Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Co kupiłeś?
|
3 cze 2013, o 18:11 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Zadam idiotyczne pytanie ale jakoś nie mogę sobie tego uświadomić. Jak chcę zwiększyć tłumienie odbicia lub dobicia, to wkręcam, czy wykręcam to pokrętło na górze lagi ? W serwisówce jest napisane, że maksymalne wkręcenie to najtwardsza pozycja, czyli największe tłumienie ?
|
3 cze 2013, o 19:03 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
To pokrętło to jest napięcie wstępne sprężyny. Tłumienie to mała śrubka na dole lagi. O ile jest.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
3 cze 2013, o 19:10 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kumpel ze szkocji przywiózł mi kombiaka revitt. stan db/bdb cena: zawrotne 100 zł
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
3 cze 2013, o 19:11 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie no wiem o co chodzi. Na górze jest rebound, a na dole compression. Tylko jeżeli oryginalny nastaw wg. serwisówki to jeden obrót od najtwardszej pozycji, a najtwardsza pozycja to pełne skręcenie zawieszenia (odbicie, dobicie) zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Czyli pełne skręcenie w prawo oznacza największe tłumienie odbicia lub dobicia ? Trochę się chciałem pobawić w tą regulację skoro już mam taką możliwość, ale zanim zacznę jeździć i coś ustawiać to chcę być pewny, czy w dobrą stronę kręcę. Z SAGiem jakoś sobie poradziłem, ale odbicie i dobicie to już wyższa szkoła jazdy.
|
3 cze 2013, o 19:30 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Sorry, coś mi się pokręciło. Nie słuchaj mnie.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
3 cze 2013, o 20:05 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ok już wiem. W prawo się skręca odbicie i jest wtedy najtwardsze, a najtwardsze odbicie charakteryzuje się tym, że wraca bardzo powoli do pozycji 0. Maksymalnie w lewo, czyli odbicie miękkie sprawia, że zawieszenie wraca bardzo szybko do pozycji 0. Poprawne ustawienie to coś pomiędzy tymi dwoma wartościami.
Chyba jednak wolałem zawieszenie baz regulacji, wtedy nie miałem takich problemów.
|
3 cze 2013, o 20:25 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tak jak eskimos, który nie narzeka, że jest zimno, bo nie wie, że może być inaczej.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
3 cze 2013, o 21:34 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Po ostatnich deszczach stacyjka pracuje u mnie mniej płynnie niż wcześniej. Smarujecie ją czymś, np. suchym smarem teflonowym albo WD-40? EDIT: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/103014-stacyjka-ciezko-chodzi-czym-smarowac/ tu jest trochę na ten temat napisane (to co pisze roboi brzmi sensownie), ale może ktoś z Was ma własne doświadczenia. Zwłaszcza interesuje mnie kwestia suchego smaru teflonowego, bo ponoć do niego nie przykleja się brud, więc teoretycznie mógłby zdać egzamin.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
Ostatnio edytowano 4 cze 2013, o 14:05 przez Goccolo, łącznie edytowano 1 raz
|
4 cze 2013, o 13:41 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
U mnie też jest do dupy - w zasadzie od momentu kupna. Doszedłem już do tego, że płynniej pracuje, jeśli wkładam odpowiednią stroną (nie góra-dół, tylko lewo-prawo ). Ale i tak chodzi ciężko, czasami się nieco zacina. Jakiś pomysł?
|
4 cze 2013, o 14:01 |
|
|
smietnik
motocyklista
Dołączył(a): 20 lip 2012, o 14:27 Posty: 188 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5 YEC
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
U mnie stacyjka chodziła bardzo ciężko, czasem wręcz się zacinała. Najpierw psiknąłem jakimś silikonem w spreju czy czymś podobnym, nie pomogło. W szafce miałem jeszcze tylko WD-40 więc później tym kilka razy prysnąłem, poprzekręcałem kluczyk i teraz działa jak trzeba.
|
4 cze 2013, o 18:45 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2799 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
U mnie też się przycina, a postojowych w ogóle nie mogę włączyć, próbowałem robić wszystko z kluczykiem ale nie udało mi się go przekręcić do tej pozycji. By włączyć zapłon musze kluczyk przechylić w moją stronę też tak macie?? A smarowane też było.
|
4 cze 2013, o 19:11 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
a spróbujcie zapasowym kluczykiem ( mniej wyrobionym) ja w poprzednim moto ( też suzuki) dorobiłem 2 kluczyk stacyjki, oryginalnym ciężko było przekręcić a dorobionym elegancko chodziło.
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
4 cze 2013, o 19:42 |
|
|
Magpie
motocyklista
Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:25 Posty: 119 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2k4
|
Re: Odp: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie polecam wd40 do stacyki, srednio reaguje z woda. Stacyjke najlepiej umyc moczac kluczyk w denaturacie i wkladajac i tak poki nie wyjedzie czysty, potem niech wyschnie i silikon w sprayu.
A jesli stacyjka sie zacina i dziala tylko po przechyleniu kluczyka to najprawdopodobniej kluczyk sie wytarl, sprobuj zapasem, jesli nie masz dorob nowy- zapas sie przyda a taki dorobiony powinien dzialac sporo lepiej niz ten ktory trzeba przechylac.
Wysłane z telefonu, nie licz na polskie znaki.
|
4 cze 2013, o 19:45 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2799 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Oba klucze tak samo działają u mnie więc albo są już zniszczone ew jakiś problem ze stacyjką. Na szczęście to co mi potrzebne działa przy niej.
|
4 cze 2013, o 21:12 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ustaw śrubki tłumień tak jak podaje serwisówka, a potem zwiększ tłumienie o jeden obórt każdej śruby. Też zależy jaki masz olej. Ogólnie to musisz ustawić tak całe zawieszenia, aby przy przyspieszaniu nie rwało przedniego koła do góry i żeby nie było "efektu przysiadania" - przednie i tylne zawieszenie musi się w unosić PRAWIE równo, napisane PRAWIE bo tył musi minimalnie wolniej się rozprężać, ale nie na tyle wolno, że będzie się wydawać, że tył przysiada.
|
5 cze 2013, o 12:08 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
[/quote]
Ustaw śrubki tłumień tak jak podaje serwisówka, a potem zwiększ tłumienie o jeden obórt każdej śruby. Też zależy jaki masz olej.
[/quote]
Zmniejsz, czy zwiększ ? Chyba zmniejsz, czyli odkręcić w lewo. Bo skoro przód seryjnie ustawiony jest jeden obrót na rebound i jeden obrót na compression, to jeżeli zwiększę tłumienie o jeden obrót to będzie maksymalnie wkręcone.
|
5 cze 2013, o 12:47 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Odp: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Właśnie sposób z alkoholem wydaje się najbezpieczniejszy, chociaż na początku spróbuję bez silikonu.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
5 cze 2013, o 13:09 |
|
|
Magpie
motocyklista
Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:25 Posty: 119 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2k4
|
Re: Odp: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Smarowanie musi byc, a wlasnie silikonem konserwuje sie zamki, czy tam smarem silikonowym, spray jest tani i kupisz wszedzie gdzie dorabiaja klucze.
Wysłane z telefonu, nie licz na polskie znaki.
|
5 cze 2013, o 13:30 |
|
|
Daug
SV Rider
Dołączył(a): 23 lis 2012, o 11:23 Posty: 427 Lokalizacja: KBR
Płeć: mężczyzna
Moto: FZ1 2008 Naked
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Cześć! Wymieniam łożysko główki ramy. Kupiłem w znajomym sklepie rolkowe All Balls 22-1004 . W główce było jeszcze oryginalne kulkowe. Wbiłem górną bieżnię i okazuje się, że wystaje ona jakiś mm z główki. Czy coś jest nie tak? Czy może tak po prostu ma być?
|
5 cze 2013, o 18:09 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|