Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Autor |
Wiadomość |
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Najzwyklejszą stację diagnostyczną robiącą przeglądy? Ktoś tu pisał, że katalizator zaburza wynik, a ponoć już w gaźnikowcach jest...
|
25 wrz 2013, o 22:24 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Jak sobie wstawisz to będzie.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
25 wrz 2013, o 22:25 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No właśnie też tak uważam, nawet na haynesie o kacie piszą dopiero od k3. Potrafisz, Kacper, potwierdzić, że <k3 nie ma kata?
|
25 wrz 2013, o 22:27 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Tak, jest różnica, ale nie ma to żadnego znaczenia bo motocykl rozgrzewa się prawidłowo pod obciążeniem.
|
25 wrz 2013, o 22:27 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No to mnie uspokoiłeś
|
25 wrz 2013, o 22:28 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Haynes mówi, że nie ma kata, internet mówi że nie ma kata, Edzio u mnie nie znalazł kata. Kurcze, czyżby nie było kata?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
25 wrz 2013, o 22:30 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No i widzisz: dzięki Tobie zatoczyłem koło, powracając do pierwotnej mej wiary Mam nadzieję, że inne niedowiarki nawrócą się
|
25 wrz 2013, o 22:46 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Może ktoś z tego artykułu coś znajdzie dla siebie. http://speedbike.pl/Tuning-motocykli/
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
27 paź 2013, o 08:37 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Tak sobie oglądałem pompę oleju z 650, na pierwszy rzut oka jest niemal identyczna z zewnątrz jak ta w TL czy SV1000. Numery części są inne, czyli pewnie od 1000ca jest wydajniejsza. Chcę poprawić smarowanie, a zmiana koła zębatego pompy odpada. Pozostaje podmianka z innego moto. Jakie jest wasze zdanie?
|
30 paź 2013, o 00:08 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Czemu dorobienie koła zębatego na takie o mniejszej ilości zębów odpada?
edit:
Ok, przemyślałem to i chyba wiem dlaczego.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
30 paź 2013, o 00:15 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Nie mogę sobie za cholerę przypomnieć które metalowe koło zębate kosza sprzęgłowego napędza plastikowe koło pompy. Manual nie pokazuje tego wprost, ale wygląda na to, że małe, zdejmowane koło z kosza odpowiada za napęd pompy. Czyli jak coś to trzeba dorobić większe koło zębate na kosz sprzęgłowy i mniejsze koło na pompę. Tylko w jakich proporcjach? Bo można i przedobrzyć z tym ciśnieniem oleju...
|
30 paź 2013, o 01:03 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Chciałem zejść do garażu i sprawdzić, bo mam zdjęte pokrywy, ale w ostatniej chwili przypomniało mi się, że przecież przyjechałem do rodziców na kilka dni http://www.svrider.com/forum/showthread.php?p=3197777 Myślę, że zdjęcia z tego tematu rozwieją Twoje wątpliwości. Wygląda na to, że te mniejsze koło zębate napędza pompę
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
30 paź 2013, o 01:18 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
W serwisowce podaja cisnienie oleju jakie ma byc i gdzie sie go z zewnatrz mierzy. Nie pamietam jakie tam sa wartosci ale mozna jej predkosc zwiekszyc 10 procent i o ile kanalow nie rozwiercisz to cisnienie wzrosnie i nie wiadomo czy skutkow negatywnych nie bedzie. Przydalo by sie te kanaly rozwiercic bo zwiekszajac wydajnosc pompy wzrosnie i tylko cisnienie no moze smarowanko tez bedzie lepsze ciezko powiedziec ...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
30 paź 2013, o 23:38 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Rozwiercić kanałów nie da rady wszystkich, w ogóle ryzykowny zabieg. Myślałem nad dorobieniem innych zębatek żeby zwiększyć ciśnienie, ale właśnie o ile? 10% to sprawdzona metoda? Czy można więcej? Ogólnie chcę zadbać o panewki, żeby szlag ich nie trafił...
|
30 paź 2013, o 23:59 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ciezko powiedziec ja bym do tego podszedl tak ze zmierzyl bym liczbe zebow na jednym m i drugim kole policzyl przelozenie... potem w serwisowce zobaczyl bym jakie jest cisnienie oleju znamionowe trzeba by sprawdzic czy twoja tez tyle ma bo mogla sie zuzyc. No i jak jest wszystko ok to policzyl bym na nowo przelozenie dodajac ok 10 % powinno byc tak ze o 10% wzrosnie cisnienie ale tak nie bedzie bo pompy hydrauliczne maja swoja sprawnosc i podejzewam ze niejest liniowa wiec jak obroty zwiekszymy o 10 % to zaluzmy ze cisnienie wzrosnie kolo 9%. No i oszacowac czy te cisnienie tu duza roznica od nominalu czy nie no zawsze bedzie na plus... trzeba pamietac tez ze wzraz z dawaniem w palnik obroty pompy rosna i cisnienie tez wiec nie mozna przesadzic zeby sie nie okazalo ze przy 10000 tys/obr ci zacznie lac po silniku chociaz watpie ze cos takiego moglo by sie stac predzej opor na pompie bedzie na tylee duzy ze plastikowe zeby sie zerwa pompa przestanie dzialac no i dalej sobie dopowiedz... $$$$
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
31 paź 2013, o 00:27 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Raz w pracy jak sie w zasilaczu hydraulicznym zepsul zawor przelewowy to cisnienie na tyle wzroslo ze ukrecilo wal z pompy ... tu i tu olej wiec wydaje mi sie ze jak przesadzisz to taki moze byc final..
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
31 paź 2013, o 00:47 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Raczej się nic nie urwie, bo koło plastikowe zastąpi metalowe Początkowo myślałem żeby zwiększyć ciśnienie ze 20% (strzał w ciemno), brałem pod uwagę to, że będzie lany rzadki olej syntetyczny. A i jeszcze dorzucam chłodnicę oleju, tylko raczej większą niż w silnikach wtryskowych. Co do obciążania panewek to stopień sprężania chcę zostawić na 11,5:1 lub nawet zejść do 10,5:1.
|
31 paź 2013, o 01:09 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A nie myślałeś o przeróbce/wymianie regulatora ciśnienia oleju? Bo pompa może mieć większą wydajność, ale co z tego, jak cały ten olej od razu wróci do miski?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
31 paź 2013, o 08:36 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Nie wiem jak w motorze jest czy dziala tak jak w ukl hydraulicznych ze przy jakims tam cisnieniu max otwiera sie i leci nadmiar na przelew.... jak dziala tak samo to lipa bo tylko zwiekszymy mu cisnienie przy wysokich predkosciach obrotow a do tego czasu cisnienie pozostanie to samo zgodnie ze sprawnoscia pompy... chyba ze uklad jest tak zbudowany ze ma stale cisnienie od predkosci obrotowej jalowej wtedy ma to jak najbardziej sens...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
31 paź 2013, o 14:33 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Oczywiście że zwiększanie wydajności pompy bez przeróbki zaworu przelewowego mija się z celem. Ciśnienie oleju powyżej progu otwarcia przelewu praktycznie nie wzrośnie. Wzrośnie jedynie przy bardzo małych obrotach ale to akurat bez znaczenia bo i tak w tym zakresie silnika się nie obciąża.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
31 paź 2013, o 21:35 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|