Autor |
Wiadomość |
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Regulator napięcia
nawet jak masz kostkę z innego suzuki żółta powinna pasować tak jak jest jesli ktoś ma inną kostkę i sa po 2 plusy i minusy nie bać sie ich połączyć tzn minus z minusem i plus z plusem nie inaczej nic nie wybucha ( np jak do gaźnikówki mamy kostke od wtrysku )
_________________ Hard Work Beats Talent.
|
3 lip 2013, o 01:57 |
|
|
bnowak1990
rowerzysta
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 00:14 Posty: 49
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Regulator napięcia
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=10859&p=193694#p193694No i naprawiłem ładowanie. Udało mi się załatwić regulator na podmiankę ale najpierw postanowiłem przerobić instalację. Domyślnie jest tak że napięcie z regulatora przechodzi do takiego "pudełeczka" pod siedzeniem. Łączą się tam kable od akumulatora i rozrusznika oraz masa. Znalazłem w internecie metodę obejścia tych kabli gdyż to na nich może nastepować pewien spadek napięcia (grubsze kable, łączówki, kostki itp). Aktualnie przy wyłączonych światłach: 14,5V przy włączonych światłach długich i jałowych obrotach: 14,3V przy włączonych światłach i obrotach rzędu 5k r/min. 14,1V. Czyli zyskałem jakieś 0.7V (o prądzie już nie wspomnę). Dodam tylko, że jeśli ten regulator padnie to kupuje regulator oparty o tranzystory MOSFET (a nie tyrystory jak w fabrycznym) albo pokusze się o zbudowanie czegoś własnego. Koszt zrobienia tego własnoręcznie to max 50 zł.
|
3 lip 2013, o 22:03 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Regulator napięcia
Chyba ten właśnie mod opisany jest na svrider z ładnymi zdjęciami
|
4 lip 2013, o 12:11 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Regulator napięcia
_________________ SV650 => X11
|
4 lip 2013, o 12:39 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Regulator napięcia
Są dwie wersje, słabo znam się na elektryce i elektronice, więc to dla mnie w dużej mierze czarna magia. Ale to, co zrozumiałem, bardzo mi się spodobało:) Gdyby ktoś z Was brał się za ten mod, to chętnie bym się do niego dołączył Wersja pierwsza (chyba prostrza): http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=111850wersja druga (o tej chyba napisał bnowak): http://eviltwinsbk.com/forumz/index.php?topic=276.0
|
4 lip 2013, o 13:07 |
|
|
bnowak1990
rowerzysta
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 00:14 Posty: 49
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Regulator napięcia
Nie jest to aż takie trudne jak się wydaje. Mógłbym w wolnej chwili dokładnie opisać o co chodzi. Ale tak po krótce. Istnieją 2 rodzaje regulatorów. Takie zawierające tyrystory oraz tranzystory MOSFET. Praca regulatora polega na tym, że układ scalony umieszczony w regulatorze steruje nimi (nimi - tyrystory/tranzystory czyli 'klucze') "prostując" napięcie ze zmiennego (AC) na stałe (DC). Napięcie zmienne (3 fazy) wychodzące z alternatora - 3 kable (około 70V) zostaje zamienione na ładne 14,5V - 2 kable (około) Regulatory oparte o tranzystory (symbol FH) są dużo lepsze od tych tyrystorowych (SH). Wynika to z zasdy ich działania. MOSFET sterowany jest napięciowo dzięki czemu od razu się wyłącza nie powodując niepotrzebnego przepływu prądu. Tyrystor steruje się prądem przez co zanim się wyłączy (wartości rzędu mili lub mikrosekund) dalej płynie przez niego prąd powodujący grzanie się regulatora. Rezultat jest taki, że regulator MOSFET praktycznie jest ledwo ciepły kiedy regulator tyrystorowy jest gorący że nie da się go dotknąć! W svkach oczywiście znajduje się ten drugi (SH). Co do samej przeróbki. Polega to na tym, że wyrzucamy stary regulator i zastępujemy go nowym o innej zasadzie działania (a efekcie tym samym ). Przeróbka instalacji polega na tym aby przerobić w jakiś rozsądny sposób 5 kabli (wtyczek) znajdujących się w regulatorze. 3 kable wychodzące z alternatora podajemy bezpośrednio do prostownika, 2 kable (+ i -) bezpośrednio do akumulatora. Oczywiście plusa podajemy przez bezpiecznik 30A. Zapewnia to wyższe napięcie ładowania ponieważ omijamy gruby kabel wychodzący z akumulatora do rozrusznika. Oczywiście w granicach 14,5-15,0 V gdyż regulator sam dobiera optymalne napięcie. Jak macie jeszcze jakieś pytania to pytajcie śmiało. Jestem aktualny w temacie bo parę dni temu naprawiałem ładowanie w moim motocyklu. A jeszcze parę słów na temat tego jakie regulatory pasują. Pasują takie które mają równą lub większą moc od naszego. Jest to kolejno 300W i 375W dla gaźnika i wtrysku. FH008 <- takiego regulatorka szukamy, może być też model FH012 lub FH010. Różnią się tylko rozmiarami (a więc i max prądem pracy). Pasują więc regulatory np. od CBR600, CBR1000. Jedyne o co trzeba zadbać przy montażu to dobre złącza, grube kable (2.5mm2) oraz dobre zamocowanie regulatora do ramy motocykla ze względu na jego chłodzenie. edit. Na upartego da się zbudować taki regulator we własnym zakresie. Elementy jakie potrzeba to mostek prostowniczy 30A, parę rezystorów, tyrystory oraz diody schotkyego. Cena części to jakieś 70 zł. Kwestia tylko dobrego chłodzenia całego tego ustrojstwa.
|
5 lip 2013, o 12:47 |
|
|
maq.lukas
motorowerzysta
Dołączył(a): 1 lis 2011, o 23:11 Posty: 52 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
|
Re: Regulator napięcia
Specjalistą nie jestem ale trochę bez sensu umiejscowić element który się przegrzewa w miejscu gdzie nie ma swobodnego przepływu powietrza. Czy ktoś próbował umiejscowić regulator w innym miejscu? Czy są jakieś przeciwwskazania długość kabli itp.?
|
6 sie 2013, o 21:22 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Regulator napięcia
Więc lepiej umieścić go pod owiewką gdzie nie ma absolutnie przepływu prądu? Zet ma regler na lini strzału błota spod koła, ale dziwnym trafem nie ma problemów z grzaniem tego elementu
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
6 sie 2013, o 21:28 |
|
|
maq.lukas
motorowerzysta
Dołączył(a): 1 lis 2011, o 23:11 Posty: 52 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
|
Re: Regulator napięcia
To co właściwie jest ważniejsze : dobre chłodzenie powietrzem czy dobre zamocowanie do ramy? Ja mam aluminiową podkładkę 4 mm pod regulatorem - jak wymieniałem regulator to juz tam była więc zostawiłem. Regulator wytrzymał 2k km i teraz padł - ładowanie 11V Zastanawiam się nad zakupem oryginalnego ale są one znacznie droższe , a skoro oryginalne też padają to może należy szukać innego rozwiązania. Spotkałem się też z patentem z wentylatorem , ale nie wiem czy to ma większy sens niz przełożenie go w inne ( bardziej przewiewne )miejsce Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony regulator? znalazłem coś takiego : http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 00376.html - z cbr 600 http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 71384.htmlhttp://allegro.pl/regulator-napiecia-to ... 09647.htmla może rodzima produkcja: http://reg_mot.republika.pl/
|
6 sie 2013, o 22:10 |
|
|
BuchuOEM
SV Rider
Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 19:31 Posty: 349 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Regulator napięcia
Ok założyłem nowy regulator od cb1300 zmieniłem kostki na te od suzuki. Żółte podłączyłem do fabrycznej wtyczki. Czerwony i zielony bezpośrednio do aku. Odpaliłem moto na popych. Przejechałem 40km zgasiłem i nie nepalił. Nie mam voltomierza ani prostownika... Ile muszę przejechac żeby aku ożył? (Wiem, że to troche głupie...)
_________________
Jeździjmy tak, aby było nas więcej a nie mniej!
|
14 sie 2013, o 09:05 |
|
|
matispy
motocyklista
Dołączył(a): 9 mar 2010, o 12:32 Posty: 215 Lokalizacja: Wrocław i okolice
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulator napięcia
Jak nie masz miernika ani prostownika to sobie daruj. Jak chcesz sprawdzić czy ładuje bez najtańszego nawet miernika? Po zapachu? To jest koszt max 20pln... I doładuj Akki przed całą zabawą.
|
14 sie 2013, o 09:08 |
|
|
dablju
motocyklista
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 17:56 Posty: 156 Lokalizacja: SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Regulator napięcia
Witajcie! Przymierzałem się do wymiany regulatora: odkręciłem plastiki, rozłączyłem kostki... no i się zaczęło. W środku 1 kostki zobaczyłem zielony nalot. Nie zastanawiając się wsadziłem śrubokręt do kostki i... poszło zwarcie. Od tej chwili moto zamarło . Brak prądu po przekręceniu stacyjki. Jakieś pomysły co z tym zrobić? Dzięki za pomoc.
_________________ http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10021&view=unread#unread
|
28 sie 2013, o 18:17 |
|
|
matispy
motocyklista
Dołączył(a): 9 mar 2010, o 12:32 Posty: 215 Lokalizacja: Wrocław i okolice
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulator napięcia
|
28 sie 2013, o 18:18 |
|
|
dablju
motocyklista
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 17:56 Posty: 156 Lokalizacja: SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Regulator napięcia
Wszystkie wyglądają ok.
_________________ http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10021&view=unread#unread
|
28 sie 2013, o 18:23 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulator napięcia
Sprawdź omomierzem, "na oko" nie zawsze jest skutecznie Bezpieczniki masz przy akumulatorze (4 czy 5 sztuk) i przy przekaźniku rozrusznika bezpiecznik główny.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 sie 2013, o 19:16 |
|
|
dablju
motocyklista
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 17:56 Posty: 156 Lokalizacja: SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Regulator napięcia
"Małe bezpieczniki" są ok. Natomiast przy wyciąganiu głównych w ręce został mi sam plastik, a blaszki zostały w gnieździe. Jutro kupię nowe i zobaczymy. Mam nadzieję, że to jest problemem Dzięki!
_________________ http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10021&view=unread#unread
|
28 sie 2013, o 21:35 |
|
|
dablju
motocyklista
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 17:56 Posty: 156 Lokalizacja: SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Regulator napięcia
Dzięki Lasooch i Matispy! Na szczęście to tylko główny bezpiecznik.
Co do regulatora:
-bez świateł: 14,7V -światła on: 14,5V
Ale podczas zwiększania obrotów napięcie maleje. Przy 5-6tys obrotów jest około 14V.
Jest ok czy trzeba się przymierzać do wymiany?
_________________ http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10021&view=unread#unread
|
29 sie 2013, o 18:58 |
|
|
bnowak1990
rowerzysta
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 00:14 Posty: 49
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Regulator napięcia
wg dokumentacji powinno być od 13.8 do 14.5V (jestem na 99% tego pewien) więc jest ok. te 0.3V możesz dodać przerabiając instalację elektryczną tak jak zrobiłem u siebie. pozdro
|
29 sie 2013, o 21:23 |
|
|
BuchuOEM
SV Rider
Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 19:31 Posty: 349 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Regulator napięcia
U mnie na nowym regulatorze 13,5v podczas jazdy spada do 12,3v na światłach 13,2v podczas jazdy 11,9/12v Regulator nowy... Instalacja przerobiona jak pisałem. Nie da sie jeździć aku pada po godzinie...
_________________
Jeździjmy tak, aby było nas więcej a nie mniej!
|
29 sie 2013, o 21:32 |
|
|
bnowak1990
rowerzysta
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 00:14 Posty: 49
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Regulator napięcia
No a mierzyłeś napięcie wychodzące z alternatora? Jeśli napięcie międzyfazowe (AC) wychodzące z alternatora jest ok, Regulator napięcia jest sprawny a jego wyjście podłączone jest bezpośrednio do akumulatora to jedynie ten ostatni może być przyczyną. Tak sądzę.
|
30 sie 2013, o 08:21 |
|
|