Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 paź 2024, o 21:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
Spokojnie wesoła braci :D Każdy się wypowiedział, po to jest forum :) Dzisiaj kupiłem Valvoline 10W50 SYNpower :) Koleś w sklepie mi powiedział, że leje to do swojej starej R6 i jest bardzo zadowolony :) myślę, ze ewentualne złe działanie tego oleju na silnik nie wypłynie za mojej kadencji używania tego motocykla. Kolega do swojego moto również zawsze lał full syntetyk i również jest zadowolony. Zaleję, pojeżdżę i zobaczymy jak będzie się sprawował. Specyfikacją, technologicznie wyprzedza pozostałe oleje, a dodatkowo jest przy tym przyzwoicie tani :) Każdy leje to co chce, zgadzam się z tym, ja lałem do tej pory motula 5100, niestety nie byłem do końca zadowolony z tego jak się skrzynia sprawuje, myślałem nad motulem z formułą ma2, ale cena jego była wyższa niż syntetyk Valvolina, więc stwierdziłem, że nie będę płacił za markę i za starą technologię. Owszem, producent przewidział do tego silnika olej półsyntetyczny 10W40, ale weźmy pod uwagę że gdy ten silnik tworzyli, oleje proponowane na rynku były nieco inne niż w tej chwili. Ja do swojego samochodu również lałem syntetyczny olej przez dobre wiele lat, mimo że producent zalecił do tego modelu (rocznik 1997) olej półsyntetyczny i nic złego się nie działo, a samochód w chwili sprzedaży miał przelatane ponad 330 tys kilometrów i dalej trzymał kompresję silnika. Myślę, że oba oleje są dobre dla naszych motocykli, zarówno syntetyk jak i półsyntetyk, zapewnią mu dobrą żywotność silnika. Jednakże ja osobiście, to jest moje znane wolę oleje nowsze technologicznie, gdyż zapewniam tym lepsza ochronę silnika. tak samo jak kiedyś zalecana zmiana oleju i przeglądy były zalecane przy dużo mniejszym przebiegu, niż to ma miejsce w czasach obecnych, dzięki rozwijającej się technologii olejów i ich lepszych właściwości. Dziękuję wszystkim za swoje wypowiedzi, proszę tutaj się nie urażać, każdy ma swoje zdanie i nikt tutaj nikomu źle nie doradzał. Każdy wg własnej oceniy i sumieniu przedstawiał własne stanowisko w tej sprawie i nie ma w tym nic złego! Lepiej napisać to co się uważa i ma się pewnego rodzaju pewność racji, aniżeli ryzykownie kogoś narażać na dodatkowe koszty i problemy. Jedna strona trzyma się tego co pisze producent, nie ryzykując bez potrzeby, inni zaś podjęli ryzyko i napisali o swoich obserwacjach i doświadczeniu. Ja nie byłem zadowolony z tego co oferował mi konkretnie motul i dlatego tez podjąłem decyzję o zmianie oleju na inny, który może mi zaoferować inne warunki pracy motocykla. Jak wyjdzie? zobaczymy! Na prawdę, zachowajmy tutaj poziom kulturalnej dyskusji, każdy wypowiedział się ze swojego punktu widzenia, co jest całkowicie normalne. Tak więc, dziękuję wszystkim za pomoc, za naświetlenie tematu, gdyż byłem tutaj pod tym względem całkowicie "zielony", dobrze było posłuchać różnych stanowisk, kontrowersji i możliwości rozwoju. Mam nadzieję, że dalej będzie tutaj panowała miła atmosfera i że na wspólnych spotkaniach, czy to na zlotach, spotach czy mijaniu się w trasie każdy sobie przybije "pionę" i napije się wódeczki bez żadnych zgrzytów :)
Pozdrawiam i DZIĘKUJĘ!!!

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 00:11
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Odnoszę wrażenie, że niemal wszyscy tu mylą specyfikację techniczną i normy jakościowe, mieszając je z klasą lepkości.

Olej powinien być 10w40 i kropka.
To jest parametr "klimatyczny" idealnie dostosowany do klimatu w jakim jeździmy. Zapewnia swobodna płynności w temperaturach w których najczęściej używamy motocykla i nie chodzi to o temperatury maksymalne ale minimalne właśnie.
10w 40 ma większą płynność w temperaturze 0- 40 st (w tych warunkach odpalamy w PL motocykl i go używamy), niż 10w50, którego zadaniem jest zapewnienie większej lepkości w skrajnie wysokiej temperaturze, wyższy próg zapłonu.

Natomiast stosowanie wyższych parametru jakościowych SG+ MA+ jest jak najbardziej pożądane.
Wspomniałem już też, że niektórzy producenci w opisie produktu zamieszczają zapis w stylu "Spełnia i przekracza normę SG", co oznacza, że może spełniać nawet SN ale producent nie wywalił setek tysięcy dolarów na kosztowne badania i posługuje się normą SG, SJ itd.

I tak przy okazji..... MA2 stanie się normą podstawową.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


7 mar 2014, o 08:21
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
Słuchaj, ogólnie to nie jeżdżę przy temperaturach poniżej 10 stopni, ponaddto zawsze czekam na postoju aż motocykl się rozgrzeje, więc silnik wpier.... na zimnym nie dostaje. a ta różnica między W50 a W40 jest dość mała...

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 12:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
Tak się zastanawiam, czy dobrze przed wymianą oleju jest zrobić płukankę silnika?

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 12:04
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Lober napisał(a):
Owszem, producent przewidział do tego silnika olej półsyntetyczny 10W40, ale weźmy pod uwagę że gdy ten silnik tworzyli, oleje proponowane na rynku były nieco inne niż w tej chwili.

A tylko jedno pytanie gdzie znalazłeś ten zapis że olej półsyntetyczny, bo ja nigdzie nie widzę takiej informacji.
Opieram się ma oryginalnym manualu do mojego K3 !

"ENGINE OIL (FOR OTHER COUNTRIES)
Use a premium quality 4-stroke motor oil to ensure longer service
life of your motorcycle . Use only oils which are rated SF or
SG under the API service classification . The recommended viscosity
is SAE 1OW-40 . If an SAE 1OW-40 motor oil is not available,
select an alternative according to the right chart ."

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


7 mar 2014, o 12:04
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Odnoszę wrażenie, że niemal wszyscy tu mylą specyfikację techniczną i normy jakościowe, mieszając je z klasą lepkości.

Olej powinien być 10w40 i kropka.

Kronos - a ja odnoszę wrażenie, że Twoja wypowiedź jest zbyt autorytarna.
Sorry - ale nie przemawiają do mnie argumenty w stylu "tak ma być i już"
Jakoś w samochodach ( klimat ten sam ) ludzie stosują różne lepkości oleju i samochody te gremialnie "nie padają".
Więc może otwóż się na nowe propozycje a nie traktuj innych ( tych którzy mają inne poglady ) z góry - jak można wywnioskować z Twojej w/w wypowiedzi.
Po to jest forum aby wymieniac sie poglądami i doświadczeniami.
A nie..... "i kropka"


7 mar 2014, o 12:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
Tigera1 napisał(a):
Lober napisał(a):
Owszem, producent przewidział do tego silnika olej półsyntetyczny 10W40, ale weźmy pod uwagę że gdy ten silnik tworzyli, oleje proponowane na rynku były nieco inne niż w tej chwili.

A tylko jedno pytanie gdzie znalazłeś ten zapis że olej półsyntetyczny, bo ja nigdzie nie widzę takiej informacji.
Opieram się ma oryginalnym manualu do mojego K3 !

"ENGINE OIL (FOR OTHER COUNTRIES)
Use a premium quality 4-stroke motor oil to ensure longer service
life of your motorcycle . Use only oils which are rated SF or
SG under the API service classification . The recommended viscosity
is SAE 1OW-40 . If an SAE 1OW-40 motor oil is not available,
select an alternative according to the right chart ."

no chodzi mi o 10W40, właściwie z tego cytatu, który tutaj wpisałeś należy wnioskować, żeby wlewać jak najlepszy olej... owszem 10W40 jest zalecany, aleee... :P

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 12:08
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Lober napisał(a):
Tigera1 napisał(a):
Lober napisał(a):
Owszem, producent przewidział do tego silnika olej półsyntetyczny 10W40, ale weźmy pod uwagę że gdy ten silnik tworzyli, oleje proponowane na rynku były nieco inne niż w tej chwili.

A tylko jedno pytanie gdzie znalazłeś ten zapis że olej półsyntetyczny, bo ja nigdzie nie widzę takiej informacji.
Opieram się ma oryginalnym manualu do mojego K3 !

"ENGINE OIL (FOR OTHER COUNTRIES)
Use a premium quality 4-stroke motor oil to ensure longer service
life of your motorcycle . Use only oils which are rated SF or
SG under the API service classification . The recommended viscosity
is SAE 1OW-40 . If an SAE 1OW-40 motor oil is not available,
select an alternative according to the right chart ."

no chodzi mi o 10W40, właściwie z tego cytatu, który tutaj wpisałeś należy wnioskować, żeby wlewać jak najlepszy olej... owszem 10W40 jest zalecany, aleee... :P


Nie, nie, nie i jeszcze raz NIE !
Nigdzie nie jest napisane że półsyntetyczny ! chyba że w innych manualach od K6, K7 , K8 nie wiem bo nie czytałem, nie widziałem ale wątpie żeby gdzieś tak było napisane.
Mamy lać 10w40 API SF lub SG, według serwisówki !
BTW Pisałem Ci wcześniej że ja zalałem Syn Power ale 10w40 i sumienie mam czyste, jest jak skośnooki sobie życzył ;)
A generalnie ten temat to już jest taka lipa że idzie się popłakać !

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


7 mar 2014, o 12:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Oleje
W tym temacie sąmoże 3 osoby które mająpojęcie o olejach. Jedną znich i jedyny,któremu się chciało przebrnąćprzez nie łatwąlektue specyfikacji oleji jest Kronos. W zasadzie mozna by oczyścić ten wątek pozostawiając tylko jego wpisy. Otwieraćto sięmożna na inne kultury, albo ciekawostki kulinarne. Z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy Bodzion, bo jesteś w trójce osób o których wspomniałem, za zdaniem Kronosa stoi jeden mocny autorytet. Zespół inżynierów z Hamamatsu. Pod koniec produkcji SV mimo, że były jużna rynku oleje odużo wyższych parametrach,fabryka zalecała ciągle ten sam. I założę się,że po wznowieniu produkcji w bieżącym roku dalej zalecany będzie 10W40.
P.S
Ja jestemotwarty na nowe propozycje.W chłodnicy mam płyn z Tesco albo zwykłą wodę. W ukł.hamulcowym dot4 z tesco. I co? i nic niestety. Czasemszukamy oszczędności tam gdzie nie trzeba,a czasemwywalamy piueniądze na coś co jest zbędne lub gorsze ale poprawia samopoczucie.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


7 mar 2014, o 12:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
hehehe, niech Ci będzie z tym półsyntetykiem :) Ja zaryzykowałem - jeżeli można tak wyolbrzymić, i kupiłem olej 10W50, wątpię żebym znalazł jakieś negatywy, wiele osób leje to do motocykli i nie ma z tym problemu. Za to ochrona silnika będzie znacznie lepsza, chociażby dzięki grubszemu filtrowi olejowemu, SV jest wyposażona dodatkowo w chłodnicę oleju, konstrukcja silnika jest właściwie idioto odporna, więc nie wiele może się stać :P Uważam, że im lepszy olej się wlewa tym lepiej. Nie znam osoby, czy to motocyklisty, czy to kierowcy samochodu, żeby miał z tym problem. Jak dotąd nie byłem zadowolony z tego co lałem, ale jeździłem. Jeżeli będzie gorzej to się przesiądę jeszcze na coś innego. Valvolina 10W40 SYNpower'a nie kupiłem dlatego że nie ma JASO MA2 i API SM, a jego cena jest identyczna praktycznie jak 10W50 z MA2 i API SM

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 12:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
i powiedzcie mi, czy lepiej wlać tą płukankę czy nie?! :P

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 12:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
koroviov napisał(a):
W tym temacie sąmoże 3 osoby które mająpojęcie o olejach. Jedną znich i jedyny,któremu się chciało przebrnąćprzez nie łatwąlektue specyfikacji oleji jest Kronos. W zasadzie mozna by oczyścić ten wątek pozostawiając tylko jego wpisy. Otwieraćto sięmożna na inne kultury, albo ciekawostki kulinarne. Z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy Bodzion, bo jesteś w trójce osób o których wspomniałem, za zdaniem Kronosa stoi jeden mocny autorytet. Zespół inżynierów z Hamamatsu. Pod koniec produkcji SV mimo, że były jużna rynku oleje odużo wyższych parametrach,fabryka zalecała ciągle ten sam. I założę się,że po wznowieniu produkcji w bieżącym roku dalej zalecany będzie 10W40.
P.S
Ja jestemotwarty na nowe propozycje.W chłodnicy mam płyn z Tesco albo zwykłą wodę. W ukł.hamulcowym dot4 z tesco. I co? i nic niestety. Czasemszukamy oszczędności tam gdzie nie trzeba,a czasemwywalamy piueniądze na coś co jest zbędne lub gorsze ale poprawia samopoczucie.

A co zalecali lać do Glaudiusa, tak z ciekawości?

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 12:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
Suzuki recommends the use of SUZUKI PERFORMANCE 4 MOTOR OIL or an oil which is rated SF or SG under the API (American Petroleum Institute) classification system. The viscosity rating should be SAE 10W-40. If an SAE 10W-40 oil is not available, select an alternative according to the information below:

-4°F - 86°F: 10W-30
-4°F - 104°F+: 10W-40, 10W-50
6°F - 104°F+: 15W-40, 15W-50
14°F - 104°F+: 20W-50

To znalazłem w FAQ na SVRIDER.COM

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


Ostatnio edytowano 7 mar 2014, o 12:42 przez Lober, łącznie edytowano 1 raz



7 mar 2014, o 12:40
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Lober napisał(a):
hehehe, niech Ci będzie z tym półsyntetykiem :) Ja zaryzykowałem - jeżeli można tak wyolbrzymić, i kupiłem olej 10W50, wątpię żebym znalazł jakieś negatywy,

Mistrzu drogi ;)
Napisałem ci jż że zalałem syn power 10w40 a w przypadku Vavolina to jest full syntetyk.
Lober napisał(a):
i powiedzcie mi, czy lepiej wlać tą płukankę czy nie?! :P

Kup i zastosuj będziesz się lepiej czuł ;)
Ja w tym roku po raz pierwszy w życiu stosowałem płukankę do silnika motocyklowego (pisałem o tym wcześniej) mało tego zastosuję ten manewr także do auta.

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


7 mar 2014, o 12:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
Tigera1 napisał(a):
Lober napisał(a):
hehehe, niech Ci będzie z tym półsyntetykiem :) Ja zaryzykowałem - jeżeli można tak wyolbrzymić, i kupiłem olej 10W50, wątpię żebym znalazł jakieś negatywy,

Mistrzu drogi ;)
Napisałem ci jż że zalałem syn power 10w40 a w przypadku Vavolina to jest full syntetyk.
Lober napisał(a):
i powiedzcie mi, czy lepiej wlać tą płukankę czy nie?! :P

Kup i zastosuj będziesz się lepiej czuł ;)
Ja w tym roku po raz pierwszy w życiu stosowałem płukankę do silnika motocyklowego (pisałem o tym wcześniej) mało tego zastosuję ten manewr także do auta.


Wiem, że Valvoline 10W40 to syntetyk, ale mi zależało na tej formule ma2 :) z tym półsyntetykiem odnosiłem się do Twojej wcześniejszej wypowiedzi, że 10W40 nie musi oznaczać półsyntetyka :)

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 12:43
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Ehhh znowu szukanie po archiwach

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


Ostatnio edytowano 7 mar 2014, o 13:37 przez Kronos, łącznie edytowano 1 raz



7 mar 2014, o 13:28
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Bodzion napisał(a):
Kronos napisał(a):
Odnoszę wrażenie, że niemal wszyscy tu mylą specyfikację techniczną i normy jakościowe, mieszając je z klasą lepkości.

Olej powinien być 10w40 i kropka.

Kronos - a ja odnoszę wrażenie, że Twoja wypowiedź jest zbyt autorytarna.
Sorry - ale nie przemawiają do mnie argumenty w stylu "tak ma być i już"
Jakoś w samochodach ( klimat ten sam ) ludzie stosują różne lepkości oleju i samochody te gremialnie "nie padają".
Więc może otwóż się na nowe propozycje a nie traktuj innych ( tych którzy mają inne poglady ) z góry - jak można wywnioskować z Twojej w/w wypowiedzi.
Po to jest forum aby wymieniac sie poglądami i doświadczeniami.
A nie..... "i kropka"


Nie czytasz tematu...

Autorytarna, może - przepraszam ale wynika to z przeświadczenia, że wiem co pisze i nie powielam legend głoszonych o olejach. Wcale nie uważam się za mądrale tylko jestem pewny swego. Ktoś skorzysta lub nie, jego sprawa.

Kronos napisał(a):
Zimowa nuda nakłoniła mnie ostatnio do konwersacji mailowej o później telefonicznej z działem technicznym Shell. Rozmawialiśmy chyba z 20 minut.
Czego się dowiedziałem .... że Shell jest the best .. ?
Nie !

Z punktu Shella nie występuje lub występuje w śladowych ilościach problem z podróbkami na co wskazuje wręcz jednolita cena oleju zarówno w cenach samego producenta (na stronie Shell Polska) jak i brak zgłoszeń co do ujawnienia nieoryginalnych partii oleju.
Zmieniło się nie tylko opakowanie oleju motocyklowego Shell ale i jego formuła. poprawiono pracę i ochron e sprzęgła i skrzyni biegów.
Rekomendacja i stanowisko Shell jest takie, że silnik chroniony powinien być od początku do końca tym co najlepsze więc olejami pełosyntetycznymi, chyba że zastosowane w nim uszczelniacze nie dają sobie rady z estrami syntetycznymi, co jednak od połowy lat 90 praktycznie nie ma miejsca.
Zadałem więc pytanie dlaczego producenci głownie japońscy zalecają oleje pólsyntetyczne.
Odp. MARKETING !
Oleje Pólsyntetyczne to zazwyczaj około 70% ceny syntetyka co w serwisie daje realne oszczędności. Poza tym Japończycy jak się wyraził Pan (Robert Mikos) z Shell Polska robią silniki o niedoścignionej przez innych producentów perfekcyjnosci spasowania z materiałów najwyższej jakości i to potwierdzają badania laboratoryjne własnie nie tyle samych tych firm, co producentów olejów. Siłą rzeczy do ich ochrony spokojnie wystarczy olej półsyntetyczny, bo nie jest im w stanie w żaden sposób zaszkodzić. Nie oznacza to, że pełen synteyk nie będzie lepszy. Będzie, ale nie przedłoży mu życia tak znacząco jak np w silniku Ducati.

Poruszaliśmy jeszcze kwestie okresu zmiany oleju itd.
Konkluzja że olej powinno zmieniać się przed zimą jest jak najbardziej prawdziwa. pozbywamy się syfu z silnika który mniej lub bardziej działa agresywnie na silnik podczas postoju. Nieodpalania motocykla w ciągu zimy - tak, bo nie doprowadzany do wytącania się wody wewnątrz.


Kronos napisał(a):

A wracając do oleju, co mi się jeszcze przypomniało, to na szkoleniach Shell podaje zawsze jako przykład doboru środka smarnego Yamahy z któregoś z sezonów MOTOGP. Chodziło o przycieranie się panewki skrajnego cylindra. Długo szukano przyczyny, która okazał się ... olej. Wystarczyło zmienić klasę lepkości z 10W50 na 10W40 i problem znikł. Pomimo, że oba oleje miały ten sam współczynnik "Winter" to lepkość od chwili startu była lepsza w 10w40.
Sugestia - dla naszego klimatu nie powinno się eksperymentować z klasami lepkości i stosować 10w40.

Co przypomniało mi się jeszcze -- należy unikać olejów syntetycznych na bazach estrów, bo z testów laboratoryjnych wynika, że są one niestabilne chemicznie. Oznacza to, że w różnych warunkach zachować się mogą niepożądanie, tworząc szkodliwe związki. Tu niestety "po dupie" dostaje tak ukochany syntetyczny MOTUL, którego nigdy nie byłem zwolennikiem, a który jest na bazie estrów (300v Factory)
[/quote]

I w ten sposób, każdy czyta końcówkę tematu, co jakiś czas powielają się te same głupoty... i jedni znów tłumaczą innym wyższość świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi i tak "do zajebania" :D

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


7 mar 2014, o 13:32
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Oleje
Ja od zeszłego roku za radą Kronosa leję shell (Advance 4T Ultra 10W-40) od oficjalnego dystrybutora (za cenę, jakiej w żadnym sklepie internetowym jeszcze nie widziałem) i jest m bardzo zadowolony. Niemniej, każdy ma prawo na własnej skórze dokonywać testów.

Na marginesie: "autorytarny" pochodzi od slowa "autor" i w pierwszym znaczeniu w języku polskim oznacza: "oparty na bezwzględnym posłuszeństwie wobec władzy". Więc wszystko się zgadza :) Autor (suzuki) mówi: zalecamy 10W40, to Kronos i ja jesteśmy temu "bezwzględnie posłuszni". A do tego za opinią Kronosa stoją silne argumenty, których inne strony spory nie potrafią podważyć. Mi to wystarcza.


7 mar 2014, o 14:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
Konstruktor dopuszcza rowniez 10W50 w zamienniku. Dzisiaj porozmawialem z mechanikami, sami tez powiedzieli, ze im lepszy olej tym lepiej, a ze nie jest to 10W40 to akurat bez znaczenia. Pytalem w larssonie, koles jezdzi SV1000 i rowniez leje W50. To ze gdzies w motoGP przy wyczynowych maszynach mial miejsce jakis incydent, nie jest to dla mnie jakos specjalnie wazne. Mysle ze w bardzo specyficznych sytuacjach moze miec to znaczenie. Dobra, ja tu wiecej nie wydumam, kieruje sie swoini odczuciami i obserwacjami. Nie jest tak ze sie nie zgadzam z Kronosem, szanuje jego zdanie i na pewno znacznie wieksza wiedze, ale swoja decyzje podjalem na konfrontacji wielu opinii i zdan. Jak bedzie, zobaczymy :-)

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


7 mar 2014, o 19:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Oleje
To jeśli to oznaczenie (@40 lub W50) jest "akurat bez znaczenia", to może wiesz, po co zostało wprowadzone i dlaczego jest drukowane na butelkach?
Jeśli producent motocykla zaleca 10W40, a dopuszcza 10W50 i inne, to jak sądzisz: jaki olej lepiej się nadaje do naszego motocykla?

Wiem, że te postu już nic nie wnoszą do tematu, ale nie mogę sobie odmówić przyjemności, żeby zaakcentować swoje przywiązanie do rozumu :P , nawet "autorytatywnego", zamiast do "swoich odczuć i obserwacji" (do których każdy ma prawo - żeby było jasne).


7 mar 2014, o 19:34
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL