Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 25 gru 2024, o 21:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:22
Posty: 48
Post Re: Oleje
Historie typu nagar w silniku, zatkane kanały olejowe i rozszczelnienie to są historie sprzed wielu lat. W nowoczesnych silnikach, tym bardziej motocyklowych japońskich nie ma czegoś takiego jak nagar!!!. Jeśli ktoś coś takiego widział to musiał być jakiś motodoktor wlany albo olej przegrzany i nie zmieniony przez lata. Gadki że nie wolno lać syntetyku to się odnoszą do zakatowanych trupów z przed 20-30 lat. Amen.

_________________
SV650S '99 Candy Jay Blue, Shark Hi-Level exhaust


13 kwi 2010, o 00:47
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Bartosz napisał(a):
kacperski napisał(a):
Bartosz, o ile dobrze pamiętam / zrozumiałem posty kronosa (jeszcze stare forum), ryzyko zalania syntetykiem silnika karmionego olejem mineralnym stanowiło oderwanie starego nagaru. W skrócie, zatkanie kanałów którymi podróżuje smarowidło, konsekwencje łatwe do przewidzenia (ze "strzałem z korby" na czele).


Ale jeżeli full syntetyk nie zostawia nagaru i silnik jest w środku czysty to ja taki chcę :taak: Jak mam się na niego przerzucić? Mam 15000 km autentycznego przebiegu, a nie 50 czy 60 tys.
To stanie się coś czy się nie stanie? Może mi jakiś fachowiec napisać konkretnie żebym wiedział i nie marudził już? Z olejem wymienię oczywiście i filtr.



Jeśli masz autentyczny przebieg 15 kkm to nad zalaniem syntetycznego oleju bym się nie zastanawiał. Zmiana z oleju mineralnego na syntetyczny jest ryzykowna z uwagi właśnie na estry myjące w olejach syntetycznych. Prz eksperymentowaniu ze zmianą oleju z takiego, co do którego pochodzenia - gatunku nie jesteśmy pewni, zawsze powinno się najpierw zalać silnik olejem półsytntetycznym, i po przebiegu pełnym 6 kkm lub wcześniej o ile nie wytrącają się sadze w postaci grudek, można zmienić olej na pełen syntetyk.
Półsyntetyk, syntetyk, mineralny o tej samej klasie lepkości nie jest w normalnej temperaturze ani gęstszy ani rzadszy.

Różnice w gęstości pojawiają się w skrajnie niskich i skrajnie wysokich temperaturach, i tu skład oleju ma największe znaczenie. Obecnie tylko Agipp i Castrol zapewniają optymalną ochronę w wysokich temperaturach zapewniając odpowiednia gęstość, oraz odpowiednią płynność podstawową w temperaturach niskich. Przy pozostałych olejach wartości w temperaturach skrajnie wysokich znacznie spadają.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


13 kwi 2010, o 08:23
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Yyveel napisał(a):
Historie typu nagar w silniku, zatkane kanały olejowe i rozszczelnienie to są historie sprzed wielu lat. W nowoczesnych silnikach, tym bardziej motocyklowych japońskich nie ma czegoś takiego jak nagar!!!. Jeśli ktoś coś takiego widział to musiał być jakiś motodoktor wlany albo olej przegrzany i nie zmieniony przez lata. Gadki że nie wolno lać syntetyku to się odnoszą do zakatowanych trupów z przed 20-30 lat. Amen.


Nagar jest naturalnym produktem ubocznym procesów spalania i tarcia. Czyżby więc nowoczesne silniki japońskie nagaru nie produkowały ?

Coś mi się nie wydaje ;)

Jasne, że nie nie ma tu co tragizować, ale to, że większość maszyn jest w dobrej kondycji to zasługa tylko i wyłącznie obecnie stosowanych olei silnikowych. Obecnie nawet oleje mineralne mają dodatki myjące, ale nie zmienia to faktu, że zawierają pochodne ropy naftowej a więc i węgla, który bardzo łatwo łączy się w sadze, które odkładają się w zakamarkach silnika z czasem tworząc nagary. Oleje pół i pełnosyntetyczne mają podwyższony próg zapłonu, co sprawia, że nie ulegają tak łatwo spalaniu, są znacznie dłużej "czyste" zachowują dłużej stały poziom ochrony i zawierają znaczną ilość substancji myjących, praktycznie eliminując powstawania nagaru.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


13 kwi 2010, o 08:33
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:22
Posty: 48
Post Re: Oleje
Sadza jest produktem spalania a nagar powstaje jak tej sadzy jest na max dużo. Co się nie zdarza w dzisiejszych silnikach i przy obecnych olejach które nie dopuszczają do powstawania nagaru.

Co do tego że tylko Castrol i Agip oferują najwyższą ochronę w wysokich temperaturach to się nie zgodzę. Castrol w swojej ofercie do moto nie ma nawet oleju 10w60.

_________________
SV650S '99 Candy Jay Blue, Shark Hi-Level exhaust


14 kwi 2010, o 18:54
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Yyveel napisał(a):
Sadza jest produktem spalania a nagar powstaje jak tej sadzy jest na max dużo. Co się nie zdarza w dzisiejszych silnikach

Bardzo, bardzo odważne stwierdzenie.

A kto ma 10W-60 ? Bo z tego co wiem to tylko Aggip, który jest stosowany w naprawdę gorącym klimacie. Zawiera za to znaczne ilości chloru. Popiół siarczany ma na znacznie wyższym poziomie niż np Castrol. Co w praktyce przekłada się na silniejsze i szybsze zanieczyszczenia.

Skoro już wyszedłeś z tak odważną teorią że nie tworzą się sadze i nagary, to wytłumacz mi proszę dlaczego olej ciemnieje :).
Żartowałem, już mi lepiej nic nie tłumacz.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


14 kwi 2010, o 19:57
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:27
Posty: 282
Post Re: Oleje
Cytuj:
to wytłumacz mi proszę dlaczego olej ciemnieje

Są dwie teorie:

1. bo zazdrości innym olejom, że są lepsze, no i naburmusza sie, twarz mu ciemnieje i...cały ciemnieje
2. W gorącym klimacie - np. prowincjach Sudanu - nie chce się wyróżniać z tłumu jako 'białas' stosujący politykę apartheidu - stąd przybranie barwy ciemnej - w zależności od prowincji...

A poważniej ~Kronos - ładne i łopatologicznie napisane :) Fajnie :)

_________________
Chi va piano, va lontano...


15 kwi 2010, o 00:19
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:22
Posty: 48
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Yyveel napisał(a):
Sadza jest produktem spalania a nagar powstaje jak tej sadzy jest na max dużo. Co się nie zdarza w dzisiejszych silnikach

Bardzo, bardzo odważne stwierdzenie.

A kto ma 10W-60 ? Bo z tego co wiem to tylko Aggip, który jest stosowany w naprawdę gorącym klimacie. Zawiera za to znaczne ilości chloru. Popiół siarczany ma na znacznie wyższym poziomie niż np Castrol. Co w praktyce przekłada się na silniejsze i szybsze zanieczyszczenia.

Skoro już wyszedłeś z tak odważną teorią że nie tworzą się sadze i nagary, to wytłumacz mi proszę dlaczego olej ciemnieje :).
Żartowałem, już mi lepiej nic nie tłumacz.


Nie zdarza się w dzisiejszych silnikach żeby tworzył się nagar - o to mi chodziło. Sadza się przedostaje do oleju ale dzisiejsze oleje powodują jej dyspersje i nie ma możliwości powstania nagaru.

Kronos rozbierałeś kiedyś jakiś silnik? :)

Co do 10w60 to ma wiele dobrych firm specjalizujących się w olejach do moto, np. Motorex, BelRay.

I nie popiół siarczany a siarczanowy :)

_________________
SV650S '99 Candy Jay Blue, Shark Hi-Level exhaust


16 kwi 2010, o 00:08
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Yyveel napisał(a):

Co do 10w60 to ma wiele dobrych firm specjalizujących się w olejach do moto, np. Motorex, BelRay.

I nie popiół siarczany a siarczanowy :)




Widzę, że Motorek nadaje się głównie do silników offroadowych i dla nich został stworzony, więc to już go eliminuje. Ma specyfikację SG. Bel Rey podobnie Jak się więc ma do SJ Castrola i Aggipa. - Pytanie retoryczne.
Mam dość przyjmuje Twoje argumenty, zostając przy swoich.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


16 kwi 2010, o 07:13
Zobacz profil WWW
degustator whisky
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:42
Posty: 1305
Lokalizacja: Toronto
Post Re: Oleje
10W60 to olej do ekstremalnej pracy w wysokich temperaturach, tym się tylko różni od innych że ma większą gęstość w wysokich temperaturach. Jeździłem na 10W60 cały czas beemką i jak ktoś planuje ekstremalnie używać swojego pojazdu to ten olej ma racje bytu.

_________________
BIKEPICS-DZIKUS
Obrazek


16 kwi 2010, o 07:49
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:22
Posty: 48
Post Re: Oleje
http://www.motorex.com/index.cfm?oid=11 ... tragDetail

Do ścigaczy 10w60 SJ.

_________________
SV650S '99 Candy Jay Blue, Shark Hi-Level exhaust


17 kwi 2010, o 00:47
Zobacz profil
degustator whisky
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:42
Posty: 1305
Lokalizacja: Toronto
Post Re: Oleje
Yyveel napisał(a):
http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&eintragId=146&webtoolDbTemp=eintragDetail

Do ścigaczy 10w60 SJ.


....czyli to co pisałem prędzej

Cytuj:
Aggressive power development
Extreme thermal and shear stability

_________________
BIKEPICS-DZIKUS
Obrazek


18 kwi 2010, o 00:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Oleje
Ja troszkę odbiegnę od tematu.
Dużo się mówi o podrabianych olejach od jakiegoś czasu.
Biorąc pod uwagę fakt że takie oleje znajdują się już w hurtowniach to jest możliwe że kupimy taki olej za "normalną" cenę w sklepie.
Gdzie zatem kupić olej żeby mieć pewność że nie jest podrabiany ?
Planuje zalać 10W50 Castrol-a.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


26 kwi 2010, o 20:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
Nie wydaje mi się, żeby ktoś podrabiał olej silnikowy. Może te opinie wzięły się stąd, że w niektórych hurtowniach można kupić olej o wiele taniej niż w sklepach.


26 kwi 2010, o 20:19
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Oleje
Cena tutaj też może być myląca, bo płacąc więcej i tak pewności nie ma. Przykładowe aukcje allegro:

http://www.allegro.pl/item1015952504_castrol_power_1_racing_4t_10w_50_10w50_4l_kurier.html 99zł + 20zł

http://www.allegro.pl/item1010319005_castrol_power_1_racing_r4_10w50_syntetyczny_zymek.html 184,50zł + 16zł.

Zatrzymania:
http://dziennik.pl/wydarzenia/article325817/Mafia_podrabiala_olej_Mobil_One.html

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


26 kwi 2010, o 20:29
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Chcecie zdjęcie oryginału? Zaraz mogę cyknąć :)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


26 kwi 2010, o 21:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: Oleje
Np. jak można kupić tanio.

Zlewają z dużej beczki w warsztacie. Oprócz tego, ze duża beczka, to cena za litr dobra i jeszcze warsztat który ma upusty.
Potem zlewają do jakiś pojemniczków i tyle.

Sam kupiłem Castrol GPS czyli półsyntetyk ok 3.5 litra za ok 50 zł :)

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


27 kwi 2010, o 01:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Oleje
Napisałem do Castrol Polska u uzyskałem następującą odpowiedź:

Cytuj:
Aby mieć pewność jakości zakupionych olejów proszę o zakup u jednego z naszych dystrybutorów. Lista dystrybutorów znajduje się na stronie http://www.castrol.pl Na stronie głównej w zakładce narzędzia znajdzie Pan link do wyszukiwarki "Gdzie kupić olej?" Zakup u jednego z wymienionych dystrybutorów daje gwarancję jakości.


Pozostaje sprawdzić tylko jakie mają ceny.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


27 kwi 2010, o 19:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Szukacie dziury w całym... W Warszawie na Szyszkowej jest duża hurtownia Castrola. W wyszukiwarce z powyższego linka jej nie znalazłem, ale nie jest to żaden podwórkowy zakład blacharski Mietex, tylko poważna firma z marmurami, fontannami i palemkami w recepcji. I olej mają prawie że w tej samej cenie, co na allegro ;)

Po prostu większość sklepów narzuca chore prowizje i to cała tajemnica!

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


27 kwi 2010, o 22:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Oleje
Czy to może ALCOR HURTOWNIA OLEI ?. Widze że mają konto na allegro również.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


28 kwi 2010, o 10:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:40
Posty: 997
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć: mężczyzna
Moto: średnia DRka
Post Re: Oleje
TomK napisał(a):
Czy to może ALCOR HURTOWNIA OLEI ?. Widze że mają konto na allegro również.

Ja u nich kupiłem, ale jeszcze nie zalałem ;)

_________________
kolecik
...czarna eNka z 1999 roku => DR 350
http://www.bikepics.com/members/kolecik/


28 kwi 2010, o 12:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL