Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 08:45



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2432 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 122  Następna strona
Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda... 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
major napisał(a):
Ale żeby nie robić OT mam pytanie: czy ktoś z Was dorabiał drugi wydech do 1 generacji SVki ?
Planuję zrobić coś takiego i mam wątpliwość:
robić wydech 2w1w2 czy 2 niezależne ? Przyznam, że chociaż nie wiem jak brzmią 2 niezależne, to najbardziej mi się taki pomysł podoba; ogólnie w pytaniu chodzi o pojemność wydechu i wpływ na charakterystykę, mieszankę itp. - przy jednym przelocie zapewne nie zmienia się to tak, żeby trzeba było cokolwiek modyfikować w dolocie, ale dwa wydechy to duża zmiana. Czy taka zmiana nie doprowadzi do zbyt ubogiej mieszanki i w końcu do wypalenia zaworów (czy co się tam wypala ;) ) ?

Trzeba by po założeniu takiego wydechu wsadzić analizator w tłumik i sprawdzić skład spalin, wtedy będzie pewność :P
Dźwięk na pewno będzie lepszy, porównywałem swego czasu dwa ducaty o tym samym silniku, a różniące się właśnie wydechami - 2w1w2 oraz 2w2, różnica była na prawdę ogromna...

edzio napisał(a):
Zgłoś się do minie to ci powiem co i jak zastosować aby ci nie wydmuchało.

Co będziemy tak konspirować po cichu, innym też się takie informacje przydadzą :P
W motowydechu naładowali mi tylko waty szklanej odpornej na temperaturę. Teraz mam w planach owinąć rurę perforowaną wełną stalową, np. taką: https://ssl.allegro.pl/item1032733151_w ... _80_g.html i dopiero od zewnątrz naładować waty szklanej, powinno wytrzymać nieco dłużej ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 maja 2010, o 22:13
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Wydech super cena też :D.
http://www.allegro.pl/item1031689070.html

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


10 maja 2010, o 22:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07
Posty: 707
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Dzięki Łowiec :)
teraz szybkie pytanie, może mi ktoś polecić jakieś miejsce w Krakowie gdzie by mi do tego dorobili dolot?

_________________
Obrazek
SV650S K6


11 maja 2010, o 00:05
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2010, o 10:18
Posty: 146
Lokalizacja: Modlin Twierdza
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
lasooch napisał(a):
major napisał(a):
Ale żeby nie robić OT mam pytanie: czy ktoś z Was dorabiał drugi wydech do 1 generacji SVki ?
Planuję zrobić coś takiego i mam wątpliwość:
robić wydech 2w1w2 czy 2 niezależne ? Przyznam, że chociaż nie wiem jak brzmią 2 niezależne, to najbardziej mi się taki pomysł podoba; ogólnie w pytaniu chodzi o pojemność wydechu i wpływ na charakterystykę, mieszankę itp. - przy jednym przelocie zapewne nie zmienia się to tak, żeby trzeba było cokolwiek modyfikować w dolocie, ale dwa wydechy to duża zmiana. Czy taka zmiana nie doprowadzi do zbyt ubogiej mieszanki i w końcu do wypalenia zaworów (czy co się tam wypala ;) ) ?

Trzeba by po założeniu takiego wydechu wsadzić analizator w tłumik i sprawdzić skład spalin, wtedy będzie pewność :P
Dźwięk na pewno będzie lepszy, porównywałem swego czasu dwa ducaty o tym samym silniku, a różniące się właśnie wydechami - 2w1w2 oraz 2w2, różnica była na prawdę ogromna...

edzio napisał(a):
Zgłoś się do minie to ci powiem co i jak zastosować aby ci nie wydmuchało.

Co będziemy tak konspirować po cichu, innym też się takie informacje przydadzą :P
W motowydechu naładowali mi tylko waty szklanej odpornej na temperaturę. Teraz mam w planach owinąć rurę perforowaną wełną stalową, np. taką: https://ssl.allegro.pl/item1032733151_w ... _80_g.html i dopiero od zewnątrz naładować waty szklanej, powinno wytrzymać nieco dłużej ;)


Ja dysponuje wełną tej firmy ale nierdzewną , jest w prawdzie droższa ale wieczna, wpadnij kiedyś odstąpię jak chcesz a dodatkowo na nią nawijam matę lub tkaninę szklaną aby mieć większą gwarancję, których posiadam 2 rolki i też mogę odstąpić - zapraszam.

http://www.allegro.pl/search.php?buy=0& ... rakso&fb=1

_________________
"EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl


11 maja 2010, o 07:50
Zobacz profil WWW
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
SweetNoise napisał(a):
Dzięki Łowiec :)
teraz szybkie pytanie, może mi ktoś polecić jakieś miejsce w Krakowie gdzie by mi do tego dorobili dolot?

Ej Ziom, a prowizja dla ŁOWCY wydechów :D.
Moim zdaniem obetniesz przy końcu oryginalny i założysz na tą rurę i będzie gites :D.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


11 maja 2010, o 10:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07
Posty: 707
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Luzik Owca, mam nadzieję że na następne ognisko (albo inne tego typu spotkanie) uda mi się dojechać, więc i jakaś chmielowa prowizja się znajdzie ;)
A jakby (odpukać) coś było z puszką nie halo, to i zwalić będzie na kogo :->

_________________
Obrazek
SV650S K6


11 maja 2010, o 19:11
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Przy dorabianiu drugiego komina może być pewien problem, rura od tylnego cylindra będzie wyraźnie krótsza. Coś mi świta że nie będzie z tego równej pracy (stąd ten zawijas przy seryjnym wydechu).

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


11 maja 2010, o 19:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34
Posty: 322
Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
kacperski napisał(a):
Przy dorabianiu drugiego komina może być pewien problem, rura od tylnego cylindra będzie wyraźnie krótsza. Coś mi świta że nie będzie z tego równej pracy (stąd ten zawijas przy seryjnym wydechu).

Tak to wygląda u lasera:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
No i może komuś to pomorze:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


11 maja 2010, o 21:05
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2010, o 10:18
Posty: 146
Lokalizacja: Modlin Twierdza
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Noto ten pierwszy nie będzie gadał ładnie ale ten dugi i owszem :]

_________________
"EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl


12 maja 2010, o 05:38
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Szlosu, ale to jest 2w1w2. Nie o to mi chodziło :hmm:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


12 maja 2010, o 06:43
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:16
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
kacperski napisał(a):
Przy dorabianiu drugiego komina może być pewien problem, rura od tylnego cylindra będzie wyraźnie krótsza. Coś mi świta że nie będzie z tego równej pracy (stąd ten zawijas przy seryjnym wydechu).

Jasne, że muszą mieć tę samą długość, więc w przypadku 2w2 tylny będzie musiał być pozawijany. Liczyłeś to może kacperski ?


12 maja 2010, o 16:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Te zawijasy można by trochę uprościć puszczając rurę z przedniego cylindra po lewej stronie, a z tylnego po prawej. Też już mi kiedyś chodziła po głowie taka przeróbka i wyszło wtedy, że tak byłoby najłatwiej zrobić podwójny wydech ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


12 maja 2010, o 16:39
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Sorry major, zatrzymałem się na liczeniu stalowej kulki przy rzucie z 2 piętra, w pionie I poziomie :->
W zeszłym roku chyba sergio się pojawił z takim "lewym" kolektorem przy przednim cylindrze. Zdecydowanie zmieniało to barwę dzwięku (ja wciąż dzielnie skanduję "edziu! edziu!" :mrgreen: ). Ciekawe czy można zawczasu przewidzieć wpływ takiej przeróbki.
Tak czy siak, kupa roboty dla mądrego człowieka.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


12 maja 2010, o 18:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Jeśli ktoś wymieniał cały układ wydechowy na leosia, to właśnie kolektor był "lewy" :P Ale czy ma to wpływ na dźwięk? Raczej nie spodziwałbym się...

Z liczeniem pojemności wydechu to nie jest wcale różowo, bo o literaturę ciężko, a ludzie, którzy się tym zajmują profesjonalnie, raczej też nie są skłonni do dzielenia się wiedzą :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


12 maja 2010, o 19:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 21:34
Posty: 322
Lokalizacja: kraków-skawina
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650=>KTM 690
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Cytuj:
Szlosu, ale to jest 2w1w2. Nie o to mi chodziło :hmm:

Gdzie ty tam widzisz 2x1x2 przecież połączenie między kolektorami równoważy ciśnienia to właśnie jest 2w2.
Nigdzie tam nie ma >-< czyli 2x1x2 ,
połączenie do równoważenia ciśnień przeważnie są pod kątem prostym czyli takie H lub ewentualnie x.


12 maja 2010, o 19:30
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Wychodzi że masz rację, a czy pełne 2w2 aby nie radzi sobie bez takich dodatków?
Dawno temu obiło mi się o uszy że chodzi głównie o objętość. Znając poszczególne elementy da się to chyba rozbić na prostsze obliczenia. Ostatecznie można gotowe rury zalać np. wodą i pomierzyć.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


12 maja 2010, o 19:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Zawsze daje się jakiś choćby maleńki łącznik, który będzie równoważył ciśnienia, to ponoć poprawia przebieg momentu obrotowego.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


13 maja 2010, o 09:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 09:07
Posty: 689
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000 '10
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Przerabiałem trochę ten temat. Znalezienie kogoś, kto policzy układ to jest niezłe wyzwanie. Mnie się nie udało. Słyszałem całą masę opinii że będzie albo gorzej albo lepiej - samych konkretów było niewiele.

Więc po prostu pojechałem do chłopaków z Konstancina i przerobili mi układ na 2-1-2. Efekt jest taki, że dym widać bardziej z jednego komina (o dziwo z tego z dłuższym kolektorem), natomiast po przyłożeniu ręki do wylotu z kominów czuć, że dają tak samo. Ciężko mi się odnieść do mocy, czy nastąpił jakiś spadek czy wzrost. Wydaje mi się że spadek, ale to trzeba by zweryfikować na hamowni. Planuję pojechać ale mi się nie chce :)

Dla mnie liczą się dwie rzeczy - dwa kominy wyglądają po prostu fajnie a do tego ładnie brzmią. Ja zakładałem dwa używane BOSy. Teraz będę kupował jakieś nowsze i krótsze. Powrotu do pojedynczego wydechu nie planuję.

_________________
SV650S -> Z1000 '10


13 maja 2010, o 09:36
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
A nie łatwiej kupić litra? :mrgreen:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


13 maja 2010, o 09:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 09:07
Posty: 689
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000 '10
Post Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Zakup w planach :)

_________________
SV650S -> Z1000 '10


13 maja 2010, o 09:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2432 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 122  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL