Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ale twoje moto nie miało zalewanej fajki, co to ma być za test?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
6 sty 2011, o 01:31 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Właśnie dziwi mnie, że dużo osób narzeka na zalanie przedniego cylindra, nigdy mnie to nie spotkało nawet w największych ulewach.
|
6 sty 2011, o 01:46 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kup przedliftową to się przekonasz
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
6 sty 2011, o 11:05 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ty widzę masz dużo do powiedzenia. Dwie podane opcje i znak zapytania na końcu świadczy, że jesteś ekspertem Moja DeTka końcówkę poprzedniej zimy stała pod pokrowcem i nawet w największe mrozy paliła bez problemu. Świeca była standardowa NGK przewidziana dla tego modelu. Też nigdy nie miałem problemu, aż zachciało mi się testować nowe ciuchy i zrobiłem 200 km w naprawdę parszywej pogodzie. Wcześniej już jeździłem SV w deszczu i nie było problemów, a tu, pod konec traski przedni gar gubił się i wracał. Czasem jechałem tylko na jednym. Aha, pod chłodnicą mam taki gumowy chlapacz osłaniający przedni gar, ale i to nie pomogło Dono, może jeszcze nie spotkałeś swojego deszczu
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
6 sty 2011, o 11:21 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Świece
Tak, to ma znaczenie, źle byś zrobił, biorąc o najwyższej możliwej ciepłocie. W ekstremalnym przypadku może się to skończyć nawet przepaleniem denka tłoka. Już kiedyś kolegę musiałem holować z dziurą w tłoku z winy złej świecy, nie polecam więc nikomu takich eksperymentów W serwisówce do każdego modelu są podane zalecane typy świec. W katalogach NGK, Denso czy chociażby w larssonie też można to znaleźć, więc po co kombinować? Jeśli chodzi o wymianę świec po jakimś tam okresie, to np. moja SV bardzo wyraźnie dawała znać, że ta wymiana co 12k jest potrzebna. Gorzej zapalała na zimno, więcej paliła. Po wymianie świeczek wszystkie problemy odeszły, po prostu inny motocykl. Zawsze używałem zwykłych NGK CR9E.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
6 sty 2011, o 13:49 |
|
|
gruby33
SV Rider
Dołączył(a): 13 gru 2010, o 00:12 Posty: 938 Lokalizacja: Baniocha
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650A 2016
|
Re: Świece
Trochę serwisówki dla tych co by nie wiedzieli. Przerwa na świecy powinna wynosić 0.6-0.7mm.
_________________ Polerowanie reflektorów fb.com/polerowanko
|
6 sty 2011, o 14:35 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Świece
Z tą przerwą to nie jest taka prosta sprawa: instrukcja podaje tak jak mówisz 0,6-0,7 mm (s. 44) ale serwisówka mówi że przerwa powinna być 0,7-0,8 mm (rozdz. 2-8) I bądź tu mądrym Jedyne co pozostaje, to trzymać przerwę najbliżej 0,7 mm. Chyba, że ktoś ma inny pomysł.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
6 sty 2011, o 15:04 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Świece
Nowe NGK i Denso mają 0,7-0,75 mm. Mierzyłem kiedyś
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
6 sty 2011, o 20:06 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Świece
Ja też kojarzyłem ten większy wymiar: z nowych świec, z innego moto (to jest chyba standard) i wydawało mi się, że z instrukcji/serwisówki. I już chciałem grubego33 za błędy, ale zajrzałem do instrukcji, a tam takie coś
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
6 sty 2011, o 20:55 |
|
|
Yeby
SV Rider
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06 Posty: 539 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
|
Re: Świece
| | | | lasooch napisał(a): Tak, to ma znaczenie, źle byś zrobił, biorąc o najwyższej możliwej ciepłocie. W ekstremalnym przypadku może się to skończyć nawet przepaleniem denka tłoka. Już kiedyś kolegę musiałem holować z dziurą w tłoku z winy złej świecy, nie polecam więc nikomu takich eksperymentów W serwisówce do każdego modelu są podane zalecane typy świec. W katalogach NGK, Denso czy chociażby w larssonie też można to znaleźć, więc po co kombinować? Jeśli chodzi o wymianę świec po jakimś tam okresie, to np. moja SV bardzo wyraźnie dawała znać, że ta wymiana co 12k jest potrzebna. Gorzej zapalała na zimno, więcej paliła. Po wymianie świeczek wszystkie problemy odeszły, po prostu inny motocykl. Zawsze używałem zwykłych NGK CR9E. | | | | |
Dzięki lasooch właśnie zaoszczędziłem trochę kasy na wymianie tłoków
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
SV 650 S K5
|
7 sty 2011, o 00:34 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Na jesień w tym roku pojechałem na statoil obok mnie, gdzie jest myjnia samoobsługowa. Postanowiłem porządnie umyć motocykl (wraz z silnikiem). Nie chciał mi odpalić od razu po myciu tylko coś tam jednym garem przebąkiwał. Musiałem wytrzeć papierowymi ręcznikami przedni cylinder od spodu i odczekać 15 min by zaskoczył
_________________ SVNERWUS
|
7 sty 2011, o 01:39 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Blaszki chłodnicy masz już srebrne? Spotkałem się już nawet z taką sv1k, co miała idealnie wszystkie blaszki wygięte pod kątem prostym od Karchera
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
7 sty 2011, o 11:13 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Świece
Aż takim idiotą nie jestem, bym walił z bliska w chłodnicę. Poza tym mam osłonę chłodnicy z pomalowanej kwasówki - na pewno widziałeś w galerii i jest wszystko w porządku.
_________________ SVNERWUS
|
7 sty 2011, o 21:50 |
|
|
Kris
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34 Posty: 69
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tak długo jak będą dawać iskrę i będzie odpowiednia przerwa. No i do puki nie dostaną przebicia.
_________________ Niech moc będzie z Wami
Suzuki SV650S 2000
|
28 sty 2011, o 11:26 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Świece
czesc
do mojego sv1000s k3 kupiłem ściece NGK CR8EK... dzisiaj wziąłem się za wymianę, świeca na pierwszym cylindrze praktycznie bez użycia większej siły puściła, wykręcała się bez oporów, po wykręceniu zauważyłem że na całej długości gwintu świecy widoczne są ślady ciemnego nalotu ( nagar,olej), na drugim tylnym cylindrze ten nagar widoczny do połowy gwintu ( od strony tłoka).
w pierwszy cylinder wkręciłem nową świecę ( nie smarowałem gwintu pastą miedzianą) , prawie cała się wkręciła dłonią, potem lekko dokręciłem nasadą na kluczu i tu problem, praktycznie nie poczułem oporu / momentu dokręcenia świecy tzn. mam wrażenia jakby gwint w głowicy miał zaraz się zerwać dlatego dalej nie dokręcałem , przy użyciu małej siły świecę odkręciłem ponownie nasadą ( na kluczu) , dokręciłem ponownie i zostawiłem bo boję się że poprzedni właściciel zrypał gwint. . . na tylnym cylindrze jest ok, jest wyczuwalny moment oporu przy dokreceniu świecy. świeca na przednim cylindrze pomacana paluchami nie rusza się,
opcja 1 : poprzedni właściciel zrypał gwint więc zostawić tak jak jest i liczyć na to że nie zerwie gwintu i wyjeb.. świecy ..... opcja 2: poprzedni właściciel nie dokręcił dobrze świecy lub się wykręciła ( w co wątpie ale chciałbym wierzyć) i dlatego gwint jest zaolejony
co robić? zostawić tak czy nie? czy może wykręcić świecę , gwint przesmarować pastą miedzianą i wkręcić do poczucia wyraźnego oporu ( ryzyko urwania gwintu) ktoś się orientuje czy da się bez zwalania głowicy naprawić gwint? jakie koszta i sposoby są regeneracji gwintu? czy w sv1000 jest możliwość tulejowania ( tak się to chyba nazywa) gwintu w głowicy, czy w głowicy jest na to miejsce i czy da się bez jej zwalania .
kurde nie dość że czekam na uszczelniacz popychacza z aso, to teraz jeszcze to ....a w piątek na mazury miałem na moto uderzać......
pozdro i z góry dzięki za odpowiedzi
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
8 lip 2013, o 23:30 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Świece
W nowej świecy przy wkręcaniu zagniata się uszczelka i wrażenie jest takie że na początku nie czuć oporu, tak jakby gwint był zerwany. Jeśli nie masz wprawy użyłbym klucza dynamometrycznego. Momentu nie pamiętam ale jest niski; sprawdź w serwisówce. Dokręcałeś na zimnym silniku? Jeśli chodzi o naprawę bez demontażu głowicy, używa się tego rodzaju sprężynek http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- ... 30465.htmlSą dostępne w larssonie tylko innej firmy.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
10 lip 2013, o 10:24 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Świece
"Naprawę można wykonać bez demontażu głowicy". Na pewno nic nie wpadnie do cylindra w trakcie takiego zabiegu?
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
11 lip 2013, o 08:30 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Świece
Przetestowane na moim aucie. Nic nie wpadło.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
11 lip 2013, o 08:45 |
|
|
zdunman
motocyklista
Dołączył(a): 23 sty 2013, o 16:11 Posty: 231 Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
|
Re: Świece
A co z wiórami po gwintowniku ?
|
11 lip 2013, o 14:13 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Świece
Większość zostaje na gwintowniku. Wiercenie i gwintowanie z odsysaniem od góry.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
12 lip 2013, o 10:32 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|