Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 paź 2024, o 13:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Bo gęstszych mniej ubywa, objawowe leczenie słabej kompresji.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


8 cze 2013, o 01:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Czemu w instrukcji obsługi motocykla ani też innego pojazdu nie jest napisane aby lać gęstsze oleje wraz ze wzrostem przebiegu ??

_________________
wzium wzium


8 cze 2013, o 01:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Hubix ostatnio się dowiedziałem, że są silniki tak ciasno spasowane do których nie wolno lać gęstszego wraz z przebiegiem nawet jak będzie go ubywać. Jeśli wlejemy w tym momencie gęstszy olej to silnik może i będzie go mniej brał ale może się zatrzeć jakiś inny podzespół, który się tak nie zużywa wraz z przebiegiem ale nie trawi w ogóle gęstszego oleju.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


8 cze 2013, o 06:38
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Hubix napisał(a):
A ja dalej nie wiem dlaczego nie można z oleju 15W40 przejść na 5W40 ??
(chodzi mi o samochód)

Ewentualnie motocyklowe 15W40 (bądź 20W40) na 10W40 ??

Dlaczego nie można przejść ?

Kolejne pytanie:

Czemu wraz ze wzrostem przebiegu należy lać gęstsze oleje ?


Bo nie czytasz tematu a koncentrujesz się na jego marnej jakości końcówce. Twoje rozterki zostały wyjaśnione i to kilka razy.

Po raz kolejny składam wniosek o usunięcie części postów z tego działu i przeniesienie ich do odrębnego działu "Baśnie i Legendy". Mam już nawet kandydatów na moderatorów w tym dziale :)

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


8 cze 2013, o 06:46
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Odp: Oleje
BuchuOEM napisał(a):
Domel - to wyjaśnij dlaczego producent robi olej do motocykli i samochodów?
Tylko po to aby zarobić? Wiem o co pytasz ale nie znam odpowiedzi.
Wiem natomiast, że "zabawa w motocyklistę" nie jest tania.
I jeśli istnieje cień szansy, że olej samochodowy nie jest przystosowany do motocykli to gotów jestem te 10 dosłownie złotych dopłacić do interesu.
Różnice w olejach pewnie jakieś są(dlatego przy tych samych czy nawet podobnych cenach nie ma sensu lać samochodowego) ale nie uwazam że takie że wlanie samochodowego to zabójstwo dla silnika jak niektórzy piszą. Ale nawet między motocyklowymi są spore różnice. W sieci jest test który przeprowadził producent oleju Amsoil i nawet nie chodzi o wynik bo wiadomo że ich olej wygrał ale ciekawe jest to jak różne oleje różnie się zużywają(np spadek lepkosci) i jak zużywa się silnik(o ile pamiętam był test zebatek skrzyni). Czasem są naprawdę spore różnice i np nasz super olej xW40 jaki chce producent po jakimś czasie w silniku staje się xW30

Hubix napisał(a):
Czemu w instrukcji obsługi motocykla ani też innego pojazdu nie jest napisane aby lać gęstsze oleje wraz ze wzrostem przebiegu ??

Bo się nie leje. Jak silnik jest zużyty to wlanie bardziej lepkiego 15W40 zamiast 10W40 oczywiście w przystosowanym silniku spowoduje ewentualne trochę mniejsze spalanie oleju na zimnym silniku, na ciepłym różnic nie ma tak jak w 5W40.

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


8 cze 2013, o 06:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):

Po raz kolejny składam wniosek o usunięcie części postów z tego działu i przeniesienie ich do odrębnego działu "Baśnie i Legendy". Mam już nawet kandydatów na moderatorów w tym dziale :)


Na reszcie porządki :P

szkoda tylko tych co chcą się coś wartościowego dowiedzieć oraz tych co chcąc coś wartościowego wnieść do tego działu a muszą takie pitu-pitu czytać ;)

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


8 cze 2013, o 06:55
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Widzę, że nie czujecie ironii.

W życiu bym nie zalał gęstszego oleju wraz ze wzrostem przebiegu. Leję to co zaleca producent.

A opowieści o tym, żeby nie lać 5W jak było lane 10W albo 15W można włożyć między bajki.

_________________
wzium wzium


8 cze 2013, o 08:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 19:31
Posty: 349
Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Oleje
Ja przeszedłem z jakiegoś półsyntetyka na shell advance 4t ultra 10w-40 i na razie większych ubytków, rozszczelnień itp nie widzę...
Różnicy w pracy silnika też nie, choć wydaje mi się, że skrzynia mniej zgrzyta ale za krótko jeździłem aby to oceniać (może efekt placebo).

_________________
Obrazek

Cztery kółka potrafią poruszyć ciało,ale dwa ruszają dusze.

Jeździjmy tak, aby było nas więcej a nie mniej!


8 cze 2013, o 09:20
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2011, o 23:01
Posty: 45
Lokalizacja: wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2001
Post Re: Oleje
A najlepiej zbić konia prosto w silnik .Pozdro.


8 cze 2013, o 17:03
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Oleje
pawel napisał(a):
A najlepiej zbić konia prosto w silnik .Pozdro.

Bardzo dobre smarowanie,ale jest pewna niedoskonałość..co,jeśli właściciel to kobitka?:-D

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


8 cze 2013, o 21:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 19:31
Posty: 349
Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Oleje
Dajcie już spokój...

_________________
Obrazek

Cztery kółka potrafią poruszyć ciało,ale dwa ruszają dusze.

Jeździjmy tak, aby było nas więcej a nie mniej!


8 cze 2013, o 21:31
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: Oleje
W odpowiedzi na propozycje niektórych piszących w tym dziale wnioskuję o wprowadzenie cenzury na całym forum i kasowanie wszelkich wypowiedzi nieprzystających do mainstream-owych przekonań i poglądów co bardziej zarozumiałych użytkowników :silent:
Wygląda na to że są tacy, którzy marzą o takiej sytuacji. PRL-u, wróć !!! Boki zrywać :hahaha:

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


10 cze 2013, o 09:44
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
BuchuOEM napisał(a):
Ja przeszedłem z jakiegoś półsyntetyka na shell advance 4t ultra 10w-40 i na razie większych ubytków, rozszczelnień itp nie widzę...
Różnicy w pracy silnika też nie, choć wydaje mi się, że skrzynia mniej zgrzyta ale za krótko jeździłem aby to oceniać (może efekt placebo).

To też już parę razy było poruszane. Przesiadka z przechodzonego super-ultra-turbo zajebiaszczego smarowidła na dobry świeży olej to jakby nie patrzeć poprawa warunków pracy silnika.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


10 cze 2013, o 10:04
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sie 2012, o 17:19
Posty: 32
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S K6
Post Re: Oleje
Dzisiaj na dodatkowym wykładzie z trybologii zadałem gościowi pytanie odnośnie oleju
niestety niezbyt konkretnie mi na nie odpowiedział, lecz stwierdził że opieranie się na samej lepkości to lata 1939-1945, teraz bardziej się liczą dodatki dodawane do oleju (zliczył ich ponad 6 i mówił że jest znacznie więcej)
ale ogólnie narysował wykres wsp. tarcia od prędkości przez siłę (v/F) i narysował 3 zakresy - dla wałka rozrządu, cylindrów oraz wału korbowego. Chodzi o to, że jeden olej jest używany w 3 bardzo różnych warunków odnośnie prędkości (tłok-cylinder) oraz sił (wałek rozrządu), dlatego stosowanie dodatków jest dedykowane do określonych warunków.


13 cze 2013, o 22:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Na każdym forum związanym z pojazdami mechanicznymi jest temat o olejach liczący kilkadziesiąt stron.

Poruszane są na nim wątki wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocnymi.

_________________
wzium wzium


13 cze 2013, o 23:18
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Oleje
To może napiszemy zbiorową pracę magisterską? Ba! Doktorską!:-)

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


14 cze 2013, o 01:46
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: Oleje
Istotny wątek poruszyłeś, torixon. Istonie, stosunek nacisków jednostkowych trących powierzchni do ich prędkośći względem siebie to parametr decydujący dla warunków ich współpracy oraz wymaganych parametrów środka smarnego, który je rozdziela.
W silniku tłokowym istotnym parametrem jest średnia prędkość tłoka wzgl. cylindra. Wbrew pozorom, nawet w bardzo wysokoobrotowych silnikach motocyklowych jest ona zbliżona do wartości spotykanej w silnikach samochodowych.
Przykładowe wartości:
Sv 650 @ 10000 obr/min: ok 21 m/s
R6 @ 13000 obr/min: ok 18 m/s
Nissan primera silnik SR20DE (2,0 l, 150 KM) @ 7000 obr/min: ok 20 m/s
Wartości te polecam pod rozwagę szczególnie tym, którzy twierdzą że prędkości występujące w silnikach motocyklowych są nieporównywalnie większe niż w samochodowych...
Ciekawym i ważnym parametrem jest też liniowa prędkość panewki względem czopa w łożyskach ślizgowych wału korbowego. Poszukam średnic czopów, policzę. Ciekawe czy też wyjdą wartości podobne w motocyklach i autach...

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


14 cze 2013, o 09:59
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sie 2012, o 17:19
Posty: 32
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S K6
Post Re: Oleje
Ok ale trzeba wziąć również pod uwagę czas powstawania filmu olejowego na cylindrach, tu w motocyklu jest znacznie krótszy czas niż w samochodzie.


15 cze 2013, o 12:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Mamy 72 strony o olejach zalecanych do jednego silnika, sorry, do dwóch bo 650 i 1000.

Producent zaleca 10W40, więc skupmy się na tej lepkości.

Producentów kilka, może kilkanaście.

Castrol, Motul, Mobil1, Valvoline, GULF, Agip, Orlen itp.

Który wybrać ????

Czy Motul jest lepszy od Castrola bo po przejechaniu 10 tys, Motul jest mniej czarny jak Castrol ?
Czy na Motulu biegi ciszej chodzą jak na Mobilu ?
Czy na Castrolu silnik cyka przez pierwsze 3 sekundy, na Mobilu przez jedną ?
Czy do newralgicznych punktów silnik Motul dochodzi o 1s szybciej niż Orlen ?
Czy sprzęgło chodzi lżej na Mobilu niż Valvoline ?
Czy warto sprowadzać AGIP bo mniej czernieje od Castrola ?
Czy film olejowy Motula jest trwalszy niż Valvoline ?

_________________
wzium wzium


16 cze 2013, o 01:27
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwi 2013, o 12:20
Posty: 212
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2000
Post Re: Oleje
a ja sie wam pochwale ze zaraz po zakupie(czyt.na starym oleju) mialem problemy ze znalezieniem luzu,szczegolnie z jedynki i problem zniknal po wymianie oleju.Lalem Castrol gps 10w40.Teraz jest tak jak fabryka zrobila :)


17 cze 2013, o 21:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL