Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 paź 2024, o 13:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Oleje
Mówimy o wymianie , a pamietajcie też o uzupełnianiu jesli wam ubywa B)

_________________
Hard Work Beats Talent.


17 mar 2014, o 12:47
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Bodzion napisał(a):
No dobra - to poważne pytanie.
Możesz podac argumentację do Twojego twierdzenia podanego powyżej że:

Do SV lepszy będzie Motul 7100 niż 300V ( cytuję z pamięci ).

Dlaczego ?
Pytam poważnie i nie ironicznie.

nowy 300V

Color Visual Yellow / Green Fluo
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.852
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 82.1 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 160
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 250°C / 482°F
TBN ASTM D2896 8.3 mg KOH/g

7100
Color Visual Red
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.859
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 88.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.5 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 154
Pour point ASTM D97 -33°C / -27.4°F
Flash point ASTM D92 236°C / 456.8°F
TBN ASTM D 2896 8.4 mg KOH/g

To już nie jest kwestia składu a samego przeznaczenia oleju. Oba są olejami pełnosyntetycznymi ale 300V jest bardziej wodnisty w każdym z zakresu temperatur co daje cieńszy film olejowy ale zwiększa wydajność i swobodę pracy pompy olejowej co przekłada się na wyższe wartości odprowadzonego ciepła (pałowanie na wyścigach - tu ma to znaczenie)
Na starym 300V jeździłem SV 650s i spisywał się słabo. Miał większą konsumpcję niż Castrol, gorzej znosiła go skrzynia. 300V powstał z myślą o wyczynowym sporcie motocyklowym z czym silnik SV ma niewiele wspólnego. Silniki V mają lekką tendencję do konsumpcji oleju i ta wodnistość 300V ją wzmaga i to główny powód z jakiego zamiast 300V nalał bym do SV 7100.
Zresztą gdybym był posiadaczem SV to w pierwszej kolejności nalał bym oryginalnego Castrola Power 1 Racing bo on spisywał się najlepiej, dalej Shela Ultra (syntetyka). Motul zamykał by stawkę po kilku innych markach bo jest stosunkowo drogi i za wyjątkiem nowej odsłony 300v lekko przestarzały (większość jego produktów pochodzi z 2005-2006 roku).

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


17 mar 2014, o 13:43
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Dzięki za wyjaśnienia. Bo ( jak rzadko w tym wątku ) jest krótko i na temat :spoko:
Różnice jak widzę są niewielkie pomiędzy tymi olejami, więc jak sądzę po wlaniu 330V silnik SV się nie rozpadnie.
Największą różnicą jest kolor - obydwa są dość "odjechane" kolorystycznie :)


17 mar 2014, o 14:00
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Voss - nie mam siły.

no to mi przykro
Cytuj:
6 tys to dupa nie dystans. Różnice wyszły by na jaw po przejechaniu 60 Tyś na tym samym oleju (bez jego zmiany) Miałbyś idealnie wytłuszczone, który trzyma jeszcze jako takie parametry a który o nich zapomniał po połowie tego dystansu.

ale dla przecietnego ( tego ktory wymienia wedlug zalecenia co 6kkm ) uzytkownika nie ma to zadnego znaczenia
np jesli HTHS nowego oleju wynosi 4,0 a po 6kkm w motocyklu ma jeszcze 3,5 ( co bylo by super wartoscia ) a po 20kkm zostalo by z tego 1,0 ( co jest wartoscia nie do uzytku ) to co mi to przeszkadza ?

Niestety brakuje testow ktore porownywaly by oleje ( w kilku ) silnakach w normalnych warunkach uzytkowych przez min 50kkm przy normalnej zalecanej zmianie.
Zreszta taki test tez nie wiele by dal, poniewaz jeszcze przed zakonczeniem okazalo by sie ze testowane oleje juz zniknely z rynku i zostaly zastapione jakims innym produktem ( albo opakowaniem ).

Cytuj:
więc jedynie o co można się opierać to paszporty produktów, co w połączeniu z podstawami wiedzy do czego jest oleju pozwala je klasyfikować na średnie, dobre i bardzo dobre.


No i tu dlamnie "lezy pies pogrzebany"
Te podstawy wiedzy o oleju opieraja sie zazwyczaj ( mysle ze tak min w 80% ) na olejach do silnikow samochodowych.( nawet trudno znalesc niezalezne opracowania na ten temat ) I pomijajac juz problematyke
samych dodatkow do obnizenie tarcia (friction modifier) dochodza jesczesz zupelnie inne niz w silnikach samochodowych "obciazenia nozycowe" (Scherkräfte, niestety nie wiem jak sie to nazywa po polsku, chodzi mi o obciazenie np. pomiedzy krzywka walka rozrzadu a popychaczem albo miedzy zebami kol zebatych ). To wlasnie te obciazenia "niszcza " najlepsze oleje ( takie ktore sa stosunkowo mocno uszlachetniane dodatkami ) w krotkim czasie.
Z tymi obciazeniami, jak do tej pory, mozna sobie poradzic tylko przy zastosowaniu b. wysokich jakosci olejow podstawowych ( skladnik wyjsciowy do wyprodukowania danego oleju, tez niewiem jak sie to po polsku prawidlowo nazywa ) i to nie jest bezposrednio zalezne czy to olej mineralny , syntetyczny czy hydrocrak ( choc syntetyk ma tu zazwyczaj przewage ).


Ale ze tak jak napisales zaden z nas nie umie ani praktycznie ( laboratoryjnie ) ani po danych technicznych oleju, okreslic z jakigo podstawowego oleju naprawde zostal wyprodukowany nasz faworyt. Dlatego "bladzimy po ciemku i bez laski " wsrod wszystkich tych produktow.
I nawet "doswiadczenie pokolen " tu nie pomaga, produkty sa na rynku zbyt krotko.


A tak na marginesie to zastanawiam sie dlaczego produceci nie we wszystkich olejach podaja wspolczynnik HTHS ? jeden z wazniejszych jesli chodzi o silniki Motocyklowe.
I jak by to HTHS wygladalo po przejechaniu tych 6-10kkm ( tzn do normalnej wymiany) :hmm:

Pozostaje pytanie: jak zyc ( czyli co lac ) ?
ja proponuje jak zawsze: wódke czysta stołową ( w sumie od lat nas nie zawiodla )

voss

ale sie rozpisalem

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


17 mar 2014, o 16:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Bodzion napisał(a):
Silniki V mają lekką tendencję do konsumpcji oleju i ta wodnistość 300V ją wzmaga i to główny powód z jakiego zamiast 300V nalał bym do SV 7100.



Ile serwisówka zakłada zużycia oliwy na 1000km. Jak u was to wygląda?? Mnie w K3 czyli już trochę latek ma i przebiegu ~35tyś. za cały sezon 7200km ubyło +/- 125ml.
Jak u was to wygląda ja akurat stosuje SHELL ADVANCE ULTRA 4T 10w40

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


17 mar 2014, o 17:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2012, o 20:04
Posty: 337
Lokalizacja: Wielkopolskie (PSL)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2000/ VFR 800
Post Re: Oleje
Hubix-pisząc swój post chciałem powiedzieć że prowadzone tutaj waśnie dotyczące wyższości oleju firmy A nad olejem firmy B i naukowe wywody potwierdzające słuszność tez jednego lub drugiego użytkownika sa jak dla mnie pozbawione większego sensu ponieważ o ile ktoś nie bierze udziału w wyścigach ani nie prowadzi testów wytrzymałości silnika to tak jak napisales można lać dowolny olej ze średniej półki cenowej. I jeśli nie trafimy na podrobke to przy zwykłej, rekreacyjnej jeździe większych różnią nie odczujemy.

Voss
Pozostaje pytanie: jak zyc ( czyli co lac ) ?
ja proponuje jak zawsze: wódke czysta stołową ( w sumie od lat nas nie zawiodla )

Zgadzam się w stu procentach-czysta serca nie plami :D

_________________
Think before you drive-Bernie Ecclestone


17 mar 2014, o 17:14
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 16:17
Posty: 50
Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Oleje
http://www.sportrider.com/oils-well-ends-well-part-1

Może już kiedyś ten Art pojawił się na forum, w każdym razie wynika z tego że należy lać to co producent zaleca, włącznie z normami API i JASO gdyż nowsze normy mogą mieć negatywny wpływ na silnik...


18 mar 2014, o 12:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Oleje
Bardzo fajny artykuł
wg mnie jest tu czarno na białym tak jak i w serwisówce
szanujacy się producenci mają i w dodatku takie coś na stronie :
http://www.valvolinepolska.pl/s,11,dobi ... oline.html

_________________
Hard Work Beats Talent.


18 mar 2014, o 13:21
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Oleje
Marpol napisał(a):
Bardzo fajny artykuł
wg mnie jest tu czarno na białym tak jak i w serwisówce
szanujacy się producenci mają i w dodatku takie coś na stronie :
http://www.valvolinepolska.pl/s,11,dobi ... oline.html


No artykul jest ok

ale z ta wyszukiwarka olej to cos nie tak od kiedy to suzuki do sv poleca oleje 20W50 ?
Jesli juz valviline uwaze ze to odpowiedni olej do tego motocykla ( co wcale nie musi byc wykluczone ) to powinni klijetowi przynajmniej pokazac ze suzuki dopuszcza tylko 10W40
Takl to troche wprowadzanie w blad.

voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


18 mar 2014, o 14:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Oleje
Voss w karcie serwisówki jest on dopuszczony
to że do suzuki do SV można jedynie tylko 10 w 40 i nic innego to tylko nasz forumowy wymysł, choć sam mam 10 w 40 :P
( dopuszczonych do stosowania jest znacznie więcej no i to tak jak pokazuje diagram )
Obrazek
to jest kawałek karty serwisówki

w sumie muszę zaprzestać wypowiedzi w tym dziale na jakis czas bo to staje się nałogowe :obity: :P

Zakończę jedynie informacją którą obiecałem
co do moich relacji z Valvoline 10w40 4t - po ok 2 tygodniach od zastosowania
- olej w oczku nadal złociutki biegi zapinają się płynnie czy zimny, czy ciepły - żadnych minusów
( następne info dodam jak olej zmieni kolor a ja nakręce troszkę wiecej kilometów a na dworze zacznie być upalnie )

_________________
Hard Work Beats Talent.


18 mar 2014, o 15:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Oleje
10W40 jest zalecany do sv650, w wypadku jego niedostępności dopuszczonych jest więcej klas - dokładnie o tym picze zacytowany fragment serwisówki. Natomiast zalecany, preferowany, najlepszy - jak zwał tak zwał - jest rzeczywiście 10W40 i mogliby o tym napisać.


18 mar 2014, o 15:31
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Oleje
Inkling napisał(a):
10W40 jest zalecany do sv650, w wypadku jego niedostępności dopuszczonych jest więcej klas - dokładnie o tym picze zacytowany fragment serwisówki. Natomiast zalecany, preferowany, najlepszy - jak zwał tak zwał - jest rzeczywiście 10W40 i mogliby o tym napisać.



dokladnie o to mi chodzilo
moze troche zle sie wyrazilem

pozdr.
voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


18 mar 2014, o 16:11
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Tutaj zalecane oleje do suzi sv także, castrol poleca 10w40 ( a ja lałem 10w50 )
http://www.scigacz.pl/files/castrol/Tabela_zalecen_produktow_motocyklowych_Castrol_BMW_i_Suzuki.pdf

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


18 mar 2014, o 16:44
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2013, o 23:57
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '99
Post Re: Oleje
a mieliście większą/mniejszą tendencję na jakimś oleju do przypadku, że przy zapiętym biegu na postoju i przegazówce moto ciągnie do przodu ?
(nie mówię tu o przegazówce do 10k ;) )
mi na motulu 5100 się zdaża to zjawisko


18 mar 2014, o 17:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
No ten artykuł o olejach zwięzły i konkretny. Przy okazji mam satysfakcje że broniąc nie tak dawno archaicznej klasy SG miałem rację że nie jest taki zły. O ile przyznaję że poprzednio nie wiedziałem o kilku drobiazgach, to teraz jest już jakiś konkret dlaczego olej wymieniony w serwisówce stosować.

ED. Z przykrością muszę tez stwierdzić że wymieniając ostatnio olej na spełniający klasę SJ postąpilem ze szkoda dla silnika. Przecie nawet w opisie normy pisze że klasa wyższa może zamienić olej z klas niższych, ale nie musi. Skoro więc na butelce nie napisali że spełnia klasę SG to znaczy że tego nie robi. Jest po prostu w klasie SJ opracowanej na potrzeby inych silników niż ten który mam w SV-ce.
:/
Ku.... a stary olej spełniał SF and SG, jednosześnie mając Jaso MA2 .
Zatem. Koniec ku... z udzielaniem sie w pseudo naukowe wywody że stare klasy to archaik opracowany w 90 latach zeszłego wieku i że nowe oleje są o niebo lepsze. A chu......ja za przeproszeniem lepsze.

Po prostu inne i byc może lepsze ale do sprzetu który został pod nie wymyślony

PS 2:

tą tabelkę z Castrola to se w dupe można wsadzić. I zalecany i alternatywny taki sam. Zreszta nie mają żadnego oleju który spełnia klasę SJ do dołu, co jest wymagane dla skrzyni biegów.
Jak babcię kocham, jutro wylewam to gówno i będe nim malował płot żeby robale sie slizgały. I zaczynam brac poważnie doniesienia kolesi że od Castrola skrzynie się rozp......ły w ch..... Bo pewnie prawda akurat


18 mar 2014, o 21:43
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 16:17
Posty: 50
Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Oleje
dlatego pod wplywem tego art, nie zastanawiajac sie dluzej zakupilem dzis 3L valvoline 10w40 synpower.
po wymianie opisze czy cos sie zmienilo w pracy skrzyni itp.


18 mar 2014, o 22:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
Gdybym go przeczytał rano to już mialbym problem z głowy. Ale nic to :mrgreen: skoro przejechałem 300 mil na Castrolu i nie zdechło to dodatkowe 20 czy 30 cyba już nie zrobi różnice. Mam nadzieje tylko że on dobrze myje :hahaha:

ps. jeżeli kto nie czuje się na siłach to bodaj gotów byłbym w czynie spolecznym i dla własnej satysfakcji przetłumaczyc ten tekst na polski. Ale tylko jeżeli beda chetni i w weekend najpewniej.
Mysle że wart jest upowszechnienia.


18 mar 2014, o 22:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Oleje
Rozkosmany napisał(a):
Mam nadzieje tylko że on dobrze myje :hahaha:

10W40? TBN ma 9,8 więc bez szału w porównaniu do konkurencji...

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


18 mar 2014, o 22:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
O jaaaaa p....
:hahaha:
Porazka po całości znaczy.
No dobra, to może inaczej.
Mam nadzieję że nie pobrudził za bardzo
:hahaha:

Edit:
No i jak pomyślałem tak zrobiłem. Wymieniłem kilkudniowy olej który w/g specyfikacji spełnia wymagania super nowoczesnej klasy SJ. Ale nie zapewniający warunków smarowania jakie wymaga prehistoryczna klasa SG. Oczywiście wymieniłem na olej spełniający wymagania dla klasy SF i SG :obity:
Ciekawe czy ktos mnie będzie prostować i wieszczyć że zarżnę Suzę w locie.


18 mar 2014, o 22:58
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 11 maja 2014, o 20:57
Posty: 75
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2004
Post Re: Oleje
Panowie jaki lejecie olej do SV1000? Z ciekawości, ile wchodzi do niego oleju (z wymianą filtra i bez wymiany podajcie jeśli możecie)? Miałem wcześniej Kawe Z750 (2011r) i sporo wchodziło bo ponad 3.5l z wymianą filtra i 3.2l bez zmiany filtra. Z tego co tutaj wyczytałem to do SV650 dużo mniej wchodzi, ale o SV1000 nic nie znalazłem.


13 maja 2014, o 12:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL