Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 9 sty 2025, o 19:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
SV1000 - jak podnieść moc? 
Autor Wiadomość
motocyklista

Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:29
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003r.
Post SV1000 - jak podnieść moc?
Koledzy jak w temacie. Może ktoś już to przechodził lub coś próbował modować?

Słucham waszych porad (+,-) i opinii w tym temacie.

_________________
Moja niunia >> viewtopic.php?f=9&t=11285 <<


13 paź 2013, o 16:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Opcji masz dużo:

- rozwiert, np na 1100-1200 ccm
- porting głowic
- szlifowanie seryjnych zaworów na dwa, trzy kąty
- wymiana seryjnych zaworów na nad wymiarowe
- akcesoryjne wałki rozrządu (no i sprężyny zaworowe)
- trąbki dolotowe o odpowiedniej długości
- filtr powietrza o większej przepustowości + przelotowy układ wydechowy + odpowiednie strojenie ECU
- wzrost stopnia sprężania poprzez cieńszą uszczelkę, lub planowanie głowic, lub tłoki zwiększające kompresję
- rozwiert przepustnic
- odchudzanie wału i koła zamachowego, lekkie korbowody: nie wpływają na moc tylko na szybkość z jaką motocykl przyspiesza z punktu A do B

Silnik 996 ccm z TL1000R wyciąga 185 KM i 144 Nm, podobnie powinno być z SV1000, tylko nie wiem (bo jeszcze nie sprawdzałem) czy są te same głowice w tych motocyklach.


13 paź 2013, o 17:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Słoniu, kilka komentarzy dla jasności:
- szlifowanie gniazd zaworowych (bo to chyba miałeś na myśli) ma sens w starych typach silników, obecne w 90% są szlifowane na 3-kąty z fabryki. Zdziwiłbym się jakby w litrze było inaczej.
- wymiana zaworów na większe zazwyczaj nie idzie w parze z ostrzejszymi wałkami, trzeba mierzyć tolerancje valve-2-valve bo zawory otwierają się mocniej i mogą się spotkać. Do tego żeby to dobrze wystroić wymagane są regulowane kółka rozrządu
- lżejsze koło zamachowe to większa moc, jak chcesz mogę odkopać wykresy z hamowni to potwierdzające :-)

Poza tym ja bym dodał jeszcze wyważanie wału z osprzętem i wyrównanie wag korb i tłoków względem siebie. Np. ja siebie w aucie na korbach z pudełka miałem różnice w wadze rządu kilku gram, waga aptekarska, szlifowanie i doszedłem do 0,5g różnicy. To samo było z tłokami. Dzięki temu motor pracuje równiej i lżej.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


13 paź 2013, o 17:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Wiesz Skwaro, napisałem wszystko co jest możliwe do zrobienia, niektóre się wykluczają, tak jak piszesz. Pisząc o zaworach chodziło mi o szlifowanie przylgni talerzyków, żeby mieszanka wpadała bardziej prostopadle.
SV1000 ma oszlifowany zawór w tradycyjny sposób:

Obrazek

Co do lżejszego koła zamachowego to widziałem wykres dotyczący SV650:

http://spearsenterprises.com/pdf/flywheelLightening.pdf

Zawsze myślałem, że wzrostowi mocy na wykresie jest winna hamownia inercyjna z w miarę lekką rolką.
Czy na hamowniach obciążeniowych sytuacja wygląda tak samo?


13 paź 2013, o 18:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Słoniu napisał(a):
Pisząc o zaworach chodziło mi o szlifowanie przylgni talerzyków, żeby mieszanka wpadała bardziej prostopadle.
SV1000 ma oszlifowany zawór w tradycyjny sposób:

Aha, to ok.
Słoniu napisał(a):
Zawsze myślałem, że wzrostowi mocy na wykresie jest winna hamownia inercyjna z w miarę lekką rolką.
Czy na hamowniach obciążeniowych sytuacja wygląda tak samo?

Tak, mam gdzieś wykresy z obciążeniówki (tylko dla auta) i jest tak samo przyrost.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


13 paź 2013, o 18:34
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:29
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003r.
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
A czy ktoś tego typu modyfikacje ma w swojej SV-ce??

A opcje programowalne? Ingerencja w ECU - zmiana map.
Ktoś coś się z tym bawił? Widziałem urządzenie do wpięcia do sv z możliwością zmiany map. Jak to później wychodzi z sumą kontrolną??
http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/modul-tuningowy-zmieniajacy-dawke-paliwa-fi-tuner-pro-s01-p-635.html

Bo grzebie w necie może na razie dość płytko. Ale znajduje informacje że SV1000SZ (wersja limitowana) posiada ponad 165KM były takie mocne? Coś mi się kiedyś obiło o uszy że 135KM ale może mi się wydawało.
Bo one jakoś między sobą się nie różnią wedle opisów które przeglądałem w necie.

Podają że mają więcej koni ale tyle samo NM tyle że nie przy 7200 tylko 7500. :hmm:

Bo myślę co najlepiej zmienić aby dodać tej swojej 15-30KM

_________________
Moja niunia >> viewtopic.php?f=9&t=11285 <<


13 paź 2013, o 18:40
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Słoniu napisał(a):
Zawsze myślałem, że wzrostowi mocy na wykresie jest winna hamownia inercyjna z w miarę lekką rolką.
Czy na hamowniach obciążeniowych sytuacja wygląda tak samo?
Mniejsza masa którą trzeba rozpędzić zanim moment "wyjdzie" z silnika. Na chłopski rozum wszystko się zgadza.
Kaju$, wersja o której piszesz różni się malowaniem. Wsio. Jak jesteś hardkorem zawsze możesz zrobić pierwszą w Polszy sv-kę ze sprężarką ;)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


13 paź 2013, o 18:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Na wstępie oszacuj, ile kasy chcesz w o2o wpakować oraz jaki przyrost mocy by cię satysfakcjonował.

Bez szaleństw z kasą temat w zasadzie lepiej odpuścić. Prawda jest taka, że ZAWSZE taniej wychodzi zmiana na o2o który z fabryki już wychodził mocniejszy.

Zamiast pisać o rozwiertach może warto zacząć standardowo:
filtr powietrza - PC - dedykowany kompletny układ wydechowy
i potem koniecznie wizyta na hamowni. pracowałem w warsztacie wyposażonym w hamownię, wiele sprzętów zrobiliśmy i wiem, że nawet na dedykowanych komponentach dawało się jeszcze co nieco poprawić.
To jednak zabawa idąca w grube tysiące pln (sprawdź ceny PC i dedykowanych układów wydechowych, ale nie samych końcówek!), przelicz wszystko i zastanów się, czy to ma dla ciebie sens. Jak na tym etapie się zniechęcisz, to wszystkie zabiegi podawane przez Słonia możesz sobie spokojnie darować :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


13 paź 2013, o 19:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Kaju$ napisał(a):
A czy ktoś tego typu modyfikacje ma w swojej SV-ce??

Ja będę miał część z nich w swojej 650.

Kaju$ napisał(a):
A opcje programowalne? Ingerencja w ECU - zmiana map.
Ktoś coś się z tym bawił? Widziałem urządzenie do wpięcia do sv z możliwością zmiany map. Jak to później wychodzi z sumą kontrolną??

Takie rzeczy można zrobić w seryjnym kompie: viewtopic.php?f=10&t=3938&hilit=flashowanie+cu

Jak chcesz dobić do ok 145-150 KM mocy maksymalnej na wale bez sporego rozbierania silnika (tylko pokrywy zaworowe :P) to: przelotowe wydechy, sportowy filtr powietrzny, regulacja ECU i ostrzejsze wałki rozrządu wraz z poprawną regulacją. Najdroższe z tego to wałki bo komplet + regulowane koła zębate to ponad 2000 zł.

Wracając do koła zamachowego - czytałem kiedyś taką ciekawostkę osoby, która podniosła w R6 stopień sprężania bardzo wysoko, chyba w okolice 14 lub nawet 15:1, do tego założone odchudzone koło zamachowe dały spory spadek mocy maksymalnej.


13 paź 2013, o 19:13
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:29
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003r.
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
kacperski napisał(a):
Kaju$, wersja o której piszesz różni się malowaniem. Wsio. Jak jesteś hardkorem zawsze możesz zrobić pierwszą w Polszy sv-kę ze sprężarką ;)


tak tak wiem ale malowanie malowaniem a dane podawane w necie są błędne(wprowadzające w błąd z mocą)
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_sv1000sz_se%2005.htm
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_sv_1000_sz_2006.php
http://www.suzukicycles.org/SV-series/SV1000-SV1000S.shtml

Różnice oprócz mocy to sprężania z 11,3 na 11,6 wzrosło. Ale to też błędne jak ta moc :hmm:

pm2z
A co do wsadzania kilku tys to pewnie masz racje co do zmiany o2o że będzie taniej i lepiej bo z fabryki :spoko:

Sądziłem że jakieś niewielkie modyfikacje można wprowadzić aby coś trochę z niej więcej wyciągnąć.

_________________
Moja niunia >> viewtopic.php?f=9&t=11285 <<


13 paź 2013, o 19:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?p=65873#p65873 - tu są skany z motormanii z opisanymi przeróbkami SV1000 :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


13 paź 2013, o 19:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Kaju$ napisał(a):

Problem już poruszany był na forum. SV 1000 ma ok. 116 HP a wersja SZ ok. 123 HP.
Czasem można znaleźć błędy w sieci związane z jednostką mocy tj. ktoś 123 traktuje jako kW i przelicza na HP i wychodzi w okolicach 167.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


13 paź 2013, o 20:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL