Sposób na miotłę ? spróbuję jak już nie będzie innej możliwości. Czy te uszczelniacze da się wyjąć bez ich znisczenia? czy to jednorazowa sprawa jest ?
_________________ Nie ryzykujesz, nie wygrywasz. Pozdrawiam Roland
Górny przeciwpyłowy jeśli jest ok to spoko możesz wykorzystać ponownie. Dolny się wyszarpuje razem z rurą. Pytanie jak długo już tam siedzi. Jeśli długo albo nie wiesz to przy takiej akcji warto wymienić. A sposób z miotłą jest sprawdzony zarówno przy odkręcaniu jak i dokręcaniu z odpowiednim momentem więc polecam
W sobote mialem dokladnie ten sam problem, 1 sruba puscila, 2ga nie -krecila sie z tuleja. Dzisiaj podjechalem do mechanika najblizszego i za darmo pneumatem odkrecil momentalnie. Szkoda nerwow na kombinacje.
Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
_________________
Ostatnio edytowano 17 lut 2014, o 21:17 przez damka, łącznie edytowano 1 raz
Jak się rozbiera o 22 to nie ma mechanika pod ręką stąd też moja metoda A że w ciągu miesiąca rozbierałem lagi 2 razy to mogę powiedzieć, że jest to dobra metoda
No ciekawa rzecz. Tylko czy takie coś ma regulację siły dokręcania? Bo przy odkręcaniu to rozumiem że im lepiej klepnie tym szybciej śruba puści ale z dokręcaniem to już nie tak hop siup. Moja metoda nie dość że kosztuje 0zł (zawsze jest miotła pod ręką) to jeszcze działa w obie strony A i jaka radość z tak profesjonalnego narzędzia
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Re: Wymiana oleju w lagach
Trudno, narażę się na krytykę, ale co tam. Taka mała autokompromitacja hehe. Mój sposób odkręcenia niesfornej śruby tłoka. Laga zamontowana płasko w imadle. Tak jak Janek wkładam do środka coś w rodzaju miotły. W moim przypadku jest to łyżka do kół o dopasowanym kształcie. Na śrubę zakładam klucz imbusowy (nasadka) ze sztywną pokrętką. I teraz metoda: Dwa młotki, do prawej i lewej ręki (po 1 w każdej ). Jednym uderzam w łyżkę, a drugim w klucz. Ważne, aby uderzenie nastąpiło jednocześnie. Dzięki temu w chwili zadziałania siły na klucz mamy mocno dociśnięty tłok. Wiem, chamstwo straszne. Ale działa.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
18 lut 2014, o 15:34
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Re: Wymiana oleju w lagach
koroviov napisał(a):
Jednym uderzam w łyżkę, a drugim w klucz. Ważne, aby uderzenie nastąpiło jednocześnie. Dzięki temu w chwili zadziałania siły na klucz mamy mocno dociśnięty tłok. Wiem, chamstwo straszne. Ale działa.
A to na "perkusiste"
A ja to odkrecam jeszcze przed odkreceniem gornego korka tzn z normalny naprezeniem sprezyny i czasem troche w klucz trzeba stuknac i tylko w skrajnych przypadkach trzeba klucza pneumatycznego
voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
18 lut 2014, o 15:41
bula87
SV Rider
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 11:06 Posty: 547 Lokalizacja: Barcelona
Płeć: mężczyzna
Moto: Piaggio Liberty ;)
Re: Wymiana oleju w lagach
Janek87 napisał(a):
No ciekawa rzecz. Tylko czy takie coś ma regulację siły dokręcania? Bo przy odkręcaniu to rozumiem że im lepiej klepnie tym szybciej śruba puści ale z dokręcaniem to już nie tak hop siup. Moja metoda nie dość że kosztuje 0zł (zawsze jest miotła pod ręką) to jeszcze działa w obie strony A i jaka radość z tak profesjonalnego narzędzia
No niestety nie ma regulacji siły dokręcania, ale do tego mam już klucze dynamometryczne
Co ci po kluczu jak podczas dokrecaania kreci ci sie tlok w ladze... bez miotly nieda rady jak by nie patrzec dupa z tylu... tez uzywalem patentu z kijem od miotly i stwierdzam ze to drugie w kolejnosci narzedzie mechanika... pierwsze to oczywiscie mlotek
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
Co ci po kluczu jak podczas dokrecaania kreci ci sie tlok w ladze... bez miotly nieda rady jak by nie patrzec dupa z tylu... tez uzywalem patentu z kijem od miotly i stwierdzam ze to drugie w kolejnosci narzedzie mechanika... pierwsze to oczywiscie mlotek
True story bro, tak jak pisałem wcześniej Jak to mawia majster, bez miotły i młota to ch.. a nie robota ... czy jakoś tak Miotła ma nawet oznaczenie w serwisówce Suzuki: 09940-34520 : "T" handle 09940-34531 : Attachment "A"
Panowie potrzebuje jakieś dokładniejsze zdjęcie podkładki między spręzyna a tuleją dystansową. Najlepiej rozmiar mi niech ktoś poda, będę bardzo wdzięczny.
Ta podkładka jest w przekroju prostokątem?
_________________
24 lut 2014, o 16:47
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Re: Wymiana oleju w lagach
Nie wiem czy było w tym dziale czy nie ale jak ktoś robi to pierwszy raz to mu sie przyda
nawiasem powiem że przy pierwszym razie w GS 500 pomagał mi Kumpel co ma bandita ale kto jest w miarę ogarniety nie powinien mieć najmniejszych problemów no i najważniejsze żeby nie zostało części
_________________ Hard Work Beats Talent.
25 lut 2014, o 00:28
kem
motorowerzysta
Dołączył(a): 27 mar 2013, o 22:00 Posty: 59 Lokalizacja: SVałki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Re: Wymiana oleju w lagach
Marpol napisał(a):
Nie wiem czy było w tym dziale czy nie ale jak ktoś robi to pierwszy raz to mu sie przyda ....... nawiasem powiem że przy pierwszym razie w GS 500 pomagał mi Kumpel co ma bandita ale kto jest w miarę ogarniety nie powinien mieć najmniejszych problemów no i najważniejsze żeby nie zostało części
Dokładnie tym filmikiem się posiłkowałem wymieniając ojej w lagach w zeszłym sezonie. Nie ma się co dygać, nie takie to skomplikowane jak się może wydawać. Sam pierwszy raz robiłem i nawet części nie zostało. Satysfakcja gwarantowana!
EDIT: Na wszelki wypadek serwisówkę miałem pod ręką
_________________ Gdyby ktoś z kierowników czy kierowniczek potrzebował antywirusa czy sprzętu w fajnej cenie to się polecam! Na pewno dla forumowiczów znajdzie się dobre PROMO! https://kem.systems/
25 lut 2014, o 14:34
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Re: Wymiana oleju w lagach
Słuchajcie, wiem że temat już był wałkowany, ale mam problematyczne pytanie. Wszystko fajnie jest napisane jeżeli chodzi o ilość oleju w lagach, tylko co w przypadku kiedy sprężyna jest progresywna? tego oleju zalać mniej, więcej, czy tyle samo? Dodatkowo zauważyłem, że w obu lagach niektóre części zawieszenia były w innych miejscach, były wsadzane w innej kolejności.. czy jest dostępny szczegółowy, dokładny schemat do przedniego zawieszenia SV650 na wtrysku?
Słuchajcie, wiem że temat już był wałkowany, ale mam problematyczne pytanie. Wszystko fajnie jest napisane jeżeli chodzi o ilość oleju w lagach, tylko co w przypadku kiedy sprężyna jest progresywna? tego oleju zalać mniej, więcej, czy tyle samo? Dodatkowo zauważyłem, że w obu lagach niektóre części zawieszenia były w innych miejscach, były wsadzane w innej kolejności.. czy jest dostępny szczegółowy, dokładny schemat do przedniego zawieszenia SV650 na wtrysku?
Poszukaj na stronie producenta swoich sprężyn, może znajdziesz jakąś rozpiskę z zalecaną ilością oleju. Wilbers na pewno dodaje tak książeczkę do swoich produktów, inni pewnie też
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Re: Wymiana oleju w lagach
lasooch napisał(a):
Lober napisał(a):
Słuchajcie, wiem że temat już był wałkowany, ale mam problematyczne pytanie. Wszystko fajnie jest napisane jeżeli chodzi o ilość oleju w lagach, tylko co w przypadku kiedy sprężyna jest progresywna? tego oleju zalać mniej, więcej, czy tyle samo? Dodatkowo zauważyłem, że w obu lagach niektóre części zawieszenia były w innych miejscach, były wsadzane w innej kolejności.. czy jest dostępny szczegółowy, dokładny schemat do przedniego zawieszenia SV650 na wtrysku?
Poszukaj na stronie producenta swoich sprężyn, może znajdziesz jakąś rozpiskę z zalecaną ilością oleju. Wilbers na pewno dodaje tak książeczkę do swoich produktów, inni pewnie też
Właśnie mam Wilbersa, a książeczki nie dostałem
EDIT: A nie! jakie jajca, jednak jest książeczka w dwóch językach, po angielsku i w języku mordoru napisali żeby wypełnić rurę do 2/3... litości.. cholera wie czy na wciśniętych lagach, czy na wyciągniętych... bo sprężyny dopiero wrzucić po zalaniu i odpowietrzeniu chyba...