Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 30 wrz 2024, o 01:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 37  Następna strona
Łańcuch (Napęd) 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Rozkosmany napisał(a):
Pod warunkiem że utrzymamy uszczelnienia w dobrym stanie. I całe to smarowanie łańcuchów służy właściwie wyłącznie do tego.


voss napisał(a):
smarowanie łańcucha na o / X -riganach to przede wszystkim zmniejszenie tarcia miedzy łańcuchem a zębatkami.
voss


uważam jak jak voss napisał, nigdy oringów, x-ringów nie smarowałem i ani nie wypadły, ani się nie rozszczelniły.


Rozkosmany napisał(a):
Tylny wieniec mam zrobiony przez kumpla na wzór tego jaki jest w zestawach Afam. Zrobił z jakiejs wypasionej stali że popełniłem ten nietakt i nie zmieniłem go nowego łańcucha. Po prostu wcale się nie zużył. Przednie kółeczko to jakies ze zwykłej stali i z neta kupione.


Może się nie zużyła bo ma większą powieszchnie pracy z łańcuchem a jeśli rzeczywiście była z tak dobrej stali najlepiej zobaczyłbyś to gdyby była wykonana na zdawczą

przednia zębatka JT - szkoda dobrego łańcucha jeśli z taką współpracuje, tylnia może być JT.


3 lut 2014, o 01:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Ja tam przestrzegam zaleceń producenta. Pisze żeby zwilżać uszczelnienia no to ja to robię. Drugą kropelkę na rolki przy płytkach i też to robię.
Co do zdawczych kółek to się zgadzam, gdy z gównolitu zrobione to pada chwila moment. Ale najgorsze jest jeżeli jest niedokładnie zrobiona, w sensie podział pomiedzy zębami. Dlatego każda jedną sprawdzam. Taki specjalny przymiar w Halfordsie kiedys kupiłem, jest to negatyw jakby ząbków, przegubowy grzebień. Ma 6 zębów i usiłujesz wetknąc to tak żeby wszystkie dolegały, patrzysz pod światło i widzisz co z kólkiem.
Najczęściej widać :/ lipę że tak powiem. Koła ciągną co druga albo trzecią rolkę a reszta luzem se tam siedzi.
Jedyna radę jaka na to sobie prywatnie znalazłem to doszlifowywanie dremelem. Żeby nie czekac aż to sie samo od łańcucha zrobi bo chyba logiczne mi się wydaje że zanim sie ułoży to łańcuch dostanie najpierw.
A to tylne, napędowe koło. Kumpel zrobił zegarkowo. Przykładam przymiar i siedzi idealnie.
Ostatnio zakupiłem 3 zadawcze, nie były najtańsze ale producent ? jakiś tam. Jedno w miare ok, co juz lata w moto, drugie trochę słabsze a trzecie to chyba pójdzie jako ozdoba na gwoździu w ścianie.

ps. wogóle to zamiast przymiaru mozna staroświecka metodą na tusz sprawdzić z nowym łańcuchem


3 lut 2014, o 08:26
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Rozkosmany napisał(a):
Ale najgorsze jest jeżeli jest niedokładnie zrobiona, w sensie podział pomiedzy zębami. Dlatego każda jedną sprawdzam. Taki specjalny przymiar w Halfordsie kiedys kupiłem, jest to negatyw jakby ząbków, przegubowy grzebień. Ma 6 zębów i usiłujesz wetknąc to tak żeby wszystkie dolegały.

ps. wogóle to zamiast przymiaru mozna staroświecka metodą na tusz sprawdzić z nowym łańcuchem



szkoda że swoich nie sprawdziłem przed założeniem, ciekawe czy w serwisach motocyklowych takie coś mają, choć wątpie zeby chciało się im w takie coś bawić. Myślełem że problemem jest tylko słabe utwardzenie a to całe "ułożenie" się napędu to pewnie właśnie niedokładność fabrycznego wykonania.


3 lut 2014, o 11:06
Zobacz profil
Piguła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2013, o 11:40
Posty: 1861
Lokalizacja: Chodzież (WLKP)
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZX-10 R
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Panowie, poszukuję napędu do N'k K4, co moglibyście polecić do ok 550 zł ?:)

_________________
WR 400F ==> SV 650N ==> R6==> FZ1 ==> SV1000S ==> KAWASAKI ZX-10R


3 lut 2014, o 11:37
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Proponuję przeczytać poprzednie wypowiedzi :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


3 lut 2014, o 13:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Kaban159 napisał(a):
Panowie, poszukuję napędu do N'k K4, co moglibyście polecić do ok 550 zł ?:)


W tej cenie to pewnie sunstar + did vs

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


3 lut 2014, o 15:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
yacow napisał(a):
szkoda że swoich nie sprawdziłem przed założeniem, ciekawe czy w serwisach motocyklowych takie coś mają, choć wątpie zeby chciało się im w takie coś bawić. Myślełem że problemem jest tylko słabe utwardzenie a to całe "ułożenie" się napędu to pewnie właśnie niedokładność fabrycznego wykonania.


Następnym razem obejrzyj dokładnie. Jeżeli zobaczysz że zęby były tylko frezowane to niestety ale jest duża szansa że łańcuc trochę oberwie. Jeżeli są szlifowane to raczej lepszy warsztat wykonał koło.
Tak po prawdzie to koła zębate do łańcuchów nie powinny być utwardzane powierzchniowo. Powinny byc zrobione ze stali wysokowęglowej i hartowane >na wskroś<
Wtedy w miare zużycia osiadają niejako zachowując zarys w części odpowiedzialnej za osadzenie łańcucha w miejscu-osi gdzie jest ciągniety :)
Robią się rekinie zeby z czasem ale skierowane do przodu :) W kierunku obrotu koła.
Na utwardzonych powierchniowo zrobią się w przeciwna stronę. A to juz jest katorga dla łańcucha bo zwiększa średnice podziałową, płaszczyzna w punkcie osadzenia nie jest prostopadła do > łańcucha< i następuje bardzo duże jego ociążenie. Tak jakby usiłowało go rozciagnąć na samym kole, równolegle do jego promieni. Ma tendencje do przeskakiwania jakby.

ed. troche namotałem ale dawno wypracowań z techniki i technologii nie pisałem. Ale jak się skupic to da się załapac o co mi chodzi. Nawet moja młoda obczaja temat nieźle :mrgreen:

Walnąłem fotkę koła zdawczego które niedawno wymieniłem. Bardzo dobre koło z niego było :mrgreen:
Nieudolnie domalowałem strzałkę odzwierciedlająca kierunek w którym się kręciło. Zęby są pochylone w tą samą stronę jak widać

Obrazek


3 lut 2014, o 21:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Łe... dobre koło zębate żeś Pan wymienił. Jeszcze by na nim polatał ze kilka tysięcy km :obity:

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


3 lut 2014, o 22:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
:hmm:
Jak na mój standard to nie bardzo. Chociaż parę tysięcy jeszcze by polatało :obity:


3 lut 2014, o 23:15
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Rozkosmany napisał(a):
Robią się rekinie zeby z czasem ale skierowane do przodu :) W kierunku obrotu koła.
Na utwardzonych powierchniowo zrobią się w przeciwna stronę. A to juz jest katorga dla łańcucha bo zwiększa średnice podziałową, płaszczyzna w punkcie osadzenia nie jest prostopadła do > łańcucha< i następuje bardzo duże jego ociążenie.



a jakby obrócić zębatke gdy się robią w przeciwną strone, to będzie lepiej czy gorzej dla łańcucha?


3 lut 2014, o 23:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Rozkosmany napisał(a):
:hmm:
Jak na mój standard to nie bardzo. Chociaż parę tysięcy jeszcze by polatało :obity:


Rozkosmany... to był tylko żart ;P

Chociaż ja jedno koło umęczyłem bardziej. Ale nie namawiam do podobnych czynów.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


3 lut 2014, o 23:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
yacow napisał(a):
Rozkosmany napisał(a):
Robią się rekinie zeby z czasem ale skierowane do przodu :) W kierunku obrotu koła.
Na utwardzonych powierchniowo zrobią się w przeciwna stronę. A to juz jest katorga dla łańcucha bo zwiększa średnice podziałową, płaszczyzna w punkcie osadzenia nie jest prostopadła do > łańcucha< i następuje bardzo duże jego ociążenie.



a jakby obrócić zębatke gdy się robią w przeciwną strone, to będzie lepiej czy gorzej dla łańcucha?


Będzie lepiej, ale to rozwiązanie gdy jesteś np. na Syberii i nie masz skąd wziąść drugiego a jakos chcesz się dokulać do domu. Koło będzie pracowac nie zuzytą strona jakby. Ale lepiej nie hamowac za bardzo silnikiem. Przynajmniej w SV-ce
Jężeli już chceś obrócić a masz stare koło. To złozyć je ze sobą >na odwrót< z przesunięciem. Tak że koła dobrą strona bedą pokazywać dobry kształt zęba i nawet zwykła boszką z tarczą do cięcia, delikatnie zeszlifować to co jest beee.
I ta stronę właśnie dać do hamowania :) Jak masz jakis łańcuch powiedzmy w 70% zuzyty to i tak nic nie tracisz :mrgreen:
O ile łańcuch jeszcze w miarę równo wyciagnięty

Zęby będa oczywiście cieńsze i w takiej SV-ce wyrywnej jaka ma Słoniu to gwaracji wolałbym na to nie dawać :obity:


4 lut 2014, o 00:10
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Cytuj:
Będzie lepiej, ale to rozwiązanie gdy jesteś np. na Syberii i nie masz skąd wziąść drugiego a jakos chcesz się dokulać do domu. Koło będzie pracowac nie zuzytą strona jakby. Ale lepiej .......


Ale panowie po co ? My nie zyjemy juz w Polsce lat 80'tych.

Mam tu takiego kolegi Piotrka jezdzi Zx9 i kiedys my wszyscy kombinowali co sie u niego ze skrzynia dzieje w czasie przyspieszania.
Tak sie darla jakby wszystkie biegi naraz sie przelaczaly, tylko Piotrek spokojny taki nic sie nie przejmowal.
Okazalo sie ze czasu niemial wymienic Lancuch- setu i mu tak "troche po zebach skakala ". :mur:

Ja uwazam ze oprocz jakis calkiem dzikich histori ( z rodzaju " srodek Syberi a mi tu lancuch..") to wymieniac nalezy caly komplet i przy w miare dobrym materiale wszystko zuzywa sie na tyle rownomiernie ze zadnych dodatkowych kombinaci nie potrzeba.

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


4 lut 2014, o 11:03
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: Łańcuch (Napęd)
voss napisał(a):
przy w miare dobrym materiale wszystko zuzywa sie na tyle rownomiernie ze zadnych dodatkowych kombinaci nie potrzeba.


no właśnie z tym równym zużywaniem się nie jest tak fajnie jakby się chciało, pomijając że łańcuch wyciąga się nierównomiernie... nie wiem dlaczego tak się dzieje. To czy przy zębatkach tej samej firmy np. JT mniejsze zębatki (zdawcze) robią twardsze? Jak tego nie wiem dlatego przy zakupie napędu kupiłem łańcuch i tylnią zębatke JT a przednią dokupiłem Sunstara


4 lut 2014, o 12:04
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Łańcuch (Napęd)
[quote="yacow Jak tego nie wiem dlatego przy zakupie napędu kupiłem łańcuch i tylnią zębatke JT a przednią dokupiłem Sunstara[/quote]


a moge zapytac skąd te przekonanie ze jedna firma lepsza niz ta druga ?

Ja daleki jestem od negowania tego ze ten Sunstar leprzy od JT
(poprost tego nie wiem ) ale ciekawi mnie na czym to przekonanie jest oparte.


Tu w de. ogulnie jak kupuje sie Set napendowy to b. zadko wie sie z gory jakie zebatki tam bedam ( maja byc dobre :mrgreen: ).
Z tego co wiem to b. czesto jest wlasnie albo JT , Stealth albo zadziej Sunstar.


A z tym rownym zuzywaniem to moze sie zle wyrazilem
Uwazam ze:
Jak kolo zdawcze ( ktore bylo jako nowe w miare dobre ) sie zuzyje
to i lancuch i tylne kolo zebate tez juz mozna smialo wymienic.
Mimo ze moze to ostatnie zuzyte jest tylko w xx %.
Dalej uwazam ze sama wymiana kola zdawczego, z zachowaniem starego lancucha, chocby nawert ten lancuch byl zuzyty tylko w 50% mija sie z celem. Poniewaz dalsze zuzycie tego sarego lancuch i nowego kola zdawczego bedzie znacznie szybsze i lancuch ten nie wytrzyma napewno tych teoretycznych 50% ktore mu zostaly.


pozdrawiam
voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


4 lut 2014, o 12:17
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: Łańcuch (Napęd)
z praktyki, co prawda przy innym rozmiarze łańcucha niż jest w SVce bo w GSie ale przy zębatce JT na przodzie już po kilku tysiącach miałem wyraźne ślady zużywania i wymieniłem tylko zdawczą na sunstar bo szkoda mi było porządnego łańcucha, potem nie zauważyłem już wizualnie zużycia na niej.

voss napisał(a):
Dalej uwazam ze sama wymiana kola zdawczego, z zachowaniem starego lancucha, chocby nawert ten lancuch byl zuzyty tylko w 50% mija sie z celem. Poniewaz dalsze zuzycie tego sarego lancuch i nowego kola zdawczego bedzie znacznie szybsze i lancuch ten nie wytrzyma napewno tych teoretycznych 50% ktore mu zostaly.


będzie znacznie szybsze zużywanie się samej przedniej zębatki bo łańcuch swoje już dostał.


4 lut 2014, o 12:29
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Łańcuch (Napęd)
yacow napisał(a):
z praktyki, co prawda przy innym rozmiarze łańcucha niż jest w SVce bo w GSie ale przy zębatce JT na przodzie już po kilku tysiącach miałem wyraźne ślady zużywania i wymieniłem tylko zdawczą na sunstar bo szkoda mi było porządnego łańcucha, potem nie zauważyłem już wizualnie zużycia na niej.


Jak znajde dzis wieczorkiem troche czasu to zdejme deckel i zrobie fotke
mojego kola zdawczego z ZZR600 on jest tam juz od 2008 i ~ 28kkm i tez jest JT.

I wlasnie dlatego jakos nie umiem zrozumiec dlaczego niby takie zle te JT.

Ale czkowiek uczy sie cale zycie.

pozdr.
voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


4 lut 2014, o 13:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
voss napisał(a):
Cytuj:
Będzie lepiej, ale to rozwiązanie gdy jesteś np. na Syberii i nie masz skąd wziąść drugiego a jakos chcesz się dokulać do domu. Koło będzie pracowac nie zuzytą strona jakby. Ale lepiej .......


Ale panowie po co ? My nie zyjemy juz w Polsce lat 80'tych.

Mam tu takiego kolegi Piotrka jezdzi Zx9 i kiedys my wszyscy kombinowali co sie u niego ze skrzynia dzieje w czasie przyspieszania.
Tak sie darla jakby wszystkie biegi naraz sie przelaczaly, tylko Piotrek spokojny taki nic sie nie przejmowal.
Okazalo sie ze czasu niemial wymienic Lancuch- setu i mu tak "troche po zebach skakala ". :mur:

Ja uwazam ze oprocz jakis calkiem dzikich histori ( z rodzaju " srodek Syberi a mi tu lancuch..") to wymieniac nalezy caly komplet i przy w miare dobrym materiale wszystko zuzywa sie na tyle rownomiernie ze zadnych dodatkowych kombinaci nie potrzeba.


No ale o co piane bijesz? Padło pytanie to dałem odpowiedź zgodną z moimi przypadkami jeżdżącego motorem.
Myslisz że ktos jadąc daleko nie bierze tego pod uwagę? Bierze :)
Tylko co zrobić gdy np. to co miałem. Nówka łańcuch, jade 7 tys w jedną stronę, wracam. Kasa na styk (tylko nie pisz o rezewie walutowej bo była. Tylko przeznaczona na naprawde czarną godzinę i typu : utrata moto) a do domu jeszcze 2 tysiące.
Co, nie lepiłbyś doraźnie łańcucha?
Może i nie. Ale ja tak, w pierwszym z brzegu garażu koleś ze złomu wyciągnął łańcuch, wybraliśmy z 15 ogniwek na oko trzymających się kupy i przeszczepiliśmy w miejsce rozłażącego sie kawałka w tym na którym jechałem. Wszystko miło, przy piwku. Jedno dla mnie drugie dla niego i pojechałem sobie dalej
:obity:


4 lut 2014, o 19:55
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 11:40
Posty: 33
Płeć: mężczyzna
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Na niucha, to by się chciało wszystko z tytanu i grafenu, a tu taaakaaa niespodzianka: materiały zębatek do napędów, a szczególnie w takich konfiguracjach, które są znane i występują w kompletach, celowo są komponowane tak, żeby się zużywały wraz z łańcuchami! Oczywiście mniej-więcej, bo za dużo czynników niepewności. Mięciutkie!...


4 lut 2014, o 20:41
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Rozkosmany napisał(a):
No ale o co piane bijesz? Padło pytanie to dałem odpowiedź zgodną z moimi przypadkami jeżdżącego motorem.
....
:obity:


Nie bije piany, i tak jak napisałem " na zupełnie dzikie historie " to oczywiście każdy sposób który umożliwia dojechanie jest ok.



Ale tak jak obiecałem pochwale się moim łańcuchem . po sprawdzeniu okazało się ze założony na 600'tke wiosną 2009 i przejechał do tej pory trochę powyżej 25kkm .
Proszę nie patrzeć na syf ja mam moped do jeżdżenia
Obrazek

i tył
Obrazek

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


4 lut 2014, o 20:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL