Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 9 sty 2025, o 19:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Velocity Stacks! 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Velocity Stacks!
Trzena bedzie sie zastanowic nad budowa hamowni tylko trzeba podpatrzec gdzies co i jak mierza....

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


24 lip 2013, o 08:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Odp: Velocity Stacks!
vioox napisał(a):
Trzena bedzie sie zastanowic nad budowa hamowni tylko trzeba podpatrzec gdzies co i jak mierza....

Proszę bardzo:
http://www.swiatek.com.pl/hamownie#moto

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


24 lip 2013, o 10:57
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Velocity Stacks!
W sumie zrobic taka hamownie dla wlasnych celow to chyba nie problem... troche zlomu jakis czujnik obrotu i kolega programista :) moze sie napale jak niebede mial co robic :)

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


24 lip 2013, o 12:37
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 12 lis 2011, o 19:03
Posty: 292
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K1
Post Re: Velocity Stacks!
Musisz zapewnić obciązenie toczne dla koła inaczej za szybko osiągniesz duże obroty i niczego nie zmierzysz. Ale jakby poszperać po necie to pewnie dużo informacji już jest niekoniecznie w naszym języku.


24 lip 2013, o 12:44
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Velocity Stacks!
Gdzies czytalem ze ludzie robia walce stalowe srednicy 500mm i masie ok 50kg... wtedy jestesmy w stanie obliczyc moment bezwladnosci takiego walca potem mierzymy sobie jakims czujnikiem obroty tego walu .... i system oblicza nam jak szybko motocykl rozpedza walec... no i potem odpowiednie rownania obliczenia i inne takie tam przeliczaja to na moment i moc rysujac wykres... chyba tak ma to dzialac... jak lisalem temat do rozkminienia wszystkie potrzebne rzeczy prawie mam kwestia zrobienia walca i czujnika obrotu ..

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


24 lip 2013, o 19:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Velocity Stacks!
vioox napisał(a):
W sumie zrobic taka hamownie dla wlasnych celow to chyba nie problem... troche zlomu jakis czujnik obrotu i kolega programista :) moze sie napale jak niebede mial co robic :)

Optymista :-)

Oprogramowanie już masz:
https://sites.google.com/site/simpledyno/
A jak zbudować samemu jest tutaj:
http://wotid.com/dyno/

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


24 lip 2013, o 19:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Velocity Stacks!
Aktualnie właśnie projektuję prostą hamownię silnikową dla celów naukowych i to nie jest takie proste i tanie jakby się wydawało. Żeby zmierzyć dwa podstawowe parametry (moment i prędkość obrotowa) na podstawie których można również wyliczyć moc silnika, potrzebny jest hamulec elektrowirowy (najdroższe), czujnik tensometryczny i czujnik indukcyjny. Do tego oczywiście sterowniki i oprogramowanie :)

No chyba, że tak jak pisze vioox. Ale w ten sposób się nie zagłębiałem.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


24 lip 2013, o 21:26
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 12 lis 2011, o 19:03
Posty: 292
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K1
Post Re: Velocity Stacks!
Problem jest głównie w tym, że sam walec tworzy za małe obciążenie i silnik wkręci na obroty tak szybko, że czujniki ani komputer nie dadzą rady odczytywać, zapisywać i przetwarzać wyniki pomiarów. Dlatego potrzebne jest dodatkowe obciążenie w postaci hamulca elektrowirowego.


24 lip 2013, o 21:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Velocity Stacks!
Miles napisał(a):
Aktualnie właśnie projektuję prostą hamownię silnikową dla celów naukowych i to nie jest takie proste i tanie jakby się wydawało. Żeby zmierzyć dwa podstawowe parametry (moment i prędkość obrotowa) na podstawie których można również wyliczyć moc silnika, potrzebny jest hamulec elektrowirowy (najdroższe), czujnik tensometryczny i czujnik indukcyjny. Do tego oczywiście sterowniki i oprogramowanie :)

No chyba, że tak jak pisze vioox. Ale w ten sposób się nie zagłębiałem.


Hamulec wirowy jest potrzebny do obciążeniowej, inercyjna nie potrzebuje hamulca, ale jest mniej dokładna. Natomiast rolki w inercyjnej są bardzo ciężkie, w granicach 250kg każda.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


24 lip 2013, o 22:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Velocity Stacks!
Tak mi się przypomniało jak czytam o tych rolkach...



24 lip 2013, o 22:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Velocity Stacks!
A mi to :mrgreen:

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


24 lip 2013, o 23:00
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Velocity Stacks!
Miles po co ci tensometr i czujnik indukcyjny... ?

Melony wg mnie czujnik i komputer dadza rade zanotowac wszystko co potrzeba dokladnie sie na tym nieznam bo od tego mam elektronikow w pracy ale robimy urzadzenia pomiarowe dla kolei typu prasy i np. Przy szarpnieciu 50mm/s jestesmy w stanie wyrysowac charakterystyke sily od drogi z dokladnoscia co 0,1 mm czyli robimy jakies 500 pomiarow na sekunde... wszystko jeszcze zalezy ilo bitowy mamy sterownik...

Skwaro ale te rolki po 250 kg to chyba do samochodow po 300 km i 400 Nm bo mysle ze na motocykl to troche za wiele...?

A hamownie z hamulcem to raczej do prob jak bys chcial cos dostroic przy stalych obrotach... ale jak jedziesz na pale od 3 tys na max to po h.. hamulec rozpedzic i zbadac i wyrysowac wykresy i koniec i nastepny klient... ;)

Chyba tez sobie zbuduje tak jak Miles w celach naukowych ... :)

Teraz oba filmy zobaczylem dzadek super... a ten drugi masakra dobrze ze komus dupy nie urwalo :)

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


24 lip 2013, o 23:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Velocity Stacks!
Czujnik indukcyjny służy do pomiaru prędkości obrotowej wału (najprostszy, najtańszy i dokładny sposób... takie same mamy w ABSie). Czujnik tensometryczny do pomiaru momentu hamującego wytworzonego w hamulcu elektrowirowym (a dokładnie to do pomiaru siły działającej na czujnik, która pomnożona przez długość ramienia, na którym zamontowano tensometr daje nam moment hamujący) :) Ale jak są jakieś prostsze metody, to się nie odzywam bo ja zagłębiam się tylko w te najczęściej stosowane i z tego co mi się wydaje, są one najdokładniejsze :)

I żeby nie było. Nie buduję tylko projektuję, tzn. tworzę obliczenia, dobieram czujniki i całą elektronikę (pomijając oprogramowanie) ;P

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


25 lip 2013, o 00:28
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Velocity Stacks!
A to teraz jasne...

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


25 lip 2013, o 06:53
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwi 2013, o 12:20
Posty: 212
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2000
Post Re: Velocity Stacks!
Miles napisał(a):
A mi to :mrgreen:


Sloniu, skoro ty juz zlozyles swojego monstera powinienes napisac Challenge Accepted :D


30 lip 2013, o 00:06
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL