Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 18:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów, 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
a tak w gruncie rzeczy co daje ustawienie, tak żeby kreska przesuwała się do góry przy 1500 obrotów? Taką operacje trzeba przeprowadzić gdy ma się przelotowy układ wydechowy?

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


8 lut 2013, o 17:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Operacje trzeba przeprowadzać zawsze gdy robimy synchro przepustnic.
Ustawienie TP robi się po to żeby mieć prawidłowy skład mieszanki. Przy fabrycznym ustawieniu przy 2000-3000 obr/min mamy stosunkowo ubogą mieszankę (AFR 14) i mimo że V-ka to lubi szarpać łańcuchem gdy mamy poniżej 3500 obr/min. Przy przelotowym będzie jeszcze bardziej uboga.
Ustawienie "przeskoku" przy 1500-1800 obr/min trochę wzbogaca mieszankę w dolnym zakresie obrotów i zyskujemy na elastyczności. O szarpaniu łańcuchem można zapomnieć. Różnicy w spalaniu nie zauważyłem.

Dziś udało mi się ustawić na 1500 obr/min przeskok. Wcześniej miałem przy ok. 1800 obr/min.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


17 mar 2013, o 00:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
karol napisał(a):
Ja sobie regulowałem jakieś dwa sezony temu i naprawdę o wiele przyjemniej się jeździ.
Więc warto to zrobić, tylko jeżeli ustawimy za nisko to może się okazać że na zimnym silniku będzie gasnąć.
Ale to wtedy trzeba trochę podwyższyć.


Po regulacji TP trzeba sprawdzić ustawienie FAST IDLE i ustawić zgodnie z serwisówką na 1,21V lub nieco wyżej i powinno być dobrze.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


17 mar 2013, o 00:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
fast idle ..? coż to takiego i jak się ustawia.

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


17 mar 2013, o 11:31
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Własnie sprawdzalem. Przy okolo 3100 rpm kreska w gore przeskakuje. Będzie cieplo to trzeba bedzie sie pobawic ;)


17 mar 2013, o 12:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
kisiel_krzychu napisał(a):
fast idle ..? coż to takiego i jak się ustawia.


Napisałem po angielsku bo nie wiem jak to przetłumaczyć poprawnie. Chodzi o automatyczne sterowanie przepustnicą przy odpalaniu zimnego silnika, "automatyczne ssanie" jak to niektórzy określają. W serwisówce znajdziesz szczegóły.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


17 mar 2013, o 12:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
aha ok dzienx. pierwszy raz o tym słyszę dlatego się zapytałem ;)

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


17 mar 2013, o 21:33
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Mam k8 i u mnie troszke to inaczej wyglada. A ze mechanikiem nie jestem ani wiekszej stycznosci z tym nie mialem wole zapytac.

To jest czujnik tps tak ?

Obrazek
Obrazek


20 kwi 2013, o 19:57
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2013, o 00:04
Posty: 101
Lokalizacja: Wieluń
Płeć: mężczyzna
Moto: gsxr 600 k6
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
tak to jest TPS ( czujnik położenia przepustnic )
jak coś to mam na sprzedaż TPS od sv 650 2004r za 70 zł + wysyłka oddam
pozdro


20 kwi 2013, o 21:00
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 23:06
Posty: 13
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
A ja mam jeszcze pytanko bo piszecie ze na jałowym ten minus musi yc na srodku. Dlaczego u mnie jest na samym dole? Jak ruszę trochę manetka do jest na srodku a powyzej 3 u góry czyli wiem ze do regulacji ale dlaczego najpierw jest na samym dole? Pytam bo szukam przyczyny troche nierównej pracy silnika i szarpania. Zaczynam od tego bo to mnie nic nie kosztuje. :P
Motocykl to SV 1000


27 kwi 2013, o 11:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Sam sobie odpowiedziałeś, bo jest do regulacji. Na prawidłowych wolnych obrotach "belka/minus" powinna być na środku, ale jeśli jest do regulacji to jest albo na dole albo u góry. Jak już ustawisz żeby była na środku to później przy 1400-2000 obr/min powinna powędrować w górę.
Teraz masz nieco za ubogą mieszankę.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


27 kwi 2013, o 13:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
TPS ustawiony na 1500 rpm. Udalo sie ustawic po 5 minutach :)


29 kwi 2013, o 14:25
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 22:47
Posty: 50
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 03
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
rowniez 5 minut roboty roznica jest wyczuwalna
ps czyjnikiem nalezy obrócic w lewo ale doslownie o wlos


30 kwi 2013, o 15:09
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Potwierdzam. Zrobiłem przed chwilą :P
Delikatne przesunięcie czujnika "do przodu" i już kreseczka przeskakuje na górę przy 1500 obrotów.
Oryginalnie było przy 3500.
Różnica ? Nie wyczułem, bo to pierwsze jazdy na SV ale podobno ma być lepiej.


30 kwi 2013, o 22:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
ja po 500m tez nie wyczulem szczegolnie roznicy. Raz sprawdzialem mialem przy okolo 3100 a przy ustawianiu tps bylo okolo 3800. Mozliwe ze roznica byla przy nierozgrzanym (3100) i w pelni rozgrzanym moto (3800).


30 kwi 2013, o 23:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode
Jedyna różnica to elastyczność poniżej 3000 obr/min. Przed regulacją na wyższych biegach przy próbie przyspieszania z takich obrotów szarpało
łańcuchem i trzeba był się pilnować z redukcjami. Po regulacji problem znikł jak ręką odjął.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


1 maja 2013, o 01:11
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2011, o 13:22
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Nie doczytałem, że torx 25 ma być z dziurką i dzisiaj było zdziwko, ale już ustawione :D
Dzięki.


8 maja 2013, o 11:56
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04
Posty: 191
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Kruk11 napisał(a):
Nie doczytałem, że torx 25 ma być z dziurką i dzisiaj było zdziwko, ale już ustawione :D
Dzięki.


Tak, "security tox" No 25


8 maja 2013, o 14:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sty 2013, o 12:42
Posty: 488
Lokalizacja: Wola k Pszczyny
Płeć: mężczyzna
Moto: r1 RN09 02r
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
po odpaleniu ciepłego silnika wskazówka obrotomierza skacze w okolicy 1200 obr i skacze w dół, wygląda to tak jakby silnik chciał zgasnąć ale coś mu nie pozwala i zwiększa obroty
nie przeszkadza to jakoś specjalnie ale trochę inaczej słychać silnik, nie pracuje już tak równo
myślicie że trzeba byłoby ustawić to TPS? czy wystarczy zwiększyć lekko obroty biegu jałowego kręcać jedną śrubą tak jak jest pokazane w 1 poście? a może to coś innego....


9 maja 2013, o 21:26
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37
Posty: 172
Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
Post Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
zobacz czy przypadkiem TPS nie ustawił ci się w pozycji _c00 na wolnych obrotach. Jeśli wstępnie ustawiłeś TPS w pozycji -c00 i wyregulowałeś sobie na 1200 obrotów to czasami lubi się przestawić w pozycje _c00. Wtedy będziesz miał właśnie takie zaniżone obroty w zakresie 900-1000 czyli tak jak by miał zaraz zgasnąć.


Mam jeszcze do was pytanie: przy powolnym odkręcaniu manetki kreska przeskakuje na górną granicę przy 3500 lecz kiedy manetkę odkręcę agresywnie, kreska nie przeskoczy po przekroczeniu 3500 tylko gdzieś 5000-6000 w sumie nie ma na to reguły. Czy u was też tak jest czy po prostu uszkodzony czujnik a może reaguje on z jakimś opóźnieniem?


18 maja 2013, o 14:15
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL