Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 13:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Modyfikacje tylnego zawieszenia 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
W końcu przyszła pora na wymianę tylnego amortyzatora padło na GSX1100F
otwory pasowały idealnie długość praktycznie ta sama jedynie to śruba od przewodu wchodzi w puszkę na aku około 10 mm
wymienię jeszcze akumulator na cieńszy ( z12 na 9 Ah ) i będzie pasować,zostało zamontować obie puszki i testy
jak tylko wszystko ogarnę to postaram się więcej fotek zrobić


Obrazek


19 cze 2014, o 18:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Jaka jest srednica amorka na sprężynie?

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


19 cze 2014, o 19:08
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Mierząc moją małą suwmiarką wyszło mi około 75 mm do bardziej precyzyjnego pomiaru potrzeba coś większego
całkowita długość to 370 mm średnica sprężyny około 75 mm śruby 10


19 cze 2014, o 19:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
A stockowy jaką ma sprężynę? 63mm? Sory ale nie ma mnie przy moto :D
I ciekawe jak z twardością sprężyny bo ten GSXF to kawał suki widzę a SV leciutka.

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


19 cze 2014, o 21:30
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
orginał u mnie ma73 mm może i SV lekka jest ale za to kierowca swoje ma :mur: do puki nie zrobię rundy po jakiejś kiepskiej drodze to nie mogę nic powiedzieć tylko siedząc na moto,fakt że GSXF na sucho ma 244 kg ale może przy mojej wadze będzie to dobre zestawienie jak okaże się za twarde to się wymieni sprężynę


19 cze 2014, o 22:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Ori 73mm a ten z gsxf 75?

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


19 cze 2014, o 22:39
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Tak tyle wyszło z moich pomiarów sprzedawca twierdził że ma około 80 mm pewnie mierzył metrem,miałem obawy czy nie będzie haczyć o wahacz a okazało się że różnica jest minimalna,gdy będę go wyciągał (jeszcze nie wiem kiedy ) to z wymiaruję go dokładniej


20 cze 2014, o 05:47
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Udało się dziś test w terenie zrobić a nie czekając na nowy aku stary podniosłem o 2,5 cm ,wrażenie pozytywne z wymiany,zawieszenie jest na minimalnym ustawieniu i sztywnością podobne do mojego poprzedniego ustawienia ( orginał przed ostatni ząbek naciągu ) na razie trzeba zaczerpnąć fachowej literatury jak ustawić dobicie,odbicie i cholera wie co jeszcze :boogie:


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


20 cze 2014, o 19:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Rozumiem, że z hydrauliczną regulacją SAGu.
Dużo dałeś? No i wrzuć dane/wymiary (długość eye-to-eye, twardość sprężyny, rozmiar i skok tłoka, rozmiary otworów), jak znajdziesz,


21 cze 2014, o 12:02
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Kosztował mnie 174 zeta z wysyłką,regulacja hydrauliczna na necie znalazłem że rozstaw otworów ma 335 mm a wizualnie nie widziałem różnicy sprężyna twardsza niż u Ciebie Inkling a otwory to m10 resztę parametrów muszę poszukać ( twardość, tłok ) znalazłem to na zagranicznym forum ale po reinstalce systemu historia poszła się ......... :mur: a serwisówkę mam taką że wiem jak rozebrać i złożyć ale zero danych technicznych


21 cze 2014, o 14:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Przyblizcie jak dziala ten hydrauliczny sag

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


21 cze 2014, o 15:36
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Inkling napisał(a):
Rozumiem, że z hydrauliczną regulacją SAGu.
Dużo dałeś? No i wrzuć dane/wymiary (długość eye-to-eye, twardość sprężyny, rozmiar i skok tłoka, rozmiary otworów), jak znajdziesz,


kurcze na szybkiego czytałem i pisałem odpowiedź wcześniejszą
hydraulicznie regulowana jest sprężyna więc nie wiem ile ma to z SAG-iem wspólnego dopiero się zagłębiam w temat regulacji i zasady działania tego mojego ustrojstwa
ogólnie ma 3 nastawy hydraulicznie-sprężyna,od spodu cztero stopniowe pokrętło i przy butli około 19-nasto stopniową regulację H/L
zanim to ogarnę to chyba miesiąc minie :/
jeśli się walnąłem wcześniej to przepraszam


21 cze 2014, o 17:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Luxuser, np. tu lub tu

Piotrze, to lepiej niż ja trafiłeś z dolnym otworem. Długość też ok, choć nieco dłuższy byłby lepszy pod względem geometrii. Ważna teraz jest twardość sprężyny. Co do strojenia, to jest to w teorii bardzo proste: góra (przy zbiorniczku) odpowiada za szybkość/łatwość uginania się amora (to, co zasadniczo w przodzie regulujemy lepkością oleju), dół odpowiada za szybkość powracania amora do wyjściowej długości (odbicie). SAG ustawiamy raz a dobrze. Regulacja najlepiej chyba opisana jest na sportjazda.pl - a i tak jak chwycisz już teoretyczne zasady, później trzeba konkretne ustawienia dobrać doświadczalnie.


21 cze 2014, o 23:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
O czy przypadkiem lepkością oleju nie regulujemy szybkości powrotu w przodzie?

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


22 cze 2014, o 00:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Olej wpływa na zmianę tłumienia dobicia i odbicia.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


22 cze 2014, o 01:10
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Dzisiaj pomierzyłem co nie co
zwis negatywny mam 15 mm tył, 20 mm przód
„rider SAG" 67 mm tył, 35mm przód
wygląda na to że tył trzeba jeszcze utwardzić


22 cze 2014, o 09:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
To prawda, że w prostych widelcach małej sv-ki te dwie wartości w żaden sposób nie są rozdzielone (jeden olej, te same kanały w prętach tłumiących). Ale właśnie z powodu ich związania ze sobą, podałem Piotrowi jako punkt odniesienia dobicie w przednim zawieszeniu. Może niesłusznie to tak uprościłem.
W każdym razie w amortyzatorze Piotra: górna regulacja - dobicie (szybkość wsuwania się zawieszenia po najechaniu na nierówność, gwałtownym przyspieszaniu, etc.), dolna regulacja - odbicie (szybkość rozsuwania się amortyzatora po ugięciu).


22 cze 2014, o 10:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Przepraszam, że post pod postem, ale nieco nowa kwestia w wątku tylnego zawieszenia.

Chciałem zapytać bardziej biegłych ode mnie, jaka jest wasza opinia na temat kalkulatora twardości sprężyn ze strony racetecha? Sugeruje on zasadniczo bardzo miękkie (IMHO) sprężyny - np. dla przeciętnego jeźdźca sv (koło 80kg bez ciuchów) podaje optymalną twardość tylnej sprężyny 7.7 kg/mm, podczas gdy oryginał ma 9.1 kg/mm i przez większość osób jest uznawany za zbyt miękki... Penske dla takiego samego jeźdźca sugeruje ok. 11 kg/mm...

Obecnie mam z tyłu sprężynę 8.8 kg/mm i żeby uzyskać SAG ledwie 25mm (pode mną w pełnym rynsztunku na pokładzie) muszę wykorzystać niemal cały dostępny zakres regulacji (8 z 9 kresek) - wówczas ugięcie sprężyny pod ciężarem samego motocykla wynosi 5mm.
Na oryginalnej sprężynie (9.1 kg/mm) SAG pode mną wynosił 35mm (na pierwszej lub drugiej kresce regulatora), a pod masą samego motocykla - 11mm (więc był idealny).

Jak to interpretować? Uznać oryginalną sprężynę za idealną pod moją masę czy założyć nieco twardszą, koło 9.4 kg/mm (jak wiele osób sugeruje na svrider)? A może jednak zmniejszyć do 7.7 kg/mm według wskazówek specjalistów z racetecha?


27 paź 2014, o 19:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Panowie, ktoś wie w jakich motocyklach były jeszcze montowane (seryjnie) amorki z hydrauliczną regulacją SAG?
Edit:
Znalazłem pierwsze moto BMW 1200GS

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


16 lis 2014, o 21:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Na moje oko to taka regulacja jest w starej jak świat NTV :hmm: . Dzisiaj troche grzebałem przy bidzie i na amorze są dwie śrubki regulacyjne. Jedna z nich powiązana z małą dżwigienką w kształcie wachlarza z kilkoma mozliwymi pozycjami do jej przestawienia (będzie jakie 6-8 ząbków) No i oczywiście pokrętło do ustawienia sprężyny wywalone całkiem na wierzch.
(do SV ten amor nie wlezie za chiny. Za grubaśny jest :obity: )
...
może po prostu jestem w błędzie i te śrubki służą do czego innego. Ale gdzieś tam zdaje sie kiedyś wyczytałem że tył jest w pełni regulowany. Może tylko tak było w Revere a nie we wszystkich NTV. Kłóci sie to mocno z tym że przód wogóle nie ma regulacji. Dlatego wstawiam widły KYB od ZX9 :obity:
Poza tym lepiej wyglądają

Inkling napisał(a):
Jak to interpretować? Uznać oryginalną sprężynę za idealną pod moją masę czy założyć nieco twardszą, koło 9.4 kg/mm (jak wiele osób sugeruje na svrider)? A może jednak zmniejszyć do 7.7 kg/mm według wskazówek specjalistów z racetecha?

Jak na moje to prosta sprawa. Ważysz tyle ile standardowy motocyklista przyjety przez Suzuki do rozważań nad zawieszeniem :mrgreen: W związku z tym masz farta i podstawy do olania rad specjalistów ze źródeł innych niż biuro projektowe Suzuki. Poza tym fajnie jest gdy przed laskami nie musisz wciagać samary :obity:
(generalnie to ja też mam farta w tej kategorii)


Ostatnio edytowano 16 lis 2014, o 23:21 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 4 razy



16 lis 2014, o 22:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL