o 21:49 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
to by już na wolnych bardzo źle chodziła
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
3 maja 2013, o 23:29 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Niekoniecznie, np. jeżeli to membrana od pompki się nie otwiera do końca.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
3 maja 2013, o 23:30 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Dławienie/ duszenie przy odkręconej manetce
Wtryskowa SV ma elektryczną pompę paliwa, zamontowaną w baku, zupełnie inna konstrukcja niż podciśnieniowa pompka z gaźnikowej SV Gdyby było jakieś lewe powietrze, nieszczelności w układzie dolotowym, to raczej dawałyby o sobie znać przy małych prędkościach obrotowych, wtedy gdy przepustnica jest ledwo otwarta. Przy pełnym otwarciu przepustnicy jest mniejsza różnica ciśnień, większy przepływ powietrza, więc i wszelkie nieszczelności mają marginalny wpływ.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
4 maja 2013, o 09:21 |
|
|