Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 11 sty 2025, o 10:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
rozruch zimnego silnika, gaźnik 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post rozruch zimnego silnika, gaźnik
Czy macie problem przy starcie zimnego silnika z ilości otwartego ssania w zależności temperatury otoczenia i czasu jaki upłynął od ostatniej jazdy?

U mnie jest tak:
- na zewnątrz dość ciepło (powyżej 15 stopni) nie można użyć pełnego otwarcia ssania bo nie odpali
- jak przepustnice otworze w pełni a ssanie zamknięte, nie odpali, możliwy strzał z wydechu
- jak jest zimno (jesień) można użyć pełnego ssania bez gazu

cały czas muszę próbować to trochę ssania, trochę przepustnica ale jeśli moto stało 2 tygodnie a jest ciepło to już trzeba ustawić pełne ssania

na ciepłym silniku lub już raz przez chwile odpalonego nie ma tego problemu

gaźniki czyszczone i regulowane zimą (zawory też) ale przed tą czynnością było tak samo, dysze, wydech, poziom paliwa - nie ruszane


29 maja 2014, o 15:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10
Posty: 815
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
Jedyne problemy jakie występują u mnie:
Jak pod dom dojade na ,,jednym,, bez ssania z odrobiną gazu dodali
Jak jest zimno (okolice zera) tylko na ssaniu.
Przy normalnej temp. Odpalam bez ssania, powoli podkrecam na dosłownie kilka sekund i tyle.

Co się spotkałem to głównie świece/przewody sprawiały problemy. Od tego bym zaczął.


29 maja 2014, o 17:52
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
No tak to z tym ssaniem jest trzeba to wyczuc teraz ustawiam to intuicyjnie i pali od pierwszego kopa ;)

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


29 maja 2014, o 18:26
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 11:01
Posty: 49
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
Dokładnie. Ja zazwyczaj odpalam bez gazu i ssanie ustawiam na 1/4 i strzela od pierwszego razu. Chyba, że dług ostał to 1/2.


31 maja 2014, o 00:08
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
no i wymyśliłem, śruby składu według serwisówki do moich gaźników miały być wykręcone o 3 obroty, wkręcilem o 0,5 obrotu (czyli mam teraz 2,5) i już mogę sobie ustawić pełne ssanie lub pół ssania i zaskakuje odrazu bez gazu

że mam za bogatą mieszankę domyśliłem się jak przy nagrzanym silniku w upał nie chciała zaskoczyć lub przychodziło to z trudem


16 cze 2014, o 23:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
O 3 obroty? Takie ustawienie było w modelach na US i Kanadę :hmm: Na Europę szły 2 1/2 więc teraz masz zgodnie z serią.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


16 cze 2014, o 23:39
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
w serwisówce do modelu K2 odczytalem jeden z tych typów gaźnika: E-03, 28, jest że ma być 3 obroty


16 cze 2014, o 23:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
Jak jest dośc ciepło czasem trudno wyczuć ssanie ale to ssanie do siebie ma
ale ja tam wolę nie gmyrać przy ustawieniach .. bo u mnie jest ok
w wielu innych moto nawet na wtrysku nieraz trzeba 2 x lub 3 x zakręcić
jak dłużej postoi bo też zgaśnie więc nie jest to wg mnie jakaś ujma
niektórzy lekko odkręcają manetkę przy odpaleniu chwile prytrzymają że wał kilka razy obróci
i później normalnie pracuje - kwestia wziecia tego na sposób

_________________
Hard Work Beats Talent.


17 cze 2014, o 08:37
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23
Posty: 257
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
Marpol napisał(a):
Jak jest dośc ciepło czasem trudno wyczuć ssanie ale to ssanie do siebie ma
ale ja tam wolę nie gmyrać przy ustawieniach .. bo u mnie jest ok
w wielu innych moto nawet na wtrysku nieraz trzeba 2 x lub 3 x zakręcić
jak dłużej postoi bo też zgaśnie więc nie jest to wg mnie jakaś ujma
niektórzy lekko odkręcają manetkę przy odpaleniu chwile prytrzymają że wał kilka razy obróci
i później normalnie pracuje - kwestia wziecia tego na sposób



w serwisówce wtrysków jest nawet zapis, że po długim postoju lub przy niskich temp lekko odkręcić gaz przy kręceniu. Z naciskiem na lekko, aby nie zalać świec ;) Gaźniora nie mam, ale pamiętam zabawę z ssaniem w poprzednim moto, jeden z większych mankamentów tego typu konstrukcji ;) Kwestia wyczucia


17 cze 2014, o 08:46
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
dokładnie
ciągłe poprawianie i polepszanie czegoś
bardzo często prowadzi do tego że coś sie spieprzy ....

_________________
Hard Work Beats Talent.


17 cze 2014, o 11:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
My ze Słoniem zrobiliśmy 3 obroty (nie wiem, czy Słoniu nie przestawił później na 2 i 3/4) po wybebeszeniu filtra powietrza i zmianie dyszt głównej na 155 (Słoniu chyba nawet na 160), wtedy to ma - przynajmniej teoretyczny - sens. Ale tak naprawdę to śrubę mieszanki warto rogulować na pracującym silniku, na słuch albo na hamowni. W innym wypadku tylko Ci wzrośnie spalanie.


17 cze 2014, o 11:14
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
chciałbym na pracującym silniku sobie regulować jak to miałem w przypadku 2 cylindrowego twina, ale w tym przypadku musiałem unieść gaźniki, wszystkie regulacje dokonać najpierw teoretycznie według serwisówki i potem teoretycznie zmieniać, skladać i sprawdzać w praktyce


17 cze 2014, o 11:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: rozruch zimnego silnika, gaźnik
Magiczne słowo: śrubokręt kątowy. Ewentualnie ściągnąć sobie ze Stanów śruby z długim pokrętłem.


17 cze 2014, o 11:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL