Autor |
Wiadomość |
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Można pytac dalej: To po co w takim razie kupować olej półsyntetyczny ( shell ) za kasę większą niż olej pełnosyntetyczny ( np. valvoline ) ? Wlałem syntetyka valvoline i jest spoko
|
20 sie 2013, o 14:12 |
|
|
izdebo
rowerzysta
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 13:35 Posty: 23
Płeć: mężczyzna
Moto: wkrótce
|
Re: Oleje
Proponuję wczytać sie w treść tego artykułu - oceniano oddzielnie bazy olejowe i dodatki. na ich podstawie, głównie, określono klasyfikację końcowa.
Wysłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 4
|
20 sie 2013, o 16:40 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
Na Castrolu podobno źle biegi wchodzą.
_________________ wzium wzium
|
20 sie 2013, o 17:40 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
nawet nie ma co się wypowiadać...
|
20 sie 2013, o 20:19 |
|
|
Magpie
motocyklista
Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:25 Posty: 119 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2k4
|
Re: Oleje
Oh, ja nie mówię, że to wyrocznia, w ogóle nie zauważyłem tego myku, że ten shell w teście to półsyntetyk a nie syntetyk. Powiedzcie mi jeszcze: do litrowej sv 3 litry oleju starczą? Oczywiście także z wymianą filtra (dlatego pytam)
|
20 sie 2013, o 20:26 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Chyba Castrol jest głównym sponsorem gazetki "Motocykl"
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
20 sie 2013, o 23:17 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
o ile pamiętam to z filtrem 3,3 więc bierz 4 litry
|
21 sie 2013, o 01:58 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
_________________ wzium wzium
|
21 sie 2013, o 13:20 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
Ktoś tu pisał, że samochodowy castrol to zupełnie inna liga - dno i metr mułu.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
21 sie 2013, o 13:23 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Oleje
Zdaje się że ja, a w moto mam właśnie Castrola :-)
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
21 sie 2013, o 22:04 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Ja tutaj nowy, niemniej troche poczytałem ten temat. Ale bitwa tutaj była. No a co do oleju to ja już za stary mechanik jestem żeby na marketing lecieć jak mucha do gówna. I być może niektórym narażę się ale uważam że skoro taki japończyk i czy inny włoch napisał w serwisówce że ma to być olej jakiejś tam konkretnej klasy to nie ma większego sensu w stosowaniu lepszego. Bądź też łapiąc się na wspomniany marketing kupowac super cudowną i drogą miksturę w/g zapewnień porducenta takiej ambrozji dla silnika. Prywatnie leję Fuchs Silkolene który jest tani jak rzepakowy z Tesco i wprawdzie po przebiegu do wymiany nie ma już takiego koloru jak Tyskie. Niemniej nie zlewa się z silnika jakaś śmierdząca i rozłożona pomyja tylko w dalszym ciagu pozostaje to olejem. A swoją drogą to zdaje się że Fuchs produkuje swoje oleje tylko w jednym miejscu. Gliwice. I aż dziwne że w Polsce tak mało popularny, bo w UK to zdaje się numer 1 w olejach i prawie każdy mechaniol grzebiący w silnikach na pytanie co lac do silnika bez namysłu odpowie- Silkolene
|
22 sie 2013, o 21:35 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Z forum Mazdy | | | | Cytuj: W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek). Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe. Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”. Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry. Wiosna’2009 – olej castrol zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW... | | | | |
Potwierdzone w 323C czyli zapieczone pierścienie i sporawo mułu po zdjęciu miski olejowej w motocyklu, który śmigał na castrolu zupełnie zupełnie inna bajka czyli wszystko czyste
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
22 sie 2013, o 21:43 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
Mamy rozwiązaną kwestie Castrola. Teraz rozwiejmy kwestię lania gęstszego oleju do auta z większym przebiegiem, oraz problem rozszczelnienia silnik po przejściu z 15W na 5W
_________________ wzium wzium
|
22 sie 2013, o 23:45 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
a ja myślałem że rozmawiamy tu o olejach do motocykli a nie do puszek
|
22 sie 2013, o 23:55 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Faktory są tu tacy co leją samochody do motocykla to może im się to przyda
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
23 sie 2013, o 09:51 |
|
|
izdebo
rowerzysta
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 13:35 Posty: 23
Płeć: mężczyzna
Moto: wkrótce
|
Re: Oleje
Ale pierdoly z tym ze castrol nie emulguje wody :-) Jak czytam opinie fachor, ze jeden olej lepszy "bo leje go cala ewropa i ja sam od miliona lat" to mnie boki bola ze śmiechu.
Niech fachury napisza ile zarabiają na umowach z firmami olejowymi to wszystko bedzie jasne.
A propos forum mazdy - ciekawe na jakim paliwku pan jezdzil ze olej ku wody nie emulgowal:-)
Wysłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 4
|
23 sie 2013, o 11:40 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
|
23 sie 2013, o 13:59 |
|
|
kaziu14-14
motocyklista
Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 14:28 Posty: 188 Lokalizacja: Gniezno
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
|
Re: Oleje
|
23 sie 2013, o 16:13 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
23 sie 2013, o 20:00 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
A czemu polskie oleje "Lotos", "Orlen" są uważane za kiepskie ? Na forum Fiata 126P nawet nie zalecają lania ich do silnika tylko Mobila etc.
_________________ wzium wzium
|
24 sie 2013, o 08:40 |
|
|