Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 19:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Podświetlenie zegarów 
Autor Wiadomość
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Podświetlenie zegarów
Niestety na fiszkach to słabo widać. Jak wygląda podświetlenie zegarów w starej esce? Podejrzewam że to głównie w5w, ile ich jest? Czy są tam jeszcze inne żarówki? Czy są jakieś problemy z wyciągnięciem zegarów (poza rozbiórką owiewki)?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


25 maja 2010, o 12:59
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Podświetlenie zegarów
Ok, znalazłem coś takiego.
Ktoś z was poznaje te żarówki? Co może robić za zamiennik?

EDIT:
3xT5

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


26 maja 2010, o 14:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Podświetlenie zegarów
U mnie były 2 typy żarówek - T5 oraz T10, łącznie chyba 6-7 sztuk, 4 kontrolki oraz 2 lub 3 do podświetlenia zegarów.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


26 maja 2010, o 16:36
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: Podświetlenie zegarów
Z tego co pamiętam, to żeby wymienić żaróweczki(3szt) to trzeba rozkręcic zegary bo nie ma w obudowie takich wyjmowanych zaślepek jak do kontrolek. Wykręcasz wszystkie wkręty z tyłu i wyjmujesz. Wygodnie jest położyć zegary na stole tyłem zegarów do wierzchu. Przy składaniu warto zwrócić uwagę na uszczelkę...

Wiem że nie są to napewno żarówki w5w, są mniejsze, ale które (t5 czy t10)to nie pamiętam.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


27 maja 2010, o 22:16
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Podświetlenie zegarów
Link który wkleiłem zawiera kompletną instrukcję, wiem bo przyglądałem się temu ostatnio zakładając przetwornicę do hid'ów (ładnie pasuje pod frontem owiewki). Żarówki też już znalazłem (svforum rządzi), niemniej dziękuje za chęć pomocy ;)
Dajcie znać jeśli chcecie fotoreportaż z rozbiórki przedniej owiewki.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


27 maja 2010, o 22:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Podświetlenie zegarów
Ja chcę fotoreportaż i opis wrażeń po założeniu xenonu :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 maja 2010, o 00:50
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Podświetlenie zegarów
Na zdjęcia nie miałem czasu, montaż nie jest skomplikowany, opstrykam przy następnej okazji. Kable zasilające wchodzą do kostki od świateł (tej od której odchodzą oryginalne kable do żarówek, głęboko pod owiewką), żarnik wchodzi w miejsce zwykłej żarówki.
Szału nie ma. Jest lepiej, światło jest mocniejsze, bardziej białe (mimo że to 4,3k), ale nie wygląda to dziwnie w porównaniu z drogowym (wciąż halogen, chociaż jakaś bielsza żarówka byłaby wskazana). Muszę rozebrać lampę i wyczyścić soczewkę od środka, może wtedy będzie to wyglądało jak trzeba :obity:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


28 maja 2010, o 07:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Podświetlenie zegarów
Kupowałeś jakiś zestaw czy osobno palnik i przetwornice? A z tym podświetleniem to jakie w końcu żarówki odpowiadają za podświetlenie? Chodzi mi o symbol - ale nie za kontrolki czy co - za samo podświetlenie.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


28 maja 2010, o 08:02
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Podświetlenie zegarów
Prawie na pewno są to T5 jak pisałem wyżej. Jak oglądałem zdjęcia oryginalnych i T5 to ma to prawo działać :D
Do świateł kupowałem zestaw (zestaw? żarówka wpięta do modułu i paragon luzem). Faktycznie motocyklowe przetwornice są sporo mniejsze, samochodowa musiała by być gdzieś na widoku (pewnie przy stelażu owiewki przy kierownicy), tą da się gdzieś schludnie upakować.

Jeśli wytrzymasz do poniedziałku / wtorku, powinienym wtedy mieć już wszystko rozebrane i potwierdzić jak to wygląda.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


28 maja 2010, o 08:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Podświetlenie zegarów
No spokojnie - mi się nie spieszy - jakby to było proste to można by sobie to robić wieczorem miedzy Barwami Szczęścia a M jak miłość - a tam rozkręcania jest sporo wiec trzeba wziąć wolne w pracy a wtedy od razu wstawię sobie wyświetlacz biegów bo leży za łóżkiem i się kurzy :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


28 maja 2010, o 12:24
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Podświetlenie zegarów
Owiewki schodzą bez problemu, zegary są trzymane 3 śrubami z przodu i 4 z tyłu. Jak to oglądałem to z jedną może być większy problem. Samą obudowę można rozebrać w kilka chwil. 2 popołudnia i będzie po sprawie.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


28 maja 2010, o 12:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Podświetlenie zegarów
Owiewki to już ściągałem - tyle, że ja nie mam garażu na moto i muszę sobie przygotowywać specjalne stanowisko :D Długo by się można żalić.... :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


28 maja 2010, o 13:23
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Podświetlenie zegarów
Ściągnąć owiewki, rozbebeszyć sprzęt na ulicy i mykać do domu żeby coś podłubać. Nie zazdroszczę :/

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


28 maja 2010, o 13:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Podświetlenie zegarów
No tez bym nie zazdrościł - mieszkam na wsi i mam spore podwórko - w sumie garaż tez ale auto tam stoi - motor trzymam pod wiatą :) Tylko muszę narzędzia z garażu przynosić.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


28 maja 2010, o 14:55
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Podświetlenie zegarów
Aaaa, to nie marudź. W takich warunkach można dużo zrobić :mrgreen:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


28 maja 2010, o 14:57
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Podświetlenie zegarów
Uff, zrobione. Wczoraj szybka rozbiórka i oględziny czego mi brakuje, dzisiaj szybko zakupy uzupełniające i składanie. Wczoraj ok godzina + dzisiaj ok. trzy (włożenie, posprawdzanie, poskładanie i jeszcze raz rozbiórka bo nie docisnąłem kabla od światła mijania). Gdybym jak ostatnia sierota nie spaprał trzeciej lampy byłbym jakieś 45 minut do przodu :/
Siłą rozpędu wymieniłem jeszcze żarówki w kontrolkach
Wnioski?
-przeciętna małpa z żądzą mordu rozbierze owiewki
-przeciętna zręczna małpa je potem poskłada
-diody dużo lepiej podświetlają zegary
-środkowa dioda pod zegarami powinna być trochę mocniejsza (3xSMD jest w sam raz), boczne wystarczą 1xSMD (inaczej naokoło zegarów robi się denerwująca poświata)
-kontrolki są przystosowane do żółtego, słabego światła żarówek. Diody świecą zimnym białym światłem (nie widać, ale ono jest lekko niebieskie) i są chyba trochę za mocne. Luz zrobił się raczej błękitny jak zielony, rezerwa jest przebarwiona (taki mdły odcień żółtego). Reszta względnie w normie. Przy pierwszej nocnej jeździe przekonam się czy nie będzie to męczące.
Zdjęcia z operacji wrzucę jutro w pracy ;)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


10 cze 2010, o 19:27
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL