Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 sty 2025, o 18:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Regulacja zawieszenia 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2010, o 01:17
Posty: 381
Lokalizacja: Elżbietów
Płeć: mężczyzna
Moto: Ruda SV1000S K3
Post Re: Regulacja zawieszenia
Inkling pisał o sprezynach progresywnych, a one nie uginają się z obu stron tak samo, nawet w service manual od sv1000 jest specjalnie rysunek jak je prawidłowo włożyć...

_________________
Ruda SV1000 S K3

Obrazek


30 kwi 2013, o 13:31
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Regulacja zawieszenia
Jest tak, jak pisze Kapel... Tylko czy odwrotne założenie progresów może dać taki efekt?
CBR, z którego pochodzą sprężyny, jest cięższy o 20kg, więc domyślam się, że ta sprężyna jest twarsza. Ale przecież napięcie wstępne nie zależy od twardości sprężyny. Póki jest możliwość regulacji, napięcie powinno się dać zmniejszyć lub zwiększyć.


30 kwi 2013, o 13:34
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Regulacja zawieszenia
To fakt ze sprezyna z roznej strony ugina sie roznie bo maja inna gestosc zwoju ... ale jak sprezyna jest wsadzona do zawieszenia to mamy calosc wsadzona i cala sie ona ugina ... nie ma znaczenia kierunek montazu ... a progresywne ugiecie jest mniej wiecej tak realizowane ze najpierw sciskaja sie zwoje zadziej ulozone a potem po przekroczeniu jakiejs drogi dochodza zwoje gesciej ulozone stad ta progresja ...zalecaja montaz gestymi zwojami ku gorze (jest to bardziej podyktowane warunkami konstrukcyjnymi i nie ma wplywu na prace sprezyny )pewnie dlatego ze czesciej sprezyna dziala w tym zakresie gdzie sprezyna jest o wiekszym skoku i pzesuwa sie razem z tymi wszystkimi bebechami ...
No i twardosc zalezy wlasnie napiecie wstepne bo mieksza sprezyna bardziej by sie ugiela. Dziwne jest to ze jak krecisz korkiem to wysokosc sie nie zmienia bo to przeciez jest bezposrednio polaczone...
Bo powinno sie zmieniac jak pisalem nawet bez kierowcy na motorze jak krecisz np wykrecasz regulacje czyli odciazasz sprezyne to tyle ile wykrecisz motor powinien siasc...
Zrob tak ze wykrec regulacje calkowicie wtedy lagi powinny siasc maxymalnie. Zaznacz na lagach czyms moze byc marker .. potem wkrec regulacje motor powinien wstac stawiajac na nozke motor i przechylajac sproboj uniesc przednie kolo i zobacz czy sie wysunelo cos wiecej niz podczas wkrecania regulacji. Jezeli zakres regulacji jest wiekszy niz ten skok ktory zaznaczyles na lagach i np. Od polowy wkrecania regulacji motor doszedl juz do konca max rozciagniecia lag tzn ze sprezyna jest za mocno scisnieta i trzeba ja skrucic w srodku. W normalnym zawieszeniu reguluje sie to skracajac te rury dystansowe wewnatrz jak jest u ciebie nie wiem cos jest za dlugie moze sama speezyna jest zadluga moze korki ... bys mial fotke co masz w srodku to moze by sie cos wymyslilo.. narazie zbadaj jak pisalem czy motor reaguje na krecenie regulacja ...

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


30 kwi 2013, o 14:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulacja zawieszenia
Oczywiście, że kierunek zamontowania sprężyn nie ma żadnego związku ze statycznym ugięciem zawieszenia. Ułożenie gęstymi zwojami do góry lub do dołu wpływa tylko na to, jaka masa będzie resorowana podczas jazdy gdy pracują tylko "miękkie" zwoje. Albo resorowana jest masa koła i dolnych goleni albo masa koła, dolnych goleni i "twardej" części sprężyny.
Wydaje mi się, że gdyby sprężyny były za długie, to ciężko by było wkręcić w ogóle korki w lagi. Podejrzewam, że nie byłbyś w stanie ścisnąć tego w rękach. Więc mój prywatny strzał to zbyt sztywna sprężyna, ale najlepiej pogadać bezpośrednio z mechanikiem, który robił ten przeszczep, w końcu chyba wie co tam wkładał?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


1 maja 2013, o 11:14
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Regulacja zawieszenia
Lasooch jak by sprezyna byla za twarda tozawiezzenie i tak by jakos reagowalo na wkrecanie regulacji .a inkling pisal ze jak kreci regulacja o 4 kreski to sie nic nie zmienia pod ciezarem motoru sprezyna jest ugieta o 5 mm a z kierowca o 6 ... jakas lipa inna bedzia

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


1 maja 2013, o 23:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulacja zawieszenia
No to jeszcze jedno pytanie pomocnicze - Inkling, jak wkręcałeś korki w lagi, to sprężyna wystawała ponad lagę, była na równo z lagą czy była poniżej lagi?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 maja 2013, o 09:57
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 17 paź 2010, o 18:53
Posty: 64
Lokalizacja: Kraina Kwitnącej Jabłoni ;)
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR1000f/ TL1000
Post Re: Regulacja zawieszenia
Przyczyną są zbyt sztywne sprężyny i trochę zbyt duże napięcie wstępne. Nie mając całego motocykla zostawiłem sprężyny bez zmian, gdyż na gołym zawiasie ciężko wyczuć jak się to zachowa po zamontowaniu w moto. Jesteśmy już z Inklingiem umówieni na poprawkę, zmniejszymy napięcie wstępne, ewentualnie można obniżyć poziom oleju (poduszka gazowa).


2 maja 2013, o 10:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Regulacja zawieszenia
Wszystko tak, jak piszę Art. Poduszka i tak jest spora - 130mm - więc trzeba będzie skrócić sprężyny. Natomiast nie pamiętam zupełnie, czy i jak bardzo wystawały sprężyny z lagi. Natomiast dokręcało się korek z bardzo dużym oporem, więc domyślam się, że jednak sporo wystawały.

Co ciekawe, w czasie jazdy zawieszenie zachowywało się bardzo poprawnie, dopiero suchy pomiar wprowadził konsternację :) Wydaje mi się, że jednak lepiej zmniejszyć napięcie wstępne, by zawias miał te 40mm luzu na wybranie dziur. Dam(y) znać, jak powiodła się operacja.


2 maja 2013, o 22:32
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 25 sie 2013, o 15:24
Posty: 59
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Regulacja zawieszenia
to ja mam pytanie od siebie... mam sv650 N 2003, ważę około 76kg w pełnym ubiorze. Jakie ustawienie tylnego amorka sugerujecie, a jakie przedniego? o ile z przodu te 40mm sobie zmierzę, to na którym zębie powinien być tył? 1 czy raczej 2? napewno nie więcej, bo trzepało mną na dziurach niemiłosiernie, a na 2 fajnie mi się śmigało i po gładkich Czechach i po dziurawej Polsce ;)


30 sie 2013, o 03:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Regulacja zawieszenia
Musisz ustawiać z miarą w ręku. Jaki styl jazdy?


30 sie 2013, o 03:20
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 25 sie 2013, o 15:24
Posty: 59
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Regulacja zawieszenia
Codzienna trasa 30km w jedną stronę na uczelnie i do pracy i w drugą mańkę... raczej asfalt ładny, dynamiczna jazda. Okazjonalnie góry raczej czeska strona z gładkimi asfaltami ;) Nie chciałbym żeby w zakrętach przez zbyt miekką zawiechę dziwnie się zachowywał, dlatego wolę zapytać.


31 sie 2013, o 23:41
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 sty 2013, o 11:12
Posty: 45
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000s
Post Re: Regulacja zawieszenia
Cześć. Podczas mocnego pochylenia w zakręcie mam wrażenie że przednie koło mi ucieka, traci przyczepność. Czy któryś z was jest mi w stanie powiedzieć jak prawidłowo powinno być ustawione przednie zawieszenie w sv1000? Ja 180 cm, 80 kg. W tej chwili napięcie wstępne mam na 3,5 (niebieska śruba); siła tłumienia zawieszenia przy rozciąganiu zakręcone na maxa (śruba na górze); siła tłumienia przy ściskaniu 1 obrót w lewo (śruba na dole).

_________________
Albo SUZUKI, Albo nic!


22 cze 2014, o 22:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2808
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Regulacja zawieszenia
A ciśnienie ustawione w oponach odpowiednie? Schodzisz bardzo nisko?


22 cze 2014, o 23:09
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 sty 2013, o 11:12
Posty: 45
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000s
Post Re: Regulacja zawieszenia
Przód 2,2. Tył 2,3.
Czy schodze nisko? Raczej nie, bo właśnie to kółko mi spiepsza... Może to kwestia techniki. Ale szlifujac technikę chciałbym mieć pewność, że zawias jest ustawiony odpowiednio.

_________________
Albo SUZUKI, Albo nic!


29 cze 2014, o 07:57
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Regulacja zawieszenia
No to moze cisnieniami sie pobaw wydaje mi sie ze to za male wartosci...
ja do swoich bije 2.5 i 2.9 wartosci wziete z gsxr 600 a i na moich oponach na boku pisza o takich wartosciach...
No i jezdzi sie super

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


29 cze 2014, o 10:04
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 sty 2013, o 11:12
Posty: 45
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000s
Post Re: Regulacja zawieszenia
Ktoś forumowiczów, który schodzi na kolano jest w stanie opisać swoje ustawienia zawieszenia??

_________________
Albo SUZUKI, Albo nic!


28 lut 2015, o 23:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Regulacja zawieszenia
Vioxu nie rób jaj. Takie ciśnienie to do jazdy na wprost z prędkościami niemożliwymi do osiągnięcia dla Twojego (jakby nie było znakomitego) motocykla.
Cyganie ustaw SAG w granicach 45mm i będzie gitarra. SV na seryjnym jeździ całkiem spoko. A szlifowanie kolan poza torem jest złe.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


1 mar 2015, o 18:45
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Regulacja zawieszenia
Hmm... no tak pompuje i jeździ się dobrze... a ile powinno się pompowac chętnie sprawdzę inne wartości ??

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


2 mar 2015, o 00:27
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17
Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
Post Re: Regulacja zawieszenia
małych to chyba 2.2 przód tył 2.5 ...

_________________
Nie ryzykujesz, nie wygrywasz.
Pozdrawiam
Roland


2 mar 2015, o 09:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Regulacja zawieszenia
No ja bym również polecał spróbować takie. Ale oczywiście trzeba wziąć pod uwaę co to za opona. NIe wiem skąd się biorą zalecenia producentów że do współczesnych sportów ma być 2.8 z tyłu.
Ja daję z tyłu 2.3 a z przodu 2.1 na zimno. Ale to też chyba kwestia indywidualnych upodobań.
Na tor jak cisnę to zmniejszam jeszcze bardziej, ale to już na zasadzie obserwacji co sie z oponą dzieje.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


2 mar 2015, o 12:24
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL