Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Autor |
Wiadomość |
Bananera
rowerzysta
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:29 Posty: 18
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Witam serdecznie, Nastał bardzo przykry dla mnie moment w którym muszę ponieść konsekwencje tego, że kupiłem zepsuty motocykl (oczywiście tego przy kupnie nie wiedziałem). Pali olej. Z racji tego, że jestem prostym, uczciwym człowiekiem nie wyobrażam sobie wciskać komuś z allegro sprzęt "w świetnym stanie". Rozmawiałem już ze znajomym i będę miał pomoc mechanika, który pomoże mi wymienić pierścienie etc. Tutaj dwa pytania: 1) Jak sądzicie, jakie części będą do wymiany? 2) Gdzie te części mogę kupić? Pozdrawiam ciepło, Arek
|
9 sie 2013, o 13:50 |
|
|
and93
motocyklista
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 12:43 Posty: 167 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 N '99
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Kwestia ile spala oleju? Z tego co się orientuje to pewne ilości są dopuszczalne... i to też zależy od stylu jazdy, bo przy spokojnym obchodzeniu się gazem może nic nie łyknąć, a dopiero przy pałowaniu ubywa oleju.
A co do części, to wymiana uszczelniaczy zaworowych by nie zaszkodziła.
|
9 sie 2013, o 14:56 |
|
|
Bananera
rowerzysta
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:29 Posty: 18
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
and93: Zrobiłem na nim 2.5 tys. km. Spalił całą litrową buteleczkę oleju (a może nawet trochę ponad ). Ostatnio mam wrażenie że pali i paliwa i oleju więcej.
|
9 sie 2013, o 15:06 |
|
|
Bananera
rowerzysta
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:29 Posty: 18
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
A co do piłowania. 1.5 tys km zrobiłem z maksymalnymi obrotami 6 tys jakos
|
9 sie 2013, o 15:17 |
|
|
and93
motocyklista
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 12:43 Posty: 167 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 N '99
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
No to za dużo łyka. Na początek można by zrobić te uszczelniacze zaworowe, ale lepiej niech się jeszcze ktoś wypowie
|
9 sie 2013, o 15:24 |
|
|
Bananera
rowerzysta
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:29 Posty: 18
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Ale gdzie takie coś kupić? Jest jakiś sklep internetowy?
|
9 sie 2013, o 15:48 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Sporo części znajdziesz tu: http://www.larsson.pl/.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
9 sie 2013, o 15:52 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Kolego polecam Ci spróbować płukanki do silnika, tylko możesz trochę wydłużyć czas pracy silnika po zalaniu specyfiku Dużo nie stracisz, a może pomoże Aha i nie słuchaj głupot o rozszczelnianiu się silników po zastosowaniu płukanki. P.S. Takie części jak pierścienie czy uszczelniacze zaworowe kup najlepiej oryginały, bo w larssonie niestety dużo chińszczyzny marnej jakości.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
9 sie 2013, o 21:04 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Zanim przystąpisz do pracy oszacuj, co dokładnie trzeba zrobić. Skoro moto pije olej możliwości są 2: - uszczelniacze zaworowe (lepszy wariant) - pierścienie chyba że coś pominąłem Jeśli to tylko uszczelniacze, to czeka cię zdjęcie głowicy cylindra (choć mądrzy twierdzą, że da się i bez tego, gdzieś było opisywane, ja bym jednak zrobił rozbiórkę); Jeśli pierścienie, to ściąga się jeszcze cylindry. Trzeba by sprawdzić kompresję w cylindrach, raz zwyczajnie, a raz z kapką oleju wpuszczoną do komory spalania - olej powinien uszczelnić ew. nieszczelność na pierścieniach i jeśli takowa występuje, to kompresja w drugim pomiarze będzie wyższa. Jeśli to tylko uszczelniacze zaworowe, to kompresja powinna być w normie. No i może się jeszcze okazać, że tylko jeden z cylindrów domaga się zrobienia, wtedy zapłacisz tylko 1/2 ceny. No i nie ma tragedii, nie ma, że motor nie katowany, wszyscy katujemy i do tego są te zabawki. Po prostu pechowo trafiłeś i musisz wyskoczyć z paru stówek, ale to tyle. Powodzenia i nie łam się
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
9 sie 2013, o 21:30 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Jak tylko jeden cylinder wymaga wymiany pierścieni/uszczelniaczy, to warto zrobić i w drugim.
|
10 sie 2013, o 17:24 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Co do zasady, oczywiście masz rację, ale jak z forsą krucho, to z drugim przecież można poczekać. I tak rozbiera się cylindry osobno (to nie 4 rzędowa), więc jak robisz jeden to koszty o 1/2 mniejsze
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
10 sie 2013, o 21:58 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Ja robiłem bez ściągania głowic i zapewniam że się da i to bez żadnych szczególnych trudności. W razie potrzeby służę radą. Tak jak pisali koledzy, przed rozbiórką trzeba ustalić co jest przyczyną brania oleju. Jeśli są podejrzenia że to uszczelniacze - wymienić wszystkie (kilkadziesiąt zł koszt części i może 4 h roboty. Jeśli podejrzenie padnie na cylinder/cylindry - warto spróbować płukankę i ew patent z naftą. Kolejna rzecz która prawie nic nie kosztuje a już nieraz komuś rozwiązała problem. Dopiero jak to nic nie da można brać się za rozbieranie cylindrów. Pamiętaj też że jeśli cylindry są zużyte, wymiana samych pierścieni nie da oczekiwanego efektu.Wtedy lepiej kupić w dobrym stanie używany komplet: cylinder, tłok, pierścienie.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
11 sie 2013, o 08:11 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Podepnę się pod temat. O co kaman z tą płukanką i naftą ? Chodzi o zapieczone/sklejone pierścienie ? Generalnie moje moto w chwili obecnej dziwnie cyka ? Bierze troszkę oleju ale raczej w normie na 6k coś koło 1litra dolałem. (castrol power racing 10w50 full syntetyk, a powinien być semi wedle serwisówki ) Ale ostatnio do tyrki to dzień w dzień po wale siekierce i wale latałem na maksie. Kompresja na ciepłym - tył: 14 bar, przód: 12 bar Kompresja na zimnym - tył: 13,75 bar, przód: 12 bar. Kompresja na zimnym z olejem - za mało skali mam na manometrze. Czyli obstawiam pierścionki. Wedle serwisówki kompresja powinna być 15 bar minimum to 11 bar a różnica między cylindrami dopuszczalna to 2 bary. Jakie pomysły macie zanim zrzucę cylindry ? Aha napinacze: przód jest na 17 ząbku a tył na 13 ( napinacz ma 25 ząbków). Zawory były ustawiane jakieś 8-10 k wstecz, dokładnie zapisane mam w garażu a teraz w tyrce siedzę. Pozdr.
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
5 wrz 2013, o 09:43 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2808 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
|
5 wrz 2013, o 11:06 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
To jest odwlekanie remontu albo sposób na sprzedaż. Jeśli koniecznie trzeba rozbierać silnik to nie ma co czekać
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
5 wrz 2013, o 13:07 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Powiem szczerze że jakoś przekonania nie mam do tego typu wynalazku. Remont to chyba za duże słowo, zastanawiam się czy zmieniać pierścienie już teraz czy poczekać ? tylko na co ? Generalnie moto idzie jak zły, pali w normie jedynie według mnie coś mi tam cyka. Idzie zima więc mogę silnik wyjąć i się pobawić w wymianę pierścieni (zobaczył bym co z cylindrami jest). Ale szukam podpowiedzi jak szybko reagować i jak głęboko ? Sądzę że duża część znanych mi sv-łek będzie miała podobne wskazania kompresji.
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
5 wrz 2013, o 16:51 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2808 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Dużo km robisz?? Może wytrzyma do zimy i na spokojnie wszystko pporządnie zrobisz.
|
5 wrz 2013, o 17:20 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Tiger lej płukanke, np: http://allegro.pl/liquimoly-plukanka-si ... 73518.htmli olej 10w40 castrola, tego 10w50 koleżka do gixxa 750 zalał i też mu zaczęło więcej znikać niż motula 5100. Jak nic nie da, to żeby poprawić kompresje musisz zwalać cylindry i obadać/pomierzyć. Jak gonisz pod czerwone to myślę że zużycie oleju masz w normie bo 1l/tys to nie jest dużo. Suzuki to nie starsza Honda(wiem z doświadczenia), nowsze już biorą...(1000RR np.)
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
5 wrz 2013, o 19:50 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
1litr oleju na 6 tyś km musiałem dolać ! Dobra, zrobię płukanie i zaleje półsyntetyk i obaczę co się dzieje. Zwalić cylindry to nie problem, problem z częściami jest, o ile uszczelki widzę są to pierścieni nie znalazłem. ( w suzuki nie sprawdzałem). Jeżeli zrzucę cylindry i wystarczy zmienić pierścienie to będzie bajka, dodatkowo zmieniłbym uszczelniacze zaworowe i cacy. Codziennie do i z pracy, w obie strony 30 km, a w weekendy to różnie, ostatnio na obiad pojechaliśmy sobie do Żyrardowa. Raczej w tym sezonie to przebieg mam mały bo dopiero 6 k nabiłem. Że wytrzyma to ja wiem, tu się nic nie stanie jedynie branie oleum będzie się powiększać.
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
5 wrz 2013, o 20:17 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Remont generalny silnika - pali olej - sklepy?
Na sam początek zrobiłbym płukanie silnika, patent z nafta, wymienił uszczelniacze i zobaczył o ile spadnie branie oleju a nie pchał się w wymianę od razu pierścieni. Koszt przy takim zabiegu dużo mniejszy niż wymiana pierścieni, które nie są tanie i na dodatek trzeba do tego dokupić jeszcze uszczelki. Przy pierwszym wariancje wydasz na uszczelniacze, ten preparat do płukania silnika i poświecisz trochę czasu na wymianę tych uszczelniaczy. Jeśli się okaże, że silnik będzie brał tyle samo oleju niż przed wymianą uszczelniaczy, płukanką itd to zobaczyłbym przed zamawianiem pierścieni w jakim stanie są gniazda w tłokach, chodzi mi o ich czystość. Może się okazać, że wystarczy usunąć nagar aby pierścienie dobrze pracowały w gniazdach
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
5 wrz 2013, o 20:41 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|