Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 paź 2024, o 14:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sie 2012, o 17:19
Posty: 32
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S K6
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Silnikowi krzywdy nie zrobisz, skrzyni - niekoniecznie. Sprzęgło będzie się ślizgać i olej po takiej dolewce kwalifikuje się tylko i wyłącznie do wymiany. Ta dolana proporcja to nie tragedia.



Tak. Sprzęgło raczej odwrotnie - nie tyle się slizgać co czuć szarpnięcie przy wkładaniu 1.

Olej i tak był kwalifikowany do wymiany, tylko nie było w sklepie (sklepach 2) oleju motocyklowego nawet na dolewkę..

po zmianie chwile wariowal ale teraz jest ok


18 maja 2013, o 19:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
Po 1830 km na shellu syntetycznym musiałem dolać 200ml. Robiliście już dolewki tego shella? Jeśli tak to po jakim przebiegu i jaka ilość oleju ubyła?

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


19 maja 2013, o 16:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
A na poprzednim oleju też tak miałeś?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


21 maja 2013, o 18:52
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
kozik napisał(a):
A na poprzednim oleju też tak miałeś?

Tak, podobnie było.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


22 maja 2013, o 09:29
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: Oleje
Bartosz napisał(a):
torixon napisał(a):
castrol edge 5w-40 z bmw

Chyba dla ciebie przestroga :D Nie przypominam sobie, żeby na forum ktoś tak zrobił ;P

Ja zrobiłem, i to o wiele gorzej. Od 35 tys km jeżdżę na samochodowym oleju lotos syntetic 5w-40 i, ku oburzeniu wielu prawdziwych motocyklistów, mój silnik, skrzynia i sprzęgło chodzą jak złoto :)
Panewki nie obróciło, skrzynia się nie zatarła, silnik nie wybuchł. Wystarczy czytać serwisówkę motocykla i lać to co spełnia wymagania w niej podane.

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


28 maja 2013, o 22:41
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 16:17
Posty: 50
Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Oleje
czytajac te wszystkie posty na temat oleju i wyzszosci syntetykow nad pol syntetykami, mam pytanie.
pierwszy wlasciciel w pl przy przebiegu ok 9tys km zalal motula 5100 i od tamtej pory moto jezdzil na tymze oleju. czyli od bardzo dawna uzywany byl pol syntetyk i moje pytanie, czy pozostac przy motulu 5100 czy przejsc na 7100? (obecny przebieg 27 tys)


29 maja 2013, o 11:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Oleje
jurekkiller napisał(a):
czytajac te wszystkie posty na temat oleju i wyzszosci syntetykow nad pol syntetykami, mam pytanie.
pierwszy wlasciciel w pl przy przebiegu ok 9tys km zalal motula 5100 i od tamtej pory moto jezdzil na tymze oleju. czyli od bardzo dawna uzywany byl pol syntetyk i moje pytanie, czy pozostac przy motulu 5100 czy przejsc na 7100? (obecny przebieg 27 tys)

Oleje syntetyczne mają lepsze właściwości czyszczące, więc jeśli po dłuższym stosowaniu półsyntetyka zalejsz syntetyk, to silnik się po jakimś czasie roszczelni.
Sprawdzone na silniku samochodowym - zaczął się "pocić" po kilkudziesięciu tys. km.

Inna sprawa, że z tego co looknąłem na allegro to 5100 i 7100 mają tą samą klasę lepkości (10W-40) - może więc nie będzie negatywnego wpływu na silnik. Może ktoś lepiej obeznany to wyjaśni.

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


29 maja 2013, o 11:36
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Odp: Oleje
Tak się składa liczba TBN odpowiadająca ilości substancji czyszczacych jest różna w zależności od oleju i jego "syntetycznosc" nie ma nic do rzeczy. Tak było kiedyś że mineralny słabo czyscil,semi lepiej a full najlepiej...obecnie mineralne czy pół mają często tyle samo substancji myjacych co full syntetyki. Po kilkudziesięciu tysiącach mógł sam z siebie zacząć się pocic niezależnie od typu oleju.

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


29 maja 2013, o 12:14
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Nie "rozszczelni" a "może się rozszczelnić". Oleje półsyntetyczne często składają się w znacznej części (75%-90%) z tego samego shitu co mineralne, więc mogła po nich zostawać maź. Dokładanie taka sama nieszczelność wystąpiła by gdybyś od początku używał oleju w pełni syntetycznego, świadczy to źle o oleju którego używałeś wcześniej i o stanie silnika, nie o syntetyku. O "leczeniu" silnika olejem już tutaj dyskutowaliśmy.

Wracając do tematu, full-syntetic powinien zapewnić lepsze właściwości smarne, a więc lepszy stan silnika za X kilometrów oraz może mieć minimalny pozytywny wpływ na osiągi oraz konsumpcję gazoliny, szczególnie w dłuższej perspektywie jeżeli dzięki niemu silnik dłużej zachowa stan zbliżony do fabrycznego.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


29 maja 2013, o 12:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Oleje
Dyskusje na te tematy jeszcze się chyba długo będą ciągnać, a co znawca to inna opinia.
Ja się na tym nie znam więc nie będę się sprzeczał, jednak osobiście bym nie ryzykował. Ale każdy leje do silnika co chce.

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


29 maja 2013, o 12:44
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Nie jesteś w stanie wybronić swojego zdania więc przy pierwszym słowie sprzeciwu rzucasz "Ale każdy leje do silnika co chce.". EPIC :hahaha:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


29 maja 2013, o 12:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Oleje
Ehh, ja się po prostu nie będę spierać jeśli widzę że rozmawiam z kimś kto najwyraźniej zna temat lepiej ode mnie. Nawet jeśli przypadkowo mam rację.
Zdania które przytoczyłeś nie użyłem jako furtki do wyjścia z dyskusji, tylko było ono logiczną kontynuacją poprzedniego zdania.

A swoje kpiny możesz sobie wsadzić... do kieszeni. To nie miejsce na prywatne wycieczki w stronę innych użytkowników.

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


29 maja 2013, o 13:16
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Zapewniam cię z głębi serca, nie była to prywatna wycieczka. Pocisk dotyczył tylko tej sytuacji i obiecuję więcej do niej nie wracać. Bez spiny, każdy tutaj jakąś głupotę palnął albo zrobił przy forumowiczach. To jak? Friends 4 life ;)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


29 maja 2013, o 13:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Oleje
Spoko, może nie wychwyciłem jakiejś "koleżeńsko - zaczepnej" nuty w Twojej wypowiedzi ;) :piwo:

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


29 maja 2013, o 13:51
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Oleje
A ja zaczepnie..hehe.Niektórzy się tak podniecają że leją niewiadomo co-kosmiczne technologie jakby mieli z milion km zrobić swoim sprzętem.Prawda jest taka,że najważniejsze jest zmieniać olej na czas a każdy następny właściciel waszego moto będzie miał w dupie,że nalaliście jakiś super-hiper wypas olej.I tak nie uwierzy i naleje swoje.Każdy dedykowany olej do danego sprzętu będzie dobry.Pozdrawiam

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


29 maja 2013, o 18:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
z2maciek napisał(a):
Bartosz napisał(a):
torixon napisał(a):
castrol edge 5w-40 z bmw

Chyba dla ciebie przestroga :D Nie przypominam sobie, żeby na forum ktoś tak zrobił ;P

Ja zrobiłem, i to o wiele gorzej. Od 35 tys km jeżdżę na samochodowym oleju lotos syntetic 5w-40 i, ku oburzeniu wielu prawdziwych motocyklistów, mój silnik, skrzynia i sprzęgło chodzą jak złoto :)
Panewki nie obróciło, skrzynia się nie zatarła, silnik nie wybuchł. Wystarczy czytać serwisówkę motocykla i lać to co spełnia wymagania w niej podane.


Brak mi słów :wtf:

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


29 maja 2013, o 20:59
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
z2maciek napisał(a):
Bartosz napisał(a):
torixon napisał(a):
castrol edge 5w-40 z bmw

Chyba dla ciebie przestroga :D Nie przypominam sobie, żeby na forum ktoś tak zrobił ;P

Ja zrobiłem, i to o wiele gorzej. Od 35 tys km jeżdżę na samochodowym oleju lotos syntetic 5w-40 i, ku oburzeniu wielu prawdziwych motocyklistów, mój silnik, skrzynia i sprzęgło chodzą jak złoto :)
Panewki nie obróciło, skrzynia się nie zatarła, silnik nie wybuchł. Wystarczy czytać serwisówkę motocykla i lać to co spełnia wymagania w niej podane.


Sugeruje przy sprzedaży poinformować następnego właściciela na jakim dokładnie oleju jeździłeś, jestem pewnie, że będzie przeszczęśliwy i na pewno doceni Twój wkład.
Sugeruje jeszcze spróbować lać płyn chłodniczy zamiast hamulcowego, tankować ON zamiast benzyny i nacierać łańcuch słoniną.
A tak na poważnie to jak to przeczytałem to naprawdę się uśmiałem.
Pozdrawiam i życzę jeszcze wielu tak idealnych tyś km.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


30 maja 2013, o 07:10
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Sprawa z olejem samochodowym jest dyskusyjna. Osobiście nie próbowałbym, ale pamiętam rozmowy z Forum Motocyklistów i z innych forów, niektórzy(i wielu amerykanów) leją taki olej i jeżdzą. Sprzęgło często pracuje ok, nic nie wybucha a co do zużycia silnika trzebaby rozmontować silnik żeby sprawdzić. Pewnie są różnice w obu olejach ale czy są na tyle znaczne żeby uniemożliwić stosowanie samochodowych w motocyklach...kto to wie.

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


30 maja 2013, o 08:18
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Wielu Amerykanów w sondażach podaje, że mleko produkuje się w hipermarketach, a Paryż to stolica Kanady, więc te autorytety raczej sobie darujmy. Ręce opadają. Nawet ignorując inne warunki pracy silnika samochodu i motocykla to owszem olej samochody silnikowi krzywdy nie zrobi ale na litość boską zalejcie sobie do skrzyni w samochodzie silnikowy 5w30.
Jak słyszę idiotyzmy o jeździe motocyklem z mokrym sprzęgłem i zintegrowaną skrzynią na oleju samochodowym to ....
Dobra koniec bo się zaczynam nakręcać.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


30 maja 2013, o 09:43
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: Oleje
Panowie, spokojnie, rozmawiajmy zamiast się na siebie jeżyć !

Mam wrażenie, że tam gdzie brakuje merytorycznych argumentów zaczyna się używanie słów typu idiotyzmy, litość boska, słonina, etcetera.

Szkoda że na forum, które z założenia powinno być miejscem konstruktywnej i kulturalnej dyskusji, niektórzy wolą się pienić zamiast wymieniać poglądy w temacie rozmowy.

Zamiast nerwów i tekstów o stolicach europejskich proponuję na początek lekturę artykułu: http://www.nightrider.com/biketech/oiltest1.htm

Jest to oczywiście jeden z punktów widzenia, ale dość starannie uargumentowany. Na tyle starannie że porównywanie lania oleju samochodowego do motocykla do lania płynu chłodniczego zamiast hamulcowego można w tym kontekście nazwać pospolitym bredzeniem.

Uprzejmie proszę zatem pieniaczy o darowanie sobie jałowych tekstów, natomiast jeśli ktoś ma coś konkretnego i naukowego do powiedzenia w temacie porównania olejów samochodowych i motocyklowych, fajnie będzie gdy podzieli się swoją wiedzą.

Artykuł długi więc gdyby komuś się nie chciało czytać, pozwolę sobie skopiować jego podsumowanie, w oparciu o przeprowadzone testy olejów:

Cytuj:
"In speaking to a number of people involved in the production, marketing and distribution of motorcycle-specific oils, we could not find anyone who could present a valid argument for discrediting the testing done by Dr. Woolum. In general, they all tried to turn the conversation another direction by bringing up other possible advantages to using their products, while ignoring the viscosity-retention question. Yet without exception it is their own advertising that consistently brings the subject up, touting the special shear-stable polymers as the primary reason motorcyclists should purchase their products.

It is this practice to which we take exception, as we have been unable to find evidence to support these claims. In short, it seems to be nothing more than a clever marketing ploy designed to enhance their products' image and separate motorcyclists from their money.

MCN is ready to print any research or test results provided by the oil companies to support their claims of superior viscosity retention, with this one proviso: The comparisons must be against actual, SG-rated oil products that can be purchased off the shelf at the average auto parts store. Tests against generic, basic-stock mineral oil or against the lower-rated SE and SF oils would lack any credibility in a real-world context.

Despite more than six months of research, reading all the claims and counter-claims printed by dozens of industry experts and lubrication experts, MCN cannot and does not purport to know all there is to know about the differences between automotive and motorcycle oils. However, what we do know is that we can find no substantive evidence that using a high-quality, name-brand automotive oil in an average street motorcycle is in any way harmful or less effective in providing proper lubrication and protection than using the more expensive, motorcycle-specific oils."

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


30 maja 2013, o 13:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL