Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 sty 2025, o 00:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Problem z szarpaniem w SV1000 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32
Posty: 114
Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Problem z szarpaniem w SV1000
Witam!

Pacjent to SV1000 z 2005 roku z przebiegiem 40kkm. Problem to szarpanie kiedy moto jest pod obciazeniem, w trakcie jazdy kiedy to turlam sie np w korku. Szarpanie wystepuje w zakresie 2.5 do 3.1 tys obrotow. Temperatura silnika nie robi zadnej roznicy.

Co zrobilem:
- modyfikowany kosz sprzeglowy przez Sharealike (John) z UK. Powodem byl rowniez halas z kosza i wibracje.
- ustawianie przepustnic
- ustawienie TPS (teraz przechodzi w okolicach 1.5k obrotow)
- ogolny serwis (oleje, filtry i swiece irydowe)
- bledow nie wyplul po przelaczeniu w service mode.

INFO:
Po tych modach mam wrazenie, ze szarpanie jest mniejsze ale wciaz irytujace. Wystepuje zarowno na oryginalnych wydechach jak i na akcesoryjnych.
Jest to cos takiego, kiedy probuje jechac w korku lub wolnym ruchu miejskim, turlajac sie z predkoscia obrotowa silnika 2.5 do 3k rpm i starajac sie trzymac w tym zakresie. Gdy odkrece manete szybko przechodzi na wysze obroty i wtedy szarpniecie jest prawie nie zauwazalne. Jest to troche podobne do gubienia iskry...

Jakies jeszcze sugestie? Lambda? Zawory?

Dzieki pozdrawiam.

_________________
http://www.bikepics.com/members/ruthi/


10 paź 2013, o 00:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
A może sprawa błaha... tzn. nierówno wyciągnięty łańcuch?

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


10 paź 2013, o 01:06
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32
Posty: 114
Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
mogloby przerywac tylko w tym zakresie obrotow? mam wrazenie, ze szrpanie, halas z lancucha bylby tez w innych zakresach.

_________________
http://www.bikepics.com/members/ruthi/


10 paź 2013, o 01:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2012, o 22:56
Posty: 468
Lokalizacja: Grochowa - Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: gsxr1000 k8,mz 251
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
miałem to samo tylko u mnie objawiało się to tym ze jadąc i utrzymając gaz ciagle w jednym połozoniu potrafiło szarpnąć właśnie objaw był taki jakby mu na moment zabrakło paliwa albo zanikła iskra coś w tym stylu, lecz grzebałem grzebałem i nie doszedłem do porozumienia z motocyklem aaa i to nei było na pewno spowodowane łańcuchem lecz najprawdopodobniej coś z zasilaniem silnika

_________________
dyn dyn dwusuwa I ryk V-ki ! tym co kocham <3
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-251/47232 ;]


10 paź 2013, o 08:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Norma w litrze, niestety. Przetrenowałem temat w swoim DL1000 - można to wyeliminować powercommanderem :) Jak przyjrzysz się mapom paliwowym, to właśnie w zakresie od 2,5 do 3tys obr dawka paliwa jest drastycznie zmniejszona. Mówię oczywiście o seryjnej mapie. Dziej się podobno dlatego, że badania homologacyjne są przeprowadzane przy określonych obrotach (np. 2800) i inżynierowie robiąc w wąskim zakresie obrotów ubogą mieszankę, zredukowali emisję spalin ;)
Wejdź sobie na stronę powercommandera. Możesz z niej ściągnąć kilkanaście map przygotowanych pod różne wydechy i filtry, ale mają też mapę oryginalną suzukowską. Możesz sobie też ściągnąć z ich strony program do przeglądania, edycji map i w ogóle do komunikowania się z powercommanderem. Za pomocą tego programu będziesz mógł porównać sobie mapę oryginalną z którą którąkolwiek mapą dedykowaną, zobaczysz że dziura w dawce paliwa jest usunięta.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 paź 2013, o 10:27
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32
Posty: 114
Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Myslalem tez o tym ale wydaje sie to ewidentnie jakas dolegliwosc. Po SV noe spodziewalem sie takiej aksamitnej pracy jak po vfr ale te szarpania raczej fabryczne nie sa...

_________________
http://www.bikepics.com/members/ruthi/


10 paź 2013, o 19:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
lasooch napisał(a):
Norma w litrze, niestety.


Mogę tylko potwierdzić (jednocześnie sam się utwierdzając heh :) ) u mnie między 2-3k rpm pod obciążeniem, silnik wydaje takie dźwięki i wibracje, jakby miał zaraz wyskoczyć z ramy. Koledzy z forum częściowo rozwiązywali ten problem ustawiając wysoko TPS ( nie pamiętam ile, ale na pewno grubo powyżej 1,5k). Mi to nie przeszkadza aż tak bardzo, kwestia przyzwyczajenia - staram się trzymać go powyżej 3k obrotów i jest cacy.
PS. Może to naturalny system ochronny, żeby dawać szybko w palnik, coby pompa oleju miała odpowiednie ciśnienie :obity:

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


10 paź 2013, o 21:51
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32
Posty: 114
Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
silver napisał(a):
lasooch napisał(a):
Norma w litrze, niestety.


u mnie między 2-3k rpm pod obciążeniem, silnik wydaje takie dźwięki i wibracje, jakby miał zaraz wyskoczyć z ramy.


To tez mialem :] ale pomogla modyfikacja kosza sprzeglowego o ktorej pisalem w pierwszym poscie. Cale te "uroki" zniknely ale szarpanie pozostalo. Mniejsze, ale wciaz jest.

No nic, szukam dalej. Podobno odciecie lambdy moze pomoc. Czytalem jakis temat na tym forum i ktos wkleil link do strony DE jak to robic.
Na anglojezycznym forum pisali, ze usuniecie PAIR polepszy tez sprawe.

Ktos ma jakies doswiadczenia z tym. Dobre/Zle ?

Czy instalacja TRE mogla by pomoc?

Gdyby nie brac pod uwage doznac kinetycznych jakie daje sv1000 w porowaniu do sv650 to mialbym lepsze wspomnienia wlasnie z 650 :->

_________________
http://www.bikepics.com/members/ruthi/


10 paź 2013, o 22:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
ruthi napisał(a):
Podobno odciecie lambdy moze pomoc.

Ja słyszałem, że włączenie "awaryjnych". :->
lasooch napisał(a):
Norma w litrze, niestety.

Dokładnie. Litr "nie lubi" tego zakresu obrotów. U mnie pomimo PC, ale tam jest zdaje się mapka lepszej "góry" :)

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


10 paź 2013, o 23:10
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32
Posty: 114
Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
mirek napisał(a):
ruthi napisał(a):
Podobno odciecie lambdy moze pomoc.

Ja słyszałem, że włączenie "awaryjnych". :->


He, oby nie...


lpt napisał(a):
Nie wiem skąd takie nowości w temacie, ale jak już ktoś jest znudzony internetowymi nowinkami, to może poczyta coś na temat lambdy w SV1000 ( a po hamerykańsku nie ma, bo oni nie posiadają lambdy na ogół ) :

http://www.svrider.de/index.php?seite=knowledgebase&artikel=200

W jednym wielkim skrócie lambda narzucona została przez UE ( a w hameryce nie mają ), i to nie dlatego, żeby mieć w europie silniejsze motocykle, tylko czystsze powietrze. Odłączysz pin ( wrzuć do google tłumacz jeśli nie umiesz po niemiecku ;) ), i cieszysz się mniejszym spalaniem jak i trzepotaniem na niskich obrotach. Motocykl wtedy idzie również na teoretycznie mocniejszą wersję mapy ze względu na maksymalną zmienną z sondy - co odpowiada większemu funowi z jazdy ;)

Co do mojego sprzęta ze zmienionymi wydechami i zmianami związanymi z airboxem zauważyłem wyraźnie mniejsze zużycie paliwa. Wywalenie snorkla znowu powoduje za ubogą mieszankę, czego oczywiście nie chcemy ;) A teraz mam bardzo ładną mieszankę ( sprawdzona na stacji ) i nie chce mi się nic więcej ze sprzętem robić na ten temat ani przekonywać do swoich racji ;)



O to dokladnie mi chodzilo i o ten temat:

http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i ... ,4648.html

_________________
http://www.bikepics.com/members/ruthi/


11 paź 2013, o 00:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
ruthi napisał(a):
silver napisał(a):
lasooch napisał(a):
Norma w litrze, niestety.


u mnie między 2-3k rpm pod obciążeniem, silnik wydaje takie dźwięki i wibracje, jakby miał zaraz wyskoczyć z ramy.


To tez mialem :] ale pomogla modyfikacja kosza sprzeglowego o ktorej pisalem w pierwszym poscie. Cale te "uroki" zniknely ale szarpanie pozostalo. Mniejsze, ale wciaz jest.



Hm, teraz dałeś mi do myślenia. U mnie rzeczywiście chyba jednak bardziej wibruje i hałasuje niż szarpie, chociaż wszystkie z tych stwierdzeń są dla każdego osobnika subiektywne. Najlepiej było by się spotkać w kilku posiadaczy SV 1000 i porównać doświadczenia na innych sprzętach, innej rady nie ma.

EDIT: OK, tak sobie teraz myślę, że odczucia odczuciami, ale jednak to co Łasuch napisał wydaje się najsensowniejsze i pewnie nie ma zbytnio rady, poza modyfikowaniem map, TPS i PC. Zidentyfikowanie problemu utrudnia pewnie też wspomniany kosz sprzęgłowy, który lubi wpadać akurat wtedy w dziwny rezonans.

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


11 paź 2013, o 00:18
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
W niedzielę mam zamiar pojeżdzić-jak chcesz to wpadaj do Poznania albo spotkamy się gdzieś w połowie-porównamy jak chodzą sprzęty.
O ile będzie pogoda... :)
To mój nr 788316161

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


11 paź 2013, o 07:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
W swoim pozbywałem się też systemu PAIR, ale jedynie zniknęły strzały w wydech, poza tym nic.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


11 paź 2013, o 07:39
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37
Posty: 172
Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
kolego miałem ten sam przypadek... kombinatorstwa mnie to kosztowało w cholere... ale w końcu dzięki uprzejmości jednego kolegi z forum, który ogarnął sytuacje udało się rozwiązać problem. Przeprowadź regulacje dokładnie tak jak opisane to tutaj strona 5
viewtopic.php?f=23&t=99&view=unread#unread


11 paź 2013, o 18:25
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32
Posty: 114
Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
rank1 napisał(a):
kolego miałem ten sam przypadek... kombinatorstwa mnie to kosztowało w cholere... ale w końcu dzięki uprzejmości jednego kolegi z forum, który ogarnął sytuacje udało się rozwiązać problem. Przeprowadź regulacje dokładnie tak jak opisane to tutaj strona 5
viewtopic.php?f=23&t=99&view=unread#unread



Gdyby byla mozliwa opcja postawil bym ci browara za ten post ;)

Pytanie do Ciebie czy te regulacje i wartosci napiec mozna przeniesc bezposrednio z 650 (jak jest w podeslanym linku) czy trzeba zrobic korekte na sv1000 np z manuala?

_________________
http://www.bikepics.com/members/ruthi/


11 paź 2013, o 23:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Układ wtryskowy SV1000 trochę różni się od 650tki, więc zupełnie bym się nie kierował wartościami z serwisówki małej SV. A właściwego service manuala możesz pobrać chociażby stąd: viewtopic.php?f=11&t=61 :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


11 paź 2013, o 23:26
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32
Posty: 114
Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Podziekowac !!!

Jutro pora zdjac znowu plastyki, bak i posiedziec w garazu jak czas i "urokliwa" pogoda pozwoli. Dam znac o rezultatach...

Pozdr.

_________________
http://www.bikepics.com/members/ruthi/


11 paź 2013, o 23:30
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 maja 2011, o 09:23
Posty: 22
Lokalizacja: wawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000SZ 2005
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Pomogło coś, bo sam mam identyczne problemy? Jak kupiłem moją sv1000 trzy lata temu to nie szarpała, tak jak to robi teraz (tak jakby problem narastał)

_________________
było ale się rozbiło... kawa er-6f
jest sv1000sz


8 sty 2014, o 23:04
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32
Posty: 114
Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Pomoglo. Bylo troche dlubania ale z odrobina cierpliwosci da sie ogarnac samemu.
Sugeruje na spokojnie skompletowac cala instrukcje krok po kroku jak, co i ile ustawic (uprzednio znalezc wartosci dla 1000ccm).
Nie za wiele potestowalem po tym serwisie bo tylko 3 dni ( i maly slizg :/ ) ale juz po tych 3 dniach bylo widac ze moto chodzi zupelnie inaczej...

_________________
http://www.bikepics.com/members/ruthi/


8 sty 2014, o 23:41
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 14 mar 2011, o 17:36
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: brak
Post Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Podłącze się do tematu jeśli można.

W moim litrze od około miesiąca pojawiło się szarpania podczas jazdy na jednostajnych obrotach i przy przyśpieszaniu. Nie jest to jakieś hardcorowe szarpanie ale skutecznie psuje frajdę z jazdy. Przy jeździe z pasażerem uczucie to potęguje się. Porównałbym to do efektu jak zaczyna brakować wachy i moto zaczyna "pulsować" ;)
W momencie wciśnięcia podczas jazdy sprzęgła efekt w momencie znika. Silnik wkręca się na obroty bez żadnych przeszkód.

Obstawiam iż jest to nierówno wyciągnięty łańcuch firmy "No Name". Co 1000-1500km trzeba go naciągać.
Co o tym myślicie Panowie ?


9 sty 2014, o 00:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL