Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Autor |
Wiadomość |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ale dociskanie tylnej opony gazem to nie bzdura ;->
|
18 sie 2013, o 20:57 |
|
 |
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Moze tak jest ... jak ja dodane pelna lyche to mi czasem dupa zarzuci ale to moze nie dogrzane opony albo asfalt niepewny przwaznie na skrzyzowaniach gdzie predkosc nie duza i chce sie katapultowac.... musze pobawic sie z tym kolkiem rolgazu ... sloniu a poco dales jeszcze pcv na manetce nie lepiej te kolko przy gazniku zrobic jeszcze mniejsze ?
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
18 sie 2013, o 21:14 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Można zrobić mniejsze, ale pamiętaj, że im mniejsze, tym manetka będzie potrzebowała większej siły do obsługi.
|
18 sie 2013, o 21:21 |
|
 |
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No wiem wiem ale jak dajesz wieksze na rolgazie to tez wiecej sily potrzeba.... wiec zamiast dlubac tu i tu to lepiej zrobic dobrze dopasowane kolko przy gazniku ...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
18 sie 2013, o 21:43 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Tak, ale jak zrobisz bardzo małe kółko i Ci się nie spodoba tak krótki, ciężko działający rolgaz to będziesz musiał robić drugie od nowa.
Kółko trzeba zrobić dokładnie, zwłaszcza te wystające ramię bo one musi zatrzymać talerzyki przepustnic na 100% otwarcia, nie na 90% lub 110% dla przykładu.
|
18 sie 2013, o 21:46 |
|
 |
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ja mam taki plan ze wycinam z trzech blach rozne profile na laserze... potem to nituje do kupy i mam gotowe kolko trzeba tylko odpowiednio wyrysowac to kolko ... narazie nie mam czasu ;p ale jak znajde to sobie tez takie kolko ogarne
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
18 sie 2013, o 22:49 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Moje było robione na tokarce, dospawano do niego ramię i haczyk (nie widać na foto) na sprężynę.
|
19 sie 2013, o 01:24 |
|
 |
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Wczoraj zamontowałem zestaw z Dynojet'a  Ogólnie to zestaw dynojet jest inny na Europę od tego na USA i tego co podaje instrukcja na ich stronie (o tym więcej później). Jeśli chodzi o konfiguracje to gaźniki 20F0 (zestaw dysz jak w serwisówce), filtr K&N i tłumik Delkevic, do tego wywalony TRE. Wcześniej po założeniu K&N ale bez dj mieszanka była za uboga więc śrubkę ustawiłem na 3,25 obrotu. Dół i środek był fajny ale później już tak sobie. Zgodnie z zaleceniami instrukcji, przy takim zestawieniu, założyłem ichniejsze dysze 144, iglice i rozwierciłem przepustnice podciśnieniowe wiertłem 1,4 mm. Wcześniej miałem może połowę z tego rozwiercone. Mieszanka ustawiona na 3 obroty tym razem. Kilka słów jak to chodzi. Daje radość i to niezłą  Poprawa jest w zasadzie od 3 tyś do samej góry. Od razu zaznaczam, że nie jestem zwolennikiem kręcenia na wysokich obrotach i lubię się bujać w okolicach 4-5 tyś ale lubię też mieć co odkręcić  I teraz jest co odkręcać  Ciągnie super od dołu. Przykład, nawet jadąc 40 km/h na 4 biegu przy jakichś 3 tyś i odkręcając to przyśpieszenie jest świetne. O dziwo nawet na 6 biegu przy 4,5 tyś jest wyraźnie odczuwanie przyśpieszania a po wkręceniu na ok 6-7 tyś jest jeszcze lepiej. Jeśli chodzi o jazdę dynamiczną to na 2 czy 3 biegu potrafi naciągać nadgarstki i kop jest niezły, zbiera się zdecydowanie lepiej niż kiedyś. W zakresie 3-5 tyś obrotów poprawa jest dobra ale powyżej jest jeszcze większy kop. Trochę szybciej zaczęło mi brakować biegów  Jednym słowem w zakresie użytkowym jest zdecydowana poprawa. Chodzi i wkręca się po prostu świetnie  Żeby nie było tak wesoło to zauważyłem jedną wadę albo różnicę. Przez rozwiercenie przepustnic nie ma już takiego hamowania silnikiem jak kiedyś. Wkręca się super ale musiałem częściej używać hamulca. Kwestia przyzwyczajenia. Przyznaję, że to teraz nie ta sama SV która była wcześniej, znowu muszę ją trochę poznać  Może wróciło by do tego co było wcześniej jak bym dał te sprężyny z dj, może kiedyś sprawdzę. Jeśli chodzi o paliwożerność  Hmm, no nie powiem, że pali mniej ale póki co za wielkich testów spalania nie robiłem bo dopiero pierwszy dzień z modem. Szczerze to wyszło 6,375 podczas "szybszej turystyki", podczas gdy wcześniej miałem na takiej trasce powiedzmy 5,7. No ale tak jak mówię, to dopiero wstępne testy. A teraz kilka słów na temat zestawu. Tutaj linki do zeskanowanej instrukcji wersji Europejskiej: http://imageshack.us/a/img209/5669/payz.jpghttp://imageshack.us/a/img96/6513/0md2.jpghttp://imageshack.us/a/img819/1492/qy5n.jpgW wersji USA jest tylko Stage 1 a tu jest opcja Stage 3 jeszcze. Jak można wyczytać przy takim modzie konieczne są indywidualne filtry K&N http://www.knfilters.com/search/product ... od=ru-2630Wtedy daje się też te największe dysze 180 lub 185 i inne sprężyny. Może Słoniu się zainteresuje  Na zdjeciach poniżej porównanie sprężyny standardowej i dj. Dj jest dłuższa ale z cieńszego drutu. Wspominaliśmy tu też o rozmiarach dysz dj względem innych. Znalazłem coś takiego http://www.jetsrus.com/FAQs/FAQ_mikuni_ ... _sizes.htm ale dokładnie tak jak piszą, pomimo, że jakoś niby te rozmiary przeliczają pomiędzy producentami to nie są to idealne odpowiedniki. I tutaj moje porównanie. Zgodnie z instrukcją mam mieć dysze 144 które teoretycznie odpowiadają dyszą 135 Mikuni. Więc niby założyłem mniejsze niż miałem. Teoretycznie tak ale jak pokazałem na zdjęciu poniżej dysze różnią się samą konstrukcją więc przepływ przez nie, nie jest już taki oczywisty do porównania. Po prawej Mikuni 137,5, po lewej dj 144. Zgodnie z wykresem z instrukcji, którą wrzuciłem duże znaczenie ma iglica a później dysza główna. Dlatego szczerze nie widzę większego sensu w kręceniu śrubą mieszanki powyżej 3 obrotów. Mi nawet lepiej odpala jak mam 3 a nie jak miałem więcej. Ogólnie to polecam poczytać tą instrukcję bo jest tam kilka sensownych stwierdzeń. Dodaje też porównanie samych iglic, ta "goła" to dj. Widać, że mają inne zakończenia i dj jest jakby optycznie cienszy a w dodatku jest wyżej podniesiona w stosunku do serii. Gratis zdjęcie przepustnicy podciśnieniowej z iglicą dj i większym otworkiem  Chciałbym jeszcze dodać, że nie napalam się tu na dynojet. Po prostu sprawdziłem i dzielę się opinią jak i materiałami  Kurde ale się naprodukowałem  No ale to chyba tyle, jak się mi coś wspomni to będę pisał  Do vioox: przepustnice podciśnieniowe chodzą mi bez problemów od zamknięcia do pełnego otwarcia gardzieli. EDIT: Testowałem na pełnym przelocie w wydechu jak coś, dre jape jak szatan w pomidorach     
_________________ SV650 => X11
Ostatnio edytowano 11 lut 2014, o 22:50 przez Janek87, łącznie edytowano 1 raz
|
24 sie 2013, o 21:24 |
|
 |
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Fajny material ... ja przepustnice rozwiercilem na 1.2 ty mowisz 1.4 hmm moze pomodze... musze jutro te instrukcje dokladnie poczytac... bo dzis pozno. To ty masz zestaw sage 3 ? Ile dales za takie cos i jakie dysze sa najwieksze... ?
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
25 sie 2013, o 02:34 |
|
 |
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Dzięki, no takie moje przemyślenia  Dokładnie tak jak tutaj http://imageshack.us/a/img209/5669/payz.jpg czyli z tego co jest w szykownym pudełeczku można zrobić Stage 1 lub Stage 3 do naszych SV. Zeskanowałem te instrukcje bo na necie nie znalazłem wersji EU, jest tylko USA na stronie dj. Jeśli ma się seryjny filtr lub K&N to zalecają Stage 1 a jeśli osobne filtry na każdy gaźnior to Stage 3. Różnica jest taka, że przy Stage 1 zalecają dysze od 134 do 144 (ja dałem 144 zgodnie z moim zestawieniem dla K&N i przelotowego wydechu) a przy Stage 3 180 albo 185 w zależności czy ma się przelot wydech czy serie. Przy Stage 3 wymienia się też sprężyny przepustnic podciśnieniowych na te dłuższe z zestawu które są na zdjęciu. Zresztą dokładnie tam wszystko jest napisane  Ale tak jak pisałem, pomimo, że są teoretycznie tabele porównawcze dysz to ich konstrukcja się różni, co widać na zdjęciu (a jeśli nie, to musicie wierzyć na słowo  ). Mikuni ma taki jakby stożek przy wylocie a dj nie. Swoją drogą to te 185 na oko mają z 1,5 mm średnicę przelotu. Wiertło jest w zestawie ale mierzyłem jakby ktoś chciał i dokładnie 1,4 mm. Zestawik zamawiałem dokładnie ten http://www.motocombo.pl/p/938/18591/suz ... klowa.html i za 287 złociszy, jakiś tydzień oczekiwania ale przynajmniej cena ok a nie jak w innych sklepach  Jak gadałem z nimi w sklepie to ponoć dysze dj są na wyczerpaniu w europejskich magazynach. Stage 3 raczej mnie nie kusi, chciałem się tylko pobawić i sprawdzić efekt, który swoją drogą bardzo mnie cieszy  Jedynie może jeszcze spróbuję jaka będzie reakcja na te sprężyny przepustnic podciśnieniowych z Stage 3.
_________________ SV650 => X11
|
25 sie 2013, o 03:01 |
|
 |
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
JAnek a iglica sa jakies roznice poza iloscia rowkow ?
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
25 sie 2013, o 10:20 |
|
 |
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Co prawda nie mam zbytnio jak pomierzyć dokładnie żeby było na tych samych odcinkach ale wydaje mi się, że jest ciut węższa i schodzi się stopniowo czyli nie jednakowym stożkiem. Poza tym szpic jest inny, bardziej ostry niż w serii.
_________________ SV650 => X11
|
25 sie 2013, o 10:43 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Wczoraj ścigałem się z GSX-R 750 K6, starty zatrzymane, kilka prób - za każdym razem SV startuje na lekkim wheelie, koło nie dotyka asfaltu jeszcze na drugim biegu, koło 140-150 km/h gixer wyprzedza SVkę.
Na dodatek mam problemy z mocą - naprawiany kolektor z tylnego cylindra jest zgięty i ogranicza przepływ spalin - minimalny spadek mocy maksymalnej. W zimę będzie dorobiona nowa rura kolektora.
|
25 sie 2013, o 12:44 |
|
 |
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu widzę, że skoro tak sobie radzi z GSX-R to i tak jest moc  Wysoko kręcisz SV, że tak zapytam?
_________________ SV650 => X11
|
25 sie 2013, o 12:59 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Do 10 500 obr/min. Skrzynia w SV jest szeroko zestopniowana, trzeba ciągnąć do maksymalnych obrotów bo po zmianie biegu na wyższy wskazówka spada na 9000 obr/min.
|
25 sie 2013, o 13:05 |
|
 |
gonzo911
SV Rider
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 11:35 Posty: 512 Lokalizacja: Kalisz Pom
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s'00
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu masz ten oryginalny wycięty filtr bo bym miał pragnienie pożyczyć.
_________________ Oddam za PLN-y https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=22945
|
25 sie 2013, o 15:07 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ten filtr jutro wysyłam Inklingowi bo zamówił go u mnie 
|
25 sie 2013, o 15:50 |
|
 |
BuchuOEM
SV Rider
Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 19:31 Posty: 349 Lokalizacja: KTA
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
tablica.pl/oferta/suzuki-sv-650-street-fighter-rewelacja-podrasowany-silnik-na-100-CID5-ID3h4cb.html?code=4856d067e3
Jeśli chodzi o gaźnika to jasne. Ostre wałki, przelotowy wydech, filtr sportowy jeszcze wycięty, inne dysze i iglica potem ogole synchro i gotowe. Oczywiście w uproszczeniu. A jak to jest z wtryskiem. Ponad 30KM więcej to co filtr wydech i zmiana ustawień komputera?
_________________

Jeździjmy tak, aby było nas więcej a nie mniej!
|
25 sie 2013, o 18:47 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Z wtryskowych wyciąga się mniej mocy niż z gaźnikowych, potwierdzają to liczne wykresy np na: http://spearsenterprises.com/tech_dynocharts.htmlGaźnikowiec ma wytrzymalszy blok silnika, mocniejsze korbowody (i tak się je zmienia przy poważnym tuningu) oraz ma lepsze zabezpieczenie panewek podporowych wału, we wtryskowych svałkach ludzie (amerykanie ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif) ) skarżą się na to, że przy mocno podrasowanych silnikach panewki podporowe im świrowały.
|
25 sie 2013, o 19:03 |
|
 |
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2823 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
 Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu jesteś pewien co do wytrzymałości tych części, już chyba nawet ty pisałeś, że amerykanie narzekają na wały, a jhs śmiga bez problemu na nich. Jeśli się myle to poprawcie. Co do wtrysku to tak jest słabszy, ze względu na EU i by rzadko spotykane gatunki nie wymarły  , dlatego wtrysk jest ustawiony na ekologie a nie na wyciskanie ostatnich soków. PC zmienia tylko dawkowanie paliwa, a czasów wtrysku nie tyka, dobrze mówie?? 
|
25 sie 2013, o 21:00 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|