Autor |
Wiadomość |
Kaju$
motocyklista
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:29 Posty: 230 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003r.
|
SV1000 - jak podnieść moc?
Koledzy jak w temacie. Może ktoś już to przechodził lub coś próbował modować?
Słucham waszych porad (+,-) i opinii w tym temacie.
_________________ Moja niunia >> viewtopic.php?f=9&t=11285 <<
|
13 paź 2013, o 16:49 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Opcji masz dużo:
- rozwiert, np na 1100-1200 ccm - porting głowic - szlifowanie seryjnych zaworów na dwa, trzy kąty - wymiana seryjnych zaworów na nad wymiarowe - akcesoryjne wałki rozrządu (no i sprężyny zaworowe) - trąbki dolotowe o odpowiedniej długości - filtr powietrza o większej przepustowości + przelotowy układ wydechowy + odpowiednie strojenie ECU - wzrost stopnia sprężania poprzez cieńszą uszczelkę, lub planowanie głowic, lub tłoki zwiększające kompresję - rozwiert przepustnic - odchudzanie wału i koła zamachowego, lekkie korbowody: nie wpływają na moc tylko na szybkość z jaką motocykl przyspiesza z punktu A do B
Silnik 996 ccm z TL1000R wyciąga 185 KM i 144 Nm, podobnie powinno być z SV1000, tylko nie wiem (bo jeszcze nie sprawdzałem) czy są te same głowice w tych motocyklach.
|
13 paź 2013, o 17:41 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Słoniu, kilka komentarzy dla jasności: - szlifowanie gniazd zaworowych (bo to chyba miałeś na myśli) ma sens w starych typach silników, obecne w 90% są szlifowane na 3-kąty z fabryki. Zdziwiłbym się jakby w litrze było inaczej. - wymiana zaworów na większe zazwyczaj nie idzie w parze z ostrzejszymi wałkami, trzeba mierzyć tolerancje valve-2-valve bo zawory otwierają się mocniej i mogą się spotkać. Do tego żeby to dobrze wystroić wymagane są regulowane kółka rozrządu - lżejsze koło zamachowe to większa moc, jak chcesz mogę odkopać wykresy z hamowni to potwierdzające :-)
Poza tym ja bym dodał jeszcze wyważanie wału z osprzętem i wyrównanie wag korb i tłoków względem siebie. Np. ja siebie w aucie na korbach z pudełka miałem różnice w wadze rządu kilku gram, waga aptekarska, szlifowanie i doszedłem do 0,5g różnicy. To samo było z tłokami. Dzięki temu motor pracuje równiej i lżej.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
13 paź 2013, o 17:52 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Wiesz Skwaro, napisałem wszystko co jest możliwe do zrobienia, niektóre się wykluczają, tak jak piszesz. Pisząc o zaworach chodziło mi o szlifowanie przylgni talerzyków, żeby mieszanka wpadała bardziej prostopadle. SV1000 ma oszlifowany zawór w tradycyjny sposób: Co do lżejszego koła zamachowego to widziałem wykres dotyczący SV650: http://spearsenterprises.com/pdf/flywheelLightening.pdfZawsze myślałem, że wzrostowi mocy na wykresie jest winna hamownia inercyjna z w miarę lekką rolką. Czy na hamowniach obciążeniowych sytuacja wygląda tak samo?
|
13 paź 2013, o 18:06 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Aha, to ok. Tak, mam gdzieś wykresy z obciążeniówki (tylko dla auta) i jest tak samo przyrost.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
13 paź 2013, o 18:34 |
|
|
Kaju$
motocyklista
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:29 Posty: 230 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003r.
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
A czy ktoś tego typu modyfikacje ma w swojej SV-ce?? A opcje programowalne? Ingerencja w ECU - zmiana map. Ktoś coś się z tym bawił? Widziałem urządzenie do wpięcia do sv z możliwością zmiany map. Jak to później wychodzi z sumą kontrolną?? http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/modul-tuningowy-zmieniajacy-dawke-paliwa-fi-tuner-pro-s01-p-635.htmlBo grzebie w necie może na razie dość płytko. Ale znajduje informacje że SV1000SZ (wersja limitowana) posiada ponad 165KM były takie mocne? Coś mi się kiedyś obiło o uszy że 135KM ale może mi się wydawało. Bo one jakoś między sobą się nie różnią wedle opisów które przeglądałem w necie. Podają że mają więcej koni ale tyle samo NM tyle że nie przy 7200 tylko 7500. Bo myślę co najlepiej zmienić aby dodać tej swojej 15-30KM
_________________ Moja niunia >> viewtopic.php?f=9&t=11285 <<
|
13 paź 2013, o 18:40 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Mniejsza masa którą trzeba rozpędzić zanim moment "wyjdzie" z silnika. Na chłopski rozum wszystko się zgadza. Kaju$, wersja o której piszesz różni się malowaniem. Wsio. Jak jesteś hardkorem zawsze możesz zrobić pierwszą w Polszy sv-kę ze sprężarką
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
13 paź 2013, o 18:41 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Na wstępie oszacuj, ile kasy chcesz w o2o wpakować oraz jaki przyrost mocy by cię satysfakcjonował. Bez szaleństw z kasą temat w zasadzie lepiej odpuścić. Prawda jest taka, że ZAWSZE taniej wychodzi zmiana na o2o który z fabryki już wychodził mocniejszy. Zamiast pisać o rozwiertach może warto zacząć standardowo: filtr powietrza - PC - dedykowany kompletny układ wydechowy i potem koniecznie wizyta na hamowni. pracowałem w warsztacie wyposażonym w hamownię, wiele sprzętów zrobiliśmy i wiem, że nawet na dedykowanych komponentach dawało się jeszcze co nieco poprawić. To jednak zabawa idąca w grube tysiące pln (sprawdź ceny PC i dedykowanych układów wydechowych, ale nie samych końcówek!), przelicz wszystko i zastanów się, czy to ma dla ciebie sens. Jak na tym etapie się zniechęcisz, to wszystkie zabiegi podawane przez Słonia możesz sobie spokojnie darować
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
13 paź 2013, o 19:11 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Ja będę miał część z nich w swojej 650. Takie rzeczy można zrobić w seryjnym kompie: viewtopic.php?f=10&t=3938&hilit=flashowanie+cuJak chcesz dobić do ok 145-150 KM mocy maksymalnej na wale bez sporego rozbierania silnika (tylko pokrywy zaworowe ) to: przelotowe wydechy, sportowy filtr powietrzny, regulacja ECU i ostrzejsze wałki rozrządu wraz z poprawną regulacją. Najdroższe z tego to wałki bo komplet + regulowane koła zębate to ponad 2000 zł. Wracając do koła zamachowego - czytałem kiedyś taką ciekawostkę osoby, która podniosła w R6 stopień sprężania bardzo wysoko, chyba w okolice 14 lub nawet 15:1, do tego założone odchudzone koło zamachowe dały spory spadek mocy maksymalnej.
|
13 paź 2013, o 19:13 |
|
|
Kaju$
motocyklista
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:29 Posty: 230 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003r.
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
tak tak wiem ale malowanie malowaniem a dane podawane w necie są błędne(wprowadzające w błąd z mocą) http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_sv1000sz_se%2005.htmhttp://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_sv_1000_sz_2006.phphttp://www.suzukicycles.org/SV-series/SV1000-SV1000S.shtmlRóżnice oprócz mocy to sprężania z 11,3 na 11,6 wzrosło. Ale to też błędne jak ta moc pm2z A co do wsadzania kilku tys to pewnie masz racje co do zmiany o2o że będzie taniej i lepiej bo z fabryki Sądziłem że jakieś niewielkie modyfikacje można wprowadzić aby coś trochę z niej więcej wyciągnąć.
_________________ Moja niunia >> viewtopic.php?f=9&t=11285 <<
|
13 paź 2013, o 19:31 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?p=65873#p65873 - tu są skany z motormanii z opisanymi przeróbkami SV1000
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
13 paź 2013, o 19:36 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: SV1000 - jak podnieść moc?
Problem już poruszany był na forum. SV 1000 ma ok. 116 HP a wersja SZ ok. 123 HP. Czasem można znaleźć błędy w sieci związane z jednostką mocy tj. ktoś 123 traktuje jako kW i przelicza na HP i wychodzi w okolicach 167.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
13 paź 2013, o 20:01 |
|
|