Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 16:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 742 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Następna strona
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2011, o 23:10
Posty: 86
Lokalizacja: Stargard
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s k1 2000
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Witajcie . Wymieniałem jakies 10 dni temu olej , uszczelniacze w lagach. Musiałem to zrobic bo przód już bardzo głęboko nurkował ,choc przed wymianą próżno było szukac jakiś śladów oleju na lagach , były cały czas suche . Wlałem do każdej z lag 500ml oleju 10w . Podczas wczorajszej przejażdżki widac było jak olej cieknie po lagach dosyc mocno. Co mogłem zrobic źle . Według mnie źle założoyłem uszczelniacze lub jakis syf sie dostał i dlatego cieknie. Niektórzy znajomi podsuwają mi pomysł ze za duzo oleju wlałem i pownieniem jeździc aż samo przestanie . Co mogło pujśc nie tak


14 sie 2013, o 17:06
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: Wymiana oleju w lagach
obstawiam ze uszkodziles simeringi podczas montazu


14 sie 2013, o 17:33
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Za dużo oleju nalałeś i wątpie że sam się on z stamtąd wydostanie i przestanie cieknąć.

Po co zmieniałeś uszczelniacze skoro stare się nie pociły?


14 sie 2013, o 19:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Jest zalane za dużo, ale nie tyle, by ciekło. Raptem po 10ml na lagę co daje +/- 10mm różnicy w poziomie lustra. Jeśli cieknie z obu lag, to musiałbyś uszkodzić oba uszczelniacze lub porysować obie lagi, a to już naprawdę trzeba być "uzdolnionym". Może po prostu simmeringi założyłeś do góry nogami?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 sie 2013, o 19:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Jeśli na dwóch cieknie to albo są odwrotnie założone albo nie ten wymiar mają co potrzeba?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


14 sie 2013, o 22:15
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29
Posty: 1683
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
Post Re: Wymiana oleju w lagach
yacow napisał(a):
Za dużo oleju nalałeś i wątpie że sam się on z stamtąd wydostanie i przestanie cieknąć.

Po co zmieniałeś uszczelniacze skoro stare się nie pociły?


może przy okazji wymiany oleju, jeśli widać, że są już zmęczone to nawet wypada?

_________________
Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8


15 sie 2013, o 07:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Nieraz nie widać, że są zmęczone a w nieoczekiwanym momencie padają. Nie są one aż tak drogie aby ich nie wymienić przy wymianie oleju kiedy mamy już lagi wyjęte. Sama wymiana uszczelniaczy jest banalna i do tego nie zajmuje dużo czasu wiec polecam to robić przy wymianie oleju.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


15 sie 2013, o 07:57
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:38
Posty: 84
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Czy przy wyjęciu sprężyny i odkręceniu śruby 25 z dołu golenia, da się wyjąć lagę. Bo ja za cho..rę nie mogę, może dlatego, że rura jest u mnie krzywa? I czy da się wyjąć zimer bez jego uszkodzenia?-a to z innych lag, bo muszę przełożyć rury, z dwóch jedną skompletować i tą gorszą oddać gościowi. Ja zamówiłem ATHENA, ale czemu są w różnych pakowaniach. Przeczytałem gdzieś, że występują pod chyba 6-ma firmami ale jedna marka. Chyba jest 6 zakładów na świecie. Czy patrzyliście na swoich opak.made in ...., bo cena 25 zeta w górę


8 lis 2013, o 17:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Od góry masz najpierw osłonkę przeciwpyłową, potem pierścień sprężynujący, który przytrzymuje simmering i dopiero właściwy uszczelniacz olejowy. Zdejmujesz osłonkę i pierścień, odkręcasz śrubę na dole goleni, trzymającą tłumik w goleni i wtedy całe zawieszenie jest już rozbieralne. Musisz mocniej szarpnąć za górną lagę, wtedy wyjdzie razem z simmeringiem, bez uszkadzania go.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


8 lis 2013, o 18:03
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:38
Posty: 84
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Ok, jutro podziałam/my. Jeszcze pytanko o zgrubne, bo te z moich lag wyglądają idealnie, choć nie wiem czy dzwonek im nie zaszkodził. Jak sprawdzić czy nadają się jeszcze.


8 lis 2013, o 19:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Moim zdaniem ocena może być tylko wizualna lub zamontować i sprawdzić, czy nie cieknie :mrgreeen:
Ostatecznie, jak masz wątpliwości, a nie chce ci się robić drugi raz, to załóż nowe, koszt pewnie od 25 pln wzwyż.

Z drugiej strony, z mojego doświadczenia, byle dzwonek (lagi lekko krzywe) nie uszkadza uszczelniaczy, tj. po prostowaniu lag bez ich rozbiórki można dalej latać.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


8 lis 2013, o 19:40
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:38
Posty: 84
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Dzisiaj kupiłem w Intercars uszczelniacze Athena i mają z obu stron sprężynki, bo jak ktoś wcześniej pisał, że od góry ma sprężynki i zastanawiał się czy ma dobrze. Te z Atheny występują z 1 i 2 sprężynkami, dlatego cena na all się znacząco różni. Wczoraj natomiast kupiłem łożysko gł. ramy 32006 i zależało mi żeby lepsze, więc SKF, a tam made in INDIA, ale to lepsze niż ALLBALLS chyba :hmm:


9 lis 2013, o 15:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
a co złego jest w allballs?

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


9 lis 2013, o 17:16
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:38
Posty: 84
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lasoch pisząc w jednym z pos: A poza tym - allballs to chińszczyzna opakowana w drogi kartonik, lepiej unikać... ;)-wie co mówi-sądzę
Uszczelniacze wymienione, choć stare pewnie by jeszcze długo posłużył, aż szkoda wyrzucać


9 lis 2013, o 18:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Ostatnie allballsy jakie miałem w rękach, to były łożyska chińskie. Nie pamiętam już w tej chwili oznaczeń, ale jak po nazwie poszukałem co to za wynalazki, to się okazało, że w detalu kosztowały poniżej 2zł/szt ;) Dla mnie słabo to świadczy o marce allballs, ale co kto lubi :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


9 lis 2013, o 18:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Wielu dużych producentów produkuje w Chinach, a allballs to uznana marka, dość popularna w crossie, a obracam się w kręgach zawodników i mechaników związanych z torem i wiem, że ci ludzie dość powszechnie stosują allballs.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


9 lis 2013, o 20:21
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:38
Posty: 84
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Nie spotkałem się z SKF made in PRC, co innego INDIJA :jupi: . Czym zabezpieczyć śruby na lagach od błotnika, bo w obu mam urwane śr. , a gdzieś czytałem, że silikonem, czy jakoś


Ostatnio edytowano 9 lis 2013, o 20:31 przez benm323, łącznie edytowano 1 raz



9 lis 2013, o 20:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Wymiana oleju w lagach
I słusznie. Ja powszechnie stosuję płyn hamulcowy z tesco i jestem zadowolony. Fajnie, że jest forum to mozna poznać różne opinię. Sorry pm2z, ale lasooch ma określoną markę na forum, a Twoi mechanicy są anonimowi ;)
Wracając do tematu, ostatnio jak kupowałem łożyska i chciałem SKF to pan tak się spojrzał jak na nietutejszego i stwierdził, że SKF już dawno nie robi dobrych łożysk. Więc nie wiem jak to jest.
benm323
Ja niczym. Wymieniam olej co sezon i chyba bym zwariował jakbym je dawał na kleju.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


9 lis 2013, o 20:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
pm2z napisał(a):
Wielu dużych producentów produkuje w Chinach, a allballs to uznana marka, dość popularna w crossie, a obracam się w kręgach zawodników i mechaników związanych z torem i wiem, że ci ludzie dość powszechnie stosują allballs.

Allballs jest popularny, bo w wielu przypadkach to jedyna alternatywa dla kosmicznie drogich części z ASO... Szczególnie w przypadku łożysk tylnego zawieszenia (amortyzator, kiwaczka), które w crossach lecą stosunkowo często. Ale jeśli w przypadku łożysk kół czy główki ramy mamy typowe rozmiary, dostępne od wielu producentów, to ja prywatnie wolę kupić markowe za 50zł niż chińskie warte 5zł w kartoniku za 100zł :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


9 lis 2013, o 20:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
koroviov napisał(a):
Fajnie, że jest forum to mozna poznać różne opinię. Sorry pm2z, ale lasooch ma określoną markę na forum, a Twoi mechanicy są anonimowi ;)

Fajnie, że można poznać różne opinie, szkoda za to, że każdy kto ma inną opinię niż "jedyna-słuszna-marka" już na starcie traktowany jest z góry.
Gadać się odechciewa :silent:

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


9 lis 2013, o 21:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 742 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL