Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 00:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 742 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 38  Następna strona
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU 
Autor Wiadomość
motocyklista

Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17
Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Sposób na miotłę ? :) spróbuję jak już nie będzie innej możliwości. Czy te uszczelniacze da się wyjąć bez ich znisczenia? czy to jednorazowa sprawa jest ?

_________________
Nie ryzykujesz, nie wygrywasz.
Pozdrawiam
Roland


17 lut 2014, o 16:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Górny przeciwpyłowy jeśli jest ok to spoko możesz wykorzystać ponownie. Dolny się wyszarpuje razem z rurą. Pytanie jak długo już tam siedzi. Jeśli długo albo nie wiesz to przy takiej akcji warto wymienić.
A sposób z miotłą jest sprawdzony zarówno przy odkręcaniu jak i dokręcaniu z odpowiednim momentem więc polecam ;)

_________________
SV650 => X11 :kerm:


17 lut 2014, o 16:29
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 20:49
Posty: 75
Lokalizacja: Pleszew
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N
Post Re: Wymiana oleju w lagach
W sobote mialem dokladnie ten sam problem, 1 sruba puscila, 2ga nie -krecila sie z tuleja. Dzisiaj podjechalem do mechanika najblizszego i za darmo pneumatem odkrecil momentalnie. Szkoda nerwow na kombinacje.

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 17 lut 2014, o 21:17 przez damka, łącznie edytowano 1 raz



17 lut 2014, o 19:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Jak się rozbiera o 22 to nie ma mechanika pod ręką stąd też moja metoda :P A że w ciągu miesiąca rozbierałem lagi 2 razy to mogę powiedzieć, że jest to dobra metoda :>

_________________
SV650 => X11 :kerm:


17 lut 2014, o 19:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06
Posty: 547
Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Ja za 120 zł kupiłem elektryczny klucz udarowy i nie ma problemu ze śrubami o 22 ;)

_________________
Maszyna: Suzuki SV650 N K3


18 lut 2014, o 12:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Wymiana oleju w lagach
No ciekawa rzecz. Tylko czy takie coś ma regulację siły dokręcania? Bo przy odkręcaniu to rozumiem że im lepiej klepnie tym szybciej śruba puści ale z dokręcaniem to już nie tak hop siup. Moja metoda nie dość że kosztuje 0zł (zawsze jest miotła pod ręką) to jeszcze działa w obie strony :P A i jaka radość z tak profesjonalnego narzędzia :obity:

_________________
SV650 => X11 :kerm:


18 lut 2014, o 13:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Trudno, narażę się na krytykę, ale co tam. Taka mała autokompromitacja hehe. Mój sposób odkręcenia niesfornej śruby tłoka.
Laga zamontowana płasko w imadle. Tak jak Janek wkładam do środka coś w rodzaju miotły. W moim przypadku jest to łyżka do kół o dopasowanym kształcie. Na śrubę zakładam klucz imbusowy (nasadka) ze sztywną pokrętką. I teraz metoda: Dwa młotki, do prawej i lewej ręki (po 1 w każdej ;) ). Jednym uderzam w łyżkę, a drugim w klucz. Ważne, aby uderzenie nastąpiło jednocześnie. Dzięki temu w chwili zadziałania siły na klucz mamy mocno dociśnięty tłok.
Wiem, chamstwo straszne. Ale działa.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


18 lut 2014, o 15:34
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Wymiana oleju w lagach
koroviov napisał(a):
Jednym uderzam w łyżkę, a drugim w klucz. Ważne, aby uderzenie nastąpiło jednocześnie. Dzięki temu w chwili zadziałania siły na klucz mamy mocno dociśnięty tłok.
Wiem, chamstwo straszne. Ale działa.



A to na "perkusiste" :mrgreen:

A ja to odkrecam jeszcze przed odkreceniem gornego korka tzn z normalny naprezeniem sprezyny i czasem troche w klucz trzeba stuknac i tylko w skrajnych przypadkach trzeba klucza pneumatycznego

voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


18 lut 2014, o 15:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06
Posty: 547
Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Janek87 napisał(a):
No ciekawa rzecz. Tylko czy takie coś ma regulację siły dokręcania? Bo przy odkręcaniu to rozumiem że im lepiej klepnie tym szybciej śruba puści ale z dokręcaniem to już nie tak hop siup. Moja metoda nie dość że kosztuje 0zł (zawsze jest miotła pod ręką) to jeszcze działa w obie strony :P A i jaka radość z tak profesjonalnego narzędzia :obity:


No niestety nie ma regulacji siły dokręcania, ale do tego mam już klucze dynamometryczne :D

_________________
Maszyna: Suzuki SV650 N K3


18 lut 2014, o 16:38
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Co ci po kluczu jak podczas dokrecaania kreci ci sie tlok w ladze... bez miotly nieda rady jak by nie patrzec dupa z tylu... tez uzywalem patentu z kijem od miotly i stwierdzam ze to drugie w kolejnosci narzedzie mechanika... pierwsze to oczywiscie mlotek ;)

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


18 lut 2014, o 23:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Wymiana oleju w lagach
vioox napisał(a):
Co ci po kluczu jak podczas dokrecaania kreci ci sie tlok w ladze... bez miotly nieda rady jak by nie patrzec dupa z tylu... tez uzywalem patentu z kijem od miotly i stwierdzam ze to drugie w kolejnosci narzedzie mechanika... pierwsze to oczywiscie mlotek ;)
True story bro, tak jak pisałem wcześniej ;) Jak to mawia majster, bez miotły i młota to ch.. a nie robota ... czy jakoś tak :obity:
Miotła ma nawet oznaczenie w serwisówce Suzuki:
09940-34520 : "T" handle
09940-34531 : Attachment "A" :hahaha:

_________________
SV650 => X11 :kerm:


18 lut 2014, o 23:37
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 20:49
Posty: 75
Lokalizacja: Pleszew
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Obrazek

Panowie potrzebuje jakieś dokładniejsze zdjęcie podkładki między spręzyna a tuleją dystansową.
Najlepiej rozmiar mi niech ktoś poda, będę bardzo wdzięczny.

Ta podkładka jest w przekroju prostokątem?

_________________
Obrazek


24 lut 2014, o 16:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Nie wiem czy było w tym dziale czy nie
ale jak ktoś robi to pierwszy raz to mu sie przyda :)


nawiasem powiem że przy pierwszym razie w GS 500 pomagał mi Kumpel co ma bandita
ale kto jest w miarę ogarniety nie powinien mieć najmniejszych problemów
no i najważniejsze żeby nie zostało części :D

_________________
Hard Work Beats Talent.


25 lut 2014, o 00:28
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2013, o 22:00
Posty: 59
Lokalizacja: SVałki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Marpol napisał(a):
Nie wiem czy było w tym dziale czy nie
ale jak ktoś robi to pierwszy raz to mu sie przyda :)
.......
nawiasem powiem że przy pierwszym razie w GS 500 pomagał mi Kumpel co ma bandita
ale kto jest w miarę ogarniety nie powinien mieć najmniejszych problemów
no i najważniejsze żeby nie zostało części :D


Dokładnie tym filmikiem się posiłkowałem wymieniając ojej w lagach w zeszłym sezonie.
Nie ma się co dygać, nie takie to skomplikowane jak się może wydawać.
Sam pierwszy raz robiłem i nawet części nie zostało.
Satysfakcja gwarantowana! :D

EDIT: Na wszelki wypadek serwisówkę miałem pod ręką :)

_________________
Gdyby ktoś z kierowników czy kierowniczek potrzebował antywirusa czy sprzętu w fajnej cenie to się polecam!
Na pewno dla forumowiczów znajdzie się dobre PROMO! :)
https://kem.systems/


25 lut 2014, o 14:34
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Słuchajcie, wiem że temat już był wałkowany, ale mam problematyczne pytanie. Wszystko fajnie jest napisane jeżeli chodzi o ilość oleju w lagach, tylko co w przypadku kiedy sprężyna jest progresywna? tego oleju zalać mniej, więcej, czy tyle samo? Dodatkowo zauważyłem, że w obu lagach niektóre części zawieszenia były w innych miejscach, były wsadzane w innej kolejności.. czy jest dostępny szczegółowy, dokładny schemat do przedniego zawieszenia SV650 na wtrysku?

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


28 lut 2014, o 13:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06
Posty: 547
Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Hej,
U mnie w K3 wszystko było jak na tym schemacie:
http://dealers.ronayers.com/GlobalObjects/Flash/zoomifyViewer.swf?zoomifyImagePath=http://images.ronayers.com/fiche/fullsized/Zoomify/368610

Jest to schemat z dealers.ronayers.com dla SV650 K6

_________________
Maszyna: Suzuki SV650 N K3


28 lut 2014, o 14:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Wymiana oleju w lagach
A od czego są fiszki?
Obrazek[youtube][/youtube]

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


28 lut 2014, o 14:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Lober napisał(a):
Słuchajcie, wiem że temat już był wałkowany, ale mam problematyczne pytanie. Wszystko fajnie jest napisane jeżeli chodzi o ilość oleju w lagach, tylko co w przypadku kiedy sprężyna jest progresywna? tego oleju zalać mniej, więcej, czy tyle samo? Dodatkowo zauważyłem, że w obu lagach niektóre części zawieszenia były w innych miejscach, były wsadzane w innej kolejności.. czy jest dostępny szczegółowy, dokładny schemat do przedniego zawieszenia SV650 na wtrysku?

Poszukaj na stronie producenta swoich sprężyn, może znajdziesz jakąś rozpiskę z zalecaną ilością oleju. Wilbers na pewno dodaje tak książeczkę do swoich produktów, inni pewnie też :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


1 mar 2014, o 10:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lasooch napisał(a):
Lober napisał(a):
Słuchajcie, wiem że temat już był wałkowany, ale mam problematyczne pytanie. Wszystko fajnie jest napisane jeżeli chodzi o ilość oleju w lagach, tylko co w przypadku kiedy sprężyna jest progresywna? tego oleju zalać mniej, więcej, czy tyle samo? Dodatkowo zauważyłem, że w obu lagach niektóre części zawieszenia były w innych miejscach, były wsadzane w innej kolejności.. czy jest dostępny szczegółowy, dokładny schemat do przedniego zawieszenia SV650 na wtrysku?

Poszukaj na stronie producenta swoich sprężyn, może znajdziesz jakąś rozpiskę z zalecaną ilością oleju. Wilbers na pewno dodaje tak książeczkę do swoich produktów, inni pewnie też :)

Właśnie mam Wilbersa, a książeczki nie dostałem :/

EDIT: A nie! jakie jajca, jednak jest książeczka :P
w dwóch językach, po angielsku i w języku mordoru :P
napisali żeby wypełnić rurę do 2/3... litości.. cholera wie czy na wciśniętych lagach, czy na wyciągniętych... bo sprężyny dopiero wrzucić po zalaniu i odpowietrzeniu chyba...

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


2 mar 2014, o 00:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
No to zajebiście precyzyjnie podali z tymi 2/3 długości :obity: Może znajdę swoją, ja miałem poziom w milimetrach albo objętość w mililitrach :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 mar 2014, o 10:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 742 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 38  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL