Autor |
Wiadomość |
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
Tak, tylko trzeba to zrobić dość ostrożnie, nie wciskasz na siłę, tylko "załapujesz", gasisz moto, dociskasz i odpalasz, żeby sprawdzić
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
24 kwi 2013, o 05:59 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Podświetlanie zegarów
Dokładnie, na rozgrzanym moto zakładasz lekko wskazówkę tak żeby miała 1200 obrotów. Moto gasisz, odpalasz kilkukrotnie i sprawdzasz czy obroty są okay.
_________________ wzium wzium
|
24 kwi 2013, o 08:33 |
|
|
assi
SV Rider
Dołączył(a): 29 sty 2012, o 14:13 Posty: 398 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
|
Re: Podświetlanie zegarów
Ogarniete przed Kletnem zrobione 600km i wszytko wydaje sie OK Dzieki pozdrawiam.
|
29 kwi 2013, o 10:01 |
|
|
kondzik
rowerzysta
Dołączył(a): 15 lip 2013, o 20:59 Posty: 20 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
No i wiedziałem, że tak będzie... Jak patrzę na wasze zegary to moje fabryczne w ogóle mi się już nie podobają Tak więc też zamierzam zmienić podświetlenie w swojej SV 650N k8. Moje pierwsze wątpliwości: 1) Jaki kolor diodek? Moto mam w kolorze Metallic Thunder Gray (kod: YLF), czyli taki ciemno szary. Zegar raczej na pewno białe podświetlenie, a LCD? Co myślicie, żeby też dać białe? Nie będzie raziło po oczach? 2) Podzieli się ktoś modelem diodek SMD jakie stosował? Może link do TME albo innego sklepu? 3) Mam pewne doświadczenie w lutowaniu ale nie elementów SMD. Zwykła lutownica z cieńszym grotem + odsysacz elektryczny wystarczy?
|
1 wrz 2013, o 15:29 |
|
|
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
wystarczy spokojnie, diody 1210 jak ktoś już wcześniej pisał, od białego to oryginał wygląda lepiej na mój gust
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
1 wrz 2013, o 20:19 |
|
|
kondzik
rowerzysta
Dołączył(a): 15 lip 2013, o 20:59 Posty: 20 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
@kaCZi: W sumie chyba masz rację. Pójdę klasycznie w białe zegary i niebieski LCD. Czy te tutaj będą się nadawały? http://allegro.pl/diody-led-smd-1210-4-kolory-120-stopni-10-szt-i3500626188.html
|
1 wrz 2013, o 20:55 |
|
|
kondzik
rowerzysta
Dołączył(a): 15 lip 2013, o 20:59 Posty: 20 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
No kolejna sprawa (pewnie nie ostatnia) Przy okazji wymiany podświetlenia chciałbym zmienić tarcze zegara. Aktualnie mam całą białą. Podoba mi się taka jak ma Hubix: @Hubix: Podpowiesz coś w temacie? Nie mogę znaleźć nawet podobnej tarczy...
|
1 wrz 2013, o 21:52 |
|
|
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
te diody mogą być, a tarcza to oryginalna ze starszego rocznika, mogę się wymienić za Twoją całą białą
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
1 wrz 2013, o 23:08 |
|
|
kondzik
rowerzysta
Dołączył(a): 15 lip 2013, o 20:59 Posty: 20 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
@kaCZi: diody zamówione, jeszcze nie zdecydowałem się na kolor więc kupiłem dwa komplety Mówisz, że to od starszego rocznika? W sumie to ta moja zaczyna mi się podobać Jak znajdę trochę czasu to rozbieram licznik i montuję nowe diody. Podzielę się efektem na pewno. Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź!
|
2 wrz 2013, o 01:54 |
|
|
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Podświetlanie zegarów
Bardzo ciekawie a robił ktoś modyfikację w gaźnikowej ? konkretnie N ( zmiana żarówek na diody daje bardzo słaby efekt próbowałem te skupiające i rozpraszające i dooopa ) - świeci jakby ktoś znicza Palił
_________________ Hard Work Beats Talent.
|
4 wrz 2013, o 10:04 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Podświetlanie zegarów
Jak dasz zwykłe diody to niestety tak to wygląda, poszukaj smd, tylko nie "super power" bo będzie oślepiać.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
4 wrz 2013, o 10:26 |
|
|
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Podświetlanie zegarów
ok jeśli sprawnie działają to super lece po pracy do motoryzacyjnego
_________________ Hard Work Beats Talent.
|
4 wrz 2013, o 10:34 |
|
|
Drobny
SV Rider
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58 Posty: 362 Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
|
Re: Podświetlanie zegarów
Wszystkie SUPER POWER to normalne diody o innym cieple światła. Nie mają ani mW więcej mocy. Oczywiście o ile nie są to diody mocy ale takie na płytkę nie wejdą Ja się na to złapałem i dlatego ostrzegam kolegów.
|
4 wrz 2013, o 11:04 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Podświetlanie zegarów
Miałem taką 1W zamiast postojowego (zazwyczaj je opisują jako chip, cokolwiek by to miało znaczyć), daje mocniejsze światło ale bardzo słabo rozproszone. Jak potrzeba lepszego podświetlenia lepiej moim zdaniem dać kilka smd (miałem taką 3xsmd na środku w s-ce, działała znakomicie).
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
4 wrz 2013, o 11:12 |
|
|
kondzik
rowerzysta
Dołączył(a): 15 lip 2013, o 20:59 Posty: 20 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
Nie ma to jak sobie porządnie przylutować na weekend Jak powiedział tak zrobił Zdecydowałem się na jednolite podświetlenie zarówno obrotomierza jaki i LCD w kolorze białym. Moje rady: - poradzi sobie z tym każdy kto ma chociaż podstawowe pojęcie o lutowaniu - przed polecam piwko na rozluźnienie - uważnie demontujemy wskazówkę i wyświetlacz LCD - jeżeli stare diody nie chcą odejść to lepiej je ostrożnie wyrwać, niż uparcie grzać, żeby wylutować - nie ma konieczności cynowania katody i anody nowych diodek - wskazania obrotomierza po ponownym założeniu zegarów korygujemy tak jak pisali koledzy wcześniej - wskazówkę zakładamy w odpowiedniej pozycji na rozgrzanej maszynie Efekt 50min rozbierania zegarów, 20min lutowania, 20min składania wszystkiego z powrotem: Przed - standardowe podświetlenie:
Po modyfikacji: Zastosowane diody: SMD 1210, kolor zimny biały - zakupione tutaj: http://www.led-labs.pl, konto na allegro: http://allegro.pl/sklep/4768765_led-labs-tuning-elektronikaSprzęt: lutownica 25W (mocniejsza może spalić diody), odsysacz elektroniczny, podstawowy zestaw narzędzi
|
7 wrz 2013, o 00:11 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Podświetlanie zegarów
Wszystko pięknie, ale odradzam piwo. Ktoś kto ma słabą głowę rozluźni się na tyle, że może wykonać robotę byle jak uszkadzając licznik.
_________________ wzium wzium
|
7 wrz 2013, o 09:30 |
|
|
blondynka96
SV Rider
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:55 Posty: 377
Płeć: mężczyzna
Moto: GPZ>>>SV650
|
Re: Podświetlanie zegarów
U mnie efekt wyszedł taki :
|
22 wrz 2013, o 01:44 |
|
|
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Podświetlanie zegarów
bomba
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
22 wrz 2013, o 14:23 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Podświetlanie zegarów
Ja jestem właśnie na etapie wymiany tarcz we wtrysku z czarnej na białą. I takie moje spostrzeżenia: - Wskazówka składa się z 2 części czyli w moim przypadku CZARNEGO KAPTURKA i właściwej wskazówki. podwadzając wskazówkę do jej demontażu możecie usłyszeć charakterystyczny dźwięk pękającego plastiku (nie naróbcie w gacie że czeka was zakup nowego...) to tylko zeskoczył kapturek który jest właśnie na zatrzaski. - Na tarczy jest znacznik (na zdjęciu zaznaczyłem go czerwonym kolorem) przed demontażem wskazówki sprawdźcie czy ustawia się ona w ten punkt, u mnie trafiła w kropkę idealnie. Wiec montując ja powrotem wystarczy chwile cierpliwości i możemy ustawać sobie ją na ten znacznik. Oczywiście nie warto wciskać ja od razu do końca tylko tak jak już było wcześniej pisane podłączyć i sprawdzić czy obroty wskazywane są prawidłowo. Mam nadzieje że pomogłem
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
21 lis 2013, o 13:52 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Podświetlanie zegarów
Rene gdzie zakupiłeś tą tarczę? Jakiś czas temu kupiłem zamiennik (białą tarczę) z allegro ale nie jestem zadowolony z jej jakości wykonania myślałem, że będzie wyglądać podobnie jak oryginał ale widać, że cyfry są niestarannie wycięte jakby ktoś skalpelem lub żyletką wycinał
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
21 lis 2013, o 14:27 |
|
|