Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 30 paź 2024, o 07:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 714  Następna strona
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Śruby mieszanki są dokładnie tam gdzie paluchy tego gościa. Czasem tam są zaślepki ale pewnie nie będziesz już ich mieć, więc będzie tam śruba na śrubokręt płaski. Poczytaj dokładnie o tym jak powinna być ustawiona mieszanka dla tego typu gaźnika bo są różnice. Poza tym jest na forum masa opisu odnośnie regulacji mieszanki więc zerknij.
Obrazek

_________________
SV650 => X11 :kerm:


24 lut 2014, o 13:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ja to swoje trzy grosze wtrące. Tak, to są śruby składu mieszanki ale generalnym ich celem jest produkowanie mieszanki dla wolnego chodu i bardzo małego obciążenia silnika. Ich wpływ na skład mieszanki maleje wraz ze wzrostem obciążenia.
Myśle że tak od 5 tys na przeciętnym drogowym obciążeniu ich wpływ byłby trudny do zmierzenia.
Generalnie to mieszanka dla wolnego chodu powinna być ustawiona bogato, przyjemniej dla nas bo silnik zdecydowanie bedzie wchodził w obroty i nie zamulał. Jeżeli mieszanka jest uboga w średnim zakresie pracy, najczęściej używanym to raczej należałby podnieść iglice. Przy pełnym obciążeniu (może byc pałowanie) skolei iglice przestają miec znaczenie a praktycznie jedynym czynnikiem jest rozmiar dysz głównych w gaźniku.

Dla przykładu i nieco inaczej.
Masz poprawna mieszankę gdy pałujesz a za bogato w średnim zakresie to:
Opuszczasz iglice.
Poprawny skład dla pałowania zostanie jak był a zubożysz średni zakres.

Albo: Masz dobry skład w srednim zakresie a ubogo przy pałowaniu.
Podniesiesz iglice to wzbogacisz tylko dodatkowo średni zakres a bida dla pałowania zastanie jak była.
Efekt: moto wcale ostrzej nie pójdzie a bedzie żarło jak smok

Z silnikami to jak z laskami. Nie mogą jeść ani za dużo ani za mało. Za duzo to będzie z czasm kulac się z górki a coraz trudniej na nią wchodzić. Dasz jej sama sałatę to ci zmarnieje i odcisków sobie porobisz. Ani z górki się nie będzie kulać ani miała powera żeby włazic na wierzch.
No a na wolnym chodzie możesz czasami dac jej czekoladkę. Nic jej nie bedzie od tego a będzi ci wdzięczna :obity:
(tak majster Antoni Szeja gadał. Najlepszy mechanik jakiego znałem)

Tak mi sie jeszcze na wspomnienia wzięło. Jak to Antek stroił Romkowego Big Zeta kupę lat temu.
Kolektory odkręcone a w garażu ciemno dosyć. Najpierw wstawił większe dysze żeby ogień walący wprost z wydechu miał odpowiedni kolor. Jak juz to osiągnął to upatrzył sobie jeden z cylindrów i badał jak ten kolor zmienia się w stosunku do innych od zmian w ustawieniu iglicy. Tylko w gaźniku od tego jednego cylindra. Chodziło mu o to żeby cały czas był odpowiedni ten kolor. Wiązało się to z wielokrotna zmianą jej zapięcia w odpowiedni rowek.
Na koniec Antek stwierdził że iglice w Bigzecie sa do dupy i powiny meć inna krzywiznę.
Dzięki notatkom które cały czas robił na koniec ustalił przekroje iglicy w zaleźności od obciążenia i pozycji ich pracy. Potem wytoczył takie iglice jakie wg. niego było odpowiednie. No i musze powiedzieć że bigzeta chodziła jak na myśl.
Tzn. ruszyłeś, pomyslałeś że chcesz jechać 100 i właśnie już miałeś 100 na budziku, pomyslałes o 200 i właśnie 200 było.
I żeby było ciekawiej to zeta wcale dużo nie żarła. Mniej niż moja cezeta :hahaha:
Fakt że wyrywna była z niej cezeta, ale z możliwościami do bigzety to jej było kilka lat świetlnych.


Ostatnio edytowano 24 lut 2014, o 22:26 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz



24 lut 2014, o 21:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kpir20 napisał(a):
Siemanko nie doszukałem się na forum w serwisówce foto kiepskiej jakości więc mam pytanie do bardziej zaawansowanych, którą śrubą reguluje się skład mieszanki? Byłem na analizatorze spalin i lambda wyszła w przedziale od 2,5 na wolnych do 3,5 przy około 3k obr/min. więc mieszanka uboga. Gaźniki wyczyszczone świece zmienione, synchro zrobione filtr powietrza ma około 4kkm.

Silnik by Ci raczej nie zapalił, gdybyś miał współczynnik lambda o takiej wartości ;) Ew. masz potężne dziury w kolektorze wydechowym i ssie tamtędy lewe powietrze. Pewnie analizator wskazywał % CO albo % CO2. Jeśli nie wiesz nawet gdzie jest śruba od składu mieszanki, to czarno widzę, że coś "wyregulujesz" z pozytywnym skutkiem... Co najwyżej mechanik będzie miał później więcej roboty...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 lut 2014, o 22:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rozkosmany dlatego napisałem żeby poszukał bo na forum temat mieszanki już jest przewałkowany. Obawiam się jednak, że jeśli ktoś pyta o takie rzeczy to nie ma za wielkiej wiedzy i lepiej żeby poczytał o tym zanim się weźmie za regulację choćby mieszanki a co dopiero iglic i dysz. Kolega pytał o śruby to też tyle odpowiedziałem z powodu jak wyżej ;)
Oczywiście zgadzam się z tym co napisałeś ale w tym przypadku podtrzymuję to co lasooch napisał. Lepiej żeby kolega oddał to w dobre ręce jeśli ma wątpliwości ;)

_________________
SV650 => X11 :kerm:


24 lut 2014, o 22:22
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 20:43
Posty: 166
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2001
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Taka lambda wyszła na analizatorze, może i lepiej i oddać mechanikowi, ale chęć nauczenia się
jest wieksza:)

_________________
http://www.podkarpackie2oo.pl
kpir20-->>SV 650 N 2001


24 lut 2014, o 22:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Janek87 napisał(a):
Rozkosmany dlatego napisałem żeby poszukał bo na forum temat mieszanki już jest przewałkowany. Obawiam się jednak, że jeśli ktoś pyta o takie rzeczy to nie ma za wielkiej wiedzy i lepiej żeby poczytał o tym zanim się weźmie za regulację choćby mieszanki a co dopiero iglic i dysz. Kolega pytał o śruby to też tyle odpowiedziałem z powodu jak wyżej ;)
Oczywiście zgadzam się z tym co napisałeś ale w tym przypadku podtrzymuję to co lasooch napisał. Lepiej żeby kolega oddał to w dobre ręce jeśli ma wątpliwości ;)


:hmm:
Przyznaje wam rację. Nie pomyslałem o tym w ten sposób.


24 lut 2014, o 22:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kpir20 napisał(a):
Taka lambda wyszła na analizatorze, może i lepiej i oddać mechanikowi, ale chęć nauczenia się
jest wieksza:)
W takim razie zachęcam do lektury choćby tematu viewtopic.php?f=23&t=5916&view=unread#unread albo tej oto książeczki Gaźniki motocyklowe Rafał Dmowski na początek zawsze coś ;) Podeślij @ to Ci wyślę. Potem poczytasz dział o gaźnikach w serwisówce i już powinno być jaśniej.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


24 lut 2014, o 22:32
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 20:43
Posty: 166
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2001
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Na naukę nigdy za późno a nie sztuka oddać mechanikowi, jak samemu się pogrzebie to i satysfakcja pozostanie. Macie racje w tej kwestii jestem laikiem już troszkę poczytałem i dowiedziałem się że sprawa nie będzie prosta, pytanie o lokalizacje śruby było za szybkie i mogło wydać się głupie :D

_________________
http://www.podkarpackie2oo.pl
kpir20-->>SV 650 N 2001


24 lut 2014, o 22:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Etam.
Silnik tak naprawde to nie laska i mozna go w pewnych granicach badać i obczajac co do czego.
Gorzej gdybyś laskę zapytał gdzie ma.............
:hahaha:
mogłaby karpia strzelić i więcej już byj jej nie zobaczył.

Jak by nie było teoria w obu przypadkach nie zaszkodzi
:obity:


24 lut 2014, o 22:39
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2012, o 18:04
Posty: 84
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Drążąc dalej temat gaźników i ich ustawienia. Guru pisał, iż na przelocie i K&N mieszanka powinna być uboższa w przeciwieństwie do serii. Wyczyściłem gaźniki i filtr powietrza, ustawiłem 2,5 śrubkę od mieszanki i problem. Odpalił, trochę pochodził w garażu a potem już nie chciał. Wymieniłem świece na nowe, mimo iż tamte są nowe bo nie zrobiły nawet 1000km (CR9EIX). Wsadziłem CR8E i odpalił, lecz czerwone kolanko przedniego cylindra - uboga mieszanka. Czy teraz odkręcić więcej mieszanki tylko przedniemu cylindrowi czy dla obu? Pod analizator i waku muszę z 10km zrobić.

_________________
SV650N '99
Tyle powrotów ile wyjazdów


25 lut 2014, o 14:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Założenie K&N zubaża mieszankę to fakt. Ja mam mieszankę ustawioną na 3 obroty dla obu gaźników viewtopic.php?f=23&t=5916&p=201652&hilit=dynojet#p201652 więc jeśli za ubogą masz na wolnych to jeszcze pokręć. Będzie jeszcze sprawa ustawienia iglicy albo/i dysz bo na wyższych obrotach będziesz miał dalej za ubogo. Takie konsekwencje K&N ;)

_________________
SV650 => X11 :kerm:


25 lut 2014, o 15:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Chyba coś z tym czyszczeniem to ci wyszło niezbyt zgodnie z planem. Gdyby było jak należy i z tym ustawieniem jak napisałeś to zapaliłby bez problemu i czerwonego kolanka za chiny byś na oczy nie zobaczył. Niezależnie czy z filtrem obojętnie jakim czy też bez niego.
Po prostu wierzyć mi się nie chce że są czyste.
ps. A rozkręcałes gaźniki w mak? Dysze, rurki miksera, mała membranka pod dekielkiem z boku dla średniego chodu plus oczywiście wszelkie możliwe kanały, kanaliki i dysze powietrzne? Czy sprawdzałeś szczelność osiek od przepustnic, dekli od membran i czy w membranach dziur nie ma ect. itd... Czy tylko carb cleaner i ew. dmuchanie?


25 lut 2014, o 21:33
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2011, o 14:56
Posty: 220
Lokalizacja: Poznań\Jarocin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K4 golas
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
jakie sa wymiary oryginalnych kości, dog-bonesów do wtryskowej 650? odległość osi najlepiej

_________________
SV 650 k4 na golasa ;)
Obrazek


25 lut 2014, o 22:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy ktos mógłby mi podać rozmiary łozysk główki ramy w SV-ce?
Dojechały właśnie do mnie półki z kawy(ZX9) które chce zaadoptowac wraz z zawiasem i na moje przyszczate oko to oś całego triple jest wyraźnie grubsza niż to co mamy w SV ce. Średnica miejsc do osadzenia łozysk wynosi 35 mm. W związku z czym podejrzewam że średnica zewnetrzna łożysk od kawy tez jest inna.
Ponadto oś jest krótsza o 10 mm ale to jakos da się zniwelować likwidując odsadzenia na półkach.
Tak jakby mały zonk mi sie wydaje że wyszedł i będzie więcej dłubania niż przewidywałem pierwotnie.
:hmm:
(ale półki zajebioza, nośnośc chyba jak na czołga :obity: )


25 lut 2014, o 22:44
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2012, o 18:04
Posty: 84
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Robiłem zgodnie z tym http://www.youtube.com/watch?v=iuxPLfgSC-A wyciągałem wszystko i czyściłem. Mam lekki luz na dzwigni od przepustnic, ale z tego co widziałem to chyba musi być ze względu na montaż na samo zabezpieczenie przez podkładkę. Odpalać odpala na nowych świecach, ale mam chyba linkę ssania strzeloną bo zgodnie z tym co pisałeś na temat synchronizacji na słuch na obroty jak odpalę tylko na przedni gar i ustawię 1,5k to na tylnim już nie pójdzie bez gazu. Chciałem na odwrót to przy ustawieniu na tylni 2k, na przednim mi wskakuje 4k tak jakby mi się w przednim gaźniku ssanie nie chowało do końca. A gaźniki podnosiłem i oba na 3 obroty wstecz ustawiłem.

_________________
SV650N '99
Tyle powrotów ile wyjazdów


25 lut 2014, o 22:51
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
pytanie do kolegow czy tylna tarcza hamulcowa w gazniku jest takasama jak wtryskowej 650 ?

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


25 lut 2014, o 23:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
nie jest taka sama

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


25 lut 2014, o 23:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kick3r napisał(a):
Robiłem zgodnie z tym http://www.youtube.com/watch?v=iuxPLfgSC-A wyciągałem wszystko i czyściłem. Mam lekki luz na dzwigni od przepustnic, ale z tego co widziałem to chyba musi być ze względu na montaż na samo zabezpieczenie przez podkładkę. Odpalać odpala na nowych świecach, ale mam chyba linkę ssania strzeloną bo zgodnie z tym co pisałeś na temat synchronizacji na słuch na obroty jak odpalę tylko na przedni gar i ustawię 1,5k to na tylnim już nie pójdzie bez gazu. Chciałem na odwrót to przy ustawieniu na tylni 2k, na przednim mi wskakuje 4k tak jakby mi się w przednim gaźniku ssanie nie chowało do końca. A gaźniki podnosiłem i oba na 3 obroty wstecz ustawiłem.



No więc jeżeli wszystko wyczyściłes, złozyłeś i nic ci nie zostało. Odkręciłes śrubki o 3 obroty to musi chodzić bez swiecącyc kolektorów.

Co do tego ustawiania synchro na słuch to nie bardzo czaję po co ci było potrzebne ssanie?
Ma być zamknięte, nieczynne czy jak to tam nazwać, a silnik powinien być rozgrzany.
Różnice pomiędzy gaźnikami ustawia się , patrząc od góry, śrubka po lewej stronie tylnego gaźnika. Tam gdzie leci ta wajcha (szpryngiel :) ) znaczy cięgno sprzęgające oba gaziole. Tam sterczy ta śrubeczka i ma spręzynkę ustalającą.
Punkt pracy obu gaźników ustawiasz srubką po prawej stronie przy pierwszym gaźniku. Na tym ustrojstwie gdzie zapinasz tez linki i jest to ten elastyczny wąż z pokrętłem.
Załóżmy że pracuje pierwszy cylinder to tym węzem ustaw go na powiedzmy 1500 obrotów.
Po czym odłącz pierwszy a niech pracuje tylko drugi. I tą śrubką przy tylnym gaźniku po lewej stronie tez ustaw go na 1500. Po czym razem będa pracować powiedzmy na 2000.
Sumarycznie zjeźdżasz wężem na 1300 ( :hmm: ) mniej więcej jak mówi serwisówka.
Nie ma lipy żeby nie wyszło jeżeli oba gaziole pracuja poprawnie.
(jeżeli pracuja bardzo poprawnie, świece nie gubią zapłonów, ciśnienia spręzania dobre itd. Znaczy wszystko inne zajebiście to SV-ke da sie ustawić na tak wolny jałowy chód jakby starym harleyem była. Ja u siebie naskręciłem na 1000 obrotów bo aż tak wolnego patataj jakby mówił >weź się odpi.... nie lubię )


Ed. Co do moich łożysk sam juz dałem radę. Wk...... sie tylko najpierw że nikt nie posługuje się rozmiarami łożysk jak należy tylko piszą wszędzie jak dla debili> łożysko do tego czy innego moto.
Na szczęscie pomyslałem że niemcy będą bardziej kumaci i się nie myliłem.
Od helmutów ze sklepu ściągnąłem fajnego PDF-a ze wszystkimi chyba motocyklami i ludzkim wymiarowaniem.
Na szczęście da się dobrac łożyska co będa pasować w ta i weta, znaczy oś kawy <> gdnazda suzuki i nic nie trzeba będzie rzeźbić.


26 lut 2014, o 00:30
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rozkosmany napisał(a):
Czy ktos mógłby mi podać rozmiary łozysk główki ramy w SV-ce?
Dojechały właśnie do mnie półki z kawy(ZX9) które chce zaadoptowac wraz z zawiasem i na moje przyszczate oko to oś całego triple jest wyraźnie grubsza niż to co mamy w SV ce. Średnica miejsc do osadzenia łozysk wynosi 35 mm. W związku z czym podejrzewam że średnica zewnetrzna łożysk od kawy tez jest inna.
Ponadto oś jest krótsza o 10 mm ale to jakos da się zniwelować likwidując odsadzenia na półkach.
Tak jakby mały zonk mi sie wydaje że wyszedł i będzie więcej dłubania niż przewidywałem pierwotnie.
:hmm:
(ale półki zajebioza, nośnośc chyba jak na czołga :obity: )

Gdzies pisalem,ze bedzie duzo roboty i wydatki..oby sie udalo;-)..
A KAWASAKI ZX9R byla bardzo solidnym i porzadnie zrobionym motocyklem-wbrew wszelkim opiniom..:-D

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


26 lut 2014, o 01:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Koszty :hmm: ano cały czas rosną. Właśnie o kolejne 30 kwitów (mało i tak uważam) bo wyebajowałem po snajpersku błotnik od ZX-a zmnieniając tym samym swoją pierwotna kncepcję. Najwyżej trochę go przemodeluję żeby nie był tak jawnie zalatujący na przeszczep.


26 lut 2014, o 01:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 714  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL